Mistä tietää jos on verenmyrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
Ja mä en ihan kaikkee uskois mitä tääl sanotaan.. Joku sanoo että ei ole henkeä uhkaava tapaus niin mistäpä tää joku sen voi tietää.. Mene näytille.

Miehellä lähti peukalosta viiva ja iv antibioteille joutu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja mä en ihan kaikkee uskois mitä tääl sanotaan.. Joku sanoo että ei ole henkeä uhkaava tapaus niin mistäpä tää joku sen voi tietää.. Mene näytille.

Miehellä lähti peukalosta viiva ja iv antibioteille joutu.
en kait mä nyt yön aikana kuole pois jos aamulla katon miltä noi näyttää?jos isontunut ni soitan työterveyteen....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Amoriina:
Mulla kun oli verenmyrkytys, oireina oli vaan sellainen sahaava kuume, yleinen sairaudentunne, joka paikkaa särki, niinkuin joskus flunssassa.
menkat just lopuillaan,oon pistänyt pahoinvoinniin sen piikkiin.Kuumetta ei ole...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Amoriina:
Mulla kun oli verenmyrkytys, oireina oli vaan sellainen sahaava kuume, yleinen sairaudentunne, joka paikkaa särki, niinkuin joskus flunssassa.
miten tajusit mennä lääkäriin?ja miten totesivat sulla verenmyrkytyksen?mistä oli tullut?anteeksi utelu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja mä en ihan kaikkee uskois mitä tääl sanotaan.. Joku sanoo että ei ole henkeä uhkaava tapaus niin mistäpä tää joku sen voi tietää.. Mene näytille.

Miehellä lähti peukalosta viiva ja iv antibioteille joutu.
en kait mä nyt yön aikana kuole pois jos aamulla katon miltä noi näyttää?jos isontunut ni soitan työterveyteen....
Niin, jos et huolesta kuole..
:whistle: . Mua ainakin vaivais asia niin paljon että näytillä kävisin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja mä en ihan kaikkee uskois mitä tääl sanotaan.. Joku sanoo että ei ole henkeä uhkaava tapaus niin mistäpä tää joku sen voi tietää.. Mene näytille.

Miehellä lähti peukalosta viiva ja iv antibioteille joutu.
en kait mä nyt yön aikana kuole pois jos aamulla katon miltä noi näyttää?jos isontunut ni soitan työterveyteen....
Niin, jos et huolesta kuole..
:whistle: . Mua ainakin vaivais asia niin paljon että näytillä kävisin.
noku pitäs lähtee 30km päähän ajamaan...noloa jos onkin vain joku housupainauma....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja mä en ihan kaikkee uskois mitä tääl sanotaan.. Joku sanoo että ei ole henkeä uhkaava tapaus niin mistäpä tää joku sen voi tietää.. Mene näytille.

Miehellä lähti peukalosta viiva ja iv antibioteille joutu.
en kait mä nyt yön aikana kuole pois jos aamulla katon miltä noi näyttää?jos isontunut ni soitan työterveyteen....
Niin, jos et huolesta kuole..
:whistle: . Mua ainakin vaivais asia niin paljon että näytillä kävisin.
noku pitäs lähtee 30km päähän ajamaan...noloa jos onkin vain joku housupainauma....
Kait sä näät et onko painauma.. Otat housut pois ni se painaumakin lähtee pian. Ja sä huomasit sen jo aamulla??
Soita ja kysy mitä mieltä ovat päivystyksessä??

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Amoriina:
Mulla kun oli verenmyrkytys, oireina oli vaan sellainen sahaava kuume, yleinen sairaudentunne, joka paikkaa särki, niinkuin joskus flunssassa.
miten tajusit mennä lääkäriin?ja miten totesivat sulla verenmyrkytyksen?mistä oli tullut?anteeksi utelu...
Synnytyksen jälkeen tulin kipeäksi, epparihaava oli tulehtunut. Menin lääkäriin, labraan ja tulehdusarvot oli parhaimmillaan lähemmäs 400. Reilu viikko tiputuksessa sairaalassa.
 
voi olla ihan housujen saumasta tullu jälki tms. vaaraton. Sepsis harvemmin iskee perusterveeseen ihmiseen. jos sulla todella olisi verenmyrkytys, sun yleistila olis todella huono, kuumetta olis ja se sahais laidasta laitaan ja se alkais äkisti, horkka,matala verenpaine,pienet verenpurkaumat iholla jne. eli suuresti epäilen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
voi olla ihan housujen saumasta tullu jälki tms. vaaraton. Sepsis harvemmin iskee perusterveeseen ihmiseen. jos sulla todella olisi verenmyrkytys, sun yleistila olis todella huono, kuumetta olis ja se sahais laidasta laitaan ja se alkais äkisti, horkka,matala verenpaine,pienet verenpurkaumat iholla jne. eli suuresti epäilen.
Tiedätkö... Mun miehellä ei ollut muita oireita kun se viiva. Meni työterveyteen ja sieltä lähetteellä sairaalaan ja verenmyrkytys oli..Kaipa meni sit hyvissä ajoin tai jotain. Miehellä oli menny paria päivää aikasemmin lastulevy tikku sormeen ja se oli sika kipee ja tulehtunu.Siittä se lähti..

 
ap
soitin ja meinasivat että todennäkösesti housunprässi painanut,ei hätää.mut jos näin housutta ei haalene,että leviää tms ni näytille (imusolmuketulehdus)mutta ei mitää hätiä,melkee kuuli sen hymyn...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
voi olla ihan housujen saumasta tullu jälki tms. vaaraton. Sepsis harvemmin iskee perusterveeseen ihmiseen. jos sulla todella olisi verenmyrkytys, sun yleistila olis todella huono, kuumetta olis ja se sahais laidasta laitaan ja se alkais äkisti, horkka,matala verenpaine,pienet verenpurkaumat iholla jne. eli suuresti epäilen.
Tiedätkö... Mun miehellä ei ollut muita oireita kun se viiva. Meni työterveyteen ja sieltä lähetteellä sairaalaan ja verenmyrkytys oli..Kaipa meni sit hyvissä ajoin tai jotain. Miehellä oli menny paria päivää aikasemmin lastulevy tikku sormeen ja se oli sika kipee ja tulehtunu.Siittä se lähti..
mul ei oo mitää tikkuja,haavoja tms...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Eipä tuo oikein verenmyrkytys"viivalta" näytä. Enemmänkin jokin hangannut tai raapaissut niin että ihon pinta ei ole rikki mutta ihon alla olevat pintaverisuonet on vähän "ripsahdelleet".
näin meinas tervkeskuksen tätikin
 
carpenters
No sitten oppeihin ei kai olekaan luottaminen =/ "kirjoissa" lukee, että toi punainen viiva nimittäin sekoitetaan verenmyrkytykseen.. =/



Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Eipä tuo oikein verenmyrkytys"viivalta" näytä. Enemmänkin jokin hangannut tai raapaissut niin että ihon pinta ei ole rikki mutta ihon alla olevat pintaverisuonet on vähän "ripsahdelleet".
näin meinas tervkeskuksen tätikin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja carpenters:
No sitten oppeihin ei kai olekaan luottaminen =/ "kirjoissa" lukee, että toi punainen viiva nimittäin sekoitetaan verenmyrkytykseen.. =/



Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Eipä tuo oikein verenmyrkytys"viivalta" näytä. Enemmänkin jokin hangannut tai raapaissut niin että ihon pinta ei ole rikki mutta ihon alla olevat pintaverisuonet on vähän "ripsahdelleet".
näin meinas tervkeskuksen tätikin
niin siis se täti meinas että kuulostaa mekaaniselta hiertymältä,EHKÄ imusolmuketulehdukselyta joka sekoitetaan verenmyrkytykseen (jota siis ei ole)
 
Tatar
Äidilläni on verenmyrkytys, alkoi kämmenen haavaumasta lähteä paksu punainen viiva ylöspäin ja koitan parhaillaan saada häntä menemään päivystykseen. Kuumetta tai pahoinvointia ei kyllä ole mutta viiva on selkeä ja nousee.
 
Just me
Mulla on tällähetkellä verenmyrkytys, siis onneksi menin ajoissa lääkäriin. Haava tuli tiistaina ja eilen aamuna oli jo punainen viiva vauhdilla menossa kyynärpään kohdalla kohti sydäntä. Lääkäriin marssin ja antibioottia antoivat. Nyt viiva jo häilynyt melkein kokonaan pois. Ainut oire oli 37.7 asteen lämpö. Ja nopea syke. Mutta tajusin heti mistä kyse. Kannattaa vain mennä lääkäriin jos on pientäkään aihetta. Tää leviää todella nopeasti ja lääkäritäti sanoikin et jos oisit päivän pari oottanu olis jouduttu laittaa jo tiputukseen ja ottaa sairaalaan sisään. Et näin!
 
öö
Emmä mitään muita oireit oo itell huomannu mutta punasii "viivoja" pitkin kättä. Onko ne vaan jotain hankaumii vai allergia tai verenmyrkytys tai jotain muuta? Enkä millään punasella tussilla oo kyl leikkiny :D
 
Juoppo.
Voiko verenmyrkytys tulla viinasta? mulla 5 päivän armoton putki takana ja tänäaamuna sit kuumetta ja jalkoihin sattuu niin etten pysty edes koskettaan..muutenkin iho ihan koskestusarka.
 

Yhteistyössä