Minä löysin Jumalan!

  • Viestiketjun aloittaja pelastettu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar ei jaksa enää kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saisikohan ihan Raamatun kohdan missä mainitaan että Pyhä Henki olisi persoona?
Saisiko ihan Raamatun kohdan jossa mainitaan että Pyhä Henki EI ole persoona vaan pelkkä voima!?
1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18 Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima
Ei siellä noin sanota!
Voi ei :(. Toi eka kohta: "Maa oli autio ja tyhjä , ja pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui vetten yllä"
Toinen: "ja myös palvelijoihini ja palvelijattarini päälle minä vuodatan Henkeni ja he ennustavat"

MISSÄ tässä sanotaan, ETTEI Pyhä Henki ole Persoona? Mut nyt mä sanon, etten enää jaksa jankuttaa yhdenkään jehovan todistajan kanssa. Niinkuin vettä kaatais hanhen selkään :(. Tyhjää jankkaamista, rakentava keskustelu ja omakohtainen kokemus puuttuvat täysin.
Saisikohan ihan Raamatun kohdan missä mainitaan että Pyhä Henki olisi persoona?
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyhä Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen - Jehova. Se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus. Mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä.
Itse asiassa oli tutkittu, että nimi Jehova, ei tarkoita mitään. Oikeampi sana on Jahve :).
Jehova on kolminaisuus.
Kabbalassa kolminaisuus on isä-äiti-poika. Itämaisessa opissa se on âtma-buddhi-manas, henki, sielu, järki. Juutalaisten okkultistiensa mukaan kolminaisuus on mies-naisellinen Jehova, Jah-Havah.
Älä kirjoita samalla nimimerkillä kuin minä. Rekisteröi se jos sitä haluat käyttää
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar ei jaksa enää kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saisikohan ihan Raamatun kohdan missä mainitaan että Pyhä Henki olisi persoona?
Saisiko ihan Raamatun kohdan jossa mainitaan että Pyhä Henki EI ole persoona vaan pelkkä voima!?
1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18 Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima
Ei siellä noin sanota!
Voi ei :(. Toi eka kohta: "Maa oli autio ja tyhjä , ja pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui vetten yllä"
Toinen: "ja myös palvelijoihini ja palvelijattarini päälle minä vuodatan Henkeni ja he ennustavat"

MISSÄ tässä sanotaan, ETTEI Pyhä Henki ole Persoona? Mut nyt mä sanon, etten enää jaksa jankuttaa yhdenkään jehovan todistajan kanssa. Niinkuin vettä kaatais hanhen selkään :(. Tyhjää jankkaamista, rakentava keskustelu ja omakohtainen kokemus puuttuvat täysin.
Luukas 1:15; 4:1; Apostolien teot 4:8; 9:17; 11:22, 24; 13:9.
Voitaisiinko mielestäsi persoonaa "vuodattaa" monien ihmisten päälle? Sanoisitko, että yksi persoona voi "täyttää" kokonaisen ihmisryhmän? Se ei tunnu järkevältä. Raamatussa sanotaan ihmisten täyttyvän viisaudella, ymmärryksellä tai täsmällisellä tuntemuksella, mutta siinä ei mainita kenenkään täyttyvän toisella persoonalla
 
uskova
Katsokaahan Seiskalta klo 22.10 tänään D. Pawsonin tulkintoja lopun ajan tapahtumista. Luulisi ainakin jehovalaisia kiinnostavan, hehän lopunajoista aina puhuvat. http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=6C714ED9627B522523581038CAB0A1CD

Tuosta linkistä aukeaa netti-TV ja siis tunnin kuluttua.
 
uskova
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar ei jaksa enää kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saisikohan ihan Raamatun kohdan missä mainitaan että Pyhä Henki olisi persoona?
Saisiko ihan Raamatun kohdan jossa mainitaan että Pyhä Henki EI ole persoona vaan pelkkä voima!?
1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18 Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima
Ei siellä noin sanota!
Voi ei :(. Toi eka kohta: "Maa oli autio ja tyhjä , ja pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui vetten yllä"
Toinen: "ja myös palvelijoihini ja palvelijattarini päälle minä vuodatan Henkeni ja he ennustavat"

MISSÄ tässä sanotaan, ETTEI Pyhä Henki ole Persoona? Mut nyt mä sanon, etten enää jaksa jankuttaa yhdenkään jehovan todistajan kanssa. Niinkuin vettä kaatais hanhen selkään :(. Tyhjää jankkaamista, rakentava keskustelu ja omakohtainen kokemus puuttuvat täysin.
Luukas 1:15; 4:1; Apostolien teot 4:8; 9:17; 11:22, 24; 13:9.
Voitaisiinko mielestäsi persoonaa "vuodattaa" monien ihmisten päälle? Sanoisitko, että yksi persoona voi "täyttää" kokonaisen ihmisryhmän? Se ei tunnu järkevältä. Raamatussa sanotaan ihmisten täyttyvän viisaudella, ymmärryksellä tai täsmällisellä tuntemuksella, mutta siinä ei mainita kenenkään täyttyvän toisella persoonalla
Raamatussa sanotaan myös että Pyhä Henki murehtii ja Pyhän Hengen pilkasta puhutaan myös.

Voimat eivät murehdi eivätkä voimat myöskään välitä jos niitä pilkataan. Persoonat murehtivat.

Samoin Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä Johanneksen evankeliumissa 16:7 seuraavaa: "Kuitenkin minä sanon teille totuuden; teille on hyväksi , että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän."

Jeesus puhuu tuossa paljon muutakin Pyhästä Hengestä ja käyttää Hengestä persoonapronominia "hän". Voimasta ei puhuta muodossa "hän", ei koskaan. Jos minulla on hauiksessa voimaa, en puhu hänestä vaan siitä, voimasta.

Pyhä Henki on siis persoona eikä jehovalaisilla ole mitään muuta kättä pidempää sen väitteensä tueksi ettei hän persoona olisi, kuin nuo omat jankutuksensa ja tulkintansa.
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Pyhä Henki on siis persoona eikä jehovalaisilla ole mitään muuta kättä pidempää sen väitteensä tueksi ettei hän persoona olisi, kuin nuo omat jankutuksensa ja tulkintansa.
Kukahan tässä jankuttaa, molemmat puhutte juuri samasta asiasta, joka on voima siinä missä persoonakin.

Paavali kohotti katseensa ja näki kahdentoista apostolin tervehtivän häntä. Sitten Pyhä Henki, joka oli puhunut hänen kanssaan, tempaisi hänet korkeuksiin, ohi kolmannen taivaan neljänteen asti. Pyhä Henki sanoi hänelle: "Katso tarkkaan ja näe kaltaisesi maan päällä." Paavali katsoi ja näki ne, jotka olivat maan päällä. Kun Paavali katsoi uudelleen ympärilleen, hän näki kaksitoista apostolia oikealla ja vasemmalla puolellaan, keskellä luomakuntaa, ja Pyhä Henki kulki heidän edellään.

-------------------------------

Apostoli iloitsivat suuresti ja saapuivat Jerusalemiin. He tulivat temppeliin ja alkoivat opettaa, kuinka Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä voi pelastua. He myös paransivat monia.
Sitten Pietari ryhtyi puhumaan oppilastovereilleen: "Ei kai Herramme Jeesus, kun hän vielä oli ruumiissaan, ketonut meille kaikkea. Hänhän tuli uudelleen alas. Veljeni, kuulkaa, mitä minulla on sanottavaa!" Silloin Pietari täyttyi Pyhällä Hengellä ja sanoi:"

 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:
Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Uskon Jumalaan ja ylösnousemukseen, siihen että katuvalle synnit armahdetaan. Jumala on rakkaus.
Ulospäin minusta ei muutosta nää. Edelleen on bändipaidat ja tatuoinnit, lävistykset ja tummat meikit, mutta sisällä paistaa nyt valo.
Kiitos Jumala, teit maailmastani paremman :) Seurakuntatoiminta on alkanut kiinnostaa ja oma rasistinen maailmankatsomukseni on alkanut muuttaa muotoaan. Olen ehkä muuttumassa paremmaksi ihmiseksi ja haluan nyt muille hyvää.
Minulla on nyt parempi olla kun voin luottaa siihen, että Herra arfmahtaa minua syntistä ja kuolemaa ei ole.
No ok.
 
uskova
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Pyhä Henki on siis persoona eikä jehovalaisilla ole mitään muuta kättä pidempää sen väitteensä tueksi ettei hän persoona olisi, kuin nuo omat jankutuksensa ja tulkintansa.
Kukahan tässä jankuttaa, molemmat puhutte juuri samasta asiasta, joka on voima siinä missä persoonakin.

Paavali kohotti katseensa ja näki kahdentoista apostolin tervehtivän häntä. Sitten Pyhä Henki, joka oli puhunut hänen kanssaan, tempaisi hänet korkeuksiin, ohi kolmannen taivaan neljänteen asti. Pyhä Henki sanoi hänelle: "Katso tarkkaan ja näe kaltaisesi maan päällä." Paavali katsoi ja näki ne, jotka olivat maan päällä. Kun Paavali katsoi uudelleen ympärilleen, hän näki kaksitoista apostolia oikealla ja vasemmalla puolellaan, keskellä luomakuntaa, ja Pyhä Henki kulki heidän edellään.

-------------------------------

Apostoli iloitsivat suuresti ja saapuivat Jerusalemiin. He tulivat temppeliin ja alkoivat opettaa, kuinka Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä voi pelastua. He myös paransivat monia.
Sitten Pietari ryhtyi puhumaan oppilastovereilleen: "Ei kai Herramme Jeesus, kun hän vielä oli ruumiissaan, ketonut meille kaikkea. Hänhän tuli uudelleen alas. Veljeni, kuulkaa, mitä minulla on sanottavaa!" Silloin Pietari täyttyi Pyhällä Hengellä ja sanoi:"
No periksikö pitäisi antaa noille vääristelijöille ja nyökytellä että joo joo, oikeassa olette? Totuus on sanottava riittävän monta kertaa.
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
No periksikö pitäisi antaa noille vääristelijöille ja nyökytellä että joo joo, oikeassa olette?
Niin juuri pitäisi tehdä, totuus valkenee kyllä kaikille ennenpitkää. Vääristelijöitä on joka leirissä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
No periksikö pitäisi antaa noille vääristelijöille ja nyökytellä että joo joo, oikeassa olette?
Niin juuri pitäisi tehdä, totuus valkenee kyllä kaikille ennenpitkää. Vääristelijöitä on joka leirissä.
No ei tietenkään ikinä pidä sanoa totuudeksi sellaista minkä tietää valheeksi!

Eikä ihmisille totuus valkene "sitten joskus" jos heille sitä ennen on valehdeltu valhetta todeksi vuosikausia!
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No ei tietenkään ikinä pidä sanoa totuudeksi sellaista minkä tietää valheeksi!

Eikä ihmisille totuus valkene "sitten joskus" jos heille sitä ennen on valehdeltu valhetta todeksi vuosikausia!
Kyllä valkenee, tiedon lisääntyessä yhä useampi ihminen alkaa kyseenalaistamaan vanhoja oppeja ja löytämään totuuden valheiden takana
Se tapahtuu ihan luonnostaan, koska niin on määrä tapahtua
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Ne evankeliumit mitä tarkoitat olisivat Raamatussa jos niiden tarvisi olla. Se on niin yksnkertaista.
Niin ja kerrohan sinä, "seurakunta", missä seurakunnassa apokryfikirjoja luetaan? Minun käsittääkseni ei missään.
Ei varmasti missään vielä virallisesti, sehä ei olisi minkään kirkkoseurakunnan periaatteen mukaista.
Siinä vaiheessa kun kristitty kansa alkaa huomata, että kirkko on valehdellut heille niin raamatusta, kuin Jumalasta, Jeesuksen opetuksista puhumattakaan. Siinä vaiheessa varmasti luetaan.

Tuossa tullut näemmä eilen yöllä ilmi tuo, miten Jeesus opetti ristiinnaulitsemisensa jälkeen useita vuosia. Raamatusta ko. seikka jätetty pois.
Eikö sitä katsottu tarpeelliseksi ottaa siihen mukaan, eikö Jeesuksen opetukset enää olleet tärkeitä ja kaikille ihmisille tarkoitettuja, sen jälkeen kun hänet ristiinnaulittiin?
Vai onko niin, että roomalainen kirkko halusi salata tuon seikan, koska Jeesuksen opetuksista vain pieni osa sopi heidän intresseihinsä.

Mun mielestä tuo Nostradamuksen ennustus Pohjolassa syntyvästä valtakunnasta, jossa alkuperäinen ja todellinen kristinusko palautuu ihmisille, kuulostaa pelastukselta.
Kristinusko pitäisi harjoittaa siten kuin Jeesus meille opetti, ei siten kuin kirkko halusi asian tiedottaa.
Mitä sä koko ajan kirkosta jauhat? Apokryfikirjat on alusta asti olleet vähemmän arvostettuja kirjoituksia. Ei niitä ole pidetty missään arvossa. Sä olet se sama tyyppi taas, joka täällä on muutaman päivän jo jankuttanut. Kai sulla on myös kristallilapsi, eikö niin? Ja sun mielestä Jeesus kuoli, jotta ihminen sitten ymmärtäisi, miten helppo on irtaantua aineellisesta ja tulla paremmaksi ihmiseksi ja henkistyä ja sitä rataa. New Age, eikös niin.
Mitä vikaa New Age-liikkeessä on?
Se kertoo siitä miten ihmiset haluavat etsiä mahdollisuuksia parantaa elämäänsä yhdessä, kehittää omaa tietoisuuttaan.
Se on luonnollinen jatkumo ihmisen evoluutiossa tai koko planeetan evoluutiossa.

Vatikaani jo pyysi anteeksi kirkon toimintaa Galileon tapauksessa. Siihen meni aikaa 400 vuotta. Te uskovaiset olette niin hitaita asioissa, jotka koskevat todellisuutta, ehkä teidän pitäisi hyväksyä muutokset, eikä vastustaa niitä.
 
vierailija
Mitä vikaa New Age-liikkeessä on?
Se kertoo siitä miten ihmiset haluavat etsiä mahdollisuuksia parantaa elämäänsä yhdessä, kehittää omaa tietoisuuttaan.
Se on luonnollinen jatkumo ihmisen evoluutiossa tai koko planeetan evoluutiossa.

Vatikaani jo pyysi anteeksi kirkon toimintaa Galileon tapauksessa. Siihen meni aikaa 400 vuotta. Te uskovaiset olette niin hitaita asioissa, jotka koskevat todellisuutta, ehkä teidän pitäisi hyväksyä muutokset, eikä vastustaa niitä.
Luther ei muuten uskonut Copernicuksen ideaa ollenkaan"
 
vierailija
Kukahan tässä jankuttaa, molemmat puhutte juuri samasta asiasta, joka on voima siinä missä persoonakin.

Paavali kohotti katseensa ja näki kahdentoista apostolin tervehtivän häntä. Sitten Pyhä Henki, joka oli puhunut hänen kanssaan, tempaisi hänet korkeuksiin, ohi kolmannen taivaan neljänteen asti. Pyhä Henki sanoi hänelle: "Katso tarkkaan ja näe kaltaisesi maan päällä." Paavali katsoi ja näki ne, jotka olivat maan päällä. Kun Paavali katsoi uudelleen ympärilleen, hän näki kaksitoista apostolia oikealla ja vasemmalla puolellaan, keskellä luomakuntaa, ja Pyhä Henki kulki heidän edellään."
Neljän kertotaulua selvästi yritti opetella:geek:
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/810928-haluatko-sina-tampereen-suurimman-seurakunnan-kirkkoherraksi-lue-tasta-lisaa
 
Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Uskon Jumalaan ja ylösnousemukseen, siihen että katuvalle synnit armahdetaan. Jumala on rakkaus.
Ulospäin minusta ei muutosta nää. Edelleen on bändipaidat ja tatuoinnit, lävistykset ja tummat meikit, mutta sisällä paistaa nyt valo.
Kiitos Jumala, teit maailmastani paremman :) Seurakuntatoiminta on alkanut kiinnostaa ja oma rasistinen maailmankatsomukseni on alkanut muuttaa muotoaan. Olen ehkä muuttumassa paremmaksi ihmiseksi ja haluan nyt muille hyvää.
Minulla on nyt parempi olla kun voin luottaa siihen, että Herra arfmahtaa minua syntistä ja kuolemaa ei ole.
Ihanaa!:love:
Minäkin odottelen että pääsen treffeille kyseisen herran kanssa, on kuulema hyvää seuraa, ihan kaveripohjalta siis vain, varattu kun olen!:barefoot:
 
Ihanaa!:love:
Minäkin odottelen että pääsen treffeille kyseisen herran kanssa, on kuulema hyvää seuraa, ihan kaveripohjalta siis vain, varattu kun olen!:barefoot:
Mulla ei ollut ennen mitään, mutta nyt olen löytänyt Valhallan jengin, mahtavaa porukkaa ja olivathan he kauan ennen näitä satuilevia ja Valhallaa matkivia krissejä.

Läheisin suhde mulla on tietty ihquun Freyaan :love::love:



I think I´m in Love :love:

 

Yhteistyössä