Minkä pituinen matka päiväkotiin ja miten sen kuljette?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti2"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti2"
Mua stressaa jo etukäteen kun päiväkotiin tulee olemaan reilu 1.5km matkaa ja pienet lapset 2v ja 3v ja väliin tulee varmaan vähän yllättäenkin semmoisia päiviä et minun pitää "kävellen" hakee lapset (miehen työn luonteen takia) meidän pitää varmaan viedä varuiksi päiväkotiin matka tai tuplarattaa et noi yllättävät tilanteet järjestyy. Työaika on mulla 16 asti ja pk menee kiinni 17 aikaa ja mulla matkaa työpaikalta kotiin 20 jonka kuljen linja-autolla.. miten muut kuljette päivkoti matkat ja minlä pituinen on tosiaan matka ja minkä ikäiset lapset...

Muutenkin pää on aikas pyörällä koko tästä tulevasta hoidon aloituksesta...
 
bud
Matkaa 1.5km. Lapset 2 ja 7. Pienempi rattaissa ja isompi kävelee tai pyöräilee. Puolet kerroista menevät isän kyydissä autolla, puolet vien minä jalan. Se on asenne kysymys, jossa sisu ratkaisee.
 
1,5 km meilläkin matkaa. Yleensä kuljetetaan autolla, jottei hoitopäivä venyisi kohtuuttomaksi (työ/koulumatka on 40 km, joten matkoihinkin menee 40-60 min/päivä). Mielelläni hakisin lapsia enemmän kävellen tai pyörällä, ja niin teenkin jos minulla on lyhyt koulupäivä.

Ap, kyllä parivuotiaskin kai tarpeen tullen tuon matkan kävelee, eli rattaita ei välttämättä tarvita?
 
"elfie"
Meillä noin puolitoista kilometriä matkaa tarhalle,matkalla monta isoa tienylitystä. Naapurin tenavaa ja omaani olen monesti pienempänä kärryillä kuljettanut matkat. Nyt nelivuotias ajelee pyörällä matkan, onneksi totellen sääntöjä. Mukana on lisäksi päivästä riippuen kaksi tai kolme koiraa.
 
mardiss
Ehkä noin 15 km? Autolla kuljetaan, yllätysyllätys. Lapsi siirtyy päiväkotiin pph:lta syksyllä, ja matkaa sinne on n. 7 km. Tekis mieli muuttaa iha sen takia lähemmäs päiväkotia ettei tarvii aina autolla kulkea..
 
ap...
Olen vissiin ainut äiti joka stressaa kaiken maailman asiat jo paljon ennen kuin edes tarviis miettiä : D

Juu meillä ois tuossa 200m päässä yksityinen päiväkoti, mutta se maksaisi n.150€ enemmän kuussa joten se siksi ei ole oikein vaihtoehto.. Mun tulot jo muutenkin pienehköt kun oppisopimuskoulutus kesken ja sit vielä työaikaa lyhennän et kerkeän edes lapsia nähdä...
 
piitii
1,6 km ja kävellen kuljetaan. Pienemmän kanssa kulkisin varmaan aina kävellen niin että saisin aamulla tarhaan jätettyä rattaat ja sitten iltapäiväl haettua rattaiden kans. Lapset on aika liikkuvaisia ja pian ne kävelee tuon matkan ihan heittäen.
 
hhhh
Muutettiin vähän aika sitten ja noin 1 km tulee pph:lle. Viereisellä tontilla olis päiväkoti, mutta siihen ei mahtunut. Minä varmaan vien pääasiassa autolla, töihin mennessä (töihin 7 km). Tai sitten mies vie rattailla ja menee sit bussilla töihin, kun miehellä ei oo ajokorttia.
 
Omin jaloin
1,5 km on matkaa ja lapsi kohta 4v. Päiväkodista mun työpaikalle tosin enää noin puoli kilometriä lisää. Lapsi kulkee vaunuissa, jalan tai pyöräilee. Autoa en omista ollenkaan :)
 
"vieras"
1,5-2 km matkaa päiväkotiin ja siitä saman verran töihin. Lapsi on kolme ja talvella kuljettiin rattailla ja nyt kesällä pyörällä, joko minun pyörälläni tai sitten lapsi omalla ja minä kävellen. Iltapäivällä kotiin kävely kyllä onnistuu, mutta ennen seitsemää aamulla ei kyllä onnistu, eikä toisaalta ole aikaakaan, meillä kun on matkan varrella "kukkien poiminta paikka", sorsalammikko", koira-aitaus ynnä monta muuta mukavaa juttua joita pitää tarkkailla joka matkalla.
 

Yhteistyössä