Minä pelkään asua tässä talossa!

  • Viestiketjun aloittaja "Violet"
  • Ensimmäinen viesti
hörheliini
Violet,oisko siulla mahollista pyytää joku kaveriksi yöksi ja mielellään naispuolinen ihminen?
Miulla kävi mielessä jotta jospa tämä "anoppisi" luulee sinun vieneen hänen paikkansa ja näinollen suurimmaksi osaksi tekee sinulle vaan jäynää...

Ei kameroista ole välttämättä hyötyä,saattaa vaan akuista virta loppua,kun alkaa paranormaali toiminta:(.
Kovasti voimia sinulle!!!
Olen itse ateisti,mutta niin paljon on kaikenlaista sattunut elämäni varrella jotta uskon kyllä siihen ettemme ole täällä yksin.
 
Jaksamista!
[QUOTE="vieras";23151094]minun neuvoni edelleen ovat että jätä valo päälle, ota koira lähellesi ja puhelin ulottuvillesi. itse myös luotan tuohon mitä koirat/lapset tuntevat osioon eli jos koira pelkää silloin kannattaa pelätä, kissoista en tiedä.[/QUOTE]

Kissat on kyllä mun mielestä vielä herkempiä näille asioille. Voimia aloittajalle, itse olen herkkä näille asioille ja tiedän mistä puhut. Mä yleensä pyydän ääneen jättämään mut rauhaan ja sanon että ei saa häiritä tai pelotella! Se yleensä auttaa. Välillä on kummalliset äänet ja tapahtumat loppuneet heti kun pyydän, ja sitten olen pelästynyt sitä, että ne tosiaan kuuntelivat :)

Mun mielestä myös jokseenkin todennäköistä että se olisi se anoppi (tai muu miehen sukulainen) vahtimassa miniää kun mies on poissa ja elämässä kodissaan kuin ennen. Vaikea tilanne, kun miehes ei usko yhtään. Munkaan mies ei oikein uskonut, kunnes vietti aikaa vanhalla suvun yhteisellä kesähuvilallamme, siellä tosiaan kummittelee. Joutui myöntämään että ei hänkään ymmärrä, eikä naura mulle enää yhtään kun näistä asioista on puhetta. Hyvä että miehesi kuuli myös ääniä! Jos se vaikka alkaisi pikkuhiljaa uskoa sua. Voit mun mielestä ihan hyvin napsia digikamerallasi kuvia asunnossa vaikka kun olet siellä yksin yöllä, jos niihin vaikka tallentuisi jotain kummaa ja saisit miehen uskomaan. Ei ne siitä 'suutu' jos muutenkin sua häiritsevät.

Itse olen ihan pakana, mutta uskon että uskovaisten henkiin nuo uskovaisten jutut tepsivätkin ehkä. Minä en ainakaan usko että ne mitään demoneita ovat, vaan jonkinlaisia 'kaikuja' eletystä elämästä ja menneistä ja tulleista ja energioita. Tilanteessasi koittaisin ehkä siunausta tai muuta rauhanomaista henkien poistoa kodista, ja sitten muuttaisin jos vielä pelottaisi. Puhuisin myös 'kummittelijalle' että pelkään, ja ei ole mukavaa. Saattaisin myös mielessäni pyytää jotain kuollutta rakasta ihmistä avukseni jos oikein pelottaa, se tuo usein mielenrauhaa pelottavassa tilanteessa.

Ja kyllä uusissakin taloissa kummittelee, maa ja energiat joilla talo on ovat vanhoja, paikalla on voinut sattua vaikka mitä! Ja kyllä kerrostaloissakin kummittelee.
 
epäemäntä
Minä olin joitain vuosia sitten usein helluntailaistilaisuuksissa ja vietin vapaa-aikaa uskovaisporukassa yleensä rukoillen ja muuten hihhuloiden. En voi väittää että olisin tuolloin edes uskonut täysillä Jumalaan, koska sellainen pieni epäilys oli aina siitä, onko kaikki vaan teatteria ja itselleen uskottelua. Silti pari kertaa sattui outoja juttuja joissa ei ole mitään itsesuggestiota, vaan ne ovat totta. Tulin kerran yöllä kolmen aikaan uskovaiskaverin kyydillä kotiin, meillä oli ollut rukoilu ja hihhulipitoinen ilta. Kun auto tuli kotipihaan, huomasin että huoneeni ikkunassa on valo. Pidin sitä kummallisena, sillä olen lähes pakkomielteinen valojen sammuttelija, eli en jätä niitä palamaan kun poistun pitemmäksi aikaa. Sanoin kaverille hyvät yöt ja menin sisälle ja pilkkopimeässä kiipesin yläkertaan huoneeseeni, avasin oven ja huone oli pimeä. Silloin ihmetytti. (ei ole mahdollista että joku perheenjäsen olisi ollut huoneessa, ja luikkinut pois kun huomasi tuloni)

Toinen samantyyppinen tapaus sattui samassa huoneessa, oli taas yö ja kukuin valveilla. Avasin oven mennäkseni käymään vessassa, joka on huoneeni vieressä, kun kuulin portaiden alapäästä naisen äänen sanovan "nyt nukkumaan!" oli pimeää, katsoin alas mutten nähnyt ketään, vastasin vain että joo joo. Aamulla kysyin äidiltäni olinko muka jotenkin metelöinyt, että hänen täytyi herätä ja tulla käskemään minua nukkumaan, jolloin hän sanoi, ettei ole käynyt sanomassa mitään, vaan nukkunut koko yön. (äitini unissakäelyselitys ei kelpaa, koska hän ei ole koskaan sellaista harrastanut eikä harrasta edelleenkään)

Etiäisiä olen myös kokenut aika monia, viimeksi vahvana silloin, kun sulhaseni oli palaamassa vaihto-oppilasreissustaan. Paria viikkoa ennen hänen tuloaan alkoi makuuhuoneen ovi avautua öisin itsellään (kahva loksahti auki, joskus heräsin siihen) oven aukeaminen loppui, kun hän tuli kotiin.

Nyt kaipaisinkin oikeastaan jotain vastaloitsua, kun viime viikolla sattui yksi tapaus, jossa luulin lyhykäisyydessään "jotakuta" ovella ollutta sulhaseksi, ja sanoin että "tule vain", ja kävi ilmi, että ei sulhanen ollutkaan oveen kolkuttaja. Eli asun hänen kanssaan kahdestaan ja yhtenä iltana vielä puolenyön maissa menin suihkuun. Olin juuri menossa, kun jäin eteiseen kuulostelemaan miesten ääniä rapusta. Vettä päästettiin, ja kuulin sanat "olitko sinäkin asunnossa kun se tapahtui?" ja sitten äänet lakkasivat ja ovi suljettiin. Oli sunnuntai-ilta melkein kello 23, joten ihmettelin vähän, mistä on kyse. Oletin, että jonkinlainen vesivahinko ehkä, jos tällaiseen aikaan on pyydetty huoltomies/vastaava paikalle. Emmin hetken suihkuun menoa, koska kävi mielessä, että jos kaikki asunnot tullaan tarkistamaan tmv. Ei kuitenkaan kuulostanut siltä, että seuraavaa ovikelloa olisi soitettu joten päätin vain mennä pesulle kuten oli tarkoitus. Jätin oven laittamatta lukkoon, siltä varalta että toisen asukkaan pitäisi päästä pissalle. Olin suihkuverhon takana peseytymässä kun ovi avattiin, mutta mitään muuta ei kuulunutkaan. Sanoin sitten "tule vaan!" koska oletin, että sulhaseni tajusi liian myöhään että siellä onkin joku, ja meinasi lähteä pois. Mitään ei vastattu, ja ovi meni kiinni. Jäin ihmettelemään, mutta peseydyin normaalisti ja kun tulin pois, menin vielä kysymään mieheltä, että miksi et tullutkaan sisään, kyllä sinä olisit vessassa voinut käydä. Hän sanoi ettei ole poistunut huoneesta, mutta ihmetteli kyllä mitä huutelin suihkussa. Sellaista. Eli ihan vähän arveluttaa, kenet kutsuin peremmälle, ja miten sen kutsun voi perua...

Sanokaa vain höyrähtäneeksi, jos haluatte :p
 
Lu
Violet, toivottavasti saat taloosi seuraa yksinäisiksi öiksi toisista ihmisistä. Pyydä sukulaisia tai kavereita yökylään; kerro rohkeasti heille, että arveluttaa/pelottaa viettää yötä yksin talossa. Uskon myös, että videokameralla taltioimisesta voisi olla hyötyä ainakin sinulle itsellesi. Minua kiinnostaisi myös kuulla, mitä edellisyönä on tapahtunut talossa ja oletko ottanut yhteyttä seurakuntaan mahdollisen kodinsiunauksen merkeissä.

Uskon myös, että kissat aistivat yhtä hyvin (jolleivät jopa paremmin) kuin koirat yliluonnolliset asiat. Kissoja on muinaisessa Eqyptissä pidetty jopa kuolleiden vartijoina. Eläimiä seuraamalla saat varmasti viitteitä mahdollisista oudoista tapahtumista.

Toivottavasti negatiiviset kommentit eivät haittaa niin paljon, ettet Violet enää tahdo jakaa kokemuksiasi meidän muiden kanssa. Täällä on muutamia, jotka tahtoisivat tietää kuulumisiasi ja mahdollista ratkaisua talonne tapahtumille. Voimia!
 
Violet, toivottavasti saat taloosi seuraa yksinäisiksi öiksi toisista ihmisistä. Pyydä sukulaisia tai kavereita yökylään; kerro rohkeasti heille, että arveluttaa/pelottaa viettää yötä yksin talossa. Uskon myös, että videokameralla taltioimisesta voisi olla hyötyä ainakin sinulle itsellesi. Minua kiinnostaisi myös kuulla, mitä edellisyönä on tapahtunut talossa ja oletko ottanut yhteyttä seurakuntaan mahdollisen kodinsiunauksen merkeissä.

Toivottavasti negatiiviset kommentit eivät haittaa niin paljon, ettet Violet enää tahdo jakaa kokemuksiasi meidän muiden kanssa. Täällä on muutamia, jotka tahtoisivat tietää kuulumisiasi ja mahdollista ratkaisua talonne tapahtumille. Voimia!
Samaa mieltä!
 
"Violet"
Päätin nyt sitten kirjoittaa viime yön tapahtumista, olenhan kuitenkin nimimerkin takana joten mitä sitten vaikka osa minua pitääkin hulluna.

Lapsen oli siis tarkoitus lähteä vasta tänään mummolaan, mutta koska oli kovin innoissaan lähtemään sinne pitkästä aikaa, ja mies oli joka tapauksessa lähdössä, hän otti sitten eilen lapsen mukaansa ja vei samalla mummolaan.

Ilta meni ihan rauhallisesti. Unta odotellessani pidin tv:tä päällä makuuhuoneessa ja luin samalla kirjaa. Olin ollut makuuhuoneessa varmasti tunnin verran, kun kuulin television äänten läpi outoa muminaa, ja pitkään ajattelin yhteydessä tai muussa olevan vikaa, että toiselta kanavalta kuuluu ääni läpi. Yhdessä välissä kuitenkin havahduin kirjan parista siihen, kun tv:ssä tuli hiljaisia hetkiä (mainosten välissä) että mumina ei kuulu televisiosta. Mumina tuntui tulevan seinän takaa olohuoneesta päin. En ihan heti uskaltanut liikahtaa, vaan jatkoin kuuntelemista. Ääni kuulosti samalta, kuin vähän huonosti kuuluva radio olisi ollut hiljaisella, sanoista tai mistään ei saanut selvää.
Kun koira meni levottomaksi (Se oli aivan selvästi koira joka alkoi pyöriä edestakaisin ja inistä) Nousin mennäkseni katsomaan. Olin avaamassa ovea, kun jokin JUOKSI toiselta puolelta ovea ohitse kohti eteistä. Todella nopeat juoksuaskeleet. Ryntäsin olohuoneeseen, koska sillä hetkellä tuntui että talossa on oikeasti joku murtovaras, mutta siellä oli vain tärisevä koira (jokainen joka on nähnyt kun koira oikeasti pelkää, tietää mistä puhun)
Silloin minulta meni hermot. Sitä en tiedä, oliko tämä ollenkaan oikea tapa suhtautua asiaan, mutta katsellessani kyyryssä tärisevää koiraa, mitta tuli täyteen. Aloin huutaa että nyt tämä pelleily saa loppua, jos on jotakin asiaa niin tulkaa sanomaan, tämä pelottelu loppuu nyt. Sanoin myös vähän rauhallisemmin, että tällä tavalla te ette saa asiaanne ajetuksi. Tuohduksissani katselin vielä vihaisena ympärilleni palatessani takaisin makuuhuoneeseen, tällä kertaa koira mukanani.

Loput yöstä meni rauhallisesti. Tänäänkään ei ole tapahtunut mitään. Joko räjähtämiseni auttoi tai sitten on muuten vain hiljaista. Jotenkin tuo suuttuminen antoi voimaa, en tunne itseäni niin pelokkaaksi. Aivan kuin joku olisi tajunnut mitä sanoin. Mietiskelen tässä vain sitä, että jos jollakin on minulle oikeasti asiaa (vaikka sitten mieheni äidillä) niin toivottavasti ei ihan päin naamaa tule kuitenkaan sanomaan kuten yöllä uhosin. Ja tosiaan tuntuu siltä että minulle tässä yritetään jotain sanoa, kun miehen aikana ei tapahdu mitään (paitsi sen yhden kerran) ja lapsen aikana satunnaisesti.

Yksin en tänne kovin mielelläni enää jää, ellei sitten tästä lähtien ole autuaan hiljaista.
 
"Naa"
Hienoa että rohkaistuit sanomaan sille "suorat sanat". Kyllä niitä voi todella käskeä poistumaan. Minun lapseni näki pienempänä myös asioita joita minä en kyennyt näkemään. Hän oli näkemästään hahmosta aivan kauhuissaan, joten pyysin ystävällisesti tätä henkeä poistumaan, selitin että lapseni pelkää niin kovin että voisitko poistua. Vähän ajan kuluttua lapsi sanoi että se poistui ja ilmeisesti pysyttelikin poissa.
 
selvennys
Siis oliko koira jo valmiiksi siellä olohuoneessa mistä mumina tuli ja itse olit yksin makuuhuoneessa? Entä jos kyseessä olisikin ollut tällä kertaa todellinen ihminen (rosvo) niin onko koirasi sitä sorttia että nostaisi mekkalan tai kävisi tunkeilijan kimpppuun? En tiedä kumpi on pelottavampaa kummitus vai eläväinen hiippailija. Kokemuksesi ovat tosi mielenkiintoisia vaikka olenkin täällä ihan scheisset housuissa. Asun niin ikään vanhassa talossa ja olen jo etukäteen päättänyt, että jos mitään epäilyttävää alkaa tapahtua niin häivyn välittömästi. Mut siis kaiket sympatia sulle, toivottavasti "eukko" tajus häipyä.
 
"Violet"
Siis oliko koira jo valmiiksi siellä olohuoneessa mistä mumina tuli ja itse olit yksin makuuhuoneessa? Entä jos kyseessä olisikin ollut tällä kertaa todellinen ihminen (rosvo) niin onko koirasi sitä sorttia että nostaisi mekkalan tai kävisi tunkeilijan kimpppuun? En tiedä kumpi on pelottavampaa kummitus vai eläväinen hiippailija. Kokemuksesi ovat tosi mielenkiintoisia vaikka olenkin täällä ihan scheisset housuissa. Asun niin ikään vanhassa talossa ja olen jo etukäteen päättänyt, että jos mitään epäilyttävää alkaa tapahtua niin häivyn välittömästi. Mut siis kaiket sympatia sulle, toivottavasti "eukko" tajus häipyä.
Koira oli valmiiksi olohuoneessa, minä makuuhuoneessa. Koira olisi kyllä nostanut metelin heti kun tunkeilija olisi astunut ovesta. Se haukkuu aina kun kuulee jonkun nousevan piharappuset ylös, ja juoksee ovelle. Tähän taloon ei ole ainakaan minun nähteni yksikään ihminen päässyt niin ettei koira olisi siitä ilmoittanut. Sitä en tiedä kävisikö kimppuun, mutta tosiaan ainakin haukkuisi.
 
Lu
Kiitos Violet, kun jaoit yön kokemukset kanssamme. Toivottavasti edes hieman rauhoittuu tapahtumat tuolla suoraan sanomisella. Jatkuiko tämä mumina pitkäänkin, ennen kuin koira hätääntyi? Rauhottuiko koira sen jälkeen, kun otit sen huoneeseen kanssasi?

Minusta vaikuttaa myös siltä, että joku/jokin uskaltaa tulla esiin taloonne sinun läsnäollessa. Kertomuksesi perusteella tapahtumat vilkastuvat juuri silloin, kun olet yksin kotona. Tästä voisi päätellä, että sinulle tässä yritetään jotain viestittää. Jospa tämä viestin tuominen jäisi tähän, tai tapahtuisi edes vähemmän pelottavalla tavalla.

Ja toivon todella, ettei kyseessä ole kenenkään lihaa ja verta olevan sairas pila!
 
[QUOTE="Violet";23156438]Slummien miljonääritär, kysyit olenko varma ettei talossa oikeasti hiippaile joku öiseen aikaan. Olen melko varma siitä, ettei taloon pääse kukaan ilman että koira nostaa meteliä. Enkä usko muutenkaan että ihminen pystyisi pimeässä talossa liikkumaan niin hiljaa ettei törmäisi johonkin tms.

Olen tässä alkanut miettiä erään lukemani jutun "innoittamana" että olisikohan mitään järkeä laittaa esimerkiksi videokameraa kuvaamaan yöksi? Vai olisikohan se viimeinen virhe jonka jälkeen minut saisi viedä suoraan ruumishuoneelle...
Itselläni tosin ei ole kuin melko vanha digikamera, jolla pystyy ottamaan videokuvaa, siinä vain ei kuulu ääni ollenkaan. Ja tuon äänen puuttumisen takia en ole paljon sitä toimintoa käyttänyt, joten en edes tiedä kuinka pitkiä pätkiä sillä pystyy kuvaamaan.[/QUOTE]

Osta web-kamera, nehän ei maksa paljoa. Tuli mieleeni eräs toinen tapaus jossa kaverini Englannissa saivat vuokraemäntänsä kiinni heidän tavaroidensa penkomisesta työpäivän aikana. Eli he seurasivat töissä webcamin kautta mitä asunnossa tapahtui ja yllätys, yllätys vuokraemäntähän se siellä kävi päiväsaikaan omilla avaimillaan!
Mä en noihin yliluonnollisiin juttuihin oikein usko, tai se on helppo sanoa jos ei ole kokenut mutta luulen että kyseessä on joku muu juttu. Oletko muuten herkkä? Olen jostain lukenut että hyvin herkille ihmisille tapahtuu ns. yliluonnollisia juttuja mutta siinä oli niillekin joku tieteellinen selitys, en vaan muista mikä.
 
"Mie vaan"
Edellisessä talossamme kummitteli.Olen siitä ihan varma.
Asuimme 20-luvulla rakennetussa vanhassa talossa ja aina välillä tunsin kun joku käveli ohitseni(sellainen tuuli poskella).
Tyttömme oli silloin 6-vuotias ja vieläkin(On nyt 14-v) sanoo että hänen sänkynsä vieressä oli jokin mies joka katsoi häneen.Kuulimme kauhunhuutoa ja haimm tytön sänkyymme josta hän näytti last.huoneen ovelle ,että emmekö me näe sitä joka siellä eestaas kävelee.Kun sanoimme että lattia lelujen peitossa ,niin tyttö sanoi ettei sillä "olennolla" ole jalkoja maassa.
kuulin myös yksinollessani kuinka ovenkahva meni ylös ja alas ja kuinka ovi aukesi naristen .
joskus tuli sellainen tunne että joku seisoo samassa huoneessa ja tuijottaa ...että en ole yksin.Kamala tunne.
Kummituksemme oli kuitenkin kiltti...mitään pahaa ei koskaan tapahtunut.
Niin ja kuulin että talossa oli joskus 40-luvulla kuollut tapaturmaisesti nainen.
 
pois vaan
Voimia sulle ap ja kiitos kun jaat tätä kokemusta! Älä välitä noista ärsyttävistä kirjoituksista, ohita ne vaan.

Olen kokenut samoja enkä uskaltaisi todellakaan olla kuten sinä. Nyt alkoi pelottamaan puolestasi.Hyvä että sanoit suorat sanat, mutta mitä jos ne nyt suuttuivat sinulle!? Luulen että se hiuslenksu on miehesi siskon. Onko mitään valokuvia mistä voisit nähdä käyttikö sisko sitä?
 
"Violet"
Kiitos Violet, kun jaoit yön kokemukset kanssamme. Toivottavasti edes hieman rauhoittuu tapahtumat tuolla suoraan sanomisella. Jatkuiko tämä mumina pitkäänkin, ennen kuin koira hätääntyi? Rauhottuiko koira sen jälkeen, kun otit sen huoneeseen kanssasi?

Minusta vaikuttaa myös siltä, että joku/jokin uskaltaa tulla esiin taloonne sinun läsnäollessa. Kertomuksesi perusteella tapahtumat vilkastuvat juuri silloin, kun olet yksin kotona. Tästä voisi päätellä, että sinulle tässä yritetään jotain viestittää. Jospa tämä viestin tuominen jäisi tähän, tai tapahtuisi edes vähemmän pelottavalla tavalla.

Ja toivon todella, ettei kyseessä ole kenenkään lihaa ja verta olevan sairas pila!
Ei se kovin pitkään jatkunut, ennen kuin koira alkoi inisemään. Koira oli levoton vielä jonkin aikaa sen jälkeen, kun otin sen makuuhuoneeseen, jouduin useamman kerran käskemään sitä makuulle, kun se nousi ylös ja alkoi käveleskellä edestakaisin.

Minulle tuli yhtäkkiä kumma tunne tuossa hetki sitten, soitin ihan hetken mielijohteesta miehelle ja kysyin, missä hänen äitinsä kuoli. Järkyttävä puistatus kulki lävitseni, kun mies vähän kummissaan vastasi, että olohuoneen sohvalta äiti oli löytynyt aamulla istuvassa asennossa. Ei kertomusteni jälkeen varmaan tarvitse mainitakkaan, että juuri olohuone on se missä eniten tapahtuu. Hyi olkoon.

Ajattelin pyytää tätä aiemmin mainitsemaani miehen sukulaisnaista tänne täksi yöksi. Hän on ainut jota kehtaan pyytää, koska hänelle olen aiemmin vähän puolihuolimattomasti maininnut epäileväni että talossa tapahtuu kummia. Sen verran alkoi puistattaa tämä tapaus olohuone, ei olisi pitänyt soittaakkaan miehelle.
 
[QUOTE="Violet";23157438] Olin avaamassa ovea, kun jokin JUOKSI toiselta puolelta ovea ohitse kohti eteistä. Todella nopeat juoksuaskeleet. [/QUOTE]

Minkälainen tuo hahmo oli, jonka näit?

Toivottavasti sun "suorat sanat" auttoivat. Aika kylmäpäinen olet, kun uskallat siellä yksinäsi olla! Pyydä ihmeessä sitä sukulaisnaista, niin on sitten joku muukin todistamassa, jos jotain tapahtuu. Ja kaksistaan teitä ei varmasi pelota niin paljoa.
 
Viimeksi muokattu:
"Violet"
Minkälainen tuo hahmo oli, jonka näit?

Toivottavasti sun "suorat sanat" auttoivat. Aika kylmäpäinen olet, kun uskallat siellä yksinäsi olla! Pyydä ihmeessä sitä sukulaisnaista, niin on sitten joku muukin todistamassa, jos jotain tapahtuu. Ja kaksistaan teitä ei varmasi pelota niin paljoa.
En nähnyt sitä, olin vielä makuuhuoneessa ja avaamaisillani oven.
 

Yhteistyössä