Mitä kaikkea tekisitte kun nettikauppa huijasi?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 13.12.2019.

  1. vierailija

    vierailija Vieras

    Ostin yhdestä nettikaupasta kaksi tuotetta ja maksu meni kanssa heti tililtä. Maksoin siis kahdesta kappaleesta ja postikulut. Sain e-mailiin viestin missä oli seurantatunnus ja sisältö eli 2 kpl sitä tuotetta.

    Sain paketin ja siellä oli vain yksi. Tuon kokoiseen kuoreen olisi tuskin edes mahtunut kahta. Kuoressa luki kyllä painoksi 1 kg mikä ei todella ole oikea paino. Tuote painaa ehkä 300 g /kpl.

    No laitoin sitten firmalle sähköpostia että sain vain yhden, onko ne lähetetty kahdessa eri paketissa. Ei vastausta...
    Epäilen että ne yrittää huijata nyt. Sitä paitsi se tuote ei ollut edes laadultaan "todella hyvä" kuten tekstissä luki, se toimii vain jos taitan johdon tietyllä tapaa ja pitelen paikallaan. Eli ei todella hyvä.

    Miten minä todistan, että sain vain yhden? Mitä jos ne väittää että lähetti kaksi?
    Paketti oli avaamaton, ei reikiä joten se toinen ei ole voinut pudota edes matkalla.
     
    #1
  2. vierailija

    vierailija Vieras

    1. Reklamaatio
    2. Kuluttaja-asiamies
    3. Poliisi.

    2. Jälkeen miettisin että jaksaisinko alkaa kinuamaan parin euron takia.
     
    #2
  3. vierailija

    vierailija Vieras

    Kiitos. Ei se kallis juttu ollut, 20,80 €, mutta mieluummin olisin laittanut ne rahat kahteen toimivaan tuotteeseen kuin yhteen mikä ei ihan täysin edes toimi. Ärsyttää hirveästi jos ne yrittää tahallaan huijata. Vahinko on eri asia.
    Ap
     
    #3
  4. vierailija

    vierailija Vieras

    Ilmeisesti suomalainen kauppa siis. Silloin kylä ihan normaalit reklamaatiot toimivat. Ulkomaalaisen kaupan kanssa on yleensä ihan turha reklamoidakaan, vaan hakee saman tien korvausta esim. paypallilta.
     
    #4
  5. viisikymppinen isoäiti

    viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Viestejä:
    21 173
    Saadut tykkäykset:
    981
    toivottavasti on suomalainen kauppa kyseessä. niiden kans on helpompi neuvotella noista asioista. jos kyseessä on joku ulkolainen firma, niin voi olla hankalampaa. sinne kannattaa palauttaa tuote. selostuksen kanssa miksi palauttaa. ja pyytää rahoja takaisin
     
    #5
  6. vierailija

    vierailija Vieras

    Sitten ne ilahtuu jos palauttaa vielä sen tuotteen eikä ne anna rahoja takas! Ne sai 20 euroa eikä tarvinnut antaa mitään asiakkaalle.
     
    #6
  7. viisikymppinen isoäiti

    viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Viestejä:
    21 173
    Saadut tykkäykset:
    981
    no onhan se vaara, että näin käy.
     
    #7
  8. vierailija

    vierailija Vieras

    Eli ei kannata ottaa riskiä!
     
    #8
  9. viisikymppinen isoäiti

    viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Viestejä:
    21 173
    Saadut tykkäykset:
    981
    no voihan ottaa sen 20 tappion itselleen ja unohtaa asian
     
    #9
  10. .......

    ....... Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Viestejä:
    1 852
    Saadut tykkäykset:
    640
    No en kai sen ihmeempiä, kun että yrittäisin saada rahani takaisin.
     
    #10
  11. .......

    ....... Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Viestejä:
    1 852
    Saadut tykkäykset:
    640
    Maksa vain puolet laskusta, äläkä palauta tuotetta. Laitat heille viestiä, että koska vain puolet tuli, maksat puolet ja että riitautat laskun.


    ... eikun joo, muistinkin, että olit jo maksanut sen. Sitten tämä neuvo ei toimi. Unohda.
     
    #11
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti