Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja "Vieras", 29.04.2013.

1. "Vieras"

"Vieras" Vieras

Mistä löytää???

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Jll

Jll Vieras

Mä oon ostanut Tarjous-talosta. Kannattaa mennä nopsaan, loppuvat yleensä kesken.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  3. lucifer

lucifer Vieras

Eihän niitä osteta, niitä löytyy puistoista ja pihalta kun tarkkaan katselee maahan niin esim. pajupuskan alta löytyy kunnon kekoja.

ostaa... kaikkea sitä.

• Tykkään Tykkään x 10
    • List
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 29.04.2013
  4. "vieras"

"vieras" Vieras

Jos ostaa vahingossa tavallisia rusinoita, niin ne saa kellumaan, kun käyttää ne koiran mahan kautta.

5. HopeaToffee

HopeaToffee Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.08.2012
    Saadut tykkäykset:
    6 295
    Sunmaidillä on näin vapun alla myynnissä ihana tuote " Sunmaid Floating Raisins". Itse ostan aina näitä, mutta luomuna.

Pakko ostaa kaupasta, kun täälläpäin on niin köyhä multa ettei puskien alla kasva.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. "vieras"

"vieras" Vieras

Tavalliset rusinat eivät kellu koska ne ovat nestettä (simaa) painavampia. Mutta kun kovertaa ne ontoksi niin kevenevät niin että alkavat kellua.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  7. "ookoo"

"ookoo" Vieras

Mäkin suosin luomua. Ei-luomuun kun ei tiedä mitä ainetta on ruiskutettu kellumisefektin aikaansaamiseksi :(

8. Jll

Jll Vieras

Onks nää Sunmaidin jotenkin parempia kuin tarjoustlon halpisversiot? Ettet vain maksa turhasta?

9. MolliMelooni

MolliMelooni Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2009
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tampereen Punnitse&Säästässä ainakin on joskus ollut vapun alla bangladeshilaisia, aitoja kelluvia rusinoita, mutta ne menee yleensä samana päivänä kun toimitus tulee kauppaan.

Mä kasvatan itse äidiltä saamistani siemenrusinoista vapuksi pihan perällä omppupuun juurelle omat luomurusinat.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  10. "Rainbow"

"Rainbow" Vieras

Kyllä Rainbow'n Raise Up Raisins on kans ihan kelpo kamaa, vaikkei olekaan luomua. Ihan sama mulle, onko laitettu jotain myrkkyä kellumisen aikaansaamiseksi, kun jos noita kerran vuodessa muutaman sinne simaan laittaa, niin tuskin on kovin vaarallista. Oon ihan lapsillekin antanut. Juohan jotkut laittikokistakin ympäri vuoden..

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. vieraaaas

vieraaaas Vieras

Pitääpä sanoa lähikaupassa että tilaisivat noita Rainbowin Raise up Raisinsseja jatkossa. Mutta ei kyllä ehdi tilaus enää täksi vapuksi :( Niillä on niin rajallinen valikoima, eivät näköjään panosta kausituotteisiin kuin jouluna.

12. "vieras"

"vieras" Vieras

Joskus niitä löytyy maksalaatikko-osastolta, periaatteessa ne on samoja, mutta vapuksi pistetään iloisempaan pakettiin.

13. "Martta"

"Martta" Vieras

Meillä on jo useamman vuoden tehty itse kelluvat rusinat tavallisista Sun Maid luomurusinoista.

Ostin apteekista ison neularuiskun, samanlaisen jolla voi kinkkua suolata. Neularuiskulla otan kunkin lapsen heliumpallosta hieman heliumia, jota ruiskutan rusinoihin. Se on yllättävän riittoisaa, eivätkä lapset edes niin pienen heliummäärän puuttumista huomaa. Paljon halvempaa kuin kelluvien rusinoiden osto, varsinkin kun ne heliumpallot joutuu kuitenkin lapsille ostamaan.

Joskus voi saada myös lössähtäneitä heliumpalloja edullisesti torilta. Tähän ne käyvät hyvin.

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  14. "ookoo"

"ookoo" Vieras

Etkö ole kuullut kun noista Raise up Raisinsseistä liikkuu huhuja, että Kiinassa on laitettu palanen styroksia jokaisen rusinan sisälle hyvän kellumisominaisuuden aikaansaamiseksi? En luottais noihin halpismerkkeihin.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. "Vieras"

"Vieras" Vieras

16. "ookoo"

"ookoo" Vieras

Mä oon kanssa joskus itse lisännyt kaasua rusinoihin mutta niistä tuli tosi karmeet kaasuvaivat kaikille jotka niitä söivät siman joukossa :( Ei kuulu meidän Vappu-Menyyseen tänä vuonna! En halua, että meidän akateemiset vieraat pelästyvät. Wt-vieraat ei kyllä oo moksiskaan vaikka vähän kaasuteltais Popedan tahdissa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. "Vieras"

"Vieras" Vieras

Tiimariin voi mennä ihan tavallisten rusinoiden kanssa, ne täyttää ne heliumilla niin kas ne kelluvat.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  18. Häh? Eikö ne olekaan ihan vain viinirypäleitä?! :O Joo, olen vähän tomppeli, en ole koskaan simaa tehnyt itse..

19. Tuhkimo81

Tuhkimo81 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.06.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi ja mihin käytätte kelluvia rusinoita? Itse en ole koskaan kuullutkaan sellaisista.

20. "Anja"

"Anja" Vieras

Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)

21. "vieras"

"vieras" Vieras

Ei - viinirypäleet on kasvatettu rusinansiemenistä.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  22. "vieras"

"vieras" Vieras

Simaan eivät käy tavalliset rusinat, koska ne uppoavat pullon pohjaan ja jämähtävät sinne.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. "vieras"

"vieras" Vieras

[QUOTE="Anja";28403318]Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)[/QUOTE]

Faijallas turpos. Tavan rusinat eivät kellu.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. "ookoo"

"ookoo" Vieras

[QUOTE="Anja";28403318]Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)[/QUOTE]

Et taida olla kova simantekijä kun kuule Strömsöössäkin ne just esitteli uuden keittiövehkeen, jolla pystyy tekemään niitä reikiä rusinoihin ja kaasuttamaan niitä. Oli tosi kätevä! Hyvin varustelluista keittiötarvikeliikkeistä saa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. [QUOTE="vieras";28403332]Ei - viinirypäleet on kasvatettu rusinansiemenistä.[/QUOTE]

Näin on!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari