Minä pelkään asua tässä talossa!

  • Viestiketjun aloittaja "Violet"
  • Ensimmäinen viesti
"Violet"
Mistähän aloittaisi ja mihin lopettaisi... Asumme mieheni lapsuudenkodissa, yksi lapsi (4 vuotias) kissa ja koira. Pari vuotta elämä sujui ihan normaalisti, mutta sitten kaikki muuttui, noin vuosi sitten, ja varsinkin sen jälkeen, kun mieheni alkoi olla töiden takia viikonloppuja pois kotoa.

Kyse on siis selittämättömistä tapahtumista (anteeksi sekava teksti mutta kirjoitan aika vauhdilla) Kaikki alkoi ihan sellaisista asioista, joihin en suuremmin kiinnittänyt huomiota, ja jotka laitoin hajamielisyyden tai väsymyksen piikkiin. Esimerkiksi eräänä päivänä olin alkamassa ruoan laittoon, ja olin sen verran pois keittiöstä, että käväisin pyörähtämässä toisessa huoneessa. Tullessani takaisin keittiöön, oli valmiiksi hellalle laittamani kattila tiskipöydällä.

Kerran tiskatessani takanani olevan ruokapyödän vanha puutuoli narahti juuri samalla tavalla, kuin kun joku istuu siihen/nousee siitä ylös.

Kerran istuessani olohuoneessa lukemassa, vanhan ompelukoneen rautapyöri pyörähti yhtäkkiä pari kertaa ympäri ja pysähtyi. Syytin tästä kissaa.

Tähän väliin on sanottava, että olen aina ollut sen luokan realisti, etten ole uskonut mihinkään mitä silmilläni en näe, ja siitä syystä ohitin kaiken tapahtuvan olankohautuksella ja keksin aina jonkin järkevän selityksen tapahtumille. Vaikka asumme syrjässä, en ole koskaan ollut mikään säikky ihminen enkä ole täälläkään aikaisemmin pelännyt.

Kunnes kaikki alkoi muuttua. Oli muistaakseni toinen viikonloppu kun mieheni oli poissa kotoa. Heräsin yöllä siihen, että koira haukkui. Ajattelin, että koiralla on hätä, ja nousin ylös viedäkseni sen ulos. Koira kuitenkin nukkui kaikessa rauhassa. Ajattelin sitten nähneeni unta, vaikka olin kyllä aika varma että olin jo hereillä kun sängystä nousin ylös.

Seuraavana aamuna aloin huolestua. Lapsi leikki olohuoneen lattialla, kunnes yhtäkkiä sanoi "Äiti, katso" Minä tuijotin silmät suurina lapsen osoittamaan suuntaan, mutten nähnyt mitään. Kysyin, että mikä siinä on, lapsi sanoi "Täti" Siinä vaiheessa nousi jo vähän karvat pystyyn.

Tämän jälkeen on alkanut tasaista tahtia tapahtua yhä oudompia asioita, ja pääasiassa silloin, kun mies on poissa. Lapsi on alkanut pelätä varsinkin öisin ja monesti vaatii päästä viereeni nukkumaan.
Pannuhuoneeseen vievälle polulle on alkanut ilmestyä yksittäisiä halkoja, aivan kuin joku olisi vienyt sinne puita ja pudottanut osan matkalla.
Koira on alkanut murista itsekseen ja kissa seurailee jotain katseellaan. Joskus koira myös juoksee ovelle haukkuen, vaikka siellä ei ole ketään.
Herään yöllä ääniin, kerran kuulosti siltä kuin pesukone olisi ollut päällä, keittiössä liikutaan, tuolit siirtyvät. Makuuhuoneessa joku marssi yhtenä yönä levottomasti edestakaisin.

Yhtenä lauantaina mies tulikin kotiin, vaikka tarkoitus oli tulla vasta seuraavana päivänä. Hän tuli herättämään minua kauhuissaan että mitä ihmettä, hella oli täysillä päällä, hellan vieressä oleva taso oli alkanut sulaa (sellainen ihmeen muovipäällyste siinä) ja liesituulettimesta putosi kuumaa rasvaa. Olen aivan 100% varma, että en hellaa käyttänyt koko sinä päivänä, ja kissa ja koira ovat yön suljetun oven takana eri huoneessa. En uskalla ajatella mitä olisi tapahtunut jos mies ei olisi tullut aikaisemmin. Tämän tapauksen jälkeen kerroin miehelle että epäilen talossa tapahtuvan kummia, mutta eihän hän tietenkään uskonut.

Viimeisin outo tapaus oli, kun olin talon perällä olevassa huoneessa penkomassa vaatteitani. Mietiskelin, mihin olen yhden vaatekappaleen laittanut, ja aloin miettiessäni taputella jalkojani housuntaskujen kohdalta. Huomasin, että taskussa on jotain, ja otin sen esiin. Taskussa oli pieni, selvästi lasten, iloisen värinen hiuslenkki, jota en ole koskaan ennen nähnyt. Sen oli myös täytynyt ilmestyä taskuuni ihan hiljattain, koska vähän aikaisemmin kaivoin kännykän samasta taskusta.

Näitä tapauksia olisi kerrottavaksi vaikka kuinka.

Olen oikeasti alkanut pelätä olla täällä, täällä on selvästi jotain, joka saa eläimetkin reagoimaan. Talon historiasta sen verran, että mieheni äiti on kuollut tässä talossa, ja myös miehen sisko kuoli hyvin nuorena, mutta ei tässä talossa.

Jos joku osaisi neuvoa jotenkin, mitä tässä pitää tehdä. V*ttuilijat voivat painua sinne mistä tulivatkin, tämä tilanne ei ole minulle ollenkaan hauska tai helppo, en uskalla edes puhua kenellekkään ettei minua aleta pitää hulluna.
 
"vieras"
Rukoile ja siunaa itsesi ristinmerkillä. Lue ääneen Raamattua ja jätä se auki pöydälle. Sillon ei kummitukset uskalla tulla. Ja tää on ihan tosi, ei mitään v****ilua! Myös kodinsiunaamistilaisuus kannattaa pitää kun muuttaa uuteen kotiin, tai voi sen siis myöhemminkin pitää, ei tarvii olla mikään "sukujuhla" vaan ihan oman perheen kesken voi pyytää papin siunaamaan.
 
henkiä
Eiks toi oo aika "yleistä", että joskus "vanha isäntä/emäntä" jää pitämään "kotoa pystyssä" ? "Anoppisi" kenties tarkoittaa hyvää(lieden sytytys, puiden hakeminen, lapsen leikkien seuraaminen) eikä ymmärrä, että säikyttää sinua. Istu joskus tuolille ja pyydä "anoppiasi" paikalle ja "keskustele" siis oikeesti puhu ääneen hänelle. Kerro mitä tunnet ja että lapsi pelkää. Enkä ole hullu :D mutta itselläkin samanlaisia kokemuksia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja henkiä;23143536:
Eiks toi oo aika "yleistä", että joskus "vanha isäntä/emäntä" jää pitämään "kotoa pystyssä" ? "Anoppisi" kenties tarkoittaa hyvää(lieden sytytys, puiden hakeminen, lapsen leikkien seuraaminen) eikä ymmärrä, että säikyttää sinua. Istu joskus tuolille ja pyydä "anoppiasi" paikalle ja "keskustele" siis oikeesti puhu ääneen hänelle. Kerro mitä tunnet ja että lapsi pelkää. Enkä ole hullu :D mutta itselläkin samanlaisia kokemuksia.
Ei se oikeasti ole anoppi, ei kuolleet oikeasti tule tänne puolelle, vaan ne on pahoja henkiä jotka esittää taitavasti, eikä niiden kanssa pidä käydä yhteyksiin!
 
henkiä
[QUOTE="vieras";23143559]Ei se oikeasti ole anoppi, ei kuolleet oikeasti tule tänne puolelle, vaan ne on pahoja henkiä jotka esittää taitavasti, eikä niiden kanssa pidä käydä yhteyksiin![/QUOTE]

Pyh ja pah :D Miksi pitää aina maalata piruja seinille?? :eek:
 
"Violet"
[QUOTE="vieras";23143519]Rukoile ja siunaa itsesi ristinmerkillä. Lue ääneen Raamattua ja jätä se auki pöydälle. Sillon ei kummitukset uskalla tulla. Ja tää on ihan tosi, ei mitään v****ilua! Myös kodinsiunaamistilaisuus kannattaa pitää kun muuttaa uuteen kotiin, tai voi sen siis myöhemminkin pitää, ei tarvii olla mikään "sukujuhla" vaan ihan oman perheen kesken voi pyytää papin siunaamaan.[/QUOTE]

Mitenköhän papit mahtavat nykypäivänä suhtautua tällaisiin asioihin? Lueskelin netistä löytämiäni ketjuja, joissa ihmiset kertoivat kokemuksiaan, ja ainakin yhdessä tapauksessa pappi oli melkein nauranut ulos... Ja uskon, että mies ei moiseen suostuisi, hän kun ei ole ollut todistamassa kuin tuota hellan päällä oloa, ja on tulkinnut asian niin että minä unohdin hellan päälle...
 
Hyi kamala, teistä sais paremman leffan kuin Paranormal Activity... ei ollut hauskaa, tiedän.

Onko mitään mahdollisuutta että esim. kävelet unissasi kun mies ei ole kotona? Osa voisi selittyä sillä.
 
pois vaan nopeasti
Muuta pois. Mahdollisimman nopeasti. Ellei mies usko, niin antaa olla uskomatta. Älä ainakaan enää kertaakaan jää taloon kun mies ei ole kotona yötä.

En mäkään tällaisiin uskonut ennen kuin itse koin. Enkä halua olla sellaisten asioiden kanssa missään tekemisissä. En halua alkaa leikkimään noilla asioilla, kun niiden voimaa ei voi tietää. Muuttakaa pois. Siihen asti, älä ole yhtäkään yötä talossa ilman miestä. Vaikka tuskin sekään enää kauaa auttaa. Nuo henget ovat ottaneet talon valtaan, eikä miehen läsnäolo niitä enää kauaa poissa pitele.

Voimia! Ja näistä asioista on sitten ihan turha kellekään muulle puhua, kun ei niitä voi ymmärtää ellei ole tuollaista kokenut.
 
  • Tykkää
Reactions: jaassi
"vieras"
meillä oli sama tilanne, nyt pitkänaikaa onneksi rauhallisempi. isot halit ja jaksamista ja turvaa sinne suuntaan!!!
lapsen takia kannattaa olla tyyni, pyri pitämään koira lähelläsi, rukoile.
minä jätin valot palamaan yölläkin, pyrittiin nukkumaan lasten kanssa meidän sängyssä että pysyttiin yhdessä.
tapahtuiko teillä mitään muuta noihin aikoihin kun "kummittelu" alkoi??

itsekin järkeväksi ihmiseksi itseäni kuvitelleena ja silti vastaavaa (ei tosin liesi päällä-meininkiä) kokeneena tiedän että tuollaista tapahtuu vaikka sitä ei hevin uskoisi.
jostain syystä vain jokin reagoi miehesi poissaoloon/ teihin (sinuun?) miehesi poissaollessa? jos mahdollista, miettikää vaihtoehtoja, muuttoa, miehen työnmuutosta tms.
 
"vieras"
[QUOTE="Violet";23143634]Mitenköhän papit mahtavat nykypäivänä suhtautua tällaisiin asioihin? Lueskelin netistä löytämiäni ketjuja, joissa ihmiset kertoivat kokemuksiaan, ja ainakin yhdessä tapauksessa pappi oli melkein nauranut ulos... Ja uskon, että mies ei moiseen suostuisi, hän kun ei ole ollut todistamassa kuin tuota hellan päällä oloa, ja on tulkinnut asian niin että minä unohdin hellan päälle...[/QUOTE]

Se kuuluu niiden toimenkuvaan, lue vaikka seurakuntasi nettisivuilta! Meillä just pidettiin 2v sitten ja pappi oli ihan virkaintoinen =)
 
"enigma"
Mä olen myös superrealisti mutta jostain syystä näitä juttuja tapahtuu mitä normaaleimmille ihmisille. Kukaan ei vaan uskalla puhua omalla nimellään kun heti haukutaan hulluksi.

Hrr.. mulla tuli kyyneleet silmiin ja kylmät väreet.

Sanoisin samaa, että älä turhaan ala keskustelemaan "räyhänhenkien" kanssa. Olisiko tämä nyt sellainen poltergeist? http://fi.wikipedia.org/wiki/Poltergeist

tsemppiä sulle!! Raportoithan täällä lisää niin koitetaan tukea. On varmasti tosi pelottavaa. :(
 
"Violet"
Alkuperäinen kirjoittaja henkiä;23143536:
Eiks toi oo aika "yleistä", että joskus "vanha isäntä/emäntä" jää pitämään "kotoa pystyssä" ? "Anoppisi" kenties tarkoittaa hyvää(lieden sytytys, puiden hakeminen, lapsen leikkien seuraaminen) eikä ymmärrä, että säikyttää sinua. Istu joskus tuolille ja pyydä "anoppiasi" paikalle ja "keskustele" siis oikeesti puhu ääneen hänelle. Kerro mitä tunnet ja että lapsi pelkää. Enkä ole hullu :D mutta itselläkin samanlaisia kokemuksia.
Tämäkin on kieltämättä käynyt mielessä, monet tapaukset nimittäin vahvasti vaikuttavat siltä aivan kuin täällä joku yrittäisi hoitaa huushollia minun selkäni takana.. Ja tuo lapsen toteamus tädistä. Mutta jotenkin nuo monet tapaukset ovat olleet niin vaarallisia (niin kun hellan päällä oleminen) että en sitten tiedä...
 
?
Miten pystyt nukkumaan siellä? Miten pystyt antamaan lapsesi edelleen nukkua tuollaisen keskellä?

Nuo on niin voimakkaita voimia, eikä niitä pysty ymmärtämään, niin miten voit olla siellä edelleen? Tajuatko, että ne ovat ympärilläsi jatkuvasti ja selvästi haluavat pahaa. Tämä täti on varmaan sinulle kateellinen kun olet ottanut hänen paikkansa. Hän haluaa sinut pois pelistä.
 
henkiä
[QUOTE="Violet";23143681]Tämäkin on kieltämättä käynyt mielessä, monet tapaukset nimittäin vahvasti vaikuttavat siltä aivan kuin täällä joku yrittäisi hoitaa huushollia minun selkäni takana.. Ja tuo lapsen toteamus tädistä. Mutta jotenkin nuo monet tapaukset ovat olleet niin vaarallisia (niin kun hellan päällä oleminen) että en sitten tiedä...[/QUOTE]

Sä voisit puhua ääneen tehdessäs kotitöitä, että et tarvitse apua ja kaikki on nyt valmiina huomista varten? Ehkä "anoppi" kuulisi tämän ja ymmärtäisi olla sytyttämättä hellaa :s Laitat tulitikut piiloon muutes. Siis jos vaikka kävelisit unissas ja oisit itse laittanut valkeen hellaan.
 
"huhheli"
Talon isäntä eli miehesi kun poistuu niin henget alkaa toimia. Sinuna jos miehen pitää olla välillä poissa kotoolta niin pyytäisin jonkun yöksi sinun kanssa tai itse lähtisin siksi aikaa pois. ja toiseksi, kerro miehellesi nämä asiat ja sanot että muutetaan pois. Kuitenkin kyse on teidän turvallisuudesta.
 
"vieras"
no yksinollessa minä en (en siis ole ap vaan vastaavaa kokenut) kyllä nukkunutkaan, valvoin vain lasten unta koiran kanssa, miehen kotonaollessa sitten uskalsin nukkua jos koira ei reagoinut mihinkään...enkä usko että ap:kaan kovin rauhallisesti nukkuu :(
 

Yhteistyössä