minkä ikäisenä lapsi ekan kerran kaverilleen yökylään?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Turkilmas, 14.06.2008.

1. Turkilmas

Turkilmas Vieras

Meillä on ollut pojan kaveri 3 kertaa yötä, mutta nyt tänään poika tuli ekaa kertaa pyytämään josko voisi mennä naapurin pojan luokse yöksi.

Ja me sitten annettiin lupa...vaikka tuntuu jotenkin niin haikealta. Voi sitä pientä, mahtaakohan se pärjätä :(

Niin ja poitsu on 7-vuotias...

2. Ford Prefect

Ford Prefect Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.10.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    No typy 7v lähtee leirille yhdeksi yöksi.

ja ollu mammalassa joitain kertoja, et varmaan ihan ok.

Ja hei, lapsellas on tosi hauskaa =)

3. Äiti x 2

Äiti x 2 Vieras

Meidän 8 vuotias ei ole vielä kertaakaan ollut kaverillaan yötä, ainoastaan mummolassa tai serkkujensa luona. Mutta olisin jo valmis hänet päästämään, jos itse haluaisi. Ja sopisin vanhempien kanssa että jos ikävä yllättää, voisivat soittaa niin hakisin kotiin.

Niin ne lapset alkaa laajentaa reviiriä, ja äideillä se suurin haikeus asiasta aina on.

4. pirullinen emäntä

pirullinen emäntä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    meidän poika on 4-v ja naapurissa tyttöystävän luona ollut pari kertaa yö-kylässä ,typy meillä kerran ... 10 vuoden päästä voi olla ettei ihan hevillä pääse neidon luokse yö-kylään tai isipappa nukkuu keskellä :LOL:

5. Turkilmas

Turkilmas Vieras

Mä olen iloinen että tuossa ihan samassa pihapiirissä poika kuitenkin on. Pääsee sitten vaikka kotiin jos alkaakin pelottaa.

Naapuri tosin muisti huomauttaa mulle että muistan sitten itse nukkua :D . Mietti josko mä laitan koko ajan kyselyviestejä hänelle pojan kuulumisista :whistle:

6. Pajukko

Pajukko Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä poika oli menossa eka kerran yökylään vähän ennen kuin täytti 7 vuotta. Lähti kaverin luo iltapäivällä ja sitten klo 21 jälkeen soitti itku kurkussa, että haluaa kotiin.

Toiset on joka paikassa kuin kotonaan, toisilla hankalampaa.

7. x

x Vieras

8. Turkilmas

Turkilmas Vieras

Meillä on pojalla elokuussa yhden yön jalkapalloleiri tässä lähellä, joten varmaan hyväkin että vähän totuttelee tuohon yökyläilyyn. Onhan hän toki ollut isovanhemmillaan useammankin yön kerrallaan, mutta se on kuitenkin eri asia kuin vieraassa paikassa yöpyminen...

9. Kovajänis

Kovajänis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.11.2006
    Saadut tykkäykset:
    1
    Olivat 5- ja 6- vuotiaina kaverikylässä yötä.

10. hannamaria

hannamaria Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole vielä ollut, mutta jos on tuttu paikka niin sitten saa mennä kun itse sitä toivoo

11. vieras

vieras Vieras

12. Turkilmas

Turkilmas Vieras

Eli aika "tavisiässä" tuo poitsu ekan kerran yökyläilee.

Saas nähdä tuleeko poika kotiin illalla/yöllä/huomenna aamulla =)

13. vierailija

vierailija Vieras

Hei! Meillä tyttö oli 6v kun meni kaverilleen yötä olivat olleet kyseisen kaverin kanssa koko iän samassa päikkärissä ja tunsin myös äidin.

14. vierailija

vierailija Vieras

Kun annatte lapsen mennä yökylään kavereille, kuinka hyvin tunnette vanhemmat? Perustuuko tuntemus lasten puheisiin ja kaverisuhteeseen vai oletteko jutelleet vanhempien kanssa sen verran, että on jonkinlainen käsitys perheestä?

Kaverikyläilyt vasta edessä ja muuton vuoksi koko asuinalue on vieläkin vierasta ja tuntematonta. Ei ole siis sisäpiirin tietoa perheistä ja heidän elämäntavoista.

15. vierailija

vierailija Vieras

Meillä ekan kerran yökylässä kaverilla kun tyttö oli 2vuotias. Hinkui jo ennen sitä pitkään että haluisi kaverille yöksi, mutta katsoimme, että on parempi odottaa vähintään kahden vuoden ikää.

16. vierailija

vierailija Vieras

Meidän 17v poika ei ole koskaan ollut kaverilla yökylässä, eikä meillä ole ollut yövieraita. Kerran kyselin syytä niin vastas että pitäiskö sitä yölläkin leikkiä, hänelle riittää että päivällä leikitään, yöt voi nukkua kotona.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri