Minkälainen nainen ei halua lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja mä mietin
  • Ensimmäinen viesti
terve!
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Enemmän mua ihmetyttää naiset, jotka tekevät lapsia koska niin nyt vaan kuuluu tehdä...
Tähän peesi. Minusta se ei tee naisesta yhtään vähemmän normaalia jos hän ei halua lapsia. Ihmiset ovat yksilöitä ja toteuttavat itseään eri tavoin. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa.
Nimenomaan näin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
Minulla ei riitä nyt äly, miten se miten pitäminen ja vastuunottaminen liittyy toisiinsa. Jos viitsit, selitä minulle vielä lisää. :)
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
Ehkä sinä et ymmärrä, mutta minä ymmärrän ja se riittää. Usko pois, en todellakaan pelkää. Ja luulen että minä olen kuitenkin ainoa, joka tietää, mitä juuri minä ajattelen ja tunnen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin:
Luontoaktivisti ja he eivät soisi lapsia myös kenellekkään muulle, jotta ei olisi ihmisiä saastuttamassa luontoa.
Pelokkaat, eivät uskalla ottaa vastuuta.
Lapsista vieraantuneet, eivät ymmärrä lapsista mitään, jopa pelkäävät lapsia.
Köyhät.
Varmaan monikin haluaa, jolla ei miestä ole, mutta eivät yksinkään ala lasta tekemään...
Joo, tämä myös. Se on varmasti yksi suurimpia syitä, että ei ole miestä, eihä lapsia yksin voi tehdä.

 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
Sehän kertoo vain sinun ymmärryksesi rajallisuudesta ja suppeakatseisuudestasi. Ei lapsettomien.

 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
terve!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
Höpöhöpö. En minä halua hoitaa vanhuksia. En edes omia rakkaita vanhempiani kun se aika tulee. Enkä todellakaan halua, että omat lapseni uhraavat elämänsä hoitamalla minua kun olen vaipoissa. Miksi sen pitää olla pelkoa? Kaikki eivät vain halua.

Kyllä minä näen miten säälittävältä oma elämäni näyttää ulospäin ja miten tylsä keskustelukumppani olen sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole pieniä lapsia. Itse ole onellinen ja nautin elämästäni, mutta onhan tämä aika päätöntä hommaa.
 
Kukka
Ei minulla ole mitään tarvetta tai hinkua mennä naimisiin ja hankkia laumaa lapsia. Elämässäni on muutakin toimintaa. En myöskään mitenkään arvosta naisia, joilla on lapsia. Ihmisen lisääntyminenhän on normaalia, mutta kaikkien ei siihen tarvitse ryhtyä, jos ei edes pidä lapsista. En ymmärrä miten itsekkyys ja naivius tähän liittyy. Minusta se on itsekästä ja naivia, jos hommaa kersoja, mutta ei ole rahaa ruokkia heitä tai kun "kaikilla muillakin" on.
 
Jenis
Jäi nyt epäselväksi, miksi ihmeessä kaikkien (naisten) pitäisi niitä lapsia nimenomaan haluta? Eihän kaikki halua pitkiä hiuksiakaan, tai omakotitaloa, tai parisuhdetta, tai kahvia aamupalalla.

Ja mulla siis on lapsia, lisääkin tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
mitä sää höpiset
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
Niin, mutta tuo juuri, että ei muka pidä lapsista, sitä en ymmärrä. Ihmisiä lapsetkin ovat, sama kuin sanoisi että ei pidä vanhuksista tai vammaisista. Ehkä se, että ei pidä lapsista tai halua sitoutua niihin, on juuri sitä pelkoa, kun ei tiedetä tarpeeksi. Pelätään ottaa vastuu.
Niin millä tapaa sama?
Voihan sitä sanoo ettei pidä vanhuksista,ja itsellä ois lapsia.Niin miksei sitten voi sanoo ettei pidä lapsista.
Lapsia ei oo pakko tehdä,eikä se ole yhtään epänormaalia.Vanhoiksi meistä kuitenkin jokainen tulee jos ei sit kuole enne sitä.
En näe sillä tapaa yhtäläisyyttä noiden välillä kuin sinä.
Eikä se tarkoita sitä et pelättäis ottaa vastuu.
 
terve!
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Ei minulla ole mitään tarvetta tai hinkua mennä naimisiin ja hankkia laumaa lapsia. Elämässäni on muutakin toimintaa. En myöskään mitenkään arvosta naisia, joilla on lapsia. Ihmisen lisääntyminenhän on normaalia, mutta kaikkien ei siihen tarvitse ryhtyä, jos ei edes pidä lapsista. En ymmärrä miten itsekkyys ja naivius tähän liittyy. Minusta se on itsekästä ja naivia, jos hommaa kersoja, mutta ei ole rahaa ruokkia heitä tai kun "kaikilla muillakin" on.
Olen muuten miettinyt tätä usein. Me ei tehdä enää yhtä koska talous ei kestä. Muuten tekis ehkä mieli. Mutta hei, kyllähän me voitais vääntää se iltatähti: erotaan miehen kanssa, muutetaan vaan vuokralle ja pannaan sossu maksamaan tarhamaskuja ja vuokria. Voilà!
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Miksi pitäisi olla joku erityinen syy sille, ettei halua lapsia? Miksi pitää leimata heti tunneköyhäksi, sitoutumiskammoiseksi, itsekkääksi, pelokkaaksi tai joksikin muuksi? Jos ei ole vain koskaan tuntenut jotain juttua omakseen, pitääkö sille olla muka joku erityinen syy?
Peesi!
Minkä takia ihmisten, jotka haluavat pysyä lapsettomina, pitäisi selittää päätöksensä syyt perinpohjaisesti, kun taas lapsia haluavien ei?
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Miksi pitäisi olla joku erityinen syy sille, ettei halua lapsia? Miksi pitää leimata heti tunneköyhäksi, sitoutumiskammoiseksi, itsekkääksi, pelokkaaksi tai joksikin muuksi? Jos ei ole vain koskaan tuntenut jotain juttua omakseen, pitääkö sille olla muka joku erityinen syy?
Peesi!
Minkä takia ihmisten, jotka haluavat pysyä lapsettomina, pitäisi selittää päätöksensä syyt perinpohjaisesti, kun taas lapsia haluavien ei?
Niin juuri. En käsitä, miksi sellainen ihminen on muka väistämättä jotenkin "keskeneräinen" jos ei halua lapsia. Olen löytänyt itseni, jopa pimeässä, ja elämäni on rakkaudentäyteistä ja mielekästä juuri nyt, ilman lapsia.
 
vieras
Jos mä sanon etten halua punaista bemuu,niin tarkoittaako se sitä etten vain ole saanut tutustua tarpeeksi siihen autoon?Että pelkään sitä?
Voiko jotain vain ihan aidosti olla haluamatta,ilman et se tarkoittais sitä et pelkää.Ei vana halua niin ei halua.
Pelkonsa jokainen varmaan osaa tunnustaa jos se siitä johtuu.
 
Suzyanne
Itse kärsin 12 vuotta lapsettomuudesta. Vain hoidoilla olisin voinut saada lapsen, mutten välttämättä niilläkään. (sain kuitenkin lopulta) Mutta monta vuotta esitin ulkomaailmalle naista joka ei hirveästi pidä lapsista, eikä niitä halua.

Se oli ihan puhtaasti suojautumiskeino. Olisin muuten kärsinyt henkisesti vielä enemmän kuin mitä kärsin. Kovan pintani alla tietenkin kärsin kovasti, mutten sitä näyttänyt kuin ihan lähimmille.

En tietenkään sano että kaikilla naisilla jotka eivät halua lapsia, on sama syy. Mutta itselläni oli noin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Itse kärsin 12 vuotta lapsettomuudesta. Vain hoidoilla olisin voinut saada lapsen, mutten välttämättä niilläkään. (sain kuitenkin lopulta) Mutta monta vuotta esitin ulkomaailmalle naista joka ei hirveästi pidä lapsista, eikä niitä halua.

Se oli ihan puhtaasti suojautumiskeino. Olisin muuten kärsinyt henkisesti vielä enemmän kuin mitä kärsin. Kovan pintani alla tietenkin kärsin kovasti, mutten sitä näyttänyt kuin ihan lähimmille.

En tietenkään sano että kaikilla naisilla jotka eivät halua lapsia, on sama syy. Mutta itselläni oli noin.
:/
Niin..sinä jouduit kärsimään lapsettomuudesta.Olemaan lapseton tahdostasi huolimatta.
Sehän ei silti tarkoita sitä että kaikki lapsettomat kärsisivät.Olevat lapsettomia koska tahtovat olla.
 
Kukka
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Itse kärsin 12 vuotta lapsettomuudesta. Vain hoidoilla olisin voinut saada lapsen, mutten välttämättä niilläkään. (sain kuitenkin lopulta) Mutta monta vuotta esitin ulkomaailmalle naista joka ei hirveästi pidä lapsista, eikä niitä halua.

Se oli ihan puhtaasti suojautumiskeino. Olisin muuten kärsinyt henkisesti vielä enemmän kuin mitä kärsin. Kovan pintani alla tietenkin kärsin kovasti, mutten sitä näyttänyt kuin ihan lähimmille.

En tietenkään sano että kaikilla naisilla jotka eivät halua lapsia, on sama syy. Mutta itselläni oli noin.
En ole ikinä pitänyt lapsista, mutta vähän oli vuosi sitten tulin raskaaksi. Kyllä minä silloin ajattelin ettei tämä nyt niin kauheaa ole, eikä aborttiinkaan ole mitään syytä. Sain kuitenkin keskenmenon. Se oli kovin paikka elämässäni. Nyt kun olen alkanut toipumaan asiasta, olen huomannut, että ehkä keskenmeno oli ihan hyvä asia. En minä vieläkään pidä lapsista tai halua edes parisuhdetta.

Ihmisiltä tuntuu unohtuvan, että elämässä voi myös valita. Kaikkien ei tarvitse elää samalla tavalla. Ainakaan väkisin.
 
sellainen
Sellainen nainen ei halua lapsia, joka ei osaa ajatella, kuinka ihanaa on, kun
-vauva nostetaan syntymän jälkeen syliin
-saa ensimmäisen hymyn omalta lapseltaan
-vauva oppii uusia temppuja
-tapero ottaa kaulasta kiinni ja halaa ja suukottaa
-taapero oppii puhumaan
-taapero tanssii ja tuohuaa
-lapsen saa iloiseksi tekmällä yhteisiä juttuja
-koululainen tuo taidokkaan työn kotiin
-lapsen kanssa ollaan yhdessä shoppailemassa
-näkee, että lapsi nauttii yhteisestä lomamatkasta
-lapsi valmistaa ensimmäisiä kertoja ruokaa tai leipoo
-kotona on hyvä olla ja se on täynnä elämää
-juhlatkin tuntuvat juhlilta, kun on lapset jotka iloitsevat siitä miten on yhdessä koristeltu ja siivottu ja laitettu herkkuja.
-lapsi käpertyy kainaloon
-vanhempana lapset tulevat omien lastensa kanssa vierailulle
 

Yhteistyössä