Millon pitäs ottaa yhteyttä hammaslääkäriin kun maitohammas ei irtoa?

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
Ekaluokkalaisella ei jostain syystä tahdo maitohampaat irrota, vaikka uudet on jo puhkeamassa.
Nyt on jo tosi monta kuukautta ollut yläetuhammas irtoamassa, mutta on jämähtänyt paikalleen, vaikka uusikin on jo puhennut. Törröttää se maitohammas vaakatasossa suussa, ja niin tiukalla, ettei sitä saa edes vedettyä pois.
Olisko jo aika ottaa hammaslääkäriin yhteyttä?

Joka päivä monta kertaa päivässä muistutetaan hampaan heilutuksesta, mutta silti on ja pysyy.
 
ota ihmeessä yhteys hammaslääkäriin ! mun miehellä ei irronnut lapsena maitohampaat edestä itsestään,vaan ne piti käydä poistaan.. kannattaa käydä ennenku kerkee alkaa kasvamaan vinoon hampaat tai aiheuttaa muuta harmia suussa..
 
"vieras"
Oon miettinyt samaa. Meillä myös ekaluokkalainen ja sekä alhaalla että ylhäällä tuntuu olevan tiukassa maitohampaat. Alhaalla on jo kakkoset rautahampaat tulleet vinoon, kun kulmamaitohampaat eivät liikahdakaan.
Oon odottanut hammaslääkärikutsua, että saisi tietää, mitä mieltä asiasta, kannattaisi varmman jo vetää hampaita pois tuolla, jos ievät pian lähde.
 
jadal
mä jo yhden hampaan takia yritin aikaisemmin päästä hammaslääkäriin saman ongelman takia, mutta eivät ottaaneet vastaan.Nyt vaan huomasin, että on alkanut tummumaan vanha hammas :(
Alaetuhampaat on kasvaneet vinoon, kun ovat puhenneen ennen kuin maitohampaat on lähteneet.
Toinen yläetuhammas irtosi tapaturmaisesti, ja siitä syystä tähän mennessä ainoa hammas joka on ehtinyt irrota ennen uuden puhkeamista.
 
"vieras"
Hammaslääkäriin mahd pian ja vaadi sitä poistoa! Meillä pojalla ehti kasvaa taakse pysyvä hammas melkein kokonaan ja nyt on sitte oikomisten kanssa tapeltu pari vuotta. Ei pysy kojeet suussa ym kivaa.
 
e
Jos sitä ei tosiaan saa kotona irti niin äkkiä hammaslääkäriin. Kun se alla oleva hammas ei pääse sieltä kunnolla riviin jos toinen on vielä edessä. Jos ei ole vielä pahasti menossa väärään suuntaan niin pysyvä hammas voi löytää vielä itsestään paikalleen kun vaan saadaan maitohammas pois tieltä.
 
kannattaa ottaa. Kummipojan hammaslääkäri ei tehnyt asialle mitään kun oli sitä mieltä että kyllä ne lähtee. Vähän myöhemmin toinen lääkäri sanoi että rautahampaissa on asentovirhettä kun maitohampaat on tiellä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22440464]Oon miettinyt samaa. Meillä myös ekaluokkalainen ja sekä alhaalla että ylhäällä tuntuu olevan tiukassa maitohampaat. Alhaalla on jo kakkoset rautahampaat tulleet vinoon, kun kulmamaitohampaat eivät liikahdakaan.
Oon odottanut hammaslääkärikutsua, että saisi tietää, mitä mieltä asiasta, kannattaisi varmman jo vetää hampaita pois tuolla, jos ievät pian lähde.[/QUOTE]

sä vaan odottelet kutsua ja annat lapsen hamapiden kasvaa vinoon :/ tiestikö että sinne voi itsekin varata ajan. no selitä sit rehellisesti lapselles miks se saa raudat suuhun
 
halipupu harmaana
Heti soito hammaslääkärille ettei uusi hammas kasva vinoon. Meillä alko 5v:llä viime talvena pukata rautahammasta maitohampaan eteen kesken talvilomareissun ja olisin soittanut hammaslääkärille reissun jälkeen, mutta maitohammas alko heilua ja irtosikin sitten itsestään.
 
en tiiä onko niillä maitohampailla mitään vaikutusta siihen kasvaako ne rautahampaat vinoon vai olisko ne kasvaneet vinoon muutenkin, koska meillä Likalla (13v) on alas etuhampaat, ja ylös kulmahampaat kasvaneet niin et maitohampaat on lähteneet vasta kun rautahampaat on olleet jo "täyskasvuiset" tällä hetkellä on vielä toinen yläkulmahammas tuplana, kaksi viikkoa aikaa se itse irroittaa, muuten sen sit lääkäri ottaa pois.
ja ihan on suorat hammasrivit kuitenkin.

eli siis, toiset lääkärit ottaa ne maitohampaat pois, toiset on sitä mieltä et ei oteta, kannattaa kuitenkin soittaa ja kysyä miten toimitaan.
 

Yhteistyössä