Mitä ajattelette, jos joku ei onnittele teitä kun kerrotte

harmailija
Meillä kävi näin erään mieheni ystävän kanssa ja olimme mieheni kanssa molemmat loukkaantuneita. Kommentti oli hyvin negatiivinen. Olisi ihana kun kanssaihmiset tajuaisivat iloita toisten onnen vuoksi vaikkeivat itse perustaisi lapsista.

Meilläkin yli kymmenen vuotta toimivaa parisuhdetta takana ja lapsi oli toivottu.
 
No mutta hyvänen aika sentään. Aika usein taustalta löytyy lapsen saannin vaikeuksia. Itse kyllä tiedän henkilökohtaisesti tilanteen kokeneena, että hyvin hankala siinä on suhtautua positiivisesti, jos itse on kymmenennen negatestin juuri tehnyt.
:kieh:
 
Ei mua muuten häiritse se jos joku ei onnittele, mut siitä on mennyt ikuisesti herne nenuun kun anoppi ei ollenkaan onnitellut kun kerrottiin et vauva tulee. Tai siis oli onnitellut poikaansa kun en ollut paikalla mut mulle ei kommentoinut mitään asiasta moneen kuukauteen.
 
miksi pitäisi onnitella? naapuri ilmoitti viime viikolla saavansa syksyllä lapsen, ei jutella muutenkaan pahemmin niin miksi olisin "tuttua" onnitellu? Eikä taustalla ole lapsettomuutta, itselläni neljä lasta.. onneksi nuorin jo kohta kouluun lähtee, vanhemmat maailmalla, en itse halua enää lisää lapsia.. haluan nauttia jo muustakin.
 
harmaa ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:30 Jiscoana kirjoitti:
No mutta hyvänen aika sentään. Aika usein taustalta löytyy lapsen saannin vaikeuksia. Itse kyllä tiedän henkilökohtaisesti tilanteen kokeneena, että hyvin hankala siinä on suhtautua positiivisesti, jos itse on kymmenennen negatestin juuri tehnyt.
:kieh:
Ei ole kyse siitä, että olis lastensaannin kanssa ongelmia. Siis tässä mun tapauksessa.

Eli kommentti oli aika tyly, sinänsä en loukkaantunut kun tuo ihminen ei minusta pidä mutta ihmettelen silti vähän... Jotenkin minusta olisi fiksumpaa olut hänen osaltaan jättää vaan huomiotta koko asia, eikä lähteä minulta kysymään siitä mitään tai kommentoida siitä minulle mitään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:30 Jiscoana kirjoitti:
No mutta hyvänen aika sentään. Aika usein taustalta löytyy lapsen saannin vaikeuksia. Itse kyllä tiedän henkilökohtaisesti tilanteen kokeneena, että hyvin hankala siinä on suhtautua positiivisesti, jos itse on kymmenennen negatestin juuri tehnyt.
:kieh:
Ei lapsettomuus mun mielestä töykeyteen oikeuta, kun toisilla sattuu tärppäämään... Ihan tuntemattomien mahat sai mut joskus itkemään keskenmenojen jälkeen, mutta kyllä tuttujen/kavereiden vauvauutisista onnittelin ihan vilpittömästi, ilman katkeruutta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:35 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:30 Jiscoana kirjoitti:
No mutta hyvänen aika sentään. Aika usein taustalta löytyy lapsen saannin vaikeuksia. Itse kyllä tiedän henkilökohtaisesti tilanteen kokeneena, että hyvin hankala siinä on suhtautua positiivisesti, jos itse on kymmenennen negatestin juuri tehnyt.
:kieh:
Ei lapsettomuus mun mielestä töykeyteen oikeuta, kun toisilla sattuu tärppäämään... Ihan tuntemattomien mahat sai mut joskus itkemään keskenmenojen jälkeen, mutta kyllä tuttujen/kavereiden vauvauutisista onnittelin ihan vilpittömästi, ilman katkeruutta.
Jeps, näinhän sen pitäisi olla. Ja töykeä ei tietenkään saa olla missään tapauksessa, mutta olenpa nähnyt sellaisen tapauksen, missä omalle siskolle suututtiin ja välitkin katkaistiin.
 
nyt raskaana
Mun "ystävä" ilmoitti jo aikoinaan kun tiesi meidän yrittävän lasta, et hän on varmasti sit niin kateellinen mulle kun meillä tärppää, et ei taida voida pitää yhteyttä ollenkan :eek:

No nyt kun mä odotan ja kerroin sit tietysti tälle henkilölle raskaudestani, kyllä hän onnitteli, mutta sen jälkeen hän ei ole sanallakaan puhunu mun raskaudesta, kyselly vointia tai muuta. Ja pitkin hampain tuntuu muutenkin pitävän yhteyttä.
 
harmaa ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:40 vieras kirjoitti:
mix siitä raskaudesta pitää huudella ympäriinsä, minä kun olin raskaana se oli mun ja miehen juttu ja sitten kun alkoi näkymään monet onnittelivat kivasta yllätyksestä!
Laskettuun aikaan on enää kolme kuukautta, joten enköhän minä siitä voi jo mainita, kun ihmiset ihmettelee että miksi minä olen koko ajan niin raihnainen :whistle:
 
vakkari harmaana
Riippuu vähän ihmisestä. Jos tiedän, että jonkun kanssa ei ole hyvät välit niin en ihmettele jos raskaudestakin jotain tölväistään.

Appivanhemmat näytti minusta lähinnä tyrmistyneiltä, kun me kerrottiin tästä meidän kolmannesta lapsesta. Eikä ollut heille mikään tyypillinen reaktio. Jäi kyllä vähän paha mieli, sen verran lannistuin että omille vanhemmille laitoin vain viestiä asiasta kun tiedän, että mun äiti on usein muutenkin mestari latistamaan tunnelmat.

Yks tuttava taas sai kuulla meidän odotuksesta vasta vähän aikaa sitten, olen nyt rv26. Tilanteessa oli monia muitakin ihmisiä. Mainitsin tulevan perheenlisäyksen, ja tuttava kysyi "siis mitä?!! ai perheenlisäystä vai?" vastasin että joo, ja hän vaan tuhahti että tässähän se oli kätevä ilmoittaa kaikille kerralla eikä oikein kovin hyvin onnistunut peittämään happamuuttaan. Onnitteluja en kyllä odottanutkaan, enkä niitä olisi ainakaan kovin vilpittöminä pitänyt jos sellaiset olisin hänen suustaan kuullut. Sama koskee jotain iloista reaktiota.
 

Yhteistyössä