Minkä ikäinen on teillä saanut reiät korviin?

  • Viestiketjun aloittaja "-m-"
  • Ensimmäinen viesti
"-m-"
Tyttöni, joka täyttää syksyllä 5v on alkanut pyytää korviin reikiä.

Aiemmin olin mielessäni ajatellut, että korvareiät voisi saada kouluun mennessä, mutta nyt kun tyttö itse niitä pyytää, aloin harkita asiaa uudelleen.

Selitin, että korvaan täytyy tehdä reikä ja että se sattuu jonkin verran. Tyttö haluaa korut silti.

Minkä ikäisenä teillä on reiät laitettu ja missä ne tehtiin?
 
"mie vaan"
Itse sain 6-vuotis lahjaksi, pikkusisko 5-vuotis. Jos joskus oma lapsi on ja hän reijät haluaa on 5-6 mielestäni hyvä ikä. Sen ikäinen ymmärtää jo ettei korvia saa koko ajan kosketella ja miten reijät tulee hoitaa (ja ymmärtää myös, että jos tulehtuvat voivat olla vähän kipeät).
 
"vieras"
Itse sain 7-vuotiaana. Äiti sanoi aina että vasta rippilahjaksi. Kaveri sai kuitenkin 7-vuotiaana ja siitä sitten semmoinen huuto, ja äiti myöntyi. Isä vei seuraavana päivänä kultasepänliikkeeseen reiitettäväksi.
 
sieben
7-vuotislahjaksi sai. Täällä ei edes suostuta laittaa reikiä korviin alle 7-vuotiaille koruliikkeissä. Lävistysliikkeissä ikäraja on korvareijille (tai siis lävistyksille) 12v. Ikärajat ovat pitkälti paikkakunta- ja liikekohtaisia.
 
"-m-"
Kiitos vastauksista!

Olen itse todella kahden vaiheilla mitä tehdä.

Te, kenellä lapsi on saanut vasta 7v tai vanhempana - mikä teillä oli tähän syytä, ja tekisittekö samoin uudelleen?

Tai te, kenellä on saanut nuorempna - menikö kaikki hyvin, vai kaduitteko ratkaisua?
 
"vieras"
[QUOTE="-m-";28108458]Kiitos vastauksista!

Olen itse todella kahden vaiheilla mitä tehdä.

Te, kenellä lapsi on saanut vasta 7v tai vanhempana - mikä teillä oli tähän syytä, ja tekisittekö samoin uudelleen?

Tai te, kenellä on saanut nuorempna - menikö kaikki hyvin, vai kaduitteko ratkaisua?[/QUOTE]

Meillä kolme saanut reiät ekaluokalla. Hyvä ikä laittaa, koska lapsi jo ymmärtää puhtaanapidon merkityksen, eikä räpellä niitä. Ja oppii nopsaan vaihtamaan koruja itse. Jotenkin mielsin sen "isouden" kouluikään.
 
IhanaValo
Sanoin esikoiselle että kuhan kouluun menee, eli 7v. niin voidaan laitattaa korvikset mutta kun kuuli miten ne laitetaan, niin ei halunnutkaan :) Ei miusta oo mitään kiirettäkään, sit kuhan ite haluaa..siis kun on jo koululaisesta kyse. En sitä pienemmille laitattais.
 
Mä sain omat kolmannella. Silloin osasin jo hoitaa ne puhdistukset yms itse. Se oli tavallaan eka oma itsenäinen projekti. Toki isosysteri käydessään katsoi, ettei tulehduksen alkua ole näkyvissä, mutta halusin näyttää kuinka olen iso ja osaava ja hoidin hyvin.

Samaa tavallaan odotan omiltakin.
 
"Vieras"
5v. Kultasepänliikkeessä laitettiin. Oli kaksi laittajaa, molempiin korviin ammuttiin reiät samaan aikaan.

Mulle itselleni on reiät tehty 4vuotiaana, joten siksi en pitänyt pahana kun tyttö pyysi oikeita korviksia.
 
"jenni"
[QUOTE="vieras";28108560]6kk[/QUOTE]

Tässä tapauksessa lapsi ei ole saanut reikiä, vaan on ne joutunut ottamaan. Iso ero.

Meillä raja on 7 vuotta ihan siitä syystä, että kaikkea ei pidä saada heti ja tekee hyvää joutua hieman odottamaan tuollaisia pieniä merkkipaaluja.
 
"vieras"
Meillä tyttö alkoi mankumaan 3,5v:nä, mikä ei tullut kuuloonkaan. 5 vuotiaana sitten annoin periksi ja tyttö sai korvikset ja oli ikionnellinen! Ei edes itkenyt ampumisvaiheessa, kun halusi NIIIIN kovasti niitä korviksia. Hammasta purrenl äpi. Pääasia äiti ei kiellä;)
 
Esikoiselle laitettiin 5,5-vuotiaana ja kakkoselle samalla reissulla 2,5-vuotiaana.
Kolmas sai reiät pari kk sitten, täyttää toukokuussa 5v.

Sillä periaatteella on menty, että kun niitä itse osaa pyytää niin laitetaan.

[QUOTE="-m-";28108458]
Tai te, kenellä on saanut nuorempna - menikö kaikki hyvin, vai kaduitteko ratkaisua?[/QUOTE]

On mennyt kaikki ihan hyvin, sekä reikien laitto että hoito.
Neljännelle laitetaan myös sitten, kun osaa niitä itse pyytää.
 

Yhteistyössä