Minne ottaa yhteyttä? Ensimmäinen käynti

En ole varma onko tämä oikea alue laittaa tämä keskustelu, mutta kokeillaan.
Eli kannattaako varailla aika ensimmäisellä kerralla esim ihan perus gynekologille vai suoraan esim mehiläisen felicitakseen tms tai onko terveystalolla vastaavaa? En oikein tiedä näistä yhtään.
Eli meidän tilanne on se, että itselläni on ikää jo 35 vuotta ja tarkoitus olisi ainakin 2 lasta mieheni kanssa saada. Olemme yrittäneet puoli vuotta, tuloksetta.
Muuten en olisi vielä tuon ajan jälkeen huolissani, mutta kun itselläni ikää jo on ja aikomus enempäänkin kuin yhteen lapseen, niin aika alkaa olla pikkuhiljaa kortilla, iän tuomien haasteiden lisäksi.
Kertokaa toki myös kokemuksianne, että mitä ensimmäisellä kerralla käydään läpi/tehdään/tarvitseeko mitään erityistietoja tms? Eri testien yms hinnoista olisi myös kiva kuulla.
 
Jos aiotte yksityisen kautta hoitoon, niin voit varata suoraan Felicitakseen, Ovumiaan, Terveystaloon, Dextraan, Inovaan tai minkä klinikan valitsettekin (tai mikä on teitä lähellä). Pyydät vain ensikäyntiä varten aikaa.

Jos tarkoituksenne on päästä julkiselle puolelle hoitoon, niin ajan voi varata ihan yleislääkärille omaan terveyskeskukseen, sieltä saa sitten ensimmäiset lähetteet verikokeisiin jne. ja sitä kautta sitten hiljalleen eteenpäin.
 
Varaa felicitakseen suoraan :) siellä ensikäynnillä tehdään gynetutkimus ja luultavasti alkukierrosta aukiolotutkimus.
Kävin viikkoa ennen ensikäyntiä gynellä ja kyselin häneltä, muttei sieltä oikein mitään vastauksia lapsen tekoon saanut.
Säästät aikaa kun saman tutkimuksen voi suorittaa siellä (y)
 
@Naissoturi mulla lähetteessä luki kp7-9 ultraäänitutkimus munajohdinten aukiolon ja kohdun tutkimiseksi. (saat siitä varmasti lisäinfoa jos sinne lähetetään)

Mulla ei sitä gyne tutkimusta tosiaan tehnyt, kun ne näki sieltä mehiläisen sisäisistä tietokannoista että juuri olin sellaisella käynyt :)

Felicitaksessa on hyvä hinnasto nettisivuilla, ensikäynti vaihtelee 137,00 - 255,00 välillä ja siitä saa kelan korvauksen.
itse pääsin tuolla aika halvimmalla hinnalla tosiaan, kun ei ollut siinä vaiheessa tutkimuksia

Aukiolotutkimus oli hieman reilu 200€ omavastuuna
 

Yhteistyössä