MITÄ IHMETTÄ??? kävin apteekissa ja maksoin kortilla, tililtä ei kuitenkaan ole hävinnyt eurookaan???

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Miten on mahdollista, ostokset teki melkein 70e ja tilillä on samanverran rahaa kun ennen apteekkia, eikä katevarauksissakaan ole tuota summaa :O

Kuitissa on maksettu ja arkistointitunnukset sun muut :O

täh???
 
Niin se näkyy vaan katevarauksissa jos apteekki on varmentanut sen maksun. joissain on automaattinen varmennus ei kaikissa. mikäs kortti sulla on itellä debit kortti ja toi on hyvin yleistä ja siksi kannattaa itse seurailla paljon on rahaa jos käyttää korttipuolta. :)
 
ok
[QUOTE="...";25045395]ei ole mahdollista koska on visa electron! ne lähtee tililtä heti, tai menee katevarauksiin![/QUOTE]

Ööh, mikset sanonut aloituksessa että on electron..
 
"..."
[QUOTE="Vieras";25045468]Mä asioin syyskuussa espritin liikkeessä ja maksoin pankkikortilla. Vasta lokakuun lopulla tilittivät multa rahan. Olikohan unohtaneet...[/QUOTE]

mutta electronilla maksettaessa tällänen ei ole mahdollista.
 
Sitten on apteekin koneissa vikaa. Kassa hyväksynyt maksun vaikka online ei toiminut?
Ei mitään hajua. Toi oli ihan arvaus, en tiedä onko mahdollista/totta. Mulla ei edes ole Electronia. Lapsella on ja sillä kaikki nostot ei kyllä heti näy nettipankissa. Varsinkin ulkomailla korttia käytettäessä se on voinut kestää tosi kauan.

Olisko niin, että sun nettipankki ei päivity koko ajan? Että vaikka menisit nyt kauppaan ja yrittäisit maksaa, niin se ei onnistu kuitenkaan - jos tilillä ei ole rahaa?

Jotenkin ei ole nyt sana hallussa. Yritän sanoa, että ehkä se maksupääte on todella online ja näkee sen tilin oikean saldon vaikka sun nettipankissa on viivettä.
 
Viimeksi muokattu:
HippuTAR
no mullakin on electron ja siltikään ei aina varaukset näy heti !
Näin mullakin. Tähän tuli vissiin joku muutos muutama kuukausi sitten, koska aikasemmin mulla näky katevaraukses kaikki ostokset heti mutta yhtäkkiä se muuttu niin että joittenkin kauppojen ostokset näkyy vasta parin päivän päästä. Ton muutoksen takia meni muutaman kerran tili miinukselle... Nyt oon jo sit oppinu säästään kuitit siihen asti että maksu näkyy pankis.
 
"..."
Näin mullakin. Tähän tuli vissiin joku muutos muutama kuukausi sitten, koska aikasemmin mulla näky katevaraukses kaikki ostokset heti mutta yhtäkkiä se muuttu niin että joittenkin kauppojen ostokset näkyy vasta parin päivän päästä. Ton muutoksen takia meni muutaman kerran tili miinukselle... Nyt oon jo sit oppinu säästään kuitit siihen asti että maksu näkyy pankis.
ohhoh! meneepä hankalaks :O mulla osuuspankin kortti!
 
[QUOTE="...";25045569]pankin sivuilla lukee "Tilin saldo tarkistetaan aina ajantasaisesti ja rahat ostoksen maksamiseen varataan tililtä saman tien."[/QUOTE]

Toi nyt silti mahdollistaisi sen, että nettipankki ei näytä sitä tilannetta ihan suoraan. Ehkä? Kiinnostava juttu sinänsä. Etkö meinaa ap soittaa pankkiisi?
 
No mulla kävi juurikin electronin kanssa siten, että keväällä tehty ostos lähti tililtä vasta joku pari viikkoa sitten. Siitä tosin tuli ihan lappu sit kotiin, et niillä ei sillon keväällä ollu toiminu joku juttu ja sitä ei sillon oo velotettu, et nyt sit ottaavat sen summan. Mutta tähän asti kuitenkin elin ihan siinä uskossa, että se summa oli normaalisti mennyt (oli melko pieni summa kyseessä).
 

Yhteistyössä