Mistä työstä saisi yli 2000 €/kk palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
Työtön
Kertokaapa mistä löytäisin työn, josta saisi tuollaista palkkaa? Koulutukselta olen taloushallinnon tradenomi ja työkokemusta on monenlaisista toimistotöistä sekä kaupan alalta. Emme asu pääkaupunkiseudulla ja työpaikat ovat kiven alla täällä. Voisin kouluttautua uudelle alalle, jos koulutus ei kestäisi kovin kauaa, max. 1,5 vuotta.

Olen yhden lapsen yh-äiti ja lapsi aloittaa eskarin ensi syksynä, joten en halua vuorotöihin. Rahaa menee asuntolainaan 400 €, vastikkeeseen 300 € ja muihin laskuihin noin 300 € kuukaudessa, joten palkasta pitäisi jäädä elämiseenkin jotain.

Laittakaapa ihanaiset ehdotuksia!!!
 
"vieras"
Kumpi nyt on tärkeää, asuinpaikka vai työpaikka? Vaikea on työpaikkaa osoittaa, kun emme tiedä missä asut ja missä olet valmis tekemään töitä. Ja kyllä toimistotöitä ja kaupan alan työpaikkoja on eniten saatavilla. Tietysti voi hoitoalalle kouluttautua, mutta se palkka ja työajat. Ne eivät taas täsmää toiveisiisi.
 
"silakka"
Tarkoitatko että käteen jäisi tuo verran? Eiköhän melkein kaikesta täysipäiväisestä työstä saa sen 2000 e bruttona.. vai olenko ihan ulapalla?
Piti juuri tulla sanomani että laitoshuoltajatkin tienaa tuon bruttona..

Mutta normaali siivooja vaikka jossain siivousfirmassa ei saa tota palkkaa millään ja sitten on nää osa-aikatöiden kirot, josta käteen jää naurettavan vähän, etenkin kaupanalalla.
 
..
No tuolla taustalla ja koulutuksella saisin pääkaupunkiseudulla nettona sen 2000€. Tosin laina varmasti tuplaantuisi? Tai vaihtoehtoisesti kaksion vuokra 800-900€.

Mikä sinua yh:ta pitää siellä kotiseudulla, jos ei siellä töitä ole? Tietty tukiverkosto, mutta eskarilaisen kanssa pärjää jo vähän vähemmilläkin verkostoilla tai lapsen voi ehkä lähivuosina lähettää jo itsekin bussilla/junalla mummolaan, jos nyt ei ihan hurjan montaa tuntia tarvitse matkustaa.
 
"mie"
Ma olen laskentatoimen merkonomi, työskentelen isoosa yrityksessä kirjanpitäjänä, palkka bruttona 2600e/kk + tulospalkkio. Tosin, asun pk-seutulla. Mutta tämä ei ole mitenkään kovin iso liksa täällä, tienaa kyllä enemmänkin.

Itse harkitsisin kovasti sinuna muuttoa työn perässä johonkin muualle. Nyt se olisi vielä helppoa, kun lapsesi ei tarvitsisi vaihtaa koulua ja eskarissa kerkeisi vielä tutustumaan uusin koulukavereihin (jos muutatte).
Koska, jos haluat säännöllisen työajan, niin toimistotyö sitä kyllä tarjoa. Että sinäänsä en ymmärrä, että miksi uudellenkouluttautuisit johonkin muulle alalle?
 
Työtön
Kotiseudulla on tosiaankin tukiverkosto ja lapsen isä. Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa, koska siellä asuminen on kalliimpaa ja hankala järjestää tapaamiset lapsen isän kanssa. Ja matkaa on 250 km.

Taloushallinnon töitä ei juurikaan täällä ole tarjolla, toki olen niitä hakenut, mutta ei vielä ole tärpännyt. Olisin valmis tekemään miltei mitä tahansa työtä, jos olisi päivätyö. Palkkatoive on siis bruttona vähintään tuon 2000 €... toki nettonakin kelpaisi!
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;25755233:
Kotiseudulla on tosiaankin tukiverkosto ja lapsen isä. Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa, koska siellä asuminen on kalliimpaa ja hankala järjestää tapaamiset lapsen isän kanssa. Ja matkaa on 250 km.

Taloushallinnon töitä ei juurikaan täällä ole tarjolla, toki olen niitä hakenut, mutta ei vielä ole tärpännyt. Olisin valmis tekemään miltei mitä tahansa työtä, jos olisi päivätyö. Palkkatoive on siis bruttona vähintään tuon 2000 €... toki nettonakin kelpaisi!
En tarkoittanutkaan, että pitäisi muuttaa pk-seutulle. Olisiko jossain lähempää sellaista paikkaa, jossa olisi parempi työlistymismahdollisuus? 100-150km johonkin suuntaan?
 
ähis
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;25755403:
Nyt olen työttömänä ja tienaan bruttona noin 1200 €...

Tuo laitoshuoltaja ehdotus oli hyvä, mutta onko palkka tosiaankin noin hyvä?
Ei ole. Mulla on alan ammattitukinto ja työkokemusta yli 10 vuotta ja mun bruttopalkka kunnalla on 1800 euroa.
 
Äiti35
Eli sulla jää 200 € ruokaan yms, asumiskulujen ja laskujen jälkeen? Aika tiukilla olette ilmeisesti...:(. Ite olen kaupassa tiiminvetäjänä, Pohjois-Suomessa, palkka n 2300 €/kk bruttona. Kaupanalallakin on mahdollista tienata, jos pääsee ylenemään tiiminvetäjäksi/osastopäälliköksi jne. Etelä-Suomessa edellämainituille maksetaan vielä paremmin kuin täällä pohjoisessa.
 
Työtön
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25755422:
Ei ole. Mulla on alan ammattitukinto ja työkokemusta yli 10 vuotta ja mun bruttopalkka kunnalla on 1800 euroa.
Aivan... tuota vähän ajattelinkin, kiitos vastauksesta!

Äiti35, tuo työttömyyskorvaus 1200 € on siis bruttona... nettona noin 960 €. Asuntolainaa maksan nyt elareilla + veronpalautussäästöillä, eli tuosta työttömyyskorvauksesta jää käteen laskujen jälkeen noin 360 € kuukaudessa elämiseen. Tiukkaa tekee, mutta pärjäillään. Olen kyllä tietoinen tuosta kaupanalan päällikkötason palkkauksesta ja se on yksi vaihtoehto, jos vain sellaiseen työhön pääsisi.

"mie", muuttoa toiselle paikkakunnalle en nyt ihan ensimmäiseksi harkitse... ennemmin muutan omalla paikkakunnalla halvempaan asuntoon.
 
"kerttu"
Sinulle työtön: kai sun sossusta täytyy jotain saada, jos noin tiukilla olet? Tai siis eihän ne ennen maksa mitään ennen kuin olet säästösi tuhlannut, mutta sen jälkeen.

2000 euroa bruttona ei ole hyvä palkka ja sen kyllä saa melkein kaikista töistä lukuun ottamatta osa-aikaisia työsopimuksia, siivoojan hommia, kaupan alan hommia ja joitan sosiaali/terveysalan hommia.

Eli kyllä ihan autokorjaajat, peltimiehet, terveydenhoitajat, makkaranvalmistajat/meijeristit, pankkivirkailijat ja muut vastaavat tienaavat 2000 euroa bruttona kuussa. Helpostikin ja monet paljon enemmänkin. Eikä ole edes "pääkaupunkilisää", sillä itse asun pohjoisessa ja minulla on ystäviä ko. aloilta ja tiedän mitä he tienaavat. Kaverini on muuten tradenomi ja töissä nokialla (tai ei enää nokialla, kun nokia möi sen yksikön pois) ja hän tienaa noin 3500 euroa brutto. Ja on muuten nainen. Toinen kaverini on tradenomi ja töissä pankissa, saa bruttona yli 2500 euroa.
 
Työtön
Niin, ongelmanahan on ne työpaikat! Niitä kun ei ole avoimena... nyt siis kartoitan sitä, että mistä töitä kannattaisi lähteä kyselemään tai vaihtoehtoisesti mihin työhön kannattaisi kouluttautua.

Eron jälkeen sain sossusta vähän toimeentulotukea, mutta sitten sekin apu loppui, koska laskivat tuloiksi elarit, lapsilisän ja työttömyyskorvauksen ja asuntolainasta ottavat kuluihin huomioon vain korot, joihin menee noin 150 €/kk. Pääsin sitten valtion toimistohommiin määräaikaisella sopimuksella, sekin loppui kun valtio laittoi kukkaron nyörit tiukalle eikä enää sijaisia/määräaikaisia oteta. Eikä valtiollakaan toimistosihteerin palkka bruttona ollut kuin 1675 €.

Pankkeihin olen laittanut hakemuksia... työkokemusta siltäkin alalta minulla on jo...
 

Yhteistyössä