Minä en osaa ystävystyä!!!

Taas otettiin miehen kans yhteen ku marisin sille yksinäisyyttäni. Päivät kuluu pojan kans vaan kotona ku mieskin on niin paljon töissä. Suurin osa ystävistäni asuu ei niin täällä päinkään ja ne pari, jotka täällä ovat, omistavat muitakin ystäviä, joten en voi heissäkään koko ajan roikkua kiinni. Mieheni totesi vaan kylmästi, että mun kuulemma pitää hankkia ystäviä. A-ha... Olipa kiva huomata et oma ukkokaan ei huomaa miten ujo ja pidättyväinen mä oon ja etten todellakaan osaa hankkia ystäviä. Aaaaargh!!! Kiitos että sain tilittää!!! :ashamed:
 
Täällä kanssa yksi samanlainen...Mies jaksoi seurustelun alkutaipaleella tuputtaa minulle kavereidensa puoliskoja kavereiksi...ei vaan niin helppoa. Mun on vaikea tutustua ja luottaa uusiin ihmisiin. Minulla on vain pari hyvää ystävää ja nekin lapsuusvuosilta asti. Jutustelen kyllä niitä näitä, mutta henkilökohtaisia asioita puhun sitten vain harvoille ja valituille. Ehkä osasyy asiaan on se, että kerran minut on eräs ex-ystävä pettänyt pahemman kerran...luottamus meni kerralla...sen jälkeen olen ollut varovaisempi.

Vaikkakin tunnen ajoittain itseni tosi yksinäiseksi, niin lievitän sitä s-postien ja puheluiden avulla näiden parin ystäväni kanssa. Ja tieto siitä, että voi kurjimmassakin tilanteessa luottaa heidän tukeensa helpottaa. Elämässäni on sattunut pari isompaa kriisiä ja siinä ystävyys on punnittu.

Kyllähän se tietysti toisi kotiäidin arkeen paljon, jos olisi ystäviä täällä kotiympyröissä, mutta minkäs tuolle teet...ei taida vanha koira uusia temppuja oppia.

 
Niin, et ole ainoa, johtuneekohan siitä ettei ole enää "niin" nuori ja ei ole helppoa enää saada ystäviä kun tuntuu et kaikilla on jo se lähipiiri ympäsillä ja itse vain pyörii siinä välimaastossa.
Kun sain lapsen jäin todellakin yksin. Tuttuja kyllä piisaa mutta tukiverkkoa ei oikein ole...
 
Täälläkin yksi yksinäinen. Eikä asiaa helpota se että toinen lapsista on sairas ja herättää käytöksellään huomiota, vaikka on ulospäin terveen näköinen. Entinen mies oli samalainen yksinäinen, eikä kummallakaan ole juuri sukulaisiakaan. Tuttavia oon löytänyt perhekerhoista ja sen semmoisista, mutta niissäkin käyminen on aika hankalaa.
 
Ramona
Mullakaan ei ole oikeen kavereita. Pojan ja koiran kans päivät pitkät... Aika vaikeeta mennä jonku vieraan kans jutteleen. Minäki marisen aina miehelle(jolla on kavereita) että olis kiva jos ois ees yks hyvä kaveri jonka kans sais puhua. Eipä olis paljon vaatimuksia mutta mutta...
 
Sama homma täälä.. mies saa aika ajoin kuulla mun valitusta kun ei oo ketään ystävää lähellä. Miehen perässä kun aikanaan muutin tänne pohjoseen. Aattelin, että kyllä tuttuja löytää töiden kautta esimerkiks, mutta ei sellasia hyviä kavereita löytynytkään :\|
Sit yritin netin kautta tutustuu, mut huomasin, että ei vaan välttämättä natsaa, vaik ihminen olis samanikänen ja samassa elämäntilanteessa ku ite. Mut en heitä toivoa.. ujo olen ja kai sitten vaikeastilähestyttäväkin, mutta suuri haave olisi ens kesänä tutustua muihin äiteihin hiekkalaatikon reunalla vaikkapa. Nyt lapsi on vielä sen verran pieni, että ulkona ei juurikaan viihdytä.

Mistä päin te muut ootte???
 
rose red
Teitä on muitakin! Ihanaa. Vaik ei se ihanaa loppujen lopuksi ole. Mäkin olen tosi huono solmimaan uusia ihmissuhteita. Osasyynä ujous ja toisaalta ihmisiä saattaa "pelottaa" mun ulkonäkö. En oo narkkari,juoppo,h**ra... Henkiseltä iältäni vaan satun olemaan nuorempi ku mun 35 ikävuotta. Tukkakin pystyssä, maiharit ja sydäntä lähellä harrikat. Kangasalla olemme asuneet 4 vuotta. Olen kolunnut perhekerhot ym. Mut siellä on ne "piiri pieni pyörii"-ryhmät tuttujen äitien kesken eikä musta ole menemään sinne sekaan ihan tosta vaan. Jos ees joku tulis kutsumaan mukaan...Mut yleensä sitä saa kyyhöttää yksin lapsensa kanssa penkillä.Huonot kokemukset kans laittaa jarrua päälle. Kotikaupungissa oli aika yleistä, että mä soitin kavereille ja menin kylään (meillepäin ei tultu:ei jaksa kävellä ym.Hmm,eipä mullakaan autoa ollut).Sitten kyl kaverit soitti, jos tarvitsivat apua lastenhoidossa ym. Kai sitä oli niille sellanen välttämätön paha.Vuosien mittaan on valitettavasti tullu liian kriittiseksi ystävien suhteen ja suunnilleen odottaa pahinta jo ennen kunnon ystävystymistä... Mutta voimia teille yksinäiset äidit. Toivottavasti tällainen vertaistuki helpottaa, vaik se ei näin ystävänpäivän tienoilla kauheasti hymyilytä.
 
Lohduttava huomata et moni muukin painii saman yksinäisyyden kanssa. Meille tuli viikonloppuna koiranpentu vanhemman kaveriks, nyt riittää taas tekemistä niin ettei ehdi vatvoa yksinäisyyttä :kieh:
Mä kans oottelen kesän leikkikenttäreissuja, jos sieltä löytys juttuseuraa. Tosin mä oon kyllä niin ujo että varmaan seison yksin kentän laidalla. :whistle:
Hyvää YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille kuitenkin...! :flower: :heart:
 
trr
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 18:27 Luna kirjoitti:
Sama homma täälä.. mies saa aika ajoin kuulla mun valitusta kun ei oo ketään ystävää lähellä. Miehen perässä kun aikanaan muutin tänne pohjoseen. Aattelin, että kyllä tuttuja löytää töiden kautta esimerkiks, mutta ei sellasia hyviä kavereita löytynytkään :\|
Sit yritin netin kautta tutustuu, mut huomasin, että ei vaan välttämättä natsaa, vaik ihminen olis samanikänen ja samassa elämäntilanteessa ku ite. Mut en heitä toivoa.. ujo olen ja kai sitten vaikeastilähestyttäväkin, mutta suuri haave olisi ens kesänä tutustua muihin äiteihin hiekkalaatikon reunalla vaikkapa. Nyt lapsi on vielä sen verran pieni, että ulkona ei juurikaan viihdytä.

Mistä päin te muut ootte???
Hei Luna, kuinka pohjoisesta olet? Itse asun Rovaniemellä ja ikää päälle 20. Laittakaahan mailia, pikkukaksluukku.com
 
En ole ainoa! Tutustuttuani juttua riittää ja ystävystyn helposti, mutta se jonkun luokse meneminen ja ittensä likoon laitto vaatii kyllä multa liikaa. Espoossa kahden lapsen kotiäitinä hääräilen, muksut 4v ja 3kk. Laittakaa meiliä jos siltä tuntuu, vaikka kauempaakin :) wenoca@hotmail.com
 
Sarskuliini-66
=) HEI TARJOAN TEILLE AVUKSI YHTEISÖÄNI; YSTÄVÄÄ VAILLA,SE TARKOITETTU KAIKILLE NAISILLE JOTKA KAIPAA YSTÄVÄÄ JA JUTTUPAIKKAA JA HENGÄHDYSTAUKOA ARKEEN,JA YSTÄVÄÄ JOS KIINNOSTUIT LAITA HAKEMUS OSOITTEESEEN;
http://groups.msn.com/ystavaavailla
TERVEISIN YHTEISÖN VALVOJA-SARI
. :flower: =)
 

Yhteistyössä