Mistä asunto kun häikkää luottotiedoissa?

  • Viestiketjun aloittaja äitsy
  • Ensimmäinen viesti
KulkuriVain
Alkuperäinen kirjoittaja me kyllä;23886748:
Annettiin vuokralle just sellaselle joka asiallisesti ekan puhelun aikana selitti että hänellä on luottotiedoissa merkintä ja että on kaikki maksut yms hoidettu. en sitten edes asiaa tarkastanut.
niin ja asiaan vaikutti se että kela maksaa suurimman osan vuokrasta ja vuokralainen sitten
oman osansa samana päivänä,.

Muutaman kerran on pyytänyt paripäivää lisää maksuaikaa, ja ollaan annettu kun on tosiaan etukäteen aina pyytänyt ja muuten maksanut aina ajallaan.

On muuten maailman paras vuokralainen, nyt 2 vuotta asunut ja asunto on paljon paremmassa kunnossa ku sillon ku me siellä asuttiin, toki ite ollaan maksettu tapetit yms, mutta vuokralainen on tehnyt työt :D
ei sulla olisi enempii asuntoja tarjolla treen seudulta? :)
 
asuntoa etsimässä
[QUOTE="jonttu";23564196]täällä päin ei ole mitään mahdollisuutta saada yksityiseltä asuntoa. Eikä meinaa kunnaltakaan saada asuntoa, emmekä haluaisi muuttaa kaupunkiin mutta kai se on pakko. :([/QUOTE]

taitaa olla kaupunki LAPPEENRANTA täällä ei saa asuntoa jos merkintä
 
"vierailija"
Miten Lahden Kaupunki suhtautuu?Vuokrani olen maksanut aina ajallaan.VVO käännytti tylysti pois.
Joillakin yksityisillä tuntuu olevan enemmän sydän paikallaan.
Luottotiedot voivat mennä mitä merkillisimmistä syistä ja vaikka haluaisit hoitaa ne kuntoon niin katsoppa uutisia,joka päivä irtisanotaan ihmisiä.
Työttömyyspäivärahoista vaikea maksaa hurjia korkoja,koska vuokran (huima)maksan ja muutkin
Minun kierteeni sai alkunsa avioerosta ja velkani pääosin korkoja eli pääoma maksettu ja nekin tosi vanhoja. Antakaa ihmisille mahdollisuus.
 
"vieras"
Meilläpäin ei saa asuntoa kaupungilta eikä yksityisiltä, eikä mistään muualtakaan, jos ei ole luottotietoja.
Itse sain asunnon kaupungilta vasta sosiaaliasiamiehen uhattua haastaa kaupungin vuokra-asunto oy.n oikeuteen... Koska lapsiperhettä ei saa taivasalle jättää.

Nyt on samassa asunnossa asuttu viisi vuotta. Joka ikinen vuokra on maksettu ajallaan. Rästejä ei ole penniäkään. Ei polteta tupakkaa, eikä naapureilla ole mitään valittamista, ei ole sotkettu asuntoa. Ollaan niin sanotusti ihanteellisia vuokralaisia.
Ainut vipaus ovat minun pilalla olevat luottotietoni.
Uudesta asunnosta on turha haaveilla.
Mikään laki ei velvoita antamaan asuntoa lapsiperheelle. Jos vanhemmat eivät saa asuntoa, seuraava vaihe on lasten huostaanotto ja heille järjestetään katto pään päälle sijaiskodissa tai lastenkodissa. Siinä ei jonkun sosiaaliasiamiehen uhkailut oikeudella auta. Eiköhän tässäkin tilanteessa tilanne ollut sellainen, että sosiaalivirkailija oli neuvotellut asunnon omistavan tahon kanssa ja loputulos oli teille edullinen. Jos kirjoittajan kuvaama tilanne olisi noin, niin ei lapsiperheiden kannattaisi maksaa vuokria ollenkaan, kun aina voi uhata oikeudella vuokranantajia. Varmaankin vielä tässä tilanteessa asunnon omisti sama kunta tai kaupunki, jonka palveluksessa sosiaalivirkailija oli. Ei ne itseään ala oikeuteen viemään. Järki käteen, vaikka todellista tietoa ei olisikaan.
 

Yhteistyössä