Mistä kummasta voi johtua jatkuvat poskiontelotulehdukset?

Siinähän se kysymys tulikin. Olen siis jatkuvasti flunssassa ja saan aina sen jälkeen poskiontelotulehduksen. Aina paranen joksikin aikaa ja sitten taas iskee, muut meidän perheessä eivät sairasta. Eläs omasta mielestäni suht terveellisiä elämäntapoja. Liikun paljon, uin, lenkkeilen, kävelen, treenaan crossarilla ja teen lihaskuntojumppaa säännöllisesti. Syön kasviksia tosi paljon, lihaa en ollenkaan. Pyrin syömään myös soijaa ja erilaisia papuja paljon. Valkoinen vilja, sokerit ja kovat rasvat pois joten niistä ei voi johtua. Kalaakin syön kerran viikkoon, olen kuullut että se nostaa vastustuskykyä, hedelmiäkin syön paljon. Lisäksi syön vielä vitamiinilisää! Eläimiä meillä ei ole, eikä myöskään hometta. Mikä ihme voisi olla vaikuttava tekijä tähän? Alan olla jo aika epätoivoinen.
 
Hepa
Aina flunssan tullen ja muutenkin melko säännöllisesti huuhdon sarvikuonon kanssa nenän.

Onko sulla tutkittu sen paremmin niitä poskionteloita, että onko ahtaat käytävät vai onko kaikki ns. ihan normaalia?
 
Mulla olisi joku pieni muistikuva että ala- asteikäisenä olisi (kärsin silloin jo, oli vaan parin vuoden tauko näissä joten siksi kummastuin mikä sai taas ne tulemaan) lääkäri maininnut ahtaista onteloista. Olisiko siihen jotain kotiapua tietäisikö joku? Ettei tulehtuisi niin helposti jos syynä se. Koskaan siis ei ole erityisemmin tutkittu, ainoastaan terveyskeskuslääkäri niitä vilkaissut.
 
vieras
Mulla oli sama ongelma, kunnes yksi lääkäri totesi, että mun nenäontelo on jotenkin kiero ja sen vuoksi turpoaa joka flunssan yhteydessä herkästi tukkoon. Nykyään suihkuttelen kortisonisuihketta aina kun nenä tuntuu tukkoiselta, eikä tulehduksia ole ollut useampaan vuoteen.
 
:wave: miulla on krooninen poskiontelotulehus,vasemmassa posk.ontelossa koko pinta-alan täyttävä kysta joka aiheuttaa järkkyä hermosärkyä,tuntuu välillä et silimä pullahtaa päästä ulos,leikkausjonossa olen!!!
Ne jotka voi niin käyttäkee sitä sarvikuonokannua,se ehkäsee toistuvia tulehuksia,ite en voi ku oikee sierain on takaosasta melkein täynnä luuta,selevis sekii tähystyksessä ja löyty syy miks tuolla kannulla ei neste tullu läpitte millään vaan karmee paine ol piässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mulla olisi joku pieni muistikuva että ala- asteikäisenä olisi (kärsin silloin jo, oli vaan parin vuoden tauko näissä joten siksi kummastuin mikä sai taas ne tulemaan) lääkäri maininnut ahtaista onteloista. Olisiko siihen jotain kotiapua tietäisikö joku? Ettei tulehtuisi niin helposti jos syynä se. Koskaan siis ei ole erityisemmin tutkittu, ainoastaan terveyskeskuslääkäri niitä vilkaissut.
Kannattaa sit säännöllisesti alkaa kannuttamaan sarvikuonolla ja flunssan ollessa päällä useammin.
 

Yhteistyössä