mitä h*lvettiä mun jalalle tapahtuu? *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ainakin on kaikilla tommoset kun ikä alkaa mennä yli kolmenkymmenen. ite luulin et monoista, mutta kun kahelle siskollekin tuli niin ja ne ei käytä pitkiä kenkiä niin, niin sitten alettiin pähkäileen, et vanhuus, joka ei ikävä kyllä tuu yksin. Toinen sisko rasvailee ja sillä ei näy niin
mä oon 24... :(
ei se ikää katso kun vaivat alkaa ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ainakin on kaikilla tommoset kun ikä alkaa mennä yli kolmenkymmenen. ite luulin et monoista, mutta kun kahelle siskollekin tuli niin ja ne ei käytä pitkiä kenkiä niin, niin sitten alettiin pähkäileen, et vanhuus, joka ei ikävä kyllä tuu yksin. Toinen sisko rasvailee ja sillä ei näy niin
mä oon 24... :(
ei se ikää katso kun vaivat alkaa ;)
ei tietenkään välttämättä...
 
Kaiza80
Ihan kun olis mun jalasta tuo kuva. Lääkärissä käyty (ihan muiden syiden takia) ja samalla kysyin tuota. Sanoi, että ihan selvä kuivunut alue, ei muuta. Ja mulla kans kummassakin jalassa, eikä ainakaan suoranaisesti mitkään kengät hankaa. Ja kas, kun kunnolla rasvaa, se menee pikkuhiljaa pois. Tosin, siitä puutumisesta ei mulla oo mitään hajua. Toivottavasti sulle selviää mikä se on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miiuli:
vois olla jotain verenkiertohäiriötä. mutta se mistä johtuu, pitäis selvittää... mites nivuset, onkos turvonneita imusolmukkeita siellä?
missä kohti ne tuntuu? :ashamed: en ainakaan huomannu mitään poikkeavaa kun kokeilin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiza80:
Ihan kun olis mun jalasta tuo kuva. Lääkärissä käyty (ihan muiden syiden takia) ja samalla kysyin tuota. Sanoi, että ihan selvä kuivunut alue, ei muuta. Ja mulla kans kummassakin jalassa, eikä ainakaan suoranaisesti mitkään kengät hankaa. Ja kas, kun kunnolla rasvaa, se menee pikkuhiljaa pois. Tosin, siitä puutumisesta ei mulla oo mitään hajua. Toivottavasti sulle selviää mikä se on.
kuvassa ei näy tosiaan se kellertävä alue joka on noiden ympärillä, ikäänkuin ois valtava mustelma jalkapöydässä... kuivettumaksi luulin minäkin sillon pari viikkoa sitten kun tuo eka ilmestyi mutta nyt en usko siihen kun on tullu toinen ja tosiaan se "mustelma"....
 
miiuli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miiuli:
vois olla jotain verenkiertohäiriötä. mutta se mistä johtuu, pitäis selvittää... mites nivuset, onkos turvonneita imusolmukkeita siellä?
missä kohti ne tuntuu? :ashamed: en ainakaan huomannu mitään poikkeavaa kun kokeilin...
no nivusissa :D siinä missä jalka alkaa, se taitekohta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miiuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miiuli:
vois olla jotain verenkiertohäiriötä. mutta se mistä johtuu, pitäis selvittää... mites nivuset, onkos turvonneita imusolmukkeita siellä?
missä kohti ne tuntuu? :ashamed: en ainakaan huomannu mitään poikkeavaa kun kokeilin...
no nivusissa :D siinä missä jalka alkaa, se taitekohta.
oikealla puolella tuntuu isompi pallura kun vasemmalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla suvussa MS-tautia?
ei ole ainakaan tietääkseni... tosin ei olla sukulaisten kanssa hirveesti tekemisissä, mutta siis ainakaan isovanhemmilla, vanhemmilla ja sisaruksilla ei ole... miten se voi näkyä jaloissa?

lähinnä sitä puutumista ajatellen mieleeni tuli MS-tauti, mutta todennäköisesti sinulla olisi muitakin oireita silloin.
hermopinne on yleisempi puutumisen syy kuin ms tauti
 
sh
suonikohjut tekee tuommoisia läiskiä. selittää puutumisenkin kun veri ei enää pääse kiertämään oikein. varmaan syvät suonikohjut (siis syvällä olevat) jos ei pintapuolisesti ole röllyköitä näkyvissä. lääkäriin vaan, saat leikkausajan. ei kannata viivytellä päiväkausia, jos verenkierto heikkenee tarpeeksi, menee kudokse kuolioon.
 

Yhteistyössä