Minkä kokoinen sairaalakassi teillä oli?

  • Viestiketjun aloittaja Riia
  • Ensimmäinen viesti
Riia
Mulla tässä olisi reppu, normi reppu siis...Ja tuntuu et mitään ei mahdu mukaan. Mukaan siis lähdössä ihan peruskamat, hygieniatuotteet,kirja,kiharrin,kotiinlähtövaatteet, tossut. Pitäsköhän suosiolla vaihtaa isompaan kassiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riia:
Mulla tässä olisi reppu, normi reppu siis...Ja tuntuu et mitään ei mahdu mukaan. Mukaan siis lähdössä ihan peruskamat, hygieniatuotteet,kirja,kiharrin,kotiinlähtövaatteet, tossut. Pitäsköhän suosiolla vaihtaa isompaan kassiin?
Mies tuo kotiintulovaatteet vasta kun lähdette?
 
Ihan perusreppu mullakin oli. Voisko sun miehes tuoda sun ja vauvan kotiinlähtövaatteet kotiinlähtöpäivänä? Pakkaat ne vaikka eri kassiin kotiin valmiiksi hänelle. Otat synnyttämään lähtiessä mukaan vain ne tavarat, joita tarvitset sairaalassa ollessasi.
 
Kiharrin...peruskama :LOL:

Joo...ota jäkislaukku niin kaikki mahtuu mukaan :D

Mä pääsin kotiin niillä vaatteilla millä olin sinne sairaalaan mennytkin (toki alusvaatteet vaihdoin), sairaalan tossuilla pärjäsin myös, en tarvinnut kiharrintakaan koska sattuneesta syystä oli muuta puuhaa kun kihartaa tukkaa jne.

Joten mulle riitti yksi reppu + vauvalle hoitolaukku jossa vauvan vaatteet, tutit yms.
 
3 lasta synnyttäny ja kertaakaa mulla ei oo ollu sairaalakassia...

pyysin sitte miestä tuomaan ristikkolehden tai pari ja hygieniatuotteet ja sitte kotiinlähtövaatteet, paitsi viimesellä kerralla laitoin samat joilla olin tullukki ku olivat oikein puhtaat kun ei kerinny olla päällä kuin 1,5h ennen ku sain sairaala vaatteet päälle
 
Reppuun mahtui mun vaatteet, tosin en ottanut erikseen kotiin tulovaatteita vaan tulin samoilla vaatteilla. Ei mulla kyllä ollut tossujakaan, kun käytin sairaalatossuja. Ja jäi tuo kiharrinkin kotiin :) mitäköhän mulla oli mukana...
 
Meillä oli kaks isoa kassia mukana. Tiedän että jonkun mielestä turhaa, mutta me ei oikeesti saatu pakattua kaikkea tarvittavaa yhtään ahtaammin. Oltiin sairaalassa viikko (tiedettiin se etukäteen) ja mies oli sielä 24/7 mukana eikä edes käynyt kotona välissä, koska synnytin toisella paikkakunnalla kaukana kotoa.
 
Mulla mahtu kaikki vauvan vaatteet marimekko kopio laukkuun, jonka isä toi synnärille hakiessaan meidät. Omat tavarani laitoin pieneen kassiin, johon laitoin vaan pakolliset, rasvat, dödön, harjan ja omat kotiutumis vaatteeni. Ei siellä ole aikaa/halua kiharrella hiuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Meillä oli kaks isoa kassia mukana. Tiedän että jonkun mielestä turhaa, mutta me ei oikeesti saatu pakattua kaikkea tarvittavaa yhtään ahtaammin. Oltiin sairaalassa viikko (tiedettiin se etukäteen) ja mies oli sielä 24/7 mukana eikä edes käynyt kotona välissä, koska synnytin toisella paikkakunnalla kaukana kotoa.
sulla ollu hieman eri tilanne, jonka ymmärtää.
 
no
mulla on reppuun pakattu, omat sukat, kun ne sairaalan sukat ei pysy jalassa.
ja hygieniatuotteet, eli shampoo, hoitoaine, dödö, hammaharja ja tahna, hiusharja ja pari pampulaa.. ja vaihto alusvaatteet...
muuta en varmasti tarvitse, ja jos tarvitsen saa mies tuoda sitten tullessaa...
mies tuo myös tullessaa vauvan kotiintulovaatteet jotka on pakattuna turvakaukaloon..
 
hih..
joo ei välttämättä sillä kihartimella tee siellä yhtään mitään! samoin en ymmärrä miksi jotku pakkaa ihokarvanpoistoaineet yms. mukaan. niinku niillä karvoilla olis jotain merkitystä siellä sairaalassa....
 
ap
Kiitos valaisevista vastauksistanne! Täällä kyllä saa aina niin ihanan "kannustavia" ja varsinkin "positiivisia" vastauksia, ihan sama mitä kysyy. Mitä ihmettä se teille kuuluu et mitä mulla siellä mukana on, miksi sitä pitää arvostella? En kysynyt mielipidettä siitä mitä mukaan otan, vaan ihan sairaalakassin kokoa. Ja minulla ei ole miestä joka toisi mitään minulle tai vauvalle, kaikki otan mukaan valmiiksi kun lähden.
 
näin
Mulla oli ekalla kerralla reppu. Hyvin mahtui kaikki tarvittava. Tokalla kerralla oli sellainen 35 litran urheilukassi, joka on huomattavasti helpompi käyttää kun sai kokonaan auki. Tosin reppu mahtui kaappiin paremmin eikä siellä tosiaan paljon mitään tarvitse.
 
shihtzu
Mulla oli isännän lentolaukku, aika pieni sellainen ja se oli ihan täynnä tavaraa ja silti multa jotain unohtu. Kiharrinta ei ollut, kun en sellaista omista, mutta ihan hyvin olisi voinut hiuksia kihartaa, sen verran tylsää sairaalassa oli. 4 päivää eikä mitään tekemistä. Telkkaria katselin aamusta iltaa ja luin mitä oli mukana.

Itsellä oli kaikki muu mukana valmiiksi paitsi turvakaukalo, koska miehen vastuulle niitä ei kannattanut jättää, ei se olisi niitä kuitenkaan muistanut ottaa mukaan.
 
No kyllä tavallisen repun pitäs riittää.
Mitä ihmettä sä teet kihartimella synnärillä?? Mieti nyt, onko se tosiaan ihan välttämätön.

Mulla oli mukana kännykkä ja ristikkolehti+kynä sekä välttämättömät hygieniatuotteet (hammasharja+tahna, shampoo, hoitis, saippua ja dödö ).
Mies toi kotiinlähtövaatteet kun tuli lähtöpäivänä hakemaan.

Ei sinne kannata hirveesti kamaa roudata mukana.
 
vieras
Kiharrin. :LOL: Kas kun et ota stringejä että voit laittaa ne jalkaan synnytyksen jälkeen. :D
(Kuulin kerran kaupassa erään tulevan teiniäidin puhuvan kaverilleen että pitäisi ostaa niistä stringejä että saa laitettua ne jalkaan synnytyksen jälkeen kun ovat niin mukavat... :LOL: )
 

Yhteistyössä