Mitä lasten tavaroita teidän exä on hankkinut? Taas olin kohtuuton ja ärsyttävä!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä en käsitä. Ollaan erottu 2v sitten. Exä ei ole hankkinut MITÄÄN kotiinsa lapsille. Maksaa molemmista elarit, joilla mä ostan pyörät, harrastukset ja muut normaaleiden menojen rinnalla. Pari kertaa oon vinkannu, että voisiko vaikka hammasharjat kotiinsa niille ostaa, niin suuttuu ja tiuskii että jaahas tälle linjalle sää nyt sit lähdet, no vittu hankitaan sit jos se on yhistä harjoista kiinni. No nyt haki lapsia, pakkaaminen tosi vaikeeta kun ei löydä mitään, ei osaa ottaa mitään vaatteita itse lapsille täältä, kyseli että millonhan isompi tarviis allergialääkkeet ku alkaa olla siitepölyä..öö se on käyttäny niitä päivittäin yli kkden!! No sanoin eteisessä, kun alko hermoo että on tää niin hankalaa ja mä en kuulema tue häntä, ööö halin ja tsemppasin lapsia kun heitä harmitti lähtee rankan vkon jälkeen (isä asuu 200km päässä) että voisi olla helpompaa jos hän ostais vaatteita kotiinsa lapsille kun onhan se heidän toinen koti, niin ex hermostu, että nytkö sä vaadit että lapsilla ois kahdet kamppeet, täällä ja hänen luona. Tiuski vaan että älä viitti taas alottaa tota samaa levyä ja sanoi että mun käytös on pöyristyttävää. Mä sit sanoin että ei tarvii ostaa..en todella halunnu alkaa kinaa siinä lasten kuullen.

Nyt mietin että oonko oikeesti kohtuuton ja pyydän jotain mikä mun mielestä ois aika normaalia mut exän mielestä ei?? Miten muilla? Isä näkee lapsia noin 1 kertaa kuussa pe-la ja omasta tahdostaan näin. Siellä ei siis oo sänkyjä, ei vaatteita, pyöristä tai jostain ulkoleluista/leluista puhumattakaan. Eikä niitä hammasharjoja. Ottaa kaikki täältä aina mukaan. Käyvät uimallissa, kaupungilla, puistoissa jne ja lapset tykkää kyllä kovasti olla iskällä alun lähtövaikeuden jälkeen.
 
vierailija
On meillä hommattu perustarvikkeet kumpaankin paikkaan. Vaatteet kulkee lasten mukana. Olen myös ostanut kaikkea lapsille mitä voivat jättää isänsä luo ettei tarvi kuljetella. Koska saanhan lapsilisät, elarit. Jos käyvät vain pari kertaa kuussa isällään, niin ei ole paha pakata vähän tarvikkeita mukaan.
 
vierailija
Jos ei ole lasten kanssa kuin joskus harvoin, eli lapset ovat läsnä arjessa ehkä eniten niiden elarien maksamisen muodossa, niin kyllä se silloin on minusta luonnollista, että ei maksa mistään ylimääräisestä.

Kukapa nyt haluaisi maksaa lapsista, joiden kanssa ei vietä aikaa.

Eri asia sitten, jos hoitojärjestely olisi mallia 50% ja 50%.
 
Mitäs jos te lähdette mummolaan? Mä veikkaan, että sinä osaat pakata lasten laukkuihin vaatteet, hammasharjat ja allergialääkkeet, etkä ihmettele yhtään jos mummo ei ole hankkinut lapsille mummolapolkupyöriä?
Vai osaatko?

Miten se nyt voi olla ex-miehesi homma ettiä sinun kämpästäsi vaatteet, lelut ja lääkkeet?

Mä nyt en välttämättä edes päästäisi ex-puolisoani kämpässä eteistä pitemmälle puhumattakaan, että alkaisi tonkimaan kaappeja.
 
vierailija
Mä en ymmärrä ongelmaa?
Meillä lapsi on jokatoinen vkl isällä ja isä maksaa elarit. Pakkaan tytön kanssa sinne mukaan tarvittavat vaatteet, unilelun, ottaa mukaansa pampulat ja muut tykötarpeet. Lääkkeet on huolehdittu kumpaankin osoitteeseen, isä pitää omansa ajantasalla, isän luona omat peseytymisvälineet ja hiusharja. Siellä myös sänky ja lapsen siellä päässä joulu-ja synttärilahjaksi saadut lelut. Kuskailut hoidetaan melko vuorotellen, isä ehkä hieman enemmän ja isä itse maksaa siellä virikkeet ja ruoat. Tosi simppeli juttu. Silloin kun tyttö oli päikky ikäinen, ostin käytettynä sinne satunnaisesti käytettävät kurakamppeet ja saappaat ym kausijutut ä, kun ei muistanut pakata niitä usein kotiin mukaan.
 
vierailija
Lisään vielä äskeiseen, että minä myös äitinä pidän toisen vanhemman ajantasalla lapsen lääkityksistä jotka atopian ja allergian takia voivat muuttua, samoin olen opastanut kulloisenkin tarpeen mukaan lapsen kiinnostuksenkohteissa, myös tarvittaessa kertonut muutoin kuulumiset tai pinnalla olleet aiheet. Se on yhteistä vanhemmuutta, jollaista se tuskin olisi jos en pitäisi toista ajantasalla lapsen asioista, ja sen kaiken avulla lapsella on ollut hyvä mieli käydä viikonloppuina kylässä kun toinen tietää hänen tarpeensa valmiiksi. Mun mielestä ap on nyt vähän kohtuuton, ei eksää vaan lapsiaan kohtaan.
 
vierailija
Isän luona on lapsille sängyt, hygieniatarvikkeet, kuopukselle leluja ja vaatteita. Esikoinen kuljettaa tarvittavat tavarat täältä mukanaan.

Polkupyörät, harrastukset jne. maksetaan puoliksi. Isä ostaa myös lapsille vaatteita, kenkiä yms.

Jos käyvät Hoplopissa, hyvipuistossa, uimassa tms. isäviikonloppuina, isä maksaa nämä.
Isä myös yleensä hoitaa lasten hakemisen ja palauttamisen.

Enkä ole näistä vaatinut mitään.
 
vierailija
Miksi itse teet nyt asioista noin vaikeita?
Katso peiliin - ei exäsi tehtävä ole pakata lasten tavaroita valmiiksi siinä vaiheessa kun hän tulee hakemaan lapsiaan luokseen. Kaikkia osapuolia tuossa tilanteessa ajatellen helpompaa on se, että olet i t s e pakannut ne jo valmiiksi! Nyt vain aiheutat kohtuutonta ja aivan turhaa kireyttä hakutilanteeseen.

Muutoinkin hiukan ihmetyttää tuo asenteesi...ei esim.exäsi voi tietää käyttääkö lapsensa jo allergialääkkeitä jollet itse siitä hänelle kerro! Ei tuollaisia asioita pimitetä toiselta vanhemmalta!

Kaiken kaikkiaan sain nyt sellaisen kuvan että käyttäydyt lapsellisesti tuossa exän lapsienhakutilanteessa. Kaikille osapuolille parasta on se että olet itse tehnyt pakkaustyön valmiiksi, infoat exääsi lasten asioista - ja tämä on todella tärkeää koska jaatte nytkin kasvatus- ja hoitovastuuta - etkä suinkaan anna toisen joutua nöyristelemään ja aivan turhaan hermostumaan, varsinkin kun ajomatkakin on pitkä. Miksi muuten exäsi pitää sahata tuota väliä oman rankan viikkonsa jälkeen? Miksi et itse kuskaa lapsia hänelle tai ainakin puoleen väliin, mikä olisi kohtuullista. Ja aivan turhaan myös omien lastenne silmien edessä laitat exäsi hakutilanteessa turhautumaan. Tarkoitus on kuitenkin se että lapset pääsevät nopeasti viettämään aikaansa isänsä kanssa ja hyvillä mielin, luuletko että lapset nauttivat tuosta järjestämästäsi farssista?

Kasvapa aikuiseksi. Vaikka teidän kahden tiet ja elämä ei kohtaakaan enää pariskuntana yhdessä, niin nyt on kyse lapsistanne. Ei mistään valtataistelusta.
 
vierailija
Ohhoh. Niin siinä sitten käy kun ei avaa yksityiskohtia tarpeeksi :D
Eli kysyin lähinnä mitä tavaroita exät hankkinut..monet kiitos siihen vastasivatkin. Ja kyllä, hyvin turhautuneena eilen tein aloituksen tänne, ehkä tosiaan olen välillä lapsellinen kun en pakkaa valmiiksi, mutta kuten joku sanoi lasten vuoksi monesti pakkaan tai itseasiassa pakkaamme kun isä tulee. Nyt ehkä taasen nyppi se, että hän tarvi hammasharjoistalähtien kaikki niin sanoin että saa pakata itse/lasten kans mitä lapset tarvii/haluaa. Me tullaan myös joka perjantai töistä ja pksta/koulusta samaan aikaan kun isä tulee hakemaan lapset. Emme pakkaa siksi kaikkea koskaan kokonaan valmiiksi.

Lääkkeistä ex tiesi. Siksi se ottikin päähän. Isompi tuli isänsä luota huhtikuun alussa voimakkaiden silmä oireiden kanssa kotiin ja ex sanoi että on hieronut silmiä ja nenä vuotaa. Sanoin silloin että olisivat hakeneet tipat ja tabletit jo vkonloppuna isällä, mutta haen heti maanantaina itse kesäksi tarvittavat lääkkeet ja lapsi on puhelimessa monesti itsekin sanonut isälle että silmät kutiaa vaikka menee tipat. Eli mun mielestä kyllä asiasta tiesi... ehkä tässä turhautti loppuviimein mun sisimmässä eniten just sen ymmärtäminen, miten eri maailmoissa meidän arki loppuviimein pyörii..

Exä hakee täältä pe, koska mun työt kestää myöhempään ja jos veisin, oltas alkuyöstä perillä. Mä haen su, joko sieltä tai puolivälistä.

Mitähän muuta?! En muista enää...
Mut edelleen oon sitä mieltä että isän luona kuuluis olla jotain kampetta lapsille siis edes hygvälineet...eiks se oo toinen koti kuitenkin. Oonhan mä kuitenkin itsekin kaikki hankkinut vaikka elarit maksaakin niin on siihen hänelle jäävään osuuteen laskettu ehkä muutama euro hankintoihin kun ei ruokaan, asuinkustannuksiin, harrastuksiin, kuskaamisiin, lääkkeisiin tai muuhun sitä lapsille laskettua rahaa mee. Ja kyllä lapsetkin aina multa kysyy miks iskällä nukutaan sen vieressä tai patjalla. Äh, nyt jo aloin epäillä itekin olevani pikkusielunen ja lapsellinen noiden vastausten jälkeen. (n):whistle:

Ap
 
vierailija
Vastailin itse tuolla aiemmin.
Tilanteessa isä ei osta ja huolehdi sinne siis MITÄÄN? Meillä tosiaan isän luon sänky ja hygieniatarvikkeet, hieman leluja ja omat lääkkeet.. Mutta kuule kun mä myös ymmärrän sua. Meillä ei tyttö saanut aiemmin isälle sänkyä, ennen kuin esitin asian niin päin, että lapsi ASUU siellä jokatoinen vkl. Nyt kohtuuttomalta tuntuu, että isällä on uusi kumppani ja lapsen tila näin ollen ahtaassa asunnossa pieneni entisestään. Epäreiluja ratkaisuja jotka itse hoitaisi toisin mut toisen valinnoille ei voi mitään. Mitä jos sanot eksälle, että maksaisi yhtenä kk elareita enemmän ja sä voit hankkia hänen kotiin ne välttämättömät tarvikkeet tuplana tai menet vaikka itse elareissa vastaan ja sillä rahalla isä hankkii tavarat sinne itse? Mun mielestä et ole ollenkaan pikkusieluinen jos lapset nukkuu patjoilla kuin koirat. Sen sijaan on lapsellista olla pakkaamatta niitä tavaroita jos lapset tarvii siihen aikuisen apua. Tsemppiä arkeenne!
 
vierailija
Vastailin itse tuolla aiemmin.
Tilanteessa isä ei osta ja huolehdi sinne siis MITÄÄN? Meillä tosiaan isän luon sänky ja hygieniatarvikkeet, hieman leluja ja omat lääkkeet.. Mutta kuule kun mä myös ymmärrän sua. Meillä ei tyttö saanut aiemmin isälle sänkyä, ennen kuin esitin asian niin päin, että lapsi ASUU siellä jokatoinen vkl. Nyt kohtuuttomalta tuntuu, että isällä on uusi kumppani ja lapsen tila näin ollen ahtaassa asunnossa pieneni entisestään. Epäreiluja ratkaisuja jotka itse hoitaisi toisin mut toisen valinnoille ei voi mitään. Mitä jos sanot eksälle, että maksaisi yhtenä kk elareita enemmän ja sä voit hankkia hänen kotiin ne välttämättömät tarvikkeet tuplana tai menet vaikka itse elareissa vastaan ja sillä rahalla isä hankkii tavarat sinne itse? Mun mielestä et ole ollenkaan pikkusieluinen jos lapset nukkuu patjoilla kuin koirat. Sen sijaan on lapsellista olla pakkaamatta niitä tavaroita jos lapset tarvii siihen aikuisen apua. Tsemppiä arkeenne!
Juu ei ole mitään..:unsure:ei ees niitä hammasharjoja joista meuhkaan tässä. Siellä on 2 valokuvaa, molemmista lapsista, jotka mä teetin ja kehystin ekana vuonna isänpäivälahjaks eron jälkeen. Muuta ei oo.. No, ehkä mä oottelen vielä suu supussa jos asiat muuttuis..ei oo kivaa lasten kuullen tosiaan niistä kinata, koska muuten on asialliset välit.
Ap
 
vierailija
No hohhoi!!! Voi hemmetti sun kanssas!

Aloitetaan nyt ihan siitä että näistä asioista ei puhuta siinä lasten hakuhetkellä!! "Tosi kiva" lapsille kuunnella siinä teidän tappelua.

Ja toinen.
Todellakin sinä pakkaat tavarat lapsille. Erällä ei ole mitään asiaa teidän katso, etkä todellakaan voi olettaa että hän tietäisi mitä missäkin on ja mikä vaate nyt on sopiva tai kelpaa päälle.

Nuo yllä olevat asiat SUN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ.

Ja ei. Lapset eivät tarvitse siellä omia sänkyjä. Eivät noin pienet ainakaan.
Jatkossa joku varastoon taitettava retkisänky korkeintaan.
Se Ei ole heidän koti, joten heillä ei ole siellä samoja asioita.

Hammasharjoistako se hammas nyt alkoi kiristää. Ihan oikeesti. Mene terapiaan.:devil:
Ja pakkaa ne lasten kassit valmiiksi.
Kyllä, olet kohtuuton:devil:
 
vierailija
No hohhoi!!! Voi hemmetti sun kanssas!

Aloitetaan nyt ihan siitä että näistä asioista ei puhuta siinä lasten hakuhetkellä!! "Tosi kiva" lapsille kuunnella siinä teidän tappelua.

Ja toinen.
Todellakin sinä pakkaat tavarat lapsille. Erällä ei ole mitään asiaa teidän katso, etkä todellakaan voi olettaa että hän tietäisi mitä missäkin on ja mikä vaate nyt on sopiva tai kelpaa päälle.

Nuo yllä olevat asiat SUN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ.

Ja ei. Lapset eivät tarvitse siellä omia sänkyjä. Eivät noin pienet ainakaan.
Jatkossa joku varastoon taitettava retkisänky korkeintaan.
Se Ei ole heidän koti, joten heillä ei ole siellä samoja asioita.

Hammasharjoistako se hammas nyt alkoi kiristää. Ihan oikeesti. Mene terapiaan.:devil:
Ja pakkaa ne lasten kassit valmiiksi.
Kyllä, olet kohtuuton:devil:
Toinen lapsi on 10v poika. Ja en minä sitä nurinaa ole sängyistä aloittanut vaan poika.

Yritän olla jatkossa sanomatta mitään. Satuin nyt vain exälle mainitsemaan, että olisi nämä lähdöt ehkä helpompia jos ei kaikkia kamppeita tarviisi aina pakata ja jotain ois valmiina. Mutta yhtä kaikki, menen mökkiini nyt nurisemaan itsekseni ja aloitan pienen itsetutkiskelun. Ehkä oivallan jotain. Ja tosiaan haluan vielä korjata että minä en ole alkanut mitään äyskimään lasten kuullen, tiedän että se on vahingollista. Exä se päreensä poltti ja alkoi ärjyä kun lapset ei halunnu lähtee Huom! Se oli mun tietenkin mun syytä ja tiuski kun mainitsin niistä kamppeista. Minä se vetäydyin ja siksi tulinkin tänne purkamaan mieltä.

Ap
 
vierailija
Toinen lapsi on 10v poika. Ja en minä sitä nurinaa ole sängyistä aloittanut vaan poika.

Yritän olla jatkossa sanomatta mitään. Satuin nyt vain exälle mainitsemaan, että olisi nämä lähdöt ehkä helpompia jos ei kaikkia kamppeita tarviisi aina pakata ja jotain ois valmiina. Mutta yhtä kaikki, menen mökkiini nyt nurisemaan itsekseni ja aloitan pienen itsetutkiskelun. Ehkä oivallan jotain. Ja tosiaan haluan vielä korjata että minä en ole alkanut mitään äyskimään lasten kuullen, tiedän että se on vahingollista. Exä se päreensä poltti ja alkoi ärjyä kun lapset ei halunnu lähtee Huom! Se oli mun tietenkin mun syytä ja tiuski kun mainitsin niistä kamppeista. Minä se vetäydyin ja siksi tulinkin tänne purkamaan mieltä.

Ap
Ne lähdöt olisivat helpompia jos laitat tavarat valmiiksi!?!?!?!!!!!
 
vierailija
Toinen lapsi on 10v poika. Ja en minä sitä nurinaa ole sängyistä aloittanut vaan poika.

Yritän olla jatkossa sanomatta mitään. Satuin nyt vain exälle mainitsemaan, että olisi nämä lähdöt ehkä helpompia jos ei kaikkia kamppeita tarviisi aina pakata ja jotain ois valmiina. Mutta yhtä kaikki, menen mökkiini nyt nurisemaan itsekseni ja aloitan pienen itsetutkiskelun. Ehkä oivallan jotain. Ja tosiaan haluan vielä korjata että minä en ole alkanut mitään äyskimään lasten kuullen, tiedän että se on vahingollista. Exä se päreensä poltti ja alkoi ärjyä kun lapset ei halunnu lähtee Huom! Se oli mun tietenkin mun syytä ja tiuski kun mainitsin niistä kamppeista. Minä se vetäydyin ja siksi tulinkin tänne purkamaan mieltä.

Ap
Sinä aloitit asiasta keskustelun lasten kuullen.
Sinä aloitit.
 
Jos muksut käyvät isällään 200 km päässä kerran kuussa yhden yön niin kellä on varaa tai tilaa pitää kämpässään kahta ylimääräistä sänkyä, lelulaatikkoa, lasten kausivaatekertoja, ekstrapolkupyöriä ja pulkkia ympärivuotisesti ikään kuin lapset asuisivat siellä koko ajan.
Niin ja kuinka isä niitä reseptilääkkeitä ostaa kun reseptit ja lasten kelakortit ovat sinulla? Reseptilääkkeitä ei ole tapana ostaa vanhenemaan paikkoihin joissa käydään ehkä kerran kuussa.

Lapsesi käyvät todennäköisesti naapurissa yökylässä useammin eikä sielläkään ole mitään noista vaan tarvittavat otetaan mukaan.
 
Pähkinämama
Olisihan se paljon ap:ltä vaatinut sitten ostaa 2 hammasharjaa ja tahna tuubi sinne isälle vietäväksi. Tai antaa niitä vähemmän käytettyjä leluja jne. sinne vietäväksi/jätettäväksi.

Ei lapsi siitä rikkoo mene, että kerran kuussa nukkuu 2 yötä isän vieressä, patjalla tai sohvalla. Voihan sille eksälle ehdottaa esim vuodesohva tms hankittavaksi tulevaisuudessa niin nukkumisongelmakin ratkeaa.

Ap:n kannattaisi pakata jo edellisiltana tai aamulla lasten kamat valmiiksi, niin se haku menisi mukavammin. Eihän se eksän tehtävä voi olla niitä lasten kamoja pakata.

Eli aika pikkusieluista puuhaa molemmilta osapuolilta. Ja ap:llä olisi nyt loistava sauma alkaa toimimaan hiukan aikuismaisemmin, omista lapsista kuitenkin kyse. Henkilökohtaisesti olisin jo aikapäiviä sitten varmistanut, että lapsilla on isänsä luona kaikki tarvittavat vaikka isä ei niiltä ostaisikaan. Lapsia on turha rangaista toisen pihiydestä.
 
vierailija
Ne lähdöt olisivat helpompia jos laitat tavarat valmiiksi!?!?!?!!!!!
Ja vieläkin helpompia jos se ap:n ex ois hommannu niitä kotiinsa valmiiksi. En käsitä miksi vain äidillä on velvollisuus hankkia tavaraa ja pitää kotia yllä lapsille? Missä vaiheessa isä pesee tällaisesta kätensä? Erotessa lasten äidistä? Jos aletaan tosissaan nyt heittää leikiksi niin mitä jos äidilläkään ei olisi niitä tavaroita? Ketä me sitten syytettäis? Lapsia vai edelleen äitiä vai exää?
 
vierailija
Ja vieläkin helpompia jos se ap:n ex ois hommannu niitä kotiinsa valmiiksi. En käsitä miksi vain äidillä on velvollisuus hankkia tavaraa ja pitää kotia yllä lapsille? Missä vaiheessa isä pesee tällaisesta kätensä? Erotessa lasten äidistä? Jos aletaan tosissaan nyt heittää leikiksi niin mitä jos äidilläkään ei olisi niitä tavaroita? Ketä me sitten syytettäis? Lapsia vai edelleen äitiä vai exää?
Kyllä munkin mielestä molemmilla on velvollisuus vanhempina hoitaa oma tonttinsa
 
vierailija
Mä tuolla jo aiemmin kirjoittelinkin, että mun ex on luokseen hankkinut lapsille sängyt ym. tarvittavaa. Vaikka lapset siellä viettääkin vain n. 4 yötä/kk, haluaa isä silti että lapset tuntevat olonsa kotoisaksi ja että ovat haluttuja myös isän kotiin!

Miltä sekin nyt lapsista tuntuisi, jos heitä ei olisi ajateltu yhtään? Veikkaan että vähän kurjalta.

Ja hemmetin huonosti pitää asioiden olla, jos ei viitsi/pysty edes hygieniatarvikkeita lapsille luokseen ostamaan (n)
 
vierailija
Jos muksut käyvät isällään 200 km päässä kerran kuussa yhden yön niin kellä on varaa tai tilaa pitää kämpässään kahta ylimääräistä sänkyä, lelulaatikkoa, lasten kausivaatekertoja, ekstrapolkupyöriä ja pulkkia ympärivuotisesti ikään kuin lapset asuisivat siellä koko ajan.
Niin ja kuinka isä niitä reseptilääkkeitä ostaa kun reseptit ja lasten kelakortit ovat sinulla? Reseptilääkkeitä ei ole tapana ostaa vanhenemaan paikkoihin joissa käydään ehkä kerran kuussa.

Lapsesi käyvät todennäköisesti naapurissa yökylässä useammin eikä sielläkään ole mitään noista vaan tarvittavat otetaan mukaan.
Jep just niin, ihan ku naapuriin menisivät, eivät todellakaan toiseen kotiinsa jos tilanne on tosiaan noin huono isän luona.
 
vierailija
Mä tuolla jo aiemmin kirjoittelinkin, että mun ex on luokseen hankkinut lapsille sängyt ym. tarvittavaa. Vaikka lapset siellä viettääkin vain n. 4 yötä/kk, haluaa isä silti että lapset tuntevat olonsa kotoisaksi ja että ovat haluttuja myös isän kotiin!

Miltä sekin nyt lapsista tuntuisi, jos heitä ei olisi ajateltu yhtään? Veikkaan että vähän kurjalta.

Ja hemmetin huonosti pitää asioiden olla, jos ei viitsi/pysty edes hygieniatarvikkeita lapsille luokseen ostamaan (n)
Ja ap:n lapsia nähdään vain 1yö kuussa. Matka on 200km. Heitä haetaan pe töiden jälkeen, jolloin vasta aletaan ETSIMÄÄN tavaroita, pakataan ja ajetaan tuo matka. Ja takas kotia seuraavana päivänä.
Tekevät asioita yhdessä, puistossa ja uimassa niin kuin ap sanoi. - Missä ihmeen välissä lapset edes ajaisivat niillä isän luona olevilla pyörillä??
Vai mitä luulette kumpi on 10v lapsen mielestä kivempaa, leikkiä jollain leluilla vai touhuta isin kanssa??

Sekö on tervetulleen olon mitta että lapsella on oma sänky? Joka kyläpaikassako vaaditte että meille pitää olla täällä omat sängyt tai sit ei tulla. Ei ihan oikeesti kovin moneen asuntoon sijoiteta ylimääräisiä sänkyjä. Varmaan pitäisi olla myös oma huone o_O.
 
vierailija
Isänä nyt jo vaatisi lasten luovutuksen jossain lastenvalvojan luona. Ja varmaan saisikin ne sanomalla että äiti alkaa luovutusvaiheessa aina jänkäämään asioista.

Siinä voisi äidillä olla hieman selittämistä miksi tuo lapset aina ilman mitään yöpymistavaroita..o_O
 
Mä olin alunperin meistä se etävanhempi ja hankin melkein kaiken.
Toi aluksi oli rahaa vain patjoihin, nukuttiin kaikki lattialla. Sitä sit hankittiin hissukseen lisää. Nykyään kaikilla on tarvikkeita silleen että kun muuttavat opiskelemaan saavat matkaansa huoneen peruskalustuksen, liinavaatteet, verhot sun muut.

Vaatteita ei ollut järkeä tuplia hankkia, sen verran ostin sukkia ja kalsareita ettei niitä tarvitse mukana kuljetella. päällysvatteet jaettiin kumpaankin kämppään silleen että oli vaihtokertaa pyykinpesun ajaksi.

Ainoastaan koulujutut, sukset, pulkat, fillarit tai muut harastusvlineen pitää eestaaskuskata.
 

Yhteistyössä