Missä vaiheessa ja miten kertoa

Mä mietin kans miten teen, ku itellä lokakuussa 6v täyttävä lapsi. Kerroin kuitenkin jo heti tässä alussa, koska haluan totuttaa hänet ihan normaaleihin elämänvaiheisiin. En mitenkään hehkuttanut että nyt saat veljen tai siskon, sanoin et jos kaikki menee hyvin niin näin käy. Eikä tuo hirveemmin reagoinut uutiseenkaan, vähän hymyili ja kysyttäessä sanoi ettei oikein vielä tiedä mitä ajattelee asiasta :)

En aio myöskään mahdollista surua tai muitakaan tunteita peitellä muutenkaan lapsilta. Mallistahan ne oppii, miten tunteita käsitellään, enkä halua tukahduttamisen mallia viedä enää yhtään sukupolvea eteenpäin.

Mut tietenkin kaikkien lapset ovat yksilöitä, nii en tiiä onko mitään vinkkiä just teidän tilanteeseen :) ja teini-ikäinen nyt on muutenkin tietoisempi asioista, niin ihan eri tilanne.

Onnea raskauteen ja kertomiseen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Itse olen tässä monessa vaiheessa miettinyt, ettei se nyt haittaa jos kertoo että on raskaana. Sitten jokin estää mua aina... Eilen käytiin "yhdellä" porukalla, otin alkoholittoman juoman ja ei kukaan kysellyt asiasta. Mutta viikon päästä olisi tarkoitus lähteä laivalle isomman porukan kanssa ja en haluaisi paljastaa asiaa kaikille tuttaville. Hyvä asia on se, että on oma hytti ja ei tarvitse kokoajan olla muiden katseiden alla. Toivon vain ettei oksennusaika ala just silloin :)

Vanhemmille kerrotaan vasta kun maaginen 12 vko on mennyt. Mun äiti varmaan innostuu kertomaan kaikille tunnin sisällä, ja siskot kertovat varmaan omista oloista eli ohjeita tulossa :D olen jopa miettinyt että mun eksälle kertoisin henkilökohtaisesti, koska ollaan hyvissä väleissä ja en halua että asia tulee jonkun yhteisen tutun kautta selville. Olimme tosi kauan yhdessä, ja jossain vaiheessa luulin että teen lapsia hänen kanssa. Hän on tosiaan naimisissa itse ja heilläkin lapsisuunnitelmia :) ehkä olen outo kun tällai ajattelen :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä