Minkä ikäiselle korvikset?

  • Viestiketjun aloittaja mp
  • Ensimmäinen viesti
mp
Minkä ikäiselle lapselle voisi laitattaa reijät korviin? Tarkoitan että siinä olis jotain järkeä, että lapsi tosissaan "nauttis" niistä. Meijän kuopus on kinunut reikiä jo ikuisuuden ja on käyttänyt niitä nipsullisia korviksia ja tarrakorviksia eskarin ajan. Nyt menee siis ekalle kouluun. Kaupasta aina kattelee, et tollaiset haluan kun saan oikeat reijät...
 
2½ v oli meidän likka, nyt reipas tuleva ekaluokkalainen eikä korut oo vieläkään hävinneet, korva ei oo revennyt, reiät ei oo tulehtuneet ja mitäs niitä muita kauhutarinoita olikaan jotka ihan takuuvarmasti tulee kaikille jotka "liian pienenä" korvikset laittaa :xmas:

Seuraavalle voisin pistää jopa vähän aikaisemmin.

6 v nyt ei ainakaan oo liian pieni.
 
Meillä tyttölle laitettiin viime helmikuussa ja lähtee kans nyt syksyllä kouluun.Tai no kummitäti kävi neitin kans ne laittaan.Kummitäti ois jo aikasemmin halunnu ne neitillä laittaa,mut sanoin että saa heti mennä kuhan tyttö osaa itse olla vailla...
 
mp
Miten pienet (2v ja vaikka sitten 10v)lapset reagoi siihen reikien tekoon? Onko teijän lapset istuneet ihan kiltisti paikoillaan molemien korvien reijityksen ajan? Ehkä lapsi joka tosissaan ite sitä haluaa, niin pystyy, mut entä 2 1/2v, kun ei varmaankaan ite ole reikiä halunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mp:
Miten pienet (2v ja vaikka sitten 10v)lapset reagoi siihen reikien tekoon? Onko teijän lapset istuneet ihan kiltisti paikoillaan molemien korvien reijityksen ajan? Ehkä lapsi joka tosissaan ite sitä haluaa, niin pystyy, mut entä 2 1/2v, kun ei varmaankaan ite ole reikiä halunut?
2½ v oli pyytänyt korviksia jo vuoden :D ja istui paikallaan kuin tatti. Puudutin korvat Emlalla ja lapsi ei silmäänsä räpäyttänyt kun korut laitettiin.
 
mp
Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Meillä tyttölle laitettiin viime helmikuussa ja lähtee kans nyt syksyllä kouluun.Tai no kummitäti kävi neitin kans ne laittaan.Kummitäti ois jo aikasemmin halunnu ne neitillä laittaa,mut sanoin että saa heti mennä kuhan tyttö osaa itse olla vailla...
Kummitäti meilläkin asialla, vaikka neiti on niitä kummitädiltä ite kinunut
 
Mameli
Me lähettiin korvisten laittamisreissulle 8 ja 10 vuotiaitten tyttöjeni kans. Nuorempi istui ekana tuoliin innoissaan suu yhtenä hymynä. No, kun eka korvis "ammuttiin" paikoilleen, hymy muuttui lohduttomaks itkuks ja toista ei laitettu. Eikä halunnu isosiskokaan kun näki toisen kärsimykset. Siihen jäi meidän flikkojen korvien rei'itys! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
2½ v oli meidän likka, nyt reipas tuleva ekaluokkalainen eikä korut oo vieläkään hävinneet, korva ei oo revennyt, reiät ei oo tulehtuneet ja mitäs niitä muita kauhutarinoita olikaan jotka ihan takuuvarmasti tulee kaikille jotka "liian pienenä" korvikset laittaa :xmas:


6 v nyt ei ainakaan oo liian pieni.
muuten sama stoori,paitsi et mun tyttö oli reilu vuoden ikänen..ja tuleva 4. luokkalainen :xmas:
 
mp
Alkuperäinen kirjoittaja Mameli:
Me lähettiin korvisten laittamisreissulle 8 ja 10 vuotiaitten tyttöjeni kans. Nuorempi istui ekana tuoliin innoissaan suu yhtenä hymynä. No, kun eka korvis "ammuttiin" paikoilleen, hymy muuttui lohduttomaks itkuks ja toista ei laitettu. Eikä halunnu isosiskokaan kun näki toisen kärsimykset. Siihen jäi meidän flikkojen korvien rei'itys! :)
Tätä siis meinasin, et jos käy näin...
 
eräs mude
Ite muistan kuinka mahtavaa oli kun vihdoin sain äitiltä luvan laitattaa korvikset. Olin silloin 12v. Kyllä se mun mielestä on lapselta pois kun sille vauvana laitetaan reiät. Siinä viedään se ihana tunnelma kun saa tuntea itsensä melkein kuin valmiiksi naiseksi, kyllin isoksi tytöksi saamaan korvakorut. Mitä iloa siitä on vauvalle, joka ei niistä mitään ymmärrä?
 

Yhteistyössä