Miltä teistä tämä tuntuisi? Olenko kohtuuton

Olen uudessa avioliitossa ja suhteemme on kestänyt 7 vuotta. Olemme molemmat olleet kerran aikaisemmin naimisissa ja eronneet suunnilleen samoihin aikoihin. Olemme olleet suhteessamme pääosin onnellisia, mutta suhdettamme leimasi ensimmäiset 6 vuotta mieheni ex-puolison roikkuminen hänessä kiinni. Ex-puoliso käyttäytyi minua kohtaan parin vuoden ajan todella oudosti, jonka seurauksena n.5 vuotta sitten kysyin mieheltäni, mitä heidän välillään on. Mies myönsi, että oli jo parin vuoden ajan saanut kaipaus- ja muistelukirjeitä exältään. Hän sanoi, ettei ollut kuitenkaan itse vastannut exän tunteisiin. Mieheni ei ollut kertonut minulle noista viesteistä mitään. Kun sain tietää tästä kuviosta, aloin itsekin huomata, että exällä ja miehelläni oli selvästi lämpenemiskausia, jolloin pitivät tiiviimmin yhteyttä.. Mies kiisti aina omat tunteensa exää kohtaan ja vieritti asian exän niskoille. Tilanne on viimeisen vuoden aikana rauhoittunut ja miehen ja hänen exänsä yhteishuoltajuus vaikuttaa toimivan ilman tällaisia ylimääräisiä tunnemylläköitä.

MUTTA: suhdettamme on lisäksi leimannut näinä vuosina mieheni voimakas ihastumistaipumus muihin naisiin. Suhteemme alussa hänellä oli yksi erityinen ystävätär, todella kaunis nainen, jota hän tapasi säännöllisesti. Aina tätä ystävää tapaamaan lähtiessään hän pynttäsi ja laittoi partavettä poikkeuksellisen paljon. Törmäsimme yhdessä pari kertaa tähän ystävättäreen ja mieheni muuttui aina todella vaivaantuneeksi (punastui ja sanat menivät solmuun).. Lisäksi viimeisten parin vuoden aikana meillä on ollut joitain tilanteita, jolloin ollessamme ystäväporukassa, mieheni on hurmaantunut jostain minun ystävästäni niin, että asia ei ole voinut jäädä kenellekään epäselväksi. Yksi ystävättäreni joka huomasi mieheni 'hurmaantumisen', kysyi mm. yhden illanvieton jälkeen, että onko minun ja mieheni väleissä jotain..Vuosi sitten kävi niin, että mieheni tutustui minun kauttani hyvin viehättävään ja 13 v. miestäni nuorempaan serkkuuni. Huomasin hänen ihastumisensa, mutta en sanonut mitään. Tänään tulin kotona tietokoneellemme ja huomasin, että mieheni oli jättänyt vahingossa sähköpostinsa auki. Näin auki olevasta sähköpostista suoraan, että hän on täysin minun selän takanani käynyt kirjeenvaihtoa serkkuni kanssa. Auki olevassa s-postissa hän kutsui serkkuani 'rakkaaksi' ja kehui hänen ulkonäköään. Mieheni sanoi muistelevansa vieläkin sitä, kun olivat vuosi aiemmin tavanneet ja kuinka kauniina hän serkkuani piti. Viesti päättyi sanoihin 'halauksia ja suudelmia..'Sanoin miehelleni suoraan, että näin tuon viestin. Mies syytti minua urkkimisesta ja sanoi, että olen vainoharhainen.

Tiedän, että miehelläni oli edellisen avioliittonsa aikana tällaisia 'ystävättäriä', joihin hän piti yhteyttä ja jotka olivat häneen ihastuneita. En usko, että hänellä olisi silloin eikä meidänkään suhteen aikana ollut ns. fyysistä uskottomuutta.

Tämä tällainen henkinen uskottomuus ja mieheni pakonomaiselta vaikuttava tarve pitää ympärillään tällaisia 'ystävättäriä' satuttaa ja särkee minun luottamustani häneen. Näihin hänen kirjeenvaihtoihinsa on liittynyt aina se, ettei hän kerro minulle niistä mitään. Hän syyllistää minua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi, jos kysyn jotain siitä, mitä hän noiden naisten kanssa kirjoittelee. Olen itsekin alkanut ajatella, että mikä minun suhteellisuudentajuni on.. Olenko kohtuuton, kun ajattelen, että tämä on henkistä pettämistä minua kohtaan? Miltä teistä tällainen tuntuisi?

Mainittakoon vielä, että suhteessamme ei tätä asiaa lukuun ottamatta ole ollut suuria ongelmia. Seksi ja keskusteluyhteys liittyen muihin asioihin toimivat hyvin. Itselläni ei ole ollut näinä vuosina ihastuksen kohteita tai tarvetta pitää tällaisia kirjeenvaihtotovereita.
 
Suzyanne
Minusta et ole todellakaan kohtuuton, vaan tosi kiltti ja ymmärtäväinen. Täytyy myöntää että itse en olisi vastaavassa tilanteessa ollut, ärräpäitä olisi kyllä sadellut useasti, ja varmaan poikkikin mennyt. :ashamed:
 
No eihän tuo oikein ole että noin vaan keneen tahansa vastaantulevaan ihastutaan peräjälkeen. Kuulostaa vähän nyrjähtäneeltä. Vaikuttaa miehesi aikamoiselta huomionkalastelijalta. Pönkittää kai itsetuntoaan noilla "näkymättömillä" haaremeilla ympärillään.
 
No kyllähän ihastumisia tulee vastaan koko elämän ajan, niille ei voi mitään mutta olet sä kyllä aika kiltti jos annat vaan noin kaiken olla. Kyllä ihastua saa mut mua loukkais se et asialle tehtäs jotain.. Voimia :hug:
 
Jos olet loukkaantunut ja sinusta tuntuu, että miehesi pettää sinua henkisesti, niin silloin sinulla on aihetta olla vihainen ja suuttunut, onhan sinun tunteesi aitoja, ainakin sinulle. Avioliitossa olevillekin sattuu kohdalle ihastumisia, mutta on eri asia vastaako niihin tunteisiin. Mun mielestä kirjeiden ja sähköpostien lähettäminen ihastukselle on jo aika vakavaa, varsinkin jos niissä puhutaan suudelmista! Miehelläsi voi olla itsetunnon kanssa ongelmia, mutta inhottavaa, että sinä kärsit ja maksat siitä. Ottaisin sinuna aikalisää, ja vaatisin miestä olemaan rehellinen, mä varmaan kyllä pakkaisin kamat, ja näyttäisi miehelle, kuinka paljon sattuu. Tuskin miehellesi nuo ihastumiset yhtä paljon merkitsee, kun teidän suhde. Jaksamisia! Niin ja muista, että sitä saa mitä tilaa, jos et vaadi muutosta tähän asiaan, niin miehesi ei ikinä muutu!
 

Yhteistyössä