Mistä apua toivottomaan tilanteeseen?

  • Viestiketjun aloittaja #neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
#neuvoton
Olen kahden lapsen yh-äiti. Oon majoittanut omaa tyhmyyttäni ex-miestä edelleen, kunnes hän löytää asunnon. Hän ei suostu maksaan mitään asumisen kuluja eikä mitään muitakaan laskuja. Olen ihan toivottomassa tilanteessa, vuokra ja muita laskuja maksamatta, saati joulun järjestämisestä lapsille puhumattakaan. Henkiset voimavarat on myös jo miinuksen puolells. Oon pyytänyt ex-miestä poistumaan mutta ei suostu ja kohtelee mua erittäin ilkeesti kaikin mahdollisin keinoin. Mitä muut tekisitte vastaavassa tilanteessa?
 
vierailija
Yrittäisin päästä jouluksi lasten kanssa sukulaisten tai ystävien luokse. Sen jälkeen etsisin uuden asunnon itselle ja lapsille ja irtisanoisin entisen asunnon. Vapaaehtoisesti mies sieltä tuskin lähtee kun ei oo tähän mennessä lähtenyt. En tiedä pääsisitkö tuossa tilanteessa turvakotiin ? Jos mies ei ole alkoholisti tai väkivaltainen.
 
vierailija
Itse vältin kyseisen loukun kun exä yritti samaa temppua. Eka poistin miehen vuokrasopimuksesta, jonka jälkeen osoitteen muutos pl puolelle. Mies laittoi nimet paperiin ja näin heitin äijän ulos. Toinen vaihtoehto olis ollut, että oisin tehnyt päin vastoin itselleni eli vuokrasopimuksesta ulos sekä muutto. Näin mies jäisi loisimaan asuntoon omilla rahoilla. Päättäväisyyttä kehiin! Tolla tyylillä et saa mitään tukia ehkä taloudellista apua.
 
vierailija
Ota yhteys poliisiin tai ainakin sosiaalitoimistoon.
Paras vaihtoehto lienee kela.
Hoitavat asian puolestasi.
Ei jumalauta. Millä helvetin logiikalla sinä päädyit siihen, että on muka yhteiskunnan tehtävä hoitaa ja kustantaa kahden aikuisen ihmisen väliset ongelmat? Pitääkö teidän saatanoiden perseetkin tulla pyyhkimään puolestanne?

Jos vuokrat on maksamatta, sovit vuokraisännän kanssa maksujärjestelyistä, käyt töissä ja hoidat(te) vuokrarästit. Mies hommaa oman kämpän jos ette mahdu saman katon alle, käy töissä ja kustantaa oman asumisensa. Eli toimitte kuten aikuiset ihmiset.

Jos asiat eivät muuten järjesty eikä sopua synny, niin muutatte molemmat uusiin osoitteisiin ja maksatte asumisienne kustannukset omalla työllänne. Yhteiskunnan ei tarvitse osallistua teidän erimielisyyksienne aiheuttamiin kustannuksiin.
 
vierailija
Mitään tukia ei tarvita. Aikuiset ihmiset kustantavat itse asumisensa.
Voi kuule. Tänä päivänä pääkaupunkiseudulla yh:n palkka ei riitä vuokraan lisäksi elämiseen. Silloin joutuu turvautumaan yh korotukseen lapsilisissä, joita ei saa jos mies asuu kotona. Toinen tuki on asumistuki. Valitettavasti itse jouduin joka toinen vuosi muuttamaan "halvan" asunnon perässä jotta rahat riittäisi. Ja kyllä tein töitä ja maksoin verot etc.

Ratkaisu oli että muutin kokonaan pois alueelta. Nyt sitten pärjätään MAALLA.
 
vierailija
#neuvoton.
Tarkista on miehesi nimi vuokrasopimuksessa
-ei ole: silloin poliisi voi poistaa "vieraan" ihmisen kodista.
-on: silloin ei poliisi eikä sos.työ voi juurikaan auttaa sillä hänellä on oikeus olla kotonaan.
---- irtisano vuokrasopimus joko omalta osaltasi tai miehen. Hankit jostain edullisen asunnon tilalle.
---- jos mies suostuu allekirjoittamaan ilmoituksia niin pane tekemään muuttoilmoituskin niin kela näkee sinun asuvan yksin.

Tässä neuvot tilanteeseen. Onnea!
 
vierailija
Mitään tukia ei tarvita. Aikuiset ihmiset kustantavat itse asumisensa.
Niin luulisi, mutta vasta tuli sellainen kommentti yhdessä asumiseen liittyvässä ohjelmassa, kun vanhemmalla mieshenkilöllä oli ongelmia pyykkikoneen nappuloissa, sanoi hän että "kun tuon pyykit pesetettäväksi" - siis sinne asunnon alakertaan, missä on muitakin yhteisiä tiloja - ja päiväkahvi klo 13. "Joku" aina ehti sen keittää, mutta ne pyykit kai sitten saa pestä kans joku muu, kuin herra itse? Siihenkö systeemi vie, asuntorakentaminen?
Ei siis miesten tarvitse pestä pyykkejään missään vaiheessa? Vielä 40 vuotta sitten he saivat kotiavustajan, kun jäivät leskeksi, joten mikään ei oikeastaan muutu:censored:
 

Yhteistyössä