Mistä tuo vauvojen ihana tuoksu tulee?

"hmm"
Onnea vauvasta!
En tiedä. Oman nyytin saatuani nuuskin ja nuuskin, mutta mitään hajua/tuoksua siitä ei minun mielestäni lähtenyt. Eikä ole tuttujen vauvatkaan mielestäni tuoksuneet millekään.
Outoa.
 
"vieras"
Mä kuulun myös niihin joiden nenään vauvat ei mitenkään erityiselle haise. Maidolle, puklulle ja kakalle. Monet hehkuttaa vauvojen tuoksua ja eräskin tuttu mies menee lähes ekstaasiin haistellessaan vauvoja. En tajua. Mut en mä muutenkaan ole mikään superäiti, mahtaako tää siis liittyä hormoneihin?
 
Kyllä musta vauvat (ainakin omani, toisten vauvoja en ole nuuskutellut) tuoksuvat ihanan pehmeälle ja lutuselle :heart: Ei puklulle, eikä kakalle, paitsi kuin juuri silloin, kun edellämainitut ovat sattuneet käymään.

Tammikuussa tähän taloon saadaan taas ihana vauvantuoksuinen pienokainen:heart:
 
iojklm
Kyllä vauvoissa on tietty tuoksu, olisiko joku elämän tuoksu, tavallaan saman tyyppinen kuin kuoleman tuoksu mutta kepeämpi ja raikkaampi, kun taas kuolema haisee painostavan läpitunkevalta.
 
Kyllä vauvat nimenomaan tuoksuvat, pehmeälle, puhtaalle ja suloiselle.
Varsinkin pään, kaulan seutu.
Eriasia on puklu ja maito, vauvassa on jokin uuden ihmisen, elämän tuoksu.
Näköjään kaikki sitä eivät haista, mikähän siinä on??

Ja toiset tuoksuvat kauemmin kuin toiset, toisilla tuoksu katoaa jo 6 kk iässä, kun taas joku tuoksuu vauvalle vielä reilu 1 veenä.
:heart:
 
Mä en oikein tajunnut, mitä mun olisi pitänyt vauvastani haistaa. :D Kyllähän se tuoksui semmoiselle pehmoiselle ja lämpimälle (+maidolle), mutta mitään hehkutettua vauvantuoksua en mielestäni haistanut, ellei se sitten ollut juuri tuo.

Onnittelut vauvasta! :)
 
empä tiiä
Vauvassa pysyy vauvan tuoksu jopa n. 1 vuotiaaksi asti (tai kauemminkin) jokaisella on oma tuoksu. Kun kaksoseni olivat vauvoja, ja yön mummolassa, niin tunnistin harsoista molempien omat tuoksut, ei siis mee unirätit sekaisin =D Ikävän tullessa nuuskuttelin molempien harsoja vuorotellen, heh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22035623:
Se tulee varmaan niistä "hajusteettomista" tököteistänne ja pulvereistanne joita valelette vauvoihinne.
Noup, en ole tököttejä ajanut lapsiini.
Kyllä lapsella on oma luontainen tuoksu. Samoin kuin esim meidän murrosikäinen tuoksuu ihan mun isälle.
Se ei ole siis hienhaju eikä mikään paha haju. Ominaistuoksu joka toisilla on vahvempi kuin toisilla mutta kaikilla se on.
Uskon että aikuisilla sen tuoksun säätelee feromonit.
=)
 
ei
Mistään hajusteista. Ne haisee ihan kamalalle. Vauvan iho ei kaipaa mitään tököttejä tai rasvoja muuta kun poikkeustapauksissa. Ilmakylpyjä ja kunnon pyllypesut, ettei vaippa haudo, niin ei tuu sitä vaippaihottumaakaan. Rasvalla turhaan lotraus on äärimmäisen typerää!
 
koiranpennutkin tuoksuu
Sama juttu on muuten koiranpennuissa, aivan ihana pennun tuoksu. Johtuukohan vauvan ja koiravauvankin tuoksu jotenkin lapsivedestä jossa on ollut tai jotain.
 
"juupajuu"
tota määkin on miettinyt esikoinen ei tuoksunut, mutta luulen sen osittain johtuvan siitä että mulla meni omat hormoonit totaalisesti sekaisin synnytyksessä. Synnytys oli raju, enkä tuntenut samanlaista heti kiintymystä esikoiseen kuin yleensä useimmat äidit tuntee.

Kuopus syntyi taas rauhallisemmin ja tunsin heti kiintymystä häneen. Hän tuoksui vauvana ja tuoksuu yhä edelleen "ihanasti" pikkullapselta <3
 

Yhteistyössä