millon pentukarvan lähtö loppuu?

  • Viestiketjun aloittaja elba
  • Ensimmäinen viesti
Riippuu tosi paljon rodusta ja siitä millainen karva koirallasi on. Voi hyvin olla että teillä menee tuohon samaan syssyyn talvikarvan vaihto. Pennullakin auttaa usein päivittäinen harjaaminen tai kumisualla vetely vähentämään sisälle tippuvaa karvan määrää..
Itse olen saanut jo "lähes tulkoon täällä olevan" talven takia alkaa harjaamaan karvaa vaihtavaa koiraa päivittäin. Muuten kämpässä ei ole muuta kuin karvaa. Juu tiedetään, neiti on hyvissä ajoin liikkeellä.. :snotty:
 
Sakemannin omistaja
Meillä sama juttu. Karvaa irtoaa vaikka muille jakaa, eikä loppua näy. :headwall:
Tätä on nyt jatkunut jo kuukauden verran. Miten ihmeessä koira voi tällaisilla helteillä ruveta jo talvikarvaa vaihtamaan ja kuinka kauan se vaihto vielä kestää!?!? Joka päivä ei huvita imuroida, mutta sitten lattiaa peittääkin tasainen karvamatto. Ja sitähän riittää tupoittain, onhan kyseessä pitkäkarvainen schäferi. :eek:
 
Sakemannin omistaja
Juurikin ympäriinsä karvanlähdöstä juttuja etsittyäni sain huokaista helpotuksesta. Olin nimittäin jo varma, että koiralla on jokin pahasti vialla, kun karvaa on lähtenyt jo reilun kuukauden ajan hirmuisia määriä. :eek:
Mutta onneksi en olekaan yksin tämän asian kanssa, muilla nimittäin tuntuu olevan sama juttu. Liian lämmin sisäilma saattaa osaltaan kiihdyttää karvanlähtöä (ja sitähän tässä on viime aikoina piisannut, lämpöä!) ja samalla koira näin syksyn tullessa vaihtaa talvikarvaan. Eli tuskin tässä mitään huolta on, eiköhän tämä viimeistään jouluun mennessä helpota.... :LOL:
 
Hei, mä olen miettinyt aivan samaa ja tää saku ei ole meidän ensimmäinen, mutta musta tältä on lähtenyt karvaa kanssa tuhottoman kauan.. Kai se joskus loppuu, no viimestään siinä vaiheessa kun koira kalju.. :LOL:
 
Sakemannin omistaja
Juu, eiköhän se koiran kaljuuntuminen tosiaan helpota siihen karvanlähtöön. :LOL:
Oon kokeillut tossa nyt muutamana päivänä karstalla vetää kaikki irtokarvat koirasta pois ja nyt ei ihan niin hirveesti oo niitä tuppoja lattialle putoillut. Mutta toisaalta eipä näytä se lähteminenkään yhtään hidastuvan. :headwall: Monet rukkaset olis niistäkin tähän mennessä pudonneista tupoista kokoon kyhännyt. ;)
 

Yhteistyössä