Minkä ikäiset lapset juo teillä kahvia?

  • Viestiketjun aloittaja Tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muistakaa kieltää myös kaakao lapsilta, siinäkin on kofeiinia (ei paljon, mutta kiellettävä se on!!!). Mutta tarjoilkaa sen sijaan punaista teetä, siinä ei ole kofeiinia eikä se tarvitse luontaisen makeutensa vuoksi sokeria, korkeintn tipan rasvatonta maitoa (ehdottomasti rasvatonta, ettei lapsi liho ja kuole).
Kaikkiin kofeiinia sisältäviin tuotteisiin on heti saatava k-18 tarra!!!!
Eiväthän vanhemmat ymmärrä, että jo yksi kulaus voi aiheuttaa pahan huumeriippuvuuden, jonka myötä lapsi myöhemmin sortuu tupakan ja amfetamiinin käyttäjäksi.
 
Mä oon itse juonut kahvia myös niin pienestä etten edes muista milloin ekan kerran, 10 vuotiaana join jo monta kertaa päivässä ja keitin ite kahvia, enkä koe että siitä haittaa olisi ollut mutta mistäs sen tietää millainen olisin ollut jos en olisi juonut. Itse oon miettinyt kyllä minkä ikäisenä olisi sopiva kun henk.koht. mielestäni kahvi ei ole lasten juoma enkä ole omista lapsista vielä edes 7v:n antanut maistaa kahvia, ovat kyllä pyytäneet mutta en ole antanut. Ehkä se 14-15v ylöspäin olisi ok.
 
vierailija
Ei helvata! Kyllä suomalainen täytyy totuttaa kahviin jos tuttipulloiässä.
(y)

Näin minäkin sen aloitin, tuttipullosta.
Ainut mikä olisi hyvä jättää pois kahvista, on sokeri. Siihen vaadittiin itseltäkin 24 vuotta, että kykenin juomaan kahvin ilman makeutusta.

Välillä on ollut taukoja kahvittelussa esim. raskauden aikana sekä vuorotyössä ollessani noin kaksi vuotta.
Ja kappas vain, sosiaalinen painostus iski joka helvatan kyläpaikassa kahvipöydässä. Niin, kahvipöydässä, ei mehu-, vesi- tai maito pöydässä. Eli suomalaiset on kahvikansaa, teen juonti hyväksytään korvikkeena ajoittain.
 
13 v
tiedän että on ikuisen vanha keskustelu mutta kuitenkin. oon 13 vuotias poika ja tää asia rupes askarruttamaan aloin tossa pari kuukautta sitten juomaan aamulla kupillisen koska yhtenö päivänä ei ollut energiaa mihinkään. Se maistui hirveältä mutta opettelin tykkäämään, huono juttu on se että vaikka juon vain kupillisen aamulla niin vatsa menee täysin sekaisin
 
vierailija
Aikaisintaan 15-vuotiaana saavat ruveta sitä juomaan. Lapset ovat 12v, 9v, 7v ja 4v. Nytkin heitä vaikea saada raugoittumaan nukkumaan illalla joten he eivät varmasti nukahtaisi kuin joskus puolen yön aikaan saatuaan kofeiinia.
 

Yhteistyössä