Mitä eroa on verkosto- ja suora markkinoinnilla?

Ero
Mun mielestä se ero on siinä, et verkostomarkkinoinnissa pitää ostaa kallis aloituspaketti (useita satoja euroja) ja sen jälkeen on tärkeää saada niitä alamyyjiä lisää ja lisää. Esim. Amwayssa markkinoivat, ettei tarvi myydä tuotteita kutsuilla, riittää kun itse käyttää tuotteita ja hankkii alamyyjiä niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista (näin minulle Amwayta markkinoitiin muutama viikko taaksepäin). Ja alamyyjiäkään ei tuntunut tarvivan itse hirveesti hankkia, ylälinjalaiset kuulemma hankkivat niitä minulle - haloo ei varmasti kukaan hanki toisen alle alamyyjiä. Se koko markkinointipuhe oli sellainen, et varotuskellot soivat kokoajan!!! Itse en usko sellaiseen soopaan, et rahaa tulee, kun vaan makoilee kotona ja itse käyttää ainoastaan tuotteita. Ja et ylälinjalaiset vielä hommaavat alamyyjätkin. Näiden verkostomarkkinointifirmojen toiminta perustuu pitkälle aivopesuun ja monet ovat niissä rahansa menettäneet.... miettikää hyvät ihmiset mihin mukaan lähdette. Kyllähän se niin on että töitä tekemättä ei rahaa tuu, ei siis sohvalla makoilemalla rikastu!!!

Verkostomarkkinointifirmoilla on ollut myös ongelmia verottajan kanssa, koska ovat tehneet pimeää bisnestä. Move on myös näitä verkostomarkkinointifirmoja ja sen toiminnathan ovat parasta aikaa poliisin tutkinnassa

Suoramarkkinoinnissa pitää tehdä itse töitä eli myydä tuotteita myös eteenpäin ja tietenkin sitä tulee itsekin niitä käytettyä. Mikään pakko ei ole alamyyjiä hankkia, jos ei halua, mutta tottakai alamyyjistä tulee lisää ansiota itselle mikäli heitä hankkii, mutta myös omalla myynnillä sitä tuloa tulee - mutta ei töitä tekemättä!!! Myös aloitusmaksu on minimaalinen näissä suoramarkkinointifirmoissa tai sitä ei ole ollenkaan. Lisäksi suoramarkkinointifirmat kuuluvat suoramarkkinointiliittoon ja noudattavat rehellisen pelin sääntöjä. :LOL: :LOL:
 
jämy
Tässä Aloekukan laatima yhteenveto ( sori, että lainasin :whistle: ) eroista joka on mielstäni aika hyvä, joten säästän itseni kirjoituksen vaivalta ja kopsaan suoraan... ;)

Mitä suoramyynti on?

Suoramyynti määritellään myynniksi ilman pysyvää myyntipaikkaa, ja myynnistä huolehtivat myyjät/agentit/itsenäiset jälleenmyyjät.

Suoramyyntiä on aina ollut, mutta vasta 40- ja 50-luvuilla toiminnasta tuli järjestäytynyttä erityisine myynti-, markkinointi ja palkkiokonsepteineen.


Verkostomarkkinointi
Verkostomarkkinointi, Multi Level Marketing (MLM) tai Team Marketing, kuten sitä myös kutsutaan, on yksi tapa järjestää suoramyynti. Organisaatiomuoto on lisääntynyt Pohjoismaissa sekä kaikkialla maailmassa.

Perustavanlaatuinen periaate, joka erottaa tavan perinteisistä tavaroiden ja palveluiden myyntitavoista, on se, ettei tuottajan tarvitse rakentaa suurta hallintoa ja myyntiorganisaatiota vakituisine työntekijöineen, vaan sen sijaan innostaa itsenäisiä jälleenmyyjiä rakentamaan oman myyntiverkostonsa ja korvata työpanos kunkin verkoston myynnin mukaisesti.

Tavallisesti myyjän/jälleenmyyjän tulot ovat noin 20-30% tuotteiden myynnistä. Tämän lisäksi voi pätevöityä bonukseen tai myyntiprovisioon, joka syntyy itse rekisteröityjen myyjien ja heidän organisaatioidensa myynnistä. Jotkut yritykset käyttää kehittyneintä muotoa, Team Marketingia. Se suo myyjille ja asiakkaile sekä turvallisuutta että mahdollisuuksia. Team Marketingissa työskennellään tiimissä, josta uudet jäsenet saavat apua, tukea ja valmennusta oman toiminnan vauhtiin saamiseksi. Kyse on menestyksen saavuttamisesta sillä, että auttaa muita menestykseen.


Pyramidipeli
Pyramidipeli perustuu siihen, että suuri määrä ihmisiä pyramidin pohjalla maksaa rahaa pyramidin harvalukuiselle huipulle. Jokainen uusi osallistuja maksaa mahdollisuudesta edetä huipulle ja hyötyä myöhemmin mukaan tulevista. Jotta kaikki pyramidissa voisivat tehdä voittoa, tarvitaan loputon uusien osallistujien virta.

Mikä erottaa verkostomyynnin ja pyramidipelin?

Verkosto-organisaatio
- Toimintaan liittyminen on maksutonta, toisin sanoen vain tuotteista maksetaan.
- Provisio maksetaan myyntiin perustuen.
- Myynti rakentuu tuotteiden myynnistä.
- Kilpailukykyiset tuotteet ovat toiminnan perusedellytys.
- Lopulliset asiakkaat ovat keskeisiä, koska tuotteiden myynti tapahtuu paljon laajemmalla alueella kuin vain verkoston jäsenten keskuudessa.
- Alhainen aloitusmaksu/rekisteröitymismaksu tai ei maksua ollenkaan.
- Maksulla on oltava selvä vastine.
- Tulevaa jälleenmyyjää informoidaan selvästi kaikista kustannuksista, joita myyntiin kuuluu, kuten kurssit, tiedotusmateriaali jne.
- Yritys tarjoaa koulutusta ja materiaalia, jotka tukevat ja kehittävät jälleenmyyjiä ja heidän toimintaansa.
- Taloudellinen riski on marginaalinen (yksittäiselle henkilölle).
- Jos toimintaan kuuluu aloituspaketti, se sisältää hyödyllisiä tuotteita tai vastaavaa käypään arvoon. Nämä voidaan sitten myydä eteenpäin omassa toiminnassa.
- Korkeammat asemat saavutetaan aktiivisella työllä; myynnillä ja rekrytoinnilla.
- Yritys täyttää ainakin kuluttajalain edellyttämät tuotteiden palautusoikeudet.
- Jälleenmyyjä voi halutessaan lopettaa toimintansa kokonaan ilman maksuja tai muita rangaistuksia.
- Mahdollisuus myydä takaisin myymättömät, käyttökelpoiset tuotteet, mikäli jälleenmyyjän toiminta yrityksessä loppuu.
- Organisaatio ja sen johtajat ilmaisevat selvästi, mikä on ansaitsemismahdollisuuksien ja niihin tarvittavan työpanoksen suhde.

Pyramidiorganisaatio
- Toimintaan liittymisestä joutuu maksamaan.
- Provisiot maksetaan täysin tai osittain rekrytointipanokseen perustuen.
- Myynti rakentuu täysin tai osittain erilaisista maksuista.
- Toiminnassa ei ole tuotteita, tai on vain symbolisia tuotteita, joiden laatu on usein kehnoa.
- Toiminta keskittyy uusien jälleenmyyjien hankintaan, jolloin lopulliset asiakkaat eivät kiinnosta.
- Keskeinen työ on ansaita "värväysmaksuilla" uusien rekrytoinnin myötä, ei myynnillä.
- Korkeat sisäänpääsymaksut siitä rivien välissä tehdystä lupauksesta saada useita vastaavia maksuja myyjiltä, joita onnistuu rekrytoimaan.
- Yritys vaatii tai rohkaisee jälleenmyyjiä osallistumaan epämotivoivan kalliiseen koulutukseen tai ostamaan epämotivoivan kallista materiaalia.
- On olemassa riski menettää yritykselle maksettu summa (johtuen liikemiesmäisestä toimintaperiaatteesta).
- Aloituspaketti tai aloitusmaksu ovat epämotivoivan kalliita ja vastine rahalle olematon.
- On mahdollista ostaa asemia, ja saavuttaa etuoikeuksia ja etuja.
- Yrityksellä ei ole, tai on erittäin heikot palautusmahdollisuudet.
- Jälleenmyyjä, joka haluaa lopettaa, voi joutua maksamaan maksuja tai altistuu muille rangaistuksille.
- Mahdollisuutta tavaroiden palauttamiseen ei ole, ja taloudellisen tappion riski on suuri. Usein osallistujia kehotetaan ostamaan suuret tavaravarastot, joita ei voi myydä takaisin pyramidiyritykselle.
- Organisaatio ja sen johtajat puhuvat mahdollisuudesta ansaita nopeasti paljon rahaa ilman mainittavaa työpanosta.
 
Ha-Ku nyt harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 17:01 Ero kirjoitti:
Mun mielestä se ero on siinä, et verkostomarkkinoinnissa pitää ostaa kallis aloituspaketti (useita satoja euroja) ja sen jälkeen on tärkeää saada niitä alamyyjiä lisää ja lisää. Esim. Amwayssa markkinoivat, ettei tarvi myydä tuotteita kutsuilla, riittää kun itse käyttää tuotteita ja hankkii alamyyjiä niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista (näin minulle Amwayta markkinoitiin muutama viikko taaksepäin). Ja alamyyjiäkään ei tuntunut tarvivan itse hirveesti hankkia, ylälinjalaiset kuulemma hankkivat niitä minulle - haloo ei varmasti kukaan hanki toisen alle alamyyjiä. Se koko markkinointipuhe oli sellainen, et varotuskellot soivat kokoajan!!! Itse en usko sellaiseen soopaan, et rahaa tulee, kun vaan makoilee kotona ja itse käyttää ainoastaan tuotteita. Ja et ylälinjalaiset vielä hommaavat alamyyjätkin. Näiden verkostomarkkinointifirmojen toiminta perustuu pitkälle aivopesuun ja monet ovat niissä rahansa menettäneet.... miettikää hyvät ihmiset mihin mukaan lähdette. Kyllähän se niin on että töitä tekemättä ei rahaa tuu, ei siis sohvalla makoilemalla rikastu!!!

Verkostomarkkinointifirmoilla on ollut myös ongelmia verottajan kanssa, koska ovat tehneet pimeää bisnestä. Move on myös näitä verkostomarkkinointifirmoja ja sen toiminnathan ovat parasta aikaa poliisin tutkinnassa

Suoramarkkinoinnissa pitää tehdä itse töitä eli myydä tuotteita myös eteenpäin ja tietenkin sitä tulee itsekin niitä käytettyä. Mikään pakko ei ole alamyyjiä hankkia, jos ei halua, mutta tottakai alamyyjistä tulee lisää ansiota itselle mikäli heitä hankkii, mutta myös omalla myynnillä sitä tuloa tulee - mutta ei töitä tekemättä!!! Myös aloitusmaksu on minimaalinen näissä suoramarkkinointifirmoissa tai sitä ei ole ollenkaan. Lisäksi suoramarkkinointifirmat kuuluvat suoramarkkinointiliittoon ja noudattavat rehellisen pelin sääntöjä. :LOL: :LOL:
Hmmm...itse Amwayssa toimivana voin sanoa, että tuo miten sinulle Amwayta on markkinoitu, ei pidä paikkaansa. Kenenkään ei pidä luvata rahan tulvivan ovista ja ikkunoista sohvalla makoilemalla! Aluksi tehdään hommia tuotteisiin tutustumisen ja koulutuksen merkeissä ja rekrytoidaan uusia mukaan. Mutta työ kantaa hedelmää ja muutaman vuoden päästä työmäärä vähenee huomattavasti :) Totta on, että myydä ei tarvitse jollei halua ja "alamyyjien" mukaan rekrytoiminen on tärkeää eikä itse tarvitse kovin montaa rekrytoida mukaan. Amwayssa kun toimitaan ryhmänä ja tavoite on, että JOKAINEN ryhmässä oleva pääsee tiettyyn tavoitteeseen, siksi myös ylälinjan ihmiset rekrytoivat uusia talouksia mukaan alapuolellesi. Amwayn aloituspaketti ei muuten ole useita satoja euroja, kuten verkostomarkkinointiin mielestäsi kuuluu ja aloitusmaksulla on todellakin katetta. Suoramrkkinointiliittoon kuulutaan ja verot maksetaan, kaikki kun toimii y-tunnuksella... Tässä valossa siis pidän itse Amwayta enemmän suoramarkkinointina kuin verkostomarkkinointina :)

Jos joku haluaa mukaan ryhmäämme tai lisätietoja, voi ottaa yhteyttä sähköpostiini ha-ku@luukku.com
 
Ero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:30 Ha-Ku nyt harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 17:01 Ero kirjoitti:
Mun mielestä se ero on siinä, et verkostomarkkinoinnissa pitää ostaa kallis aloituspaketti (useita satoja euroja) ja sen jälkeen on tärkeää saada niitä alamyyjiä lisää ja lisää. Esim. Amwayssa markkinoivat, ettei tarvi myydä tuotteita kutsuilla, riittää kun itse käyttää tuotteita ja hankkii alamyyjiä niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista (näin minulle Amwayta markkinoitiin muutama viikko taaksepäin). Ja alamyyjiäkään ei tuntunut tarvivan itse hirveesti hankkia, ylälinjalaiset kuulemma hankkivat niitä minulle - haloo ei varmasti kukaan hanki toisen alle alamyyjiä. Se koko markkinointipuhe oli sellainen, et varotuskellot soivat kokoajan!!! Itse en usko sellaiseen soopaan, et rahaa tulee, kun vaan makoilee kotona ja itse käyttää ainoastaan tuotteita. Ja et ylälinjalaiset vielä hommaavat alamyyjätkin. Näiden verkostomarkkinointifirmojen toiminta perustuu pitkälle aivopesuun ja monet ovat niissä rahansa menettäneet.... miettikää hyvät ihmiset mihin mukaan lähdette. Kyllähän se niin on että töitä tekemättä ei rahaa tuu, ei siis sohvalla makoilemalla rikastu!!!

Verkostomarkkinointifirmoilla on ollut myös ongelmia verottajan kanssa, koska ovat tehneet pimeää bisnestä. Move on myös näitä verkostomarkkinointifirmoja ja sen toiminnathan ovat parasta aikaa poliisin tutkinnassa

Suoramarkkinoinnissa pitää tehdä itse töitä eli myydä tuotteita myös eteenpäin ja tietenkin sitä tulee itsekin niitä käytettyä. Mikään pakko ei ole alamyyjiä hankkia, jos ei halua, mutta tottakai alamyyjistä tulee lisää ansiota itselle mikäli heitä hankkii, mutta myös omalla myynnillä sitä tuloa tulee - mutta ei töitä tekemättä!!! Myös aloitusmaksu on minimaalinen näissä suoramarkkinointifirmoissa tai sitä ei ole ollenkaan. Lisäksi suoramarkkinointifirmat kuuluvat suoramarkkinointiliittoon ja noudattavat rehellisen pelin sääntöjä. :LOL: :LOL:
Hmmm...itse Amwayssa toimivana voin sanoa, että tuo miten sinulle Amwayta on markkinoitu, ei pidä paikkaansa. Kenenkään ei pidä luvata rahan tulvivan ovista ja ikkunoista sohvalla makoilemalla! Aluksi tehdään hommia tuotteisiin tutustumisen ja koulutuksen merkeissä ja rekrytoidaan uusia mukaan. Mutta työ kantaa hedelmää ja muutaman vuoden päästä työmäärä vähenee huomattavasti :) Totta on, että myydä ei tarvitse jollei halua ja "alamyyjien" mukaan rekrytoiminen on tärkeää eikä itse tarvitse kovin montaa rekrytoida mukaan. Amwayssa kun toimitaan ryhmänä ja tavoite on, että JOKAINEN ryhmässä oleva pääsee tiettyyn tavoitteeseen, siksi myös ylälinjan ihmiset rekrytoivat uusia talouksia mukaan alapuolellesi. Amwayn aloituspaketti ei muuten ole useita satoja euroja, kuten verkostomarkkinointiin mielestäsi kuuluu ja aloitusmaksulla on todellakin katetta. Suoramrkkinointiliittoon kuulutaan ja verot maksetaan, kaikki kun toimii y-tunnuksella... Tässä valossa siis pidän itse Amwayta enemmän suoramarkkinointina kuin verkostomarkkinointina :)

Jos joku haluaa mukaan ryhmäämme tai lisätietoja, voi ottaa yhteyttä sähköpostiini ha-ku@luukku.com
Kuten aiemmin kirjoitin, niin minulle Amwayta markkinoitiin. Ja kovat palopuheet hän piti ja kuhtui kovasti jonkun ylemmän pitämään tilaisuuteen, jossa olis olleet vielä kovemmat/paremmat palopuheet (puhutaan siis pää pyörryksiin, ettei enää tiedä mihin on ryhtymässä). Niin tyhmä en ole että niihin menen!! Tulee mieleen taannoinen Golden, joka sitten joutui verottajan kans ongelmiin ja pitänee nykyään hiljaisempaa profiilia uudella nimellä GLND. Ikäpäivänä en tällaisiin hömpötyksiin mukaan lähde!!!!
 
"Kuten aiemmin kirjoitin, niin minulle Amwayta markkinoitiin. Ja kovat palopuheet hän piti ja kuhtui kovasti jonkun ylemmän pitämään tilaisuuteen, jossa olis olleet vielä kovemmat/paremmat palopuheet (puhutaan siis pää pyörryksiin, ettei enää tiedä mihin on ryhtymässä). Niin tyhmä en ole että niihin menen!! Tulee mieleen taannoinen Golden, joka sitten joutui verottajan kans ongelmiin ja pitänee nykyään hiljaisempaa profiilia uudella nimellä GLND. Ikäpäivänä en tällaisiin hömpötyksiin mukaan lähde!!!!"

Ei tuolla asenteella kannatakaan mukaan lähteä :) Itse en ole katunut kertaakaan mukaan lähtemistä. Saan hyviä tuotteita edulliseen hintaan ja tuloja kertyy jo ihan kivasti. Yks sopii yhdelle ja toinen toiselle, niinhän se on :)
 
Mulla rupes tökkimään Amway... koska siinä hehkutetaan koko ajan upeaa liiketoimintamahdollisuutta (enemmän kuin ylihinnoiteltuja tuotteita) Ja noin perustuotteiden ostoon en tarvitse verkostoa, koska ne löytyy kätevästi kaupanhyllyiltäkin. Ei se liiketoiminta niin huippu ole, ihmiset vaan huijataan mukaan ja sit painostetaan koko ajan ostamaan tuotteita, oikeeta amerikkalaista kulutushysteriaa. Ihmisiä rekrytoidaan vaan lisää mukaan kuluttamaan, musta tämä on just pyramidibisnestä pahimmillaan ja röyhkeää sellaista. Rahat pois vaan. Itse ostin aloituspakkauksen, sitten jatko menikin niin, että osta tätä, olet mukana koulutksissa näillä pisteillä ja joko olet saanu uusia mukaan? En onneks pistäny rahoja menemään ja onneks olin niin ajattelevainen muita kohtaan, että heille en kertonut tästä mitään! En edes ilennyt. Nyt kun olen eronnut tästä, niin minulle tulee vielä viestiä, että maksa tilille XXX ensimmäinen erä yhteisestä e-spirng tilauksesta! En varmasti maksa mitään, koska en ole ollut mielestäni edes mukana tilaamassa mitään yhteistä. Varoitan, älkää lähtekö mukaan. Siitä lehdestä, mikä amwaylla ilmestyy, niin ne huiput on VENÄLÄISIÄ suurimmaks osaks, sopii ehkä niille. Eli siirryin AMwaylta Herbalifeen, eikä siellä painosteta rekrytoimaan eikä hehkuteta ensimmäisenä liiketoiminnan upeutta, vaan kysytään sun vointia! Pointti on jokaisen hyvinvoinnista ja ansaitseminen sisäisen ja ulkoisenravitsemuksen myynnistä tapahtuu MYYNNILLÄ! Ja mahdollisuus on ansaita jopa 50% siitä mitä myy, wautsi, eli itse saa tuotteet ostettua myös halvemmalla itselleen. Ja jos mukaan lähtee porukkaa, niin toki niistä sitten saa provisiota, mutta edellyttää että teet itse kovasti töitä. Ihanaa on myös se, että koulutukset saa omalle kotisohvalle, kun soittaa tiistaisin tai torstaisin puhelinneuvotteluun. Eikä ole pakkoa soittaa. AMwaylla minun olisi pitänyt allekirjoittaa sopimus, jossa joka kuukausi olisi joutunut maksamaan 20e koulutuksesta, mikä tulee postissa cd:nä. Kauas pois minusta noi, salakavalat yllätyksenä tulevat pakkomaksut. Onneks herbalifella ei pakoteta mihinkään ja ole ihan itsenäinen jälleenmyyjä ja saat kuitenkin tarvitseman tuen ylälinjalta.
Kukaan ei ole riistämässä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 09:37 heleemi81 kirjoitti:
Mulla rupes tökkimään Amway... koska siinä hehkutetaan koko ajan upeaa liiketoimintamahdollisuutta (enemmän kuin ylihinnoiteltuja tuotteita) Ja noin perustuotteiden ostoon en tarvitse verkostoa, koska ne löytyy kätevästi kaupanhyllyiltäkin. Ei se liiketoiminta niin huippu ole, ihmiset vaan huijataan mukaan ja sit painostetaan koko ajan ostamaan tuotteita, oikeeta amerikkalaista kulutushysteriaa. Ihmisiä rekrytoidaan vaan lisää mukaan kuluttamaan, musta tämä on just pyramidibisnestä pahimmillaan ja röyhkeää sellaista. Rahat pois vaan. Itse ostin aloituspakkauksen, sitten jatko menikin niin, että osta tätä, olet mukana koulutksissa näillä pisteillä ja joko olet saanu uusia mukaan? En onneks pistäny rahoja menemään ja onneks olin niin ajattelevainen muita kohtaan, että heille en kertonut tästä mitään! En edes ilennyt. Nyt kun olen eronnut tästä, niin minulle tulee vielä viestiä, että maksa tilille XXX ensimmäinen erä yhteisestä e-spirng tilauksesta! En varmasti maksa mitään, koska en ole ollut mielestäni edes mukana tilaamassa mitään yhteistä. Varoitan, älkää lähtekö mukaan. Siitä lehdestä, mikä amwaylla ilmestyy, niin ne huiput on VENÄLÄISIÄ suurimmaks osaks, sopii ehkä niille. Eli siirryin AMwaylta Herbalifeen, eikä siellä painosteta rekrytoimaan eikä hehkuteta ensimmäisenä liiketoiminnan upeutta, vaan kysytään sun vointia! Pointti on jokaisen hyvinvoinnista ja ansaitseminen sisäisen ja ulkoisenravitsemuksen myynnistä tapahtuu MYYNNILLÄ! Ja mahdollisuus on ansaita jopa 50% siitä mitä myy, wautsi, eli itse saa tuotteet ostettua myös halvemmalla itselleen. Ja jos mukaan lähtee porukkaa, niin toki niistä sitten saa provisiota, mutta edellyttää että teet itse kovasti töitä. Ihanaa on myös se, että koulutukset saa omalle kotisohvalle, kun soittaa tiistaisin tai torstaisin puhelinneuvotteluun. Eikä ole pakkoa soittaa. AMwaylla minun olisi pitänyt allekirjoittaa sopimus, jossa joka kuukausi olisi joutunut maksamaan 20e koulutuksesta, mikä tulee postissa cd:nä. Kauas pois minusta noi, salakavalat yllätyksenä tulevat pakkomaksut. Onneks herbalifella ei pakoteta mihinkään ja ole ihan itsenäinen jälleenmyyjä ja saat kuitenkin tarvitseman tuen ylälinjalta.
Kukaan ei ole riistämässä.

Amway on kaukana pyramidibisneksestä. Pyramidihan on sitä, että ylempänä olevat tienaavat eniten. Amwayssa jokaisella on yhtäläinen mahdollisuus tienata. Alapuolella oleva voi ihan hyvin tienata enemmän kuin yläpuolellaan oleva, kaikki riippuu itsestä ja kuinka tämän mahdollisuuden käyttää :)
 
Ero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 08:36 ha-ku kirjoitti:
"Kuten aiemmin kirjoitin, niin minulle Amwayta markkinoitiin. Ja kovat palopuheet hän piti ja kuhtui kovasti jonkun ylemmän pitämään tilaisuuteen, jossa olis olleet vielä kovemmat/paremmat palopuheet (puhutaan siis pää pyörryksiin, ettei enää tiedä mihin on ryhtymässä). Niin tyhmä en ole että niihin menen!! Tulee mieleen taannoinen Golden, joka sitten joutui verottajan kans ongelmiin ja pitänee nykyään hiljaisempaa profiilia uudella nimellä GLND. Ikäpäivänä en tällaisiin hömpötyksiin mukaan lähde!!!!"

Ei tuolla asenteella kannatakaan mukaan lähteä :) Itse en ole katunut kertaakaan mukaan lähtemistä. Saan hyviä tuotteita edulliseen hintaan ja tuloja kertyy jo ihan kivasti. Yks sopii yhdelle ja toinen toiselle, niinhän se on :)
Olenpa minäkin lähtenyt jälleenmyyntitouhuun mukaan - jopa kahteenkin, mutta Amwayhin en lähde koskaan!!! Enkä ole keneltäkään kuullut niistä tuotteista mitään hyvää palautetta - siis niiltä, jotka niitä ovat erehtyneet käyttämään!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Mutta suoramyyntitouhuun olen ollut tyytyväinen, ei ole pakko hankkia alpamyyjiä jos ei tahdo ja omilla ansioillakin tienaa ihan kivasti.
 
HomCare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 09:37 heleemi81 kirjoitti:
Mulla rupes tökkimään Amway... koska siinä hehkutetaan koko ajan upeaa liiketoimintamahdollisuutta (enemmän kuin ylihinnoiteltuja tuotteita) Ja noin perustuotteiden ostoon en tarvitse verkostoa, koska ne löytyy kätevästi kaupanhyllyiltäkin. Ei se liiketoiminta niin huippu ole, ihmiset vaan huijataan mukaan ja sit painostetaan koko ajan ostamaan tuotteita, oikeeta amerikkalaista kulutushysteriaa. Ihmisiä rekrytoidaan vaan lisää mukaan kuluttamaan, musta tämä on just pyramidibisnestä pahimmillaan ja röyhkeää sellaista. Rahat pois vaan. Itse ostin aloituspakkauksen, sitten jatko menikin niin, että osta tätä, olet mukana koulutksissa näillä pisteillä ja joko olet saanu uusia mukaan? En onneks pistäny rahoja menemään ja onneks olin niin ajattelevainen muita kohtaan, että heille en kertonut tästä mitään! En edes ilennyt. Nyt kun olen eronnut tästä, niin minulle tulee vielä viestiä, että maksa tilille XXX ensimmäinen erä yhteisestä e-spirng tilauksesta! En varmasti maksa mitään, koska en ole ollut mielestäni edes mukana tilaamassa mitään yhteistä. Varoitan, älkää lähtekö mukaan. Siitä lehdestä, mikä amwaylla ilmestyy, niin ne huiput on VENÄLÄISIÄ suurimmaks osaks, sopii ehkä niille. Eli siirryin AMwaylta Herbalifeen, eikä siellä painosteta rekrytoimaan eikä hehkuteta ensimmäisenä liiketoiminnan upeutta, vaan kysytään sun vointia! Pointti on jokaisen hyvinvoinnista ja ansaitseminen sisäisen ja ulkoisenravitsemuksen myynnistä tapahtuu MYYNNILLÄ! Ja mahdollisuus on ansaita jopa 50% siitä mitä myy, wautsi, eli itse saa tuotteet ostettua myös halvemmalla itselleen. Ja jos mukaan lähtee porukkaa, niin toki niistä sitten saa provisiota, mutta edellyttää että teet itse kovasti töitä. Ihanaa on myös se, että koulutukset saa omalle kotisohvalle, kun soittaa tiistaisin tai torstaisin puhelinneuvotteluun. Eikä ole pakkoa soittaa. AMwaylla minun olisi pitänyt allekirjoittaa sopimus, jossa joka kuukausi olisi joutunut maksamaan 20e koulutuksesta, mikä tulee postissa cd:nä. Kauas pois minusta noi, salakavalat yllätyksenä tulevat pakkomaksut. Onneks herbalifella ei pakoteta mihinkään ja ole ihan itsenäinen jälleenmyyjä ja saat kuitenkin tarvitseman tuen ylälinjalta.
Kukaan ei ole riistämässä.
Just tätä mieltä minäkin olen Amwayn toiminnasta (minuakin on yritetty siihen mukaan mieheni kanssa - mutta emme lähde) - pyramidihuiputusta parhaimmillaan ja sitä se nimenomaan on. Itse tykkään myydä HomCaren tuotteita ja siellä ei myöskään painosteta mihinkään. Voin myydä tuotteita tai tilata vain itselleni. Samoin voin rekrytoida mukaan uusia tai olla rekrytoimatta, käydä koulutuksissa tai olla käymättä. Ihan miten itselle sopii. HomCaressa ei painosteta mitenkään itse saan rauhassa toimia niinkuin parhaaksi näen ja siitä minä tykkään. Sama homma on myös TrendZetterin naistenvaatteissa, joita myös olen hiljattain alkanut myymään. Tervetuloa vaan mukaan toimintaan. Nyt kuulin vielä uudesta vaatefirmasta, jossa on myös lasten ja miesten vaatteita. Se on vasta tuotu Suomen markkinoille. Nyt odotankin innolla, että kuulen siitä lisää - mahdollisesti lähden myös mukaan tähän. Silloin saan koko perheelle vaatteet vaivattomasti ja voin myydä niitä myös eteenpäin. TrendZetterin naistenvaatteiden myyjät vain tietävät vasta tästä uudesta firmasta.
 
:/ jopas on ihmisillä negatiivinen asenne Amwayta kohtaan. Itse tunnen monta henkilöä jotka ovat erittäin tyytyväisiä tuotteiden käyttäjiä ja tunnen myös monta jotka saavat elantonsa tällä bisneksellä, ilman että tarvitsee pitää tuote-esittelyjä tai koittaa saada tuotteita myytyä kalliimmalla kuin itse ostaa.

En myöskään ymmärrä mihin ihmiset tässä muka rahansa häviävät. Maalaisjärjen käyttö on sallittua, koulutuksiin ei ole pakko osallistua ja varastoa tuotteista ei tarvitse itselleen ostaa. Olenkin sitä mieltä, että te jotka pidätte hirveitä palopuheita Amwayta vastaan, ette ole ymmärtäneet tätä mahdollisuutta oikein. :) Mutta onneksi se ei ole poissa minulta eikä ryhmältäni vaan teiltä :)
 
vissi ero
Hei "ero" tämä olisi sinulle : )

Tuossa Amwayssä ei ole kehnot tuotteet - missä saat tuotteille 3kk 100% tyytyväisyystakuun?

Rahaa ei tule ovista ja ikkunoista ellet tee itse töitä ja auta muita tekemään samoin. Ja sinun ei tarbitse myydä, jos et halua. Riittää, että käytät tuotteita ja muut tekevät samoin. Ei ole pyramidibisnes : )


Ja kaikille: verkostomarkkinoinnissa ns. pyramidibisnekset ovat aina laittomia!!!


Onko "ero" kaikki ystäväsi samaa mieltä kanssasi? Etkö uskalla erottua massasta?
 
Ero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 13:56 vissi ero kirjoitti:
Hei "ero" tämä olisi sinulle : )

Tuossa Amwayssä ei ole kehnot tuotteet - missä saat tuotteille 3kk 100% tyytyväisyystakuun?

Rahaa ei tule ovista ja ikkunoista ellet tee itse töitä ja auta muita tekemään samoin. Ja sinun ei tarbitse myydä, jos et halua. Riittää, että käytät tuotteita ja muut tekevät samoin. Ei ole pyramidibisnes : )


Ja kaikille: verkostomarkkinoinnissa ns. pyramidibisnekset ovat aina laittomia!!!


Onko "ero" kaikki ystäväsi samaa mieltä kanssasi? Etkö uskalla erottua massasta?
Ei ole siitä kiinni ettenkö uskaltaisi erottua massasta, en vain halua lähteä mukaan toimintaan, jota vastaan sotii koko kroppani!!! Olen kyllä mukana jälleenmyyntibisneksessä, mutta Amway tökkii pahemman kerran elämänarvojani vastaan!
 
Pistäkääpä varsin hauksi Amway googleen, niin näette kuinka paljon negatiivista palautetta löytyy ko. firmaa kohtaan. Mutta pistäkääpä hauksi jokin muu jälleenmyyntifirma: Oriflame, HomCare, Partylite, L&B, Tupperware yms. ei taida löytyä negatiivista palautetta ollenkaan tai ainakin huomattavasti vähemmän. Mistähän johtuu???
 
Miettikääpä tätä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 17:28 Vieras kirjoitti:
Pistäkääpä varsin hauksi Amway googleen, niin näette kuinka paljon negatiivista palautetta löytyy ko. firmaa kohtaan. Mutta pistäkääpä hauksi jokin muu jälleenmyyntifirma: Oriflame, HomCare, Partylite, L&B, Tupperware yms. ei taida löytyä negatiivista palautetta ollenkaan tai ainakin huomattavasti vähemmän. Mistähän johtuu???
Mistäköhän johtuisi...

Suurilla menestyvillä yrityksillä ja henkilöillä on paljon kadehtijoita. Amwayn liiketoiminta on alansa kadehdituin toiminta, koska on menestynein ja hyvän maineensa ansainnut. Tästä syystä netistä löytää meidänkin bisneksestämme kaikenlaisia "törkysivuja". Sieltä löytyy kaikesta törkyä pilvin pimein. Yritys on niin suuri ja vakavarainen, ettei se, kuten ei muutkaan suuret yitykset, lähde taistelemaan näitä henkilöitä vastaan, jotka näitä kirjoittaa. Sehän olis kuin pohjaton suo, työtä vain turhaan, koska koko ajan tulee lisää. Kateellisia ja sairaita ihmisiä löytyy tästä maailmasta.

Miten netistä löytää oikeaa tietoa:

Oikea tieto löytyy aina VIRALLISILTA sivuilta! Nällä sivuilla on faktatietoa, ei väärää tietoa, olettamuksia, luulottelua ja kilpailijoilta tulevaa panettelua.

Yhdysvaltain kauppakamarin puheenjohtajana toimii yksi Amwayn liiketoiminnan omistajista (pääsee vain erittäin ARVOSTETTU liikemies)

Mistä erottaa oikeaa menestystä oikealla tavalla haluavan verkkokaupan:

- hyvä, pitkä historia; katso mitä kauppa on tehnyt, älä sitä mitä se lupaa
- koulutusohjelma; anna hälytyskellojen soida, jos yritys ei ole järjestänyt minkäänlaista koulutusohjelmaa. Kuvitele linja, jossa 500 taloutta: miten se viidessadas osaa viedä linjaa eteenpäin, jos kaikki saa "poukkoilla" miten sattuu.
- rekisteröitymismaksu liian iso siihen verrattuna, mitä sillä saa
- kaupan tuotteiden pitää olla sellaisia, joita ihmiset haluavat ostaa uudestaan ja uudestaan, valikoimaa täytyy olla
- kaupan tuoon täytyy nojata ostoista saatuun katteeseen, esim. jaetaan tiettyä %-osuutta linjan ostoista
- suoramarkkinointiliiton jäsenyys
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 14:42 Miettikääpä tätä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 17:28 Vieras kirjoitti:
Pistäkääpä varsin hauksi Amway googleen, niin näette kuinka paljon negatiivista palautetta löytyy ko. firmaa kohtaan. Mutta pistäkääpä hauksi jokin muu jälleenmyyntifirma: Oriflame, HomCare, Partylite, L&B, Tupperware yms. ei taida löytyä negatiivista palautetta ollenkaan tai ainakin huomattavasti vähemmän. Mistähän johtuu???
Mistäköhän johtuisi...

Suurilla menestyvillä yrityksillä ja henkilöillä on paljon kadehtijoita. Amwayn liiketoiminta on alansa kadehdituin toiminta, koska on menestynein ja hyvän maineensa ansainnut. Tästä syystä netistä löytää meidänkin bisneksestämme kaikenlaisia "törkysivuja". Sieltä löytyy kaikesta törkyä pilvin pimein. Yritys on niin suuri ja vakavarainen, ettei se, kuten ei muutkaan suuret yitykset, lähde taistelemaan näitä henkilöitä vastaan, jotka näitä kirjoittaa. Sehän olis kuin pohjaton suo, työtä vain turhaan, koska koko ajan tulee lisää. Kateellisia ja sairaita ihmisiä löytyy tästä maailmasta.

Miten netistä löytää oikeaa tietoa:

Oikea tieto löytyy aina VIRALLISILTA sivuilta! Nällä sivuilla on faktatietoa, ei väärää tietoa, olettamuksia, luulottelua ja kilpailijoilta tulevaa panettelua.

Yhdysvaltain kauppakamarin puheenjohtajana toimii yksi Amwayn liiketoiminnan omistajista (pääsee vain erittäin ARVOSTETTU liikemies)

Mistä erottaa oikeaa menestystä oikealla tavalla haluavan verkkokaupan:

- hyvä, pitkä historia; katso mitä kauppa on tehnyt, älä sitä mitä se lupaa
- koulutusohjelma; anna hälytyskellojen soida, jos yritys ei ole järjestänyt minkäänlaista koulutusohjelmaa. Kuvitele linja, jossa 500 taloutta: miten se viidessadas osaa viedä linjaa eteenpäin, jos kaikki saa "poukkoilla" miten sattuu.
- rekisteröitymismaksu liian iso siihen verrattuna, mitä sillä saa
- kaupan tuotteiden pitää olla sellaisia, joita ihmiset haluavat ostaa uudestaan ja uudestaan, valikoimaa täytyy olla
- kaupan tuoon täytyy nojata ostoista saatuun katteeseen, esim. jaetaan tiettyä %-osuutta linjan ostoista
- suoramarkkinointiliiton jäsenyys
Ei todellakaan tämän vuoksi vaan sen vuoksi, että Amway on sieltä syvältä!!! Verkostomarkkinointia pahimmillaan!!! Pysykää kaukana. Itse erehdyin mukaan, mutta onneksi tajusin ajoissa lähteä pois...
 
Fiyza
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 18:09 Vieras kirjoitti:
Ei todellakaan tämän vuoksi vaan sen vuoksi, että Amway on sieltä syvältä!!! Verkostomarkkinointia pahimmillaan!!! Pysykää kaukana. Itse erehdyin mukaan, mutta onneksi tajusin ajoissa lähteä pois...

PEESI! :kieh: :headwall: Elämäni pahin erehdys. :whistle:
 
Amwayhn Liittymisen
jälkeen alkaa ylälinjan taholta painostus. Liittynyttä suostutellaan ostamaan mitä moninaisimpia tuotteita. Tutustuttuasi itse tuotteeseen on sinun helppo sitä suositella muillekin on perusteluna. Kun kaappisi on täyttynyt "esittelymateriaalista" alkaa pomosi muokkaamaan kulutustottumuksiasi.
Sinua manipuloidaan nostamaan henkilökohtaisen kulutuksesi tasoa normaalia korkeammaksi. Sinun tulisi käytää ostoksiin tietty määrä rahaa joka ainoa kuukausi. Jos joskus tilaat vain vähän tai jopa et yhtään, alkaa puhelin soida.
Koulutus- ja esittelytilaisuuksiin sinun on "ryhmäsi jäsenenä" puolipakko osallistua muutaman kerran kuukaudessa (maksullisia). Lisäksi tietysti on lähdettävä ulkomaille (Ruotsiin tai Saksaan) suurempiin tapahtumiin. Tälläisen reissun kustannukset ovat vähintään 500 Euroa/kerta.
Kuitenkin saamasi palautukset Amwayltä ovat vain muutamia kymmeniä euroja kuukaudessa. Noudattamalla ylälinjan ohjeita on helppo tehdä tappiota. Voitot menevät organisaation solmukohtiin ja oppimateriaalien myyjille.
Ei muuten kannata kommentoida "ota selvää ennenkuin puhut" taktiikalla.
Olen tätä touhua katsellut vierestä 6 vuotta ja vielä ei partneri ole lanttiakaan tällä ansainnut vaikka onkin uskollisesti proteiinipatukkaa purren aamuyöisin eventteihin matkustanutkin
 

Yhteistyössä