Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"siisi"
itse olen sen verran köyhä ettei ole varaa niitä kelluvia ostaa, mutta meillä on noita jyrsijöitä lemmikeinä niin niitten puruista olen keräillyt niitä ja kelluvat tosi hyvin.
 
anukatariinai
Outo keskustelu...

Olen aina katsonut rusinoista, onko sima valmista. Kun siinä on tarpeeksi hiilihappoa, sitä menee myös rusinoihin. Ne tulevat tällä tavalla kevyemmiksi ja nousevat pintaan. Rusinalaadusta riippumatta.
 
V.ieras
Jänikset niitä tekevät. Olen nähnyt. Sitten varmaankin rusinankerääjät keräävät niitä ja vievät simatehtaalle. Minusta tuntuu, että kohta tulee taas thaimaalaiset rusinanpoimijat tienaamaan. Ikinä en ole suomalaisia rusinanpoimijotia nähnyt. Eikö työttömille työ kelpaa? En kyllä ole noita thaimaalaisakaan poimijoita itse nähnyt, mutta niitähän ne täytyy olla, koska ovat niin vikkeliä.
 
helmentekijä
Hei! Tää menee nyt vähän OT, mutkun tuossa joku oli maininnut makarooninreiänporaajat, niin ei täällä sattuis ole ketään joka tietää asiasta enempi. Myydäänköhän niitä poria jossain yksityisillekin? Tai saako niitä lainattua jostain? Mä oon tekemässä puuhelmiä, mutta kun kaikissa myynnissä olevissa helmissä on vaan suora reikä keskellä (eihän ne valmiit helmet asetu sit ollenkaan kaarevasti). Olisin kovin kiitollinen, jos joku osais neuvoa!
 
"Soile"
Kelluvat rusinat valmistetaan seuraavasti:
Varataan ohuneulainen ruisku ja lasillinen vettä
otetaan rusina etusormen ja peukalon väliin
toiseen käteen (saa valita kumpi käsi) ruisku, joka on vedetty yläasentoon
painetaan varovasti ilmaan rusinaan varoen ettei mene liikaa, jolloin rusina puhkeaa
testataan ilman riittävyys asettamalla varovasti rusina vesilasiin (jossa on siis vettä)
Näin jatketaan, kunnes haluttu määrä kelluvia rusinoita on valmistettu
Näitä voi lapsetkin huoletta syödä, vatsaan joutuessaan ilma ulostuu ja lapsi röyhtäisee ilman turvallisesti eikä nouse ilmaan ja katoa taivaalle
Kelluvat rusinat käyvät monenlaiseen tarjoiluun, niitä voi laittaa simaan ja myös tehdä aikuisille tarkoitettua ns. pikasimaa, josta mainittiinkin jossakin. Siis pullo jotakin alkoholipitoista, mieluummin keltaista (omenasiideri on aika sopivaa) ja siihen sitten muutama kelluva rusina

Maistuis varmaan sullekin :)
 
raise me up
[QUOTE="ookoo";28404013]Jari Sillanpää olikin hyvä vetää keskusteluun mukaan, sillä hän on omistanut yhden biisinkin ihanille rusinoille: "Oi, my baby, tunnetko sen? Meille soi laulu rakkauden. Sä oot vain mun. Mä oon vain sun. Ja sydän lyö bum bum bum. Rakkauslaulun kuulethan kai. Tahdon olla sun sweet honey pie. Sä oot vain mun. Mä oon vain sun. Ja sydän lyö bum bum bum."

Se tunne kun on törmännyt maailman ihaninmpaan ja täydellisimmin kelluvaan rusinaan <3

Öitä![/QUOTE]

Kaikkein tunnetuin rusinalauluhan on tämä

Westlife - You Raise Me Up - YouTube
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
Renkomäen Rusinamestari
Maailman kallein kahvi on sellanen, joka on tehty kahvipavuista jotka on eksoottisen kissan suoliston läpi kulkeneet.

Itse pyrin samantyyppiseen efektiin näiden kellurusinoiden kanssa eli annan meidän angorakissalle (tarpeeksi eksoottinen) paketillisen rusinoita jotka se sitten paskoo melkein ehjinä ulos. Nämä nypin läjästä ja laitan vieraiden lasiin.
Kerron sitten valmistusmenetelmästä ja otan vastaan ihailevat abloodit.

Hyvää Wappua!
 
"vieraana"
Parhautta on luovat ihmiset, hymyhuuliset sellaiset :)

Kun kuivahtaneen raisinin (olipa sitten sunmade, munmade tahi luomu) liottaa vapun taikaliemessä, tapahtuu ylösnousemuksen ihme. Rusina täyttyy ilolla ja pomppaa pintaan. Tän voi kokeilla ihan kotona. Pullon kylkeen ei kannata jääda kyttäämään, sen verran hitaammin se käy, että tylsäks tulee. Välillä voi vaikka leikkii lasten kaa.
En kyllä yhtään nyt tykkään, että aletaan tässä ketjussa julistamaan uskoa.
 
"vieras"
On tainnut hameväeltä mennä rusinat ja lusikat sekaisin!

Rusinat pannaan simasuun toimesta pullonpohjaan, ja sieltä nousevat, kun hyväksi havaitsevat! Samaa rusina(reikää) siinä käytetään kuin tavallisestikin, eikä mitään erikoisvalmisteisiä.

On nykyajan vaemmeet sen verta uusavuttomia, jos eivät tuota tiedä!
Sinulla on nyt mennyt sekaisin taikarusinat ja kelluvat rusinat. Niiden oleellisin erohan on nimenomaan siinä, että pulloon pohjaan asetettavat taikarusinat kykenevät diffuusion avulla sulautumaan pullon pohjan läpi, jatkaen matkaansa läpi simanesteen. Muutoinhan ne jäisivät sinne pullon ulkopuolelle, pohjaan.

Kelluvat rusinat sen sijaan asennetaan oikeaoppisesti pullon sisälle.
 
vieeeras
ne on rusinan siemeniä mitä simaan laitetaan, kun niistä on kasvanut rusinoita ne kelluvat ja sima/rusinat on valmiita. Vanhaksi menneet rusinat eivät kellu. Näin meitä kaupassa k*setetaan ja suuri määrä rusinoiden syönti alkaa p**........koska ne ovat vanhentuneita!
 
"vieraana"
siis onhan tää joku tsoukki.... mut fakta on et normaalit rusinat laitetaan siman pullotus vaiheessa pulloon ja ne painuvat pohjaan. kun sima valmista niin rusinat nousevat pintaan, kertoen siman tekijälle "juoma on valmista" en tiedä nykyisistä rusina vaihtoehdoista et eivätkö ne nousisi pintaan. eihän ne 100% kaikki aina nouse..DD mut toi on niinkuin se idea..DD
Tietääkö kukaan, että löytyykö kelluvista rusinoista myös tällaisa puhuvia rusinoita?

Joskus on vähän yksinäistä, ja olisi niin kovin mukavaa jos edes jonkun äänen kuulisi vappuna, vaikka sitten "Juoma on valmista" rusinan suusta.
 
Pffff @ kelluvat rusinat
Kiitos hei tosi paljon!!!
Mä olen nyt käynyt joka helevetin marketissa kysymässä niitä kelluvia rusinoita... Ja kyllä, myös Siwasta Blow me rusinoita, Arvatkaa löytykö? EI LÖYTYNYT!! Siwastakin vartija heitti pihalle ja polki katuojaan, prkl, nyt on uudet farkut pilalla! Sitten joku kertoi myös ruumiiden käyttämisestä pullotusvaiheessa!? Mistä helvetistä mä ruumiin tai pari kekkaan, HÄ? Jos ryhdyn itse ruumiita tehtailemaan, niin 15v. Saan odotella vankilassa ja sima on takuulla pilalla!! Arvatkaa harmittiko!

Mutta kävellessäni syrjäkujia pitkin kotiin päin(kun housut oli kurassa), niin löytyi puoti, olikohan 'Sex shop (= kuudes kauppa - suomeksi)' tjsp. Mutta joka tapauksessa, siellä myytiin ilmalla täytettäviä ihmiskehoja!?!? Nyt kelluu ja saan siman valmiiksi vapuksi!

Ps. Myös muovirusinoita myyvät, vaan oliva loppu.
Pss. Pitää kysyä vaan "inflatable geisha ballss" jotain japanilaisia vissiinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
Hameväkeä
[QUOTE="vieras";28404640]Itse tullessani USA:sta jemmasin ne pyllyyn jotta pääsin tullin läpi. Tsiisus niitä oli hankala saada ulos, mutta tulivat lopulta silleen kun menin käsiseisontaan ja pyllistin kattoa kohti. Pompsahtelivat sitten napsahdellen kattoon, josta mies sai ne talteen keittiötikkaita apuna käyttäen.[/QUOTE]

Just tuosta syystä kannattaa muistaa laittaa vappuna hameen alle pikkkarit, ettei vappukävelyllä tapahdu vahingossa rusinapäästöjä! Ne nimittäin saattaa tulla ilman käsiseisontaakin aika helposti. Nimimerkillä nolo tilanne vappumarssilla...
 
Risuparta
Ostat vaan tavan rusinoita ja lyöt hyvällä mattopuukolla vekin kylkeen. Sitten Leca-sorasta yksi nappula sisään ja ruskealla Sikaflexillä sauma umpeen. Jaksaa juuri ja juuri kellua, sekä on kohtuullisen autenttinen pinta. Näitä olen joskus viimeisessä hädässä joutunut taitelemaan, ettei tarvitse hävetä reggae-pampuloitaan pois.
 
"heh"
[QUOTE="ookoo";28403195]Mä oon kanssa joskus itse lisännyt kaasua rusinoihin mutta niistä tuli tosi karmeet kaasuvaivat kaikille jotka niitä söivät siman joukossa :( Ei kuulu meidän Vappu-Menyyseen tänä vuonna! En halua, että meidän akateemiset vieraat pelästyvät. Wt-vieraat ei kyllä oo moksiskaan vaikka vähän kaasuteltais Popedan tahdissa.[/QUOTE]

Mutta hei, onhan se hauskaa, kun tulee AkuAnkka-ilmavaivat :)
 
sadfsdafsd
[QUOTE="pommi";28407707]Mulla on niitä makaroniporia kellarissa. Jos joku tarttee, niin löytyy muutama pingispallon pumppu ja laatikollinen digitaalikellon numeroita. Ei oo ees käytettyjä.[/QUOTE]

Tuohon voisi lisätä, multa jäi varastoon irto kipinöitä talvelta. Kun auto ei lähteny käyntiin niin ostin täyden paketin. Toimii, jos tulpissa vikaa :)
 
Äippä-65
Meillä täällä maalla on loistava palvelu. Pääsiäispuput käyvät "munimasssa" Pa Panat -rusinat pääsiäisyönä ja kun niiden antaa "kypsytellä" vappuun niin ei*kun poimimaan ja pulloihin laittamaan. Hyvin kelluvat ja tosi luomusti. Puput kaasuttelevat ne valmiiksi kellumiskuntoon.
 

Yhteistyössä