Minkä ikäiset lapset juo teillä kahvia?

  • Viestiketjun aloittaja Tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"aamuvirkku"
meillä nyt ei oo kun toi 1-v, niin se ei kahvia juo vielä vuosiin. ite oon saanu maistaa joskus ala-asteella varmaan, en tykännyt. 16-vuotiaana aloin ryystämään kupin päivässä, sitten kaksi. enkä vieläkään juo enempää.
 
"vieras"
Meillä 14 vuotias juo silloin tällöin. Olen nähnyt sen juovan kahvia 3 kertaa... että ei todellakaan usein. :D
Nuoremmat lapset ei ole vielä edes maistanut.
Itse taisin olla jotain 16-17 kun aloin kahvia juomaan.
Nyt juon tod. harvoin. olen enempi teen ystävä.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25956063]No ei minkään ikäiset! Miks lasten pitäsi juoda kahvia..[/QUOTE] miks lasten pitää syödä karkkia, miks lasten pitä juoda limuja.
kun se nyt vaan tapaan. ja mjuten kaakao usien juotuna voi jopa lihotta, kahvi ei jos siin ei käytä sokeria ja sekaan laittaa rasvatonta maitoa
 
Voi elämän kevät näitä vastauksia... Te, jotka ette anna lastenne juoda kahvia ennen kuin joskus lähempänä täysi-ikäisyyttä, niin kai lopetitte kahvin, kolan, teen ym. juomisen kokonaan myös raskausaikana? Ja olette toki yhtä jyrkin sanankääntein tuomitsemassa odottajat, jotka silloin tällöin juovat kupin kahvia? :)

Itse liputan esimerkin puolesta; jos itse juo pannutolkulla kahvia, on vähän tekopyhää kieltää se lapselta sen epäterveellisyyden nojalla. Sama pätee alkoholiin, tupakkaan, karkkiin, kaikkeen muuhunkin. Jos en halua lapseni juovan koskaan kahvia, en juo itsekään kahvia.

Meillä ei koskaan ollut kotona mitään kahvinjuontikulttuuria, äiti joi useimmiten teetä. Ylläri ylläri miustakin tuli sitten vannoutunut teen kittaaja, ikinä en ole kahvista niin piitannut. Joskus juon, kun mies keittää. Jos lapsi haluaa isompana maistaa, niin saa maistaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25956284]Meillä ei 7 v. juo kofeiinia missäään muodossa, ei kahnvia, ei energiajuomia eikä colajuomia.
Ei tee hyvää vielä kehittyville aivoille.[/QUOTE] mut karkkia tietty saa , nehän vasta epäterveellisiä ovat, sokeria ja lisäaineita täys. myös einekisä täyttyy välttää, mikä on aivan mahdotonta jso löapsi on koulussa tai päviäkodissa, jopa leipä pitää leeipoa itse
 
"vieras"
mut karkkia tietty saa , nehän vasta epäterveellisiä ovat, sokeria ja lisäaineita täys. myös einekisä täyttyy välttää, mikä on aivan mahdotonta jso löapsi on koulussa tai päviäkodissa, jopa leipä pitää leeipoa itse
Meillä on karkkihetki lauantaisin, jos lapsi ei sitä muista niin en siitä erikseen muistuta. Eli karkkia syödään ehkä pari kertaa kuussa, Tutti Frutti Passion 180 g pussista syö maks. puolet. Perunalastuja on lähinnä synttäreillä tai vatsataudin iskiessä.

Kofeiini addikstiksi en häntä myöskään opeta.
 
"vieras"
meillä 17-vuotias juo kuppitolkulla päivittäin kuten myös isänsä (on juonut varmaan alle kouluikäisestä ihan säännöllisesti), 2-vuotiaalle on myös alkanut maistumaan kun isänsä antaa. 16-vuotias ei juo ollenkaan kuten en minäkään.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja koulutettu ja älykäs;25956601:
Ei todellakaan minkään ikäisille lapsille kofeiinia! Useilta vanhemmilta ihan perustiedot hukassa, valitettavasti. :(
valitettavasti näiden niuhojen lapset syö hamppareita, eineksiä y,m. ja kahvin juonti ei liity mitenkään älykkyytteen tai koulutustasoon. Et varmasti pysyt vahtimaan teiniäsi juoko hän eisn enegiajuomaa josk aon PAHEMPI myrkky kuin kahvi. Karkeista puhumattakaan. lsiäaineita, värjä ja sokeria. näitä kylä lapsille syötetän surutta mutta KAHVIA pelätään
 
"vieras"
valitettavasti näiden niuhojen lapset syö hamppareita, eineksiä y,m. ja kahvin juonti ei liity mitenkään älykkyytteen tai koulutustasoon. Et varmasti pysyt vahtimaan teiniäsi juoko hän eisn enegiajuomaa josk aon PAHEMPI myrkky kuin kahvi. Karkeista puhumattakaan. lsiäaineita, värjä ja sokeria. näitä kylä lapsille syötetän surutta mutta KAHVIA pelätään
Hyökkäys on paras puolustus?
 
koulutettu ja älykäs
valitettavasti näiden niuhojen lapset syö hamppareita, eineksiä y,m. ja kahvin juonti ei liity mitenkään älykkyytteen tai koulutustasoon. Et varmasti pysyt vahtimaan teiniäsi juoko hän eisn enegiajuomaa josk aon PAHEMPI myrkky kuin kahvi. Karkeista puhumattakaan. lsiäaineita, värjä ja sokeria. näitä kylä lapsille syötetän surutta mutta KAHVIA pelätään
Mihin ihmeeseen sinä tämän väitteesi perustat?! :O Meillä ei syö lapset karkkia, eivät juo limuja, hampurilaisravintoloissa ei käytännössä käydä koskaan, eineksiä rajoitetaan ja niin edelleen. Ollaan ihan normaali perhe.
 
koulutettu ja älykäs
valitettavasti näiden niuhojen lapset syö hamppareita, eineksiä y,m. ja kahvin juonti ei liity mitenkään älykkyytteen tai koulutustasoon. Et varmasti pysyt vahtimaan teiniäsi juoko hän eisn enegiajuomaa josk aon PAHEMPI myrkky kuin kahvi. Karkeista puhumattakaan. lsiäaineita, värjä ja sokeria. näitä kylä lapsille syötetän surutta mutta KAHVIA pelätään
Täydennyksenä aiempaan kommentiin voin kertoa, että olen saanut myös kemistin koulutuksen. Tältä pohjalta minulle ei tuota minkäänlaista ongelmaa havainnollistaen perustella lapsilleni miksei kofeiini ja lasten aivot sovi yhteen.
 
"vieras"
Voi elämän kevät näitä vastauksia... Te, jotka ette anna lastenne juoda kahvia ennen kuin joskus lähempänä täysi-ikäisyyttä, niin kai lopetitte kahvin, kolan, teen ym. juomisen kokonaan myös raskausaikana? Ja olette toki yhtä jyrkin sanankääntein tuomitsemassa odottajat, jotka silloin tällöin juovat kupin kahvia? :)
En ole koskaan kahvia juonutkaan, kolasta yms. en pidä ja teen juon kofeiinittomana. Etkö tosiaan näy mitään eroa odottavan äidin harvassa kahvikupposessa ja pikkulapsen säännöllisessä kahvinjuonnissa?
 
1v tuo maisteli eikä oo sen koommin koskenu. Emmää itsekään kakarana yhtään tykänny.
Mä annoin kans 1v:n maistaa kahvia...
Ajattelin, että lopettaa sen mun kupin himoamisen, kunhan hörppää ja tajuaa, että pahaa se on... No ei ihan menny putkeen mun suunnitelma: poju maiskutteli vaan mielissään ja suu ammollaan odotteli lisää :O
Ehkä joutuu kummiski vielä muutaman vuoden odottelemaan ennenku saa ruveta oikeesti kahvia juomaan :D Kylässä tms. "erikoistilanteissa" varmaan jo parin vuoden ikäisenä mun puolesta saa juoda maitokahvia vähän...
 
Keskitie
Itse olen nautiskellut kahvia niin pienestä kuin muistan, 2-vuotiaasta? Teetä en suostunut juomaan vaan aina kaffetta. Lukemaan opin 5-vuotiaana, en usko että aivojeni kehitykseen kovinkaan haitallisesti kahvi olisi vaikuttanut. Sisarukseni eivät aivan samanlaisia kahvikissoja olleet lapsena mutta minulla meistä korkein koulutus ja tulotaso.
Omien lasten kahvinjuontia olen yrittänyt lykätä myöhemmälle iälle mutta vanhin nyt jo iso lapsi on samanlainen kahvisieppo kuin äitinsä.
 

Yhteistyössä