Mistä tietää, jos on syöpä? Tuleeko aina selvät oireet

  • Viestiketjun aloittaja aina jollain tavalla kipeä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No ei siinä alkuun varmaan mitään konkreettisia oireita tule, varsinkaan jos on sisäelimissä yms. Sitten kun alkaa laihtumaan syyttä ja oksentamaan yms. ihmiset ymmärtää mennä lääkäriin.
 
Saana
Ihan täysin sattumalta löysin kaulasta patin. Lääkärissä kävin, ja monen mutkan kautta selvisi sen olevan syöpää, kasvain jo 3,5cm. Kilpirauhasessa oli, mutta kilppariarvot koko seurannan ajan ihan ok. Ja aika kauan ehti se kasvain olemaan, noita löydetään jo alle 1cm halkaisijaltaan. Mutta onneksi ei ollut agressiivinen kasvain, reilun vuoden aikana ei kasvanut yhtään ja helppo oli hoitaa pois.
 
syövässä ei todellakaan tule välttämättä selviä oireita, ja kaikille ei tule oireita lainkaan. Eräs tuntemani ihminen meni johonkin lääkärikontrolliin (vanha vaiva) ja löytyikin syöpä, joka oli jo todella pitkälle edennyt...ennuste vain muutaman kuukauden.
 
Saana
Ja muistelisin että haimasyöpä oireilee vasta niin myöhään, että on jo todennäköisesti ehtinyt levitä ja se on sitten menoa. Mutta ei noita kannata miettiä, elät vaan normaalisti.
 
nuori nainein
Minulla on ollut jo MONTA päivää, varmaan jo viikkonjakin kipua ala-vatsan kohalla mutta kyseessä ei ole menkka kivut.En pääse kunnolla ylös ilman että sattuu vatsaan,ja minua heikottaakin päivittäin..mikä voisi olla kyseessä,kenties syöpä...?
 
no ei sitä aina heti huomata, monesti huomataan vasta sitten kun on liian myöhäistä. yksi tuttuni eli viikon sen jälkeen, kun todettiin syöpä. ja anoppi eli kuukauden siitä, kun verisyöpä oli todettu. puoli vuotta hänen oireitaan hoidettiin poskiontelontulehduksena
 
"vieras"
Tietääkseni mulla ei ole syöpää, mutta kahdella ystävällä ja papalla oli.
Yhdellä rinnassa patti, ei muita oireita. Kuoli parin vuoden kuluttua, syöpä levis.
Toisella ystävällä ei mitään oireita, sisäelin syöpä, eli kolme viikkoa diagnoosin saatua =(
Papalla oli keuhkosyöpä, mutten muista juuri mitään hänestä, olin muutaman vuoden ikäinen.
 
jokujollasaattaaaollasyöpä
mulll on myös just tullu sellane patti oikeesee rintaa ja pelkään etse on syöpä mutta voisiko se olla myös jotaki muuta ku syöpä?siihen kyllä sattuu pikkusen:/
 
11-vuotias
mulla on ollu olkapää kipee jo 2viikkoo ja se vaan pahenee en pääse ylös sillä kädellä ja välillä se kipu leviää ranteesees va mahaan oon piirrelly ihan hirveesti kuivaan ja rikkinäiseen ihoon ja mulle nyt vasta on kerrottu et siitä voi tulla veren myrkytys. voiko mulla olla veren myrkytys mut pelkään myös et olis syöpä
 
"miukumauku"
Mulla on ollut nyt liki kolme viikkoa huono olo joka päivä ja päätä särkee. Se särky tuntuu paineelta. Mutta en usko että se olisi syöpää. Jotain flunssan jälkitautia? Sinä joka laitoit että tulisi verenmyrkytys kun piirtelee käteen niin mulle sanottiin samaa ja sain vasta tietää että ei siitä oikeasti tule sillä vaan yritetään että lapset ei piirtelis käteen.
 
vierailija
itselläni alkoi ihan ilman mitään syytä yskä noin 3 viikkoa sitten. isä raahasi minut lääkäriin kun yskää oli jatkunut vähän yli viikon. itse ajattelin että tämä oli tarpeetonta, mutta myöhemmin olen ajatellut keuhkosyöpää.. minulla alkoi pari päivää sitten nimittäin kipu vasemman rinnan oikealla puolella kun yskin tai hegitän syvään enkä pysty nousemaan ilman että sattuu. lisäksi nyt puolentoista viikon ajan on tullut myös oksennus refleksejä yskiessä mutta ei tuu mitään ulos. oireita keuhkosyöpäään on hengen ahdistus (tätäkin on esiintynyt yskäkohtauksien väleissä) yskä (juu on) verinen yskä (sitä ei oo ollu luojan kkkiiiitos) laiheneminen ilman syytä (tässä on kyllä heitellyt paino ylös alas joten ei ole hajua mitä ajatella) en ole tupakoinut olen vasta 13v. ja tässä iässä ei ole hirveän todennäköistä että sairastaisin keuhkosyöpää mutta...+ kun olin aikaisemmin siellä lääkärissä kaikki oli normaalia ja he määräsivät vain uuden ajan elokuulle..
 
vierailija
Oon 12 v poika ja päähän välillä kirvelee/vetää ja jaloista lähtee välillä tunto ja rintaa välillä nipistää ja toiseen simään tulee välillä harmaa alua näkö kenttään oisko syöpä? En tiedä.
 

Yhteistyössä