Mistä se johtuu, että melkein aina ruokailun jälkeen mun sydän alkaa hakkaamaan ihan hullun lailla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Söin äskettäin, ja taas tuntuu että sydän tulee rinnasta ulos. Aikaisemminkin tämmöistä ollut, syke pahimmillaan päälle 150. Ja siis ruokailun jälkeen..

Olen menossa lääkärille ensi viikolla. Mutta ihmetyttää. Kenelläkään muulla tämmöistä? Mistä voi johtua?
 
"hmm"
voisko liittyä verensokereihin? Mummu sanoo aina kun hänellä on diabetes että ruokailun jälkeen alkaa hikoiluttaa ja sydän hakata jos on syönyt hiilaripitoista ruokaa.
 
"aapee"
Jaa-a. En ole huomannut eroa sen suhteen, mitä syön. Ts. hiilaripitoisesta tai vähähiilarisesta tulee sama tykytys. Verensokerin oon mitannut ruokailun jälkeen ja se on ihan normaali.
 
"aapee"
Itseasiassa syön kyllä aika harvoin.. Pari tuntia ruokailusta verensokeri oli 4.7, eikö se ole ihan hyvä? Ehkä noi sokerit sitten tekee tuon. Kävin tänään verikokeissa, ja niissä katottiin myös paastosokeri. Ens viikolla sitten kuulen onko niissä jotain. Toivottavasti ei.
 
"miimo"
Mulla kanssa ruoan jälkeen sydämessä noin tunnin ajan epämiellyttävää jyskyttelyä/jumputtelua. Siis vaikka ei olisi syönyt mitenkään ähkyyn asti vaan normaalisti tai jopa pienen annoksen. Ehkä hieman konkreettisemmin tuo jyskyttely tulee jos on syönyt pastaa->hiilareita, mutta kyllä joskus ihan muustakin ruoasta. Se jyskyttely ei välttämättä oo mulla tahdikasta, mutta siis jonkin verran vauhtia lisää, mutta eniten häiritsee se lyöntien "viitsimättömyyden" tai "vaivautunut" tunne. Ehkä hieman vaikea selittää...ei nyt niinkään kivun tunnetta rinnassa mutta hyvin epämiellyttävää.
 

Yhteistyössä