Minkä ikäiselle oma tietokone/läppäri?

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut pojilla omat koneet, pöytämallia pelien pelaamiseen, siitä asti kun ovat olleet 14- ja 12-vuotiaat, sitä ennen meillä taisi olla yksi pöytäkone heidän käytössään ja yksi läppäri.
 
hissuli
Itse sain lahjaksi kun valmistuin ammattikoulusta. Eli reilu vuosi sitten. Moni kaveri sai kun meni lukioon/ammattikouluun.. En sitä nuoremmalla ostaisi. Vaikka monilla on, mutta en ymmärrä kun sitten valitetaan millasiia nykynuoret on.. No niinhän ne on kun niille ostetaan jo jopa ala-asteella omat koneet ja sen ikäinen ei oikeasti tarvitse sitä edes koulujuttuihin.
 
Itse sain lahjaksi kun valmistuin ammattikoulusta. Eli reilu vuosi sitten. Moni kaveri sai kun meni lukioon/ammattikouluun.. En sitä nuoremmalla ostaisi. Vaikka monilla on, mutta en ymmärrä kun sitten valitetaan millasiia nykynuoret on.. No niinhän ne on kun niille ostetaan jo jopa ala-asteella omat koneet ja sen ikäinen ei oikeasti tarvitse sitä edes koulujuttuihin.
Millä perusteella ala-asteikäinen ei tarvitse konetta koulujuttuihin?
 
har
Itse sain lahjaksi kun valmistuin ammattikoulusta.
Mä en ole ikinä saanut yhtän konetta. Mutta ensimmäiseni ostin omista säästöistä 5. luokalla. Commodore 64 :) Jäi tuosta edellisestä vastauksestani uupumaan että ainakin osittain edellyttäisin myös lapsen osallistumista koneen hankintakustannuksiin, joko rahalla tai työllä. Saa nähdä miten sitten tulee käymään...
 
Mä en ole ikinä saanut yhtän konetta. Mutta ensimmäiseni ostin omista säästöistä 5. luokalla. Commodore 64 :) Jäi tuosta edellisestä vastauksestani uupumaan että ainakin osittain edellyttäisin myös lapsen osallistumista koneen hankintakustannuksiin, joko rahalla tai työllä. Saa nähdä miten sitten tulee käymään...
Meillä ovat saaneet ekat omat koneet synttärilahjaksi, sittemmin kun niitä on päivitetty ja paranneltu, ovat maksaneet säästämistään rahoista ainakin osan.
 
dah
Itse sain lahjaksi kun valmistuin ammattikoulusta. Eli reilu vuosi sitten. Moni kaveri sai kun meni lukioon/ammattikouluun.. En sitä nuoremmalla ostaisi. Vaikka monilla on, mutta en ymmärrä kun sitten valitetaan millasiia nykynuoret on.. No niinhän ne on kun niille ostetaan jo jopa ala-asteella omat koneet ja sen ikäinen ei oikeasti tarvitse sitä edes koulujuttuihin.
Poikani on tehnyt koulutehtäviä koneella neljänneltä luokalta lähtien ja koulussakin aloitettiin työskentely tietokoneella samaan aikaan.
 
Poikani on tehnyt koulutehtäviä koneella neljänneltä luokalta lähtien ja koulussakin aloitettiin työskentely tietokoneella samaan aikaan.
Juuh. Täällä myös siinä vaiheessa alkoivat kokoamaan koneella portfoliota reaaliaineista oppimistaa jutuista. Sitä tehtiin sitten ala-astteen loppuun ja osa muistakin läksyistä palautettiin sähköisesti opettajalle.

:)
 
EI.
Miksi tuon ikäisellä pitäisi olla oma kone? Perheen yhteinen kone, riittää kyllä ala- ja yläkoululaiselle. Ja ainakin tietää missä lapsi surffaa.. Lukiolaiselle oman koneen voisin hommata.
 
"vieras"
Meillä on nyt juuri tulossa käyttöön kesällä 7v täyttävälle tytölle oma läppäri.

Se että se on oma ei suinkaan tarkoita sitä että hän tekee sillä mitä huvittaa ja milloin huvittaa vaan äidin ohjauksessa pelaa. Hänellä toistaiseksi pelaaminen on sitä että hän värittää piirustuskuvia ja liittää vaatteita kuvien päälle.

Mun mielestä on se ja sama minkäikäisenä tuon "oman" koneen saa, sen käyttö ja valvonta siinä se tärkein juttu on.
 
ohis
Vanhin lapsista 7. luokalla eikä kyllä todellakaan tarvitse tietokonetta koulutehtävien takia!!

Meillä on yksi kone. Joulunalla vanhin osti itse itselleen omilla rahoillaan läppärin.
 
Niuho omastaan
Meillä mukula sai oman koneen tokan luokan aikana. Helpompi se on ns. leikki kone laittaa uusiksi aina kun oma kone missä kaikki tärkeet softat yms. Kokeilemalla oppii ja jokainen sotkee käyttiksen muutamaan kertaan harjotellessa.
 

Yhteistyössä