Minkä ikäiset lapset juo teillä kahvia?

  • Viestiketjun aloittaja Tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Tyttäreni harjoitteli juomaan kahvia tuossa viime kesänä mutta lopetti syksyllä kun ei oikeasti tykännyt koko touhusta. On sillä keitin kavereita varten muttei kyllä itse juo. Nuo kaksi muuta on niin nuoria etteivät ole edes kiinnostuneet siitä touhusta. Isompi juo kipeänä teetä jossa hunajaa makeutusaineena.
 
palstapoliisi
meillä on kohta 3v ja tykkää kahvista jossa on sokeria :D Aika usein pyytää hörppyjä multa tai omaan mukiin kahvia, että juo pari kertaa viikossa hörpyn tai pienen kupillisen :) En oikein tiedä, miksei sitä saisi vähän juoda jos kerran tykkää?? Kofeiinihan aiheuttaa riippuvuutta, mutta tuskin tuo määrä. Mutta jos joka päivä alkaisi tyttö vaatimalla vaatimaan, niin en antaisi...
Ei jumankekka! Annat siis 3-vuotiaalle kahvia?
Etkä "oikein tiedä" miksei saisi juoda? No kuule, pienikin määrä kyllä voi aiheuttaa riippuvuutta, mieti itse millaisen päänsäryn saat, jos aamukahvi jää väliin!!

Ei heleveta kun ihmisillä on vanhemmuus hukassa!
Ei pienelle pidä antaa kahvia, vaikka tykkäisikin siitä. Annatko myös tupakkaa, jos se maistuu?

Ei edes koululaiselle pidä antaa, kahvia. Kahvi on täyttä myrkkyä kasvavalle lapselle. Samoin on nuo energiajuomat...mutta se on jo eri tarina...
 
palstapoliisi
Voi elämän kevät näitä vastauksia... Te, jotka ette anna lastenne juoda kahvia ennen kuin joskus lähempänä täysi-ikäisyyttä, niin kai lopetitte kahvin, kolan, teen ym. juomisen kokonaan myös raskausaikana? Ja olette toki yhtä jyrkin sanankääntein tuomitsemassa odottajat, jotka silloin tällöin juovat kupin kahvia? :)

Itse liputan esimerkin puolesta; jos itse juo pannutolkulla kahvia, on vähän tekopyhää kieltää se lapselta sen epäterveellisyyden nojalla. Sama pätee alkoholiin, tupakkaan, karkkiin, kaikkeen muuhunkin. Jos en halua lapseni juovan koskaan kahvia, en juo itsekään kahvia.

Meillä ei koskaan ollut kotona mitään kahvinjuontikulttuuria, äiti joi useimmiten teetä. Ylläri ylläri miustakin tuli sitten vannoutunut teen kittaaja, ikinä en ole kahvista niin piitannut. Joskus juon, kun mies keittää. Jos lapsi haluaa isompana maistaa, niin saa maistaa.
Kyllä. Todellakin lopetan kahvin ja kolajuomien juomisen raskaana!
Se kofeiini menee suoraan vauvaa, ja vauva on siis käytännössä jo riippuvainen kahvista syntyessään. Ei kiva!

Onko ihme että lapset nykyään niin levottomia ? Jo kohdussa alkaa riippuvuus kofeiiniin...Oikeasti jotkut vauvat itkee sitäkin, että ovat äidinmaidon kautta koukussa sokeriin, ja sitten kun sitä ei tulekaan niin.....
 
"vieras"
Minä sain "pullamössöä" jo vuoden vanhana ainakin kerran-pari viikossa. Eli pulla revittynä kahvikuppiin, päälle liru kahvia, sokeria ja maitoa. Kahvinjuonnin aloitin varmaan n. 9-vuotiaana.
 
"vieras"
Voi elämän kevät näitä vastauksia... Te, jotka ette anna lastenne juoda kahvia ennen kuin joskus lähempänä täysi-ikäisyyttä, niin kai lopetitte kahvin, kolan, teen ym. juomisen kokonaan myös raskausaikana? Ja olette toki yhtä jyrkin sanankääntein tuomitsemassa odottajat, jotka silloin tällöin juovat kupin kahvia? :)

Itse liputan esimerkin puolesta; jos itse juo pannutolkulla kahvia, on vähän tekopyhää kieltää se lapselta sen epäterveellisyyden nojalla. Sama pätee alkoholiin, tupakkaan, karkkiin, kaikkeen muuhunkin. Jos en halua lapseni juovan koskaan kahvia, en juo itsekään kahvia.

Meillä ei koskaan ollut kotona mitään kahvinjuontikulttuuria, äiti joi useimmiten teetä. Ylläri ylläri miustakin tuli sitten vannoutunut teen kittaaja, ikinä en ole kahvista niin piitannut. Joskus juon, kun mies keittää. Jos lapsi haluaa isompana maistaa, niin saa maistaa.
Itse asiassa lopetin kahvin juonnin, samoin teen, limpparit jäi pois kokonaan, kuin myös tupakointi, alkoholin käyttö loppui kokonaan ja mietin, etten tahallani mässytellyt muita raskaille kiellettyjä aineita. Ihan oikeasti onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että nämä kielletyt aineet on sellaisia, että aiheuttaa kemiallista haittaa kehittyvälle lapselle.

Eihän sitä viinan juontiakaan ole lapsilta kielletty, koska olisi moraalisesti arveluttavaa, vaan siksi että lapsen maksa ei sitä kestä! Ihan samalla tavalla te sotkette lapsen aivoissa sijaitsevia mielihyvä reseptoreja antamalla taaperolle kahvia.

On tainnut biologian tunnit jäädä koulussa käymättä, tai muuten vaan olette tietämättömiä juntteja, jotka ei nyt oikein ymmärrä miten ihmisen ruumis toimii.

Ja kyllä, itse juon sen ainakin 5 kuppia päivässä. Aina keitetään kahvit sukulaisten ja kavereiden kesken ja samalla on lapsille tarjolla MEHUA ja pullaa. Ei koskaan kukaan lapsi sitä kahvia kysele, kun ei ne sitä ole koskaan juonut. Kahvi ei ole aikuisille epäterveellistä, päinvastoin, mutta lapsille se on!!! Käyttäkää aivojanne, pikkasen ku pinnistätte saatatte ymmärtää miksi.
 
palstapoliisi
[QUOTE="vieras";25955952]Miksi lapselle pitäisi antaa kahvia tai edes opettaa sitä juomaan?[/QUOTE]

Ei tulisi mieleenkään tarjota 1 tai 2-vuotiaalle kahvia. Miksi sen ikäisen pitäisi edes maistaa sitä?
Kysykääpäs neuvolalääkäriltä mitä mieltä hän on?

On täällä kyllä niin metsässä kasvanutta kansaa!

Miksi helevatassa kasvattaa pieni lapsi addiktiksi? Melkein lastensuojeluasia!
Miusta on lapsen oma päätös sitten aikuisena haluaako alkaa ryystää kahvia.
Te teette lapsesta addiktin, ilman että lapsella on mitään oikeuksia...Törrrkeetä!
 
Kofeiini saattaa aiheuttaa jo pieninä annoksina sydämentykytystä ja vapinaa lapsille. Myös vatsavaivat ja monenlaiset ruoansulatusvaivat ovat mahdollisia. Psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö. Päivittäinen käyttö voi aiheuttaa levottomuutta ja hermostuneisuutta.Kofeiini kiihdyttää myös hikoilua, sydämen lyöntitiheyttä ja virtsaamista.

Kofeiinin palaessa muodostuu myrkyllisiä typen oksideja.
Kofeiini tuhoaa hippokampuksen soluja ja estää uusien solujen syntymistä, joka häiritsee hippokampuksesta riippuvaisia toimintoja, kuten muistia ja oppimista.
 
kaakao k-18
Muistakaa kieltää myös kaakao lapsilta, siinäkin on kofeiinia (ei paljon, mutta kiellettävä se on!!!). Mutta tarjoilkaa sen sijaan punaista teetä, siinä ei ole kofeiinia eikä se tarvitse luontaisen makeutensa vuoksi sokeria, korkeintn tipan rasvatonta maitoa (ehdottomasti rasvatonta, ettei lapsi liho ja kuole).
Kaikkiin kofeiinia sisältäviin tuotteisiin on heti saatava k-18 tarra!!!!
Eiväthän vanhemmat ymmärrä, että jo yksi kulaus voi aiheuttaa pahan huumeriippuvuuden, jonka myötä lapsi myöhemmin sortuu tupakan ja amfetamiinin käyttäjäksi.
 
palstapoliisi
Muistakaa kieltää myös kaakao lapsilta, siinäkin on kofeiinia (ei paljon, mutta kiellettävä se on!!!). Mutta tarjoilkaa sen sijaan punaista teetä, siinä ei ole kofeiinia eikä se tarvitse luontaisen makeutensa vuoksi sokeria, korkeintn tipan rasvatonta maitoa (ehdottomasti rasvatonta, ettei lapsi liho ja kuole).
Kaikkiin kofeiinia sisältäviin tuotteisiin on heti saatava k-18 tarra!!!!
Eiväthän vanhemmat ymmärrä, että jo yksi kulaus voi aiheuttaa pahan huumeriippuvuuden, jonka myötä lapsi myöhemmin sortuu tupakan ja amfetamiinin käyttäjäksi.
Idiootti! Kahvi ja tee ei ole lastenjuoma.
 
"vieras"
Muistakaa kieltää myös kaakao lapsilta, siinäkin on kofeiinia (ei paljon, mutta kiellettävä se on!!!). Mutta tarjoilkaa sen sijaan punaista teetä, siinä ei ole kofeiinia eikä se tarvitse luontaisen makeutensa vuoksi sokeria, korkeintn tipan rasvatonta maitoa (ehdottomasti rasvatonta, ettei lapsi liho ja kuole).
Kaikkiin kofeiinia sisältäviin tuotteisiin on heti saatava k-18 tarra!!!!
Eiväthän vanhemmat ymmärrä, että jo yksi kulaus voi aiheuttaa pahan huumeriippuvuuden, jonka myötä lapsi myöhemmin sortuu tupakan ja amfetamiinin käyttäjäksi.
Ota ne aamulääkkeet sen aamukahvin kanssa, älä vasta puolelta päivin. Jos oot itse niin juntti, ette ymmärrä mikä ero on juottaa 2-vuotiaalle aamukahveja "silloin kun se haluaa" tai antaa lapsille kaakaota, niin ehkä olisi parempi olla hiljaa.
 
kaakao k-18
Idiootti! Kahvi ja tee ei ole lastenjuoma.
Kerro yksikin syy miksi kofeiiniton tee ei kävisi lasten juomaksi. Jos kola jumat ovat limuista "kiellettyja" ja muita saa nauttia silloin tällöin, niin miksisama ei päde teehen?
Lämmin tee pitkän pakkasessa ulkoilun jälkeen on ihanaa, ja tiedoksi vaikka punaista teetä kutsutaan teeksi se ei oikeasti sisällä teepensaanlehtiä, eikä näin ollen ole yhtään marjamehua kummempi juoma.
 
palstapoliisi
Kerro yksikin syy miksi kofeiiniton tee ei kävisi lasten juomaksi. Jos kola jumat ovat limuista "kiellettyja" ja muita saa nauttia silloin tällöin, niin miksisama ei päde teehen?
Lämmin tee pitkän pakkasessa ulkoilun jälkeen on ihanaa, ja tiedoksi vaikka punaista teetä kutsutaan teeksi se ei oikeasti sisällä teepensaanlehtiä, eikä näin ollen ole yhtään marjamehua kummempi juoma.
Pun.tee tai kamomillatee varmastikin lapselle ok, KOSKA NIISSÄ ei ole kofeiinia, senhän järki sanoo. Mutta siun kanssas en enempää tahdo keskustella.
Lue ketju uudestaan niin tajuat mistä puhutaan.
 
Jiii
[QUOTE="muua";25960299]Onko se teidan mielesta jotenkin hauskaa ja sopoa, kun lapset juovat ja haluavat juoda kahvia?[/QUOTE]

Itsekin olen tätä miettinyt. Eli onko kiva sanoa että "meidän Milja-Petteri se juokin jo KAHVIA", tai jotain? Vai miksi jotkut urpot juottavat lapsilleen kahvia?
 
jaaaaaahasss
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä;25952865:
Nyt 13v juo kahvia 'silloin tällöin', eli ehkä kerran viikossa tai kahdessa. 11v ei ole edes kiinnostunut. Mies ei juo lainkaan, mä tarvin ainaki aamusta eli oon riippuvainen siitä. Samoin esikoinen on saanut energiajuomaa silloin tällöin. Aluksi olin sitä vastaan, mut totesin viisaammaks antaa luvan noin, kuin että siitä tulis 'kielletty hedelmä', jota kaikki kaverit juo. Näin pysyy ainaki aisoissa, pahintahan on jos juodaan säännöllisesti päivittäin ja tölkkikaupalla. Tölkki kahteen viikkoon tmv tuskin ketään haittaa.
ja samanko meinaat tehdä tupakan ja viinan kanssa kohta...??ettei vaan ole kielletty hedelmä????? :D
 
vierailija
Minut opetettu kahvinjuontiin lusikalla antaen jo taaperoikäisenä, enkä omia lapsia todellakaan opeta juomaan kahvia, salaa ovat joskus maistelleet mutta onneksi yksikään ei ole tykännyt.
Luustoni on 35 vuotiaana yhtä paksu kuin 13-15 vuotiaalla teinipojalla, eli kalsiumin imeutymishäiriöitä kasvuiässä on ainakin aiheittanut!!!!
 
vierailija
Todella vanha keskustelu, enkä tiedä miten tänne eksyin. Mutta itse juon kahvia joka aamu paitsi silloin kun on todella kiire aamulla. Eli ehkäpä 5- 6 krt viikossa. Olen 12-vuotias, ja äitini vaan sanoi että juuri kiva asia että opettelen juomaan kahvia. Aamulla herään aina sen verran aikaisin, että ehdin ottaa samasta pannullisesta mun vanhempien kanssa. Ne ainakin suhtautuu mun kahvin juontiin positiivisesti, tai jos nyt tarkkoja ollaan niitä ei edes kiinnosta koko asia tai heitä ei se mietitytä, ovat jo tottuneet mun kahvin juontiin. Tosin en kyllä ikinä missään vierailla tai jos ollaan vaikka kahvilassa, en mä niissä ota kahvii vaikka tarjottais, koska ne kahvit todennäkösesti on eri makusta kun kotikahvi xd
 

Yhteistyössä