Mistä tietää, jos aikuinen on kuivumassa?? Nestettä juon, mut kaikki tulee pissana ja hikenä heti ulos

  • Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
:/
Olen käynyt tänään kymmeniä kertoja vessassa ja hikoillut aivan sikana, nyt on tosi huono olo. Käytiin torilla ja meinasin pyörtyä monta kertaa, oli ihan pakko tulla kotiin takasin

oliko se ihoa painamalla jotenkin, vai miten??
 
..
päänsärky, pahoinvointi, heikotus, kuivat limakalvot (esim suu), pulssi hakkaa, pissa tummaa tai ei pissahätää juuri ollenkaan missään vaiheessa

liika vedenjuonti on pahaksi näillä helteillä, vichyvesi parempi ratkaisu.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mitä juot? Pelkkää vettä ei kannata lipitellä. Helteellä parempaa on esim. kivennäisvesi tai laimeat mehut.
ei se mehu ole yhtään sen parempi kuin pelkkä vesikään. vichy on ainoa oikea juoma, siitä saa natriumia joka on elimistölle elintärkeää
 
minä
Mä olen kans ollut aina kova juomaan vetta, ja täten ajattelin, että en mää ainakaa voi "kuivua".
Toisin kävi pari kesää sitten. Hemoglobiini oli noussut 175, joka on naiselle on korkea. Liian paksu veri, sydämen raskas pumpata. Olo oli silloin tosi heikko ja pyörrytti.
Tästä oppineena pyrin juomaan vichyä, laimeita mehuja ja vettä. Näillä sainkin sitten nestetasapainon kondikseen. On tärkeää saada suoloja, joten se sitoo nestettä kehossa, ettei kaikki tule hikenä ja virtsana pihalle. Muista myös syödä hyvin. Tsemppiä :)
Eli juo vichyä, mehua ja vettä. Ja osmosal(apteekista) voi kans aluksi tasapainottaa nestetasapainon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
et ole kuivumassa jos pissaa kerta tulee.
Näin. JOs pissa on vielä hajutonta ja kirjkasta, voi olla merkki siitä, että olet juonut liikaa. JOs on kuivumassa, iho jää kuopalle.
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
et ole kuivumassa jos pissaa kerta tulee.
Näin. JOs pissa on vielä hajutonta ja kirjkasta, voi olla merkki siitä, että olet juonut liikaa. JOs on kuivumassa, iho jää kuopalle.
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
Ehdotan sokerirasitustestiä, jos ei ole sellaisia vaivoja, että voisi olla pissatulehdus.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
et ole kuivumassa jos pissaa kerta tulee.
Näin. JOs pissa on vielä hajutonta ja kirjkasta, voi olla merkki siitä, että olet juonut liikaa. JOs on kuivumassa, iho jää kuopalle.
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
Ehdotan sokerirasitustestiä, jos ei ole sellaisia vaivoja, että voisi olla pissatulehdus.
No ei kyllä mitään sellaisia tuntemuksia että pissitulehdus olisi, valitettavasti... tuota sokerijuttua oon itsekkin miettinyt kun väsyttää sen verran paljon :/ voikohan ihan päivystykseen mennä mittauttamaan??
 
piku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
Pissatulehdus? Siis jos pissa haisee TOSI pahalle tai koko ajan pissattaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja piku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
Pissatulehdus? Siis jos pissa haisee TOSI pahalle tai koko ajan pissattaa.
Se haisee varmaan sen takia tosi pahalle, kun en ole tositosi paljon uskaltanut juoda, ja ravasin tuossa pari tuntia 10min välein pissaamassa PALJON! Ennen kun on tulehdus ollut, on ollut kokoajan hätä, mutta mitään ei tule.

kiva vaan ottaa 2 hikistä ja väsynyttä villiä poikaa mukaan tuonne päivystykseen, plaah
 
Hei
Ota sitä merisuolaa muutamia kiteitä. Voi laittaa myös veden joukkoon pari kidettä kannuun vettä. Jos sula on suola tasapaino heittänyt niin siitä ilmeisesti tulee todella paha olo ja ihan äärimmällään siihen voi jopa kuolla. Siksi pelkkä puhdas vesi ei ole hyvästä vaan just mielummin noita mineraali vesiä yms.
Oletko syönyt tänään mitään missä on suolaa?
 
...
musta sun ei kannata vielä päivystykseen lähteä. totta kai pissa haisee pahalle jos et ole juonut tarpeeksi --> elimistö on kuivunut ja pissa vahvaa.
juo nyt reilusti, vettä, mehuja, vichyä ja syö jotain suolaista. ja pysyttele sisällä varjossa, käy vaikka lämpimässä suihkussa, se vähentää hikoilua. äläkä rehki. jos olo pahenee, tulee sydäntuntemuksia (= rytmihäiriötä tai nopeaa pulssia) niin sitten lääkäriin.
ja soita nyt ainakin ensin päivystykseen niin saat rauhan. uskon ettei sun tartte mennä sinne nyt.
 
ap
Mut miten ihmeessä saan tuon pissaamisen loppumaan? :/ alapää jo ihan hellänä pyyhkimisestä kun kokoajan saa ravata vaikkei joisikaan (en uskalla jos lasillisesta jo moinen reaktio)
Nytkin janottais tosi kovin, mut en uskaltanut kuin pienen hörpyn ottaa mehua
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut miten ihmeessä saan tuon pissaamisen loppumaan? :/ alapää jo ihan hellänä pyyhkimisestä kun kokoajan saa ravata vaikkei joisikaan (en uskalla jos lasillisesta jo moinen reaktio)
Nytkin janottais tosi kovin, mut en uskaltanut kuin pienen hörpyn ottaa mehua
SUOLAA! Siis syö vaikka jotain suolaista. Suola sitoo nestettä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut miten ihmeessä saan tuon pissaamisen loppumaan? :/ alapää jo ihan hellänä pyyhkimisestä kun kokoajan saa ravata vaikkei joisikaan (en uskalla jos lasillisesta jo moinen reaktio)
Nytkin janottais tosi kovin, mut en uskaltanut kuin pienen hörpyn ottaa mehua
SUOLAA! Siis syö vaikka jotain suolaista. Suola sitoo nestettä.
Kokeilen tuota suolaa, lähdempä tästä ostamaan vaikka sipsejä, toivottavasti ei tuu pissahätää matkalla :LOL:
 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen pissannut juomiseen nähden TOSI paljon, pissa haisee tosi pahalle, eli on varmaan jo aika vahvaa :/ tarttee varmaan sinne päivystykseen lähteä, valittelin tuossa aiemmin kun kokoajan pissattaa... oon yrittänyt juoda, kun janottaa vaan kokoajan, mutta pissaa tulee sen jälkeen moninkertainen määrä- lasi vettä ja saa juosta 10min välein vessassa seuraavat pari tuntia :(
Pissatulehdus? Siis jos pissa haisee TOSI pahalle tai koko ajan pissattaa.
Se haisee varmaan sen takia tosi pahalle, kun en ole tositosi paljon uskaltanut juoda, ja ravasin tuossa pari tuntia 10min välein pissaamassa PALJON! Ennen kun on tulehdus ollut, on ollut kokoajan hätä, mutta mitään ei tule.

kiva vaan ottaa 2 hikistä ja väsynyttä villiä poikaa mukaan tuonne päivystykseen, plaah
Tuli mieleeni että oletko syönyt jotain mikä poistaa nestettä? Ananasta, mansikoita? Se voisi selittää tuon että pissaa tulee paljon.

Jos mitään loogista ei löydy syömisistä (ja olet syönyt jotain suolaistakin ruokaa ) niin kannattaisi ehkä soittaa terveyskeskukseen tai sinne terveysneuvonta puhelimeen. :/
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut miten ihmeessä saan tuon pissaamisen loppumaan? :/ alapää jo ihan hellänä pyyhkimisestä kun kokoajan saa ravata vaikkei joisikaan (en uskalla jos lasillisesta jo moinen reaktio)
Nytkin janottais tosi kovin, mut en uskaltanut kuin pienen hörpyn ottaa mehua
mä en ymmärrä, miten sulla voi olla jatkuva pissahätä ja pissaa tulla reilusti kuten kuvaat, mutta silti se pissa on tummaa? ne on ristiriidassa keskenään, eikä voi pitää paikkansa.

jos pissaa on erittynyt munuaisissa vähän =pissa tummaa. silloin sitä ei voi tulla paljoa pitkin päivää.
jos pissaa erittyy munuaisissa paljon tai liikaa= pissaa tulee todella usein, reiluja määriäkin mutta näissä tapauksissa pissa on ihan vaaleaa, jopa kirkasta
 
Mä ainakin soittaisin päivystykseen ja kysyisin tuosta sokeri asiasta.
Helteellä voi tulla huono olo jos juo liikaa vettä, eikä syö mitään suolasta, mutta ei silti ala pissattamaan ja varsinkin outo, voimakas haju pissassa viittaa sokeriongelmiin.
 

Yhteistyössä