Milloin teidän tytöillä alkoi murrosikä?

  • Viestiketjun aloittaja Tytöstä huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen 12v;30184299:
Mä oon 12v (tyttö) ja mulla on karvoja alapäässä iha sikana ja rinnat on isommat ku äidillä:/ Kuukautiset ei ole alkanut mutta Valkovuotoa on Ollu. Just joku 14v sano että sillä ei oo mitään. Oonko joku ongelmallinen ,,äidit ja naiset auttakaa :'(
Ihan normaali tyttönen olet. :) Nykyisin murrosiän muutokset alkavat hyvin usein juuri tuossa 11-13 vuoden iässä (toki heittoja suuntaan ja toiseen on paljonkin).

Rauhassa odottele nyt niitä kuukautisia - oothan puhunut asiasta esim. äidin kanssa niin, että tiedät, mitä on odotettavissa ja miten sitten toimit, kun ne alkaa?
 
vierailija
Tytöllä alkoi 10 vuotiaana ilmestyä finnejä ja nyt on 13.v ja hänellä on akne. Pituuskasvu on myös jo mennyt ja kuukautiset alkaneet. Käytös ei ole kyllä juuri ollenkaan muuttunut, yhtä rauhallinen kuin aina ennenkin. Nykyään on ehkä pientä tiuskintaa vain.
 
Hämmennyn kun kaikki puhuu täällä silleen ”olin 10 kun alotin menkat ja sitten muodotkin alkoi tulemaan” tai jotain tollasta ku mä oon 13 ja puol mul on ollu valkovuotoo varmaan 4v mulla on kunnon rinnat(B-kuppi) oon melkeen jo niin pitkä ku must kuulus tulla eikä menkkoja näy missään. Äitillä alko menkat 13v. Mitä luulette milloin aloitan menkat?
 
vierailija
Hämmennyn kun kaikki puhuu täällä silleen ”olin 10 kun alotin menkat ja sitten muodotkin alkoi tulemaan” tai jotain tollasta ku mä oon 13 ja puol mul on ollu valkovuotoo varmaan 4v mulla on kunnon rinnat(B-kuppi) oon melkeen jo niin pitkä ku must kuulus tulla eikä menkkoja näy missään. Äitillä alko menkat 13v. Mitä luulette milloin aloitan menkat?
Tulemalla teini-ikään. Ei me mitään äikänpinkoja olla.
 

Yhteistyössä