mitä h*lvettiä mun jalalle tapahtuu? *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti
help
pari kuukautta sitten jalat oli ihan turrat, tuntui ettei veri kierrä alkuunkaan. alkoi vasemmasta pohkeesta ja siirtyi jalkapöytään ja sitten myös oikea jalka puutui. sanoin tästä lääkärissä, eivät osanneet sanoa yhtään mistään johtuu. no se meni itsekseen ohi, mutta joitain viikkoja sitten huomasin punertavan/ rusehtavan läiskän vasemmassa jalkapöydässä. nyt kun istuin ulkona ilman sukkia ja kenkiä niin huomasin että toiseenkin kohtaan on tullu samanlainen läiskä ja koko jalkapöytä on ihan kellertävän musta! siis mitä hemmettiä tämä on?!

kuvassa ei näy kun nuo tummemmat läiskät, mutta koko jalkapöytä on siis ihan kellertävä...

http://www.aijaa.com/img/b/00478/4532464.jpg
 
ap
en nyt just heti pääse, menen kyllä... mut mitä hemmettiä tää voi olla?! ei ne kuitenkaan täällä arvauskeskuksessa sano siitä yhtään mitään, niinku ei siitä puutumisestakaan... prkle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
veritulppa?
no tätä mä itekkin mietin kun oli se puutuminenkin! mut eivät tosiaan lääkärissä ottanu sitä puutumistakaan vakavasti, sanoivat vaan että jospa menee ohi, en osaa sanoa mistä johtuu. eihän ne sano pelkästä "mustelmasta" siellä varmaan mitään!
 
lumikki
Onko punertavat läiskät kipeät, pystytkö kunnolla astumaan jalalla? Jos sua ei oo esim. paarma tai muu öttiäinen purassut, josta lopulta tulee mustelman oloiset laikut, niin nuo näyttää pinnalliselta laskimotulehdukselta. Itselläni oli nimittäin keväällä toisessa sääressä ja kuvasi näyttävät hyvinkin paljon samoilta. Sairaalan sisätautipolin lääkäri saattais suakin osata auttaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla suvussa MS-tautia?
ei ole ainakaan tietääkseni... tosin ei olla sukulaisten kanssa hirveesti tekemisissä, mutta siis ainakaan isovanhemmilla, vanhemmilla ja sisaruksilla ei ole... miten se voi näkyä jaloissa?
 
jappe
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Kengät painaneet nuo jäljet, hommaa paremmat kengät
ei oo painanu, mä käytän ballerinoja ja kokeilin että hankaako kengän reuna, ei osu noihin kohtiin.
No, sitten oot nyrjäyttänyt sen
Eikös se ap sanonut, että kummassakin jalassa on vikaa?
Tuskin nyt kumpaakin jalkaansa huomaamatta nyrjäyttää. Tai edes huomaten, kummankin jalan nyrjäytys on aika epätodennäköistä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lumikki:
Onko punertavat läiskät kipeät, pystytkö kunnolla astumaan jalalla? Jos sua ei oo esim. paarma tai muu öttiäinen purassut, josta lopulta tulee mustelman oloiset laikut, niin nuo näyttää pinnalliselta laskimotulehdukselta. Itselläni oli nimittäin keväällä toisessa sääressä ja kuvasi näyttävät hyvinkin paljon samoilta. Sairaalan sisätautipolin lääkäri saattais suakin osata auttaa.
ei ole kipeät, ovat oikeestaan aika tunnottomat... ympäriltä tunto on ihan normaali.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla suvussa MS-tautia?
ei ole ainakaan tietääkseni... tosin ei olla sukulaisten kanssa hirveesti tekemisissä, mutta siis ainakaan isovanhemmilla, vanhemmilla ja sisaruksilla ei ole... miten se voi näkyä jaloissa?

lähinnä sitä puutumista ajatellen mieleeni tuli MS-tauti, mutta todennäköisesti sinulla olisi muitakin oireita silloin.
 
vieras
meillä ainakin on kaikilla tommoset kun ikä alkaa mennä yli kolmenkymmenen. ite luulin et monoista, mutta kun kahelle siskollekin tuli niin ja ne ei käytä pitkiä kenkiä niin, niin sitten alettiin pähkäileen, et vanhuus, joka ei ikävä kyllä tuu yksin. Toinen sisko rasvailee ja sillä ei näy niin
 
Jeppe
Alkuperäinen kirjoittaja jappe:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Kengät painaneet nuo jäljet, hommaa paremmat kengät
ei oo painanu, mä käytän ballerinoja ja kokeilin että hankaako kengän reuna, ei osu noihin kohtiin.
No, sitten oot nyrjäyttänyt sen
Eikös se ap sanonut, että kummassakin jalassa on vikaa?
Tuskin nyt kumpaakin jalkaansa huomaamatta nyrjäyttää. Tai edes huomaten, kummankin jalan nyrjäytys on aika epätodennäköistä...
Mutta kuitenkin mahdollista, olen onnistunut siinäkin
 
jappe
Alkuperäinen kirjoittaja noo..:
Etkä oo nyrjäyttänyt jalkaasi esim. keväällä ? Mulle kävi niin, että toukokuussa linksautin nilkkani ja vasta viime viikolla nousi kohtaan mustelma.
JA taas, jos ois keväällä nyrjäyttänyt jalkansa, niin eiköhän silloin pari kk sitten kun on valitellut lääkärille jalkojen puutumista, olisi se nyrjäytyskin ollut puheenaiheena.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jappe:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppe:
Kengät painaneet nuo jäljet, hommaa paremmat kengät
ei oo painanu, mä käytän ballerinoja ja kokeilin että hankaako kengän reuna, ei osu noihin kohtiin.
No, sitten oot nyrjäyttänyt sen
Eikös se ap sanonut, että kummassakin jalassa on vikaa?
Tuskin nyt kumpaakin jalkaansa huomaamatta nyrjäyttää. Tai edes huomaten, kummankin jalan nyrjäytys on aika epätodennäköistä...
joo molemmat jalat puutuivat, ensin vasen ja sitten perään oikea. oikeassa jalassa ei kuitenkaan ole tuollaisia jälkiä...
 
Mulla veritulppa aikanaan ilmoitti itsestään turvotuksena ja kipuna tietyssä kohtaa.. onko tuo kipeä?

Otapa jotain särkylääkettä? esim Buranaa tai asperinia jos kipeä. Jos siellä tukos niin nuo sulattaa sitä pois.. Parasetamol pohjaiset lääkkeet ei auta..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ainakin on kaikilla tommoset kun ikä alkaa mennä yli kolmenkymmenen. ite luulin et monoista, mutta kun kahelle siskollekin tuli niin ja ne ei käytä pitkiä kenkiä niin, niin sitten alettiin pähkäileen, et vanhuus, joka ei ikävä kyllä tuu yksin. Toinen sisko rasvailee ja sillä ei näy niin
mä oon 24... :(
 

Yhteistyössä