Mitä maksaa se gracon uusi duologic?

Yleisesti ottaen Gracon istuimet pärjäävät surkeasti puolueettomissa testeissä (esim Eurotest ja Testfakta). Kun kävimme liikkeessä, myyjä kertoi suoraan näistä Gracon puutteista ja se vahvisti käsitystämme siitä, että kyseinen merkki on erittäin epäluotettava, vaikka toisen liikkeen myyjä yritti selittää, että istuimet olivat väärin kiinnitettyjä. Miten sitten tavallinen kuluttaja saa istuimen oikein kiinnitettyä, jos alan ammattilaisetkaan eivät saa!!? Mielestäni Gracon tuo Cosmic ainakin pitäisi vetää kokonaan pois markkinoilta tuon Testfaktan videon perusteella.
 
SannaL
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 17:09 vieras kirjoitti:
Yleisesti ottaen Gracon istuimet pärjäävät surkeasti puolueettomissa testeissä (esim Eurotest ja Testfakta). Kun kävimme liikkeessä, myyjä kertoi suoraan näistä Gracon puutteista ja se vahvisti käsitystämme siitä, että kyseinen merkki on erittäin epäluotettava, vaikka toisen liikkeen myyjä yritti selittää, että istuimet olivat väärin kiinnitettyjä. Miten sitten tavallinen kuluttaja saa istuimen oikein kiinnitettyä, jos alan ammattilaisetkaan eivät saa!!? Mielestäni Gracon tuo Cosmic ainakin pitäisi vetää kokonaan pois markkinoilta tuon Testfaktan videon perusteella.
Peesaan! Meillä on myös tuttavapiirissä ollut ongelmia tuon Gracon istuimen kanssa, nekään kokemukset ei ole penkin luotettavuutta parantaneet, päinvastoin. Tais ne Gracon omat testit olla epätoivoinen yritys paikata kaikki huonot tulokset puolueettomissa testeissä mutta onneksi kuluttajat on aika valistuneita nykyään.
Meillä on Britaxin Twoway-Elite ja minäkin saan sen naisena tiukasti ja oikein kiinnitettyä, on myyjällä tarkistutettu ja se on yks tärkeä ominaisuus että istuin on helppo asentaa oikein eikä minkään pienien vipstaakkelien varassa kulje vyöt.
 
vieras ap
Mä en taas halua mitään twoway eliteä tms. TÄYTYY OLLA SÄÄTÖJÄ ISTUIMESSA =) Oon miettiny että jos vaikuttaa aivan surkeelta se graco,niin ostan sitte kaukalot ja hts istuimet.Tossa kattelin niin se graco on VAAN selkä menosuuntaan...eli taidan ostaa kaukalot ja istuimet erikseen :/ Gracon autobaby on hyväksi todettu,kun ei tarvitse kiinnitellä joka kerta vöillä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 08:54 vieras ap kirjoitti:
Mä en taas halua mitään twoway eliteä tms. TÄYTYY OLLA SÄÄTÖJÄ ISTUIMESSA =) Oon miettiny että jos vaikuttaa aivan surkeelta se graco,niin ostan sitte kaukalot ja hts istuimet.Tossa kattelin niin se graco on VAAN selkä menosuuntaan...eli taidan ostaa kaukalot ja istuimet erikseen :/ Gracon autobaby on hyväksi todettu,kun ei tarvitse kiinnitellä joka kerta vöillä :)

Päinvastoin GraconAutobaby on saanut tälläkin palstalla käyttäjien tuomion samast syystä, mksi se oli floppi Eurotest testausarjassa.
Se ei useimmissa autoissa pysy sivusuunnassa paikallaan ja on sivukolareissa vaarallinen. Helppous ei aina ole sama kuin turvallisuus.
Jos on mahdollisuus käytää Isofix jalustaa kannattaa harkita maxi-Cosi Gabriofixiä tai edullisemmaksi tulevaa Recaro Young Porfi Plus kaukaloa, joka sai näköjään ainoana kaukalona täydet viisi pistettä siuvtörmäyssuojasta tuossa Kulutajaviranomaisten tekemässä Eurotest testissä.
 
kyllä meillä oli ainakin ihan hyvä se autobaby kun viimeksi sellanen oli.Pysy kyllä hyvin paikallaan.Ja tykkäsin kun sai sen alusta kiinteesti autoon ei tarvinnu niiden turvavöiden kans leikkiä.Isofix juttuja ei ole meidän autossa...vanhalla p.askalla ajellaan.
 
useampaakin kokeillu
Meille tuli hommattua tollainen duologic koska on ainoa jonka saa kiinni sekä vöillä ja isofix kiinnityksellä. 2-autoa kun on ja vaan toisessa isofixit :ashamed: . kyllähän toi kiinnitys puoli on sillälailla että turvavöihin et saa minkäänlaista istuinta kunnolla kiinni vaan ovat kaikki merkistä riippumatta jonkin sortin virityksiä. isofix on ainoa kunnollinen kiinnitystapa jossa istuin on napakastikiinni autossa. ja niitähän et ihan helpolla saa väärin laitettua. toi istuin ei ole ihan halpa mutta minun mielestä on hinnan väärtti kun ei tarvitse hommata enää erillisiä kaukaloita ihan pikkuvauvallekkaan. olisi toivottavaa että muutkin valmistajat ottaisivat vastaavanlaisen turvallisuus askeleen ja saattaisivat ton kiinnitys systeemin autoon samalle tasolle. ainoa miinus pitää antaa istuimelle noista ulos vedettävistä kantokahvoista. itse pidin enemmän vauvakaukalosta jossa oli kahvamallinen toi kanto juttu.
 
tuuli ja nyytti
Me kävimme liikkeessä tutustumassa tuohon DuoLogiciin ja vaikutti minusta rehellisesti sanottuna ihan lelulta! Hienon näköinen ja "hienouksia" laitettu, mitkä ei kuitenkaan ole käytännöllisiä alkuunkaan!
Se istuinkelkka oli ihan ihmeellinen, aina kun sen asentoa sääti, se koko kelkka tuntui lähtevän irti, mieskin sanoi että tuo ei takuulla tule kestämään mitään! Asentokin oli ääriasennossa ihan luonnoton, melkein samanlainen mitä muut valmistajat asennuksissa kieltävät ettei lapsi sinkoa kolarissa ilman mitään tukea penkistä irti.

Mua ei todellakaan vakuuttanut tuo penkki, ihan "hienon" lelun näköinen mutta lelu toiminnaltaankin.
Isofix-kiinnitys on helppo mutta vyökiinnitys paljon vaikeampi kuin pelkissä vyömalleissa.

Käytettävyydeltään meidät lumosi Britaxin Twoway-Elite ja Brio Zento. Britax Evolvaakin kokeiltiin ja pää oli kyllä ihan jo oikealla kohdalla kun poitsu on niin iso ikäisekseen mutta ehkä selkä menosuuntaan olisi vielä paras.
 
Edelleenkään mua(ap) ei vakuuta noi twowayt yms.koska niissä ei niitä niin tärkeitä säätöjä!!Eli täytyy olla mahdollista säätää istuinta.Ja olen jo vähän "hylännyt"tuon duologicin,koska se on vain selkä menosuuntaan,ei käy meille. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 13:16 vieras kirjoitti:
Edelleenkään mua(ap) ei vakuuta noi twowayt yms.koska niissä ei niitä niin tärkeitä säätöjä!!Eli täytyy olla mahdollista säätää istuinta.Ja olen jo vähän "hylännyt"tuon duologicin,koska se on vain selkä menosuuntaan,ei käy meille. :/
Mitähän säätöjä sä tarkoitat? Twowayta saa säädettyä enemmän kuin mitään noita säätönupillisia, mut se säätö tapahtuu asennuskulmaa muuttamalla. Mä en oo voinu ymmärtää ollenkaan niitä säätönupillisia, mitä mainostetaan että ajon aikana voit säätää, eihän mikään oo tyhmempää tai vaarallisempaa kun säätää penkkiä ajaessa, olipa miten helppoa vaan!
 
Siis eihän niitä säätöjä nyt AJON aikana säädetä!!! Vaan ajomatkan aikana,jos llapsi vaikka nukahtaa.Ei meillä ainakaan suostu koko matkaa makaamaan ja jos nukahtaa,niin pää roikkuu jos istuma-asennossa.Mä en ainakaa ala istuimen kulmia muuttelemaan kauppareissulla/kyläreissulla!Sitä niillä säädön tärkeyksillä tarkotan =) Mutta kukin tyylillään.
 
On täyttä kusetusta väittää, että noita Brio Zentoja, Cosmiceja tai TWE:tä voisi SÄÄTÄÄ. Ne voi kiinnittää kahteen eri asentoon ja niissäkin isuimen asento riippuu auton penkin mallista. Jos haluaa vaihtaa istuimen asentoa täytyy istuin irrottaa ja asentaa uudestaan. SE EI OLE SÄÄTÖÄ.
Cosmicin jonkinmoinen säätö on sekin tyhmä, koska istuimessa ei ole sivusuojaa ollenkaan, jos sisuksen säätää yläasentoon ja säätökin toimii keskeltä lapsen selkää pöntösti.
 
Cosmicin jonkinmoinen säätö on sekin tyhmä, koska istuimessa ei ole sivusuojaa ollenkaan, jos sisuksen säätää yläasentoon ja säätökin toimii keskeltä lapsen selkää pöntösti.

Samaa mieltä! Meillä oli cosmic ja tää säätönappula oli täysin turha.
 
totesin että duologic oli meille ainoa joka tuli kysymykseen. muutamia muitakin malleja tuli katseltua ja kokeiltua mutta kun niissä ei ollut mun mielestä kuvallisia säätöjä sekä ihan vauvalle sopivaa malliakaan ei löytyny joka olisi vastannut kriteereihin samalla lailla kun toi duologic. noi turvavöillä penkkiin kiinnitulevat istuimet pitäisi lailla kieltää kun parempiakin systeemejä on olemassa. ovat meinaan sen verran hempuloita liikkumaan ja asentoa et saa kyllä kohdalleen millään. jos esim auton penkki on vähänkin muotoiltu niin istuin ei sovi siihen mitenkään kuvallisesti. menkää hyvät ihmiset katsomaan niitä juttuja ja suhtautukaa myyjien puheisiin tietyllä kriittisyydellä. isofix on sentään kunnollinen SUUNNITELTU kiinnitys tapa eikä mikään "mihinköhän tän kiinni sais" viritelmä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:22 vieras kirjoitti:
totesin että duologic oli meille ainoa joka tuli kysymykseen. muutamia muitakin malleja tuli katseltua ja kokeiltua mutta kun niissä ei ollut mun mielestä kuvallisia säätöjä sekä ihan vauvalle sopivaa malliakaan ei löytyny joka olisi vastannut kriteereihin samalla lailla kun toi duologic. noi turvavöillä penkkiin kiinnitulevat istuimet pitäisi lailla kieltää kun parempiakin systeemejä on olemassa. ovat meinaan sen verran hempuloita liikkumaan ja asentoa et saa kyllä kohdalleen millään. jos esim auton penkki on vähänkin muotoiltu niin istuin ei sovi siihen mitenkään kuvallisesti. menkää hyvät ihmiset katsomaan niitä juttuja ja suhtautukaa myyjien puheisiin tietyllä kriittisyydellä. isofix on sentään kunnollinen SUUNNITELTU kiinnitys tapa eikä mikään "mihinköhän tän kiinni sais" viritelmä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 10:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:22 vieras kirjoitti:
totesin että duologic oli meille ainoa joka tuli kysymykseen. muutamia muitakin malleja tuli katseltua ja kokeiltua mutta kun niissä ei ollut mun mielestä kuvallisia säätöjä sekä ihan vauvalle sopivaa malliakaan ei löytyny joka olisi vastannut kriteereihin samalla lailla kun toi duologic. noi turvavöillä penkkiin kiinnitulevat istuimet pitäisi lailla kieltää kun parempiakin systeemejä on olemassa. ovat meinaan sen verran hempuloita liikkumaan ja asentoa et saa kyllä kohdalleen millään. jos esim auton penkki on vähänkin muotoiltu niin istuin ei sovi siihen mitenkään kuvallisesti. menkää hyvät ihmiset katsomaan niitä juttuja ja suhtautukaa myyjien puheisiin tietyllä kriittisyydellä. isofix on sentään kunnollinen SUUNNITELTU kiinnitys tapa eikä mikään "mihinköhän tän kiinni sais" viritelmä.
Entä jos autossa ei ole niitä Isofix-kiinniikkeitä ??? Useimmissa lapsiperheiden käyttämissä ei ole. Jos turvavöillä kiinnitettävät kielletään lailla, joudutaan kevyen liikenteen väyliä rakentamaan paljon lisää samoin junavuoroja pitää lisätä, kun auton käyttö loppuu.

Olipa tuo kirjoittaja välkky.
 
itse viisaus
Ehkä pitäisi ^ teidänkin ostaa sellainen auto jossa on isofix, niin ei tarviis tätäkään keskustelua käydä! Meillä turvallisuus on asia josta EI tingitä joten lapsen synnyttyä vaihdoimme autoa. Nyt löytyy isofix kiinnikkeet. B)


Ja vuoden 2006 automalleista eteenpäin tuo isofixhän on vakiovarusteena kaikissa autoissa. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 13:45 itse viisaus kirjoitti:
Ehkä pitäisi ^ teidänkin ostaa sellainen auto jossa on isofix, niin ei tarviis tätäkään keskustelua käydä! Meillä turvallisuus on asia josta EI tingitä joten lapsen synnyttyä vaihdoimme autoa. Nyt löytyy isofix kiinnikkeet. B)


Ja vuoden 2006 automalleista eteenpäin tuo isofixhän on vakiovarusteena kaikissa autoissa. :)

Ja kaikilla Suomessa asuvilla lapsiperheillähän on varaa ostaa 2006 vuosimallia oleva auto... Ei meilläkään turvallisuudesta tingitä, muttei meillä sentään noin äärirajoille mennä. Meillä ei vaihdeta kahta autoa vain Isofix-kiinnikkeiden takia. Ja varsinkaan kun meillä ei ole kyse vanhoista autoista. Mutta jokainen tyylillään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 13:45 itse viisaus kirjoitti:
Ehkä pitäisi ^ teidänkin ostaa sellainen auto jossa on isofix, niin ei tarviis tätäkään keskustelua käydä! Meillä turvallisuus on asia josta EI tingitä joten lapsen synnyttyä vaihdoimme autoa. Nyt löytyy isofix kiinnikkeet. B)


Ja vuoden 2006 automalleista eteenpäin tuo isofixhän on vakiovarusteena kaikissa autoissa. :)
Tää tyyppi taitaa olla taas se joka kirjoittaa milloin "höö" tai "pöö" nimisenä ja pätee täällä omalla tyhmyydellään.

Ikäviä tyyppejä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 13:45 itse viisaus kirjoitti:
Ehkä pitäisi ^ teidänkin ostaa sellainen auto jossa on isofix, niin ei tarviis tätäkään keskustelua käydä! Meillä turvallisuus on asia josta EI tingitä joten lapsen synnyttyä vaihdoimme autoa. Nyt löytyy isofix kiinnikkeet. B)


Ja vuoden 2006 automalleista eteenpäin tuo isofixhän on vakiovarusteena kaikissa autoissa. :)
Rouva tai Herra on sitten hyvä ja käy autokaupan kautta tullessaan. Sillähän tää hoituu. Laita yy:tä niin annan osoitteen! :headwall:
 
Hööpöö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 16:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 13:45 itse viisaus kirjoitti:
Ehkä pitäisi ^ teidänkin ostaa sellainen auto jossa on isofix, niin ei tarviis tätäkään keskustelua käydä! Meillä turvallisuus on asia josta EI tingitä joten lapsen synnyttyä vaihdoimme autoa. Nyt löytyy isofix kiinnikkeet. B)


Ja vuoden 2006 automalleista eteenpäin tuo isofixhän on vakiovarusteena kaikissa autoissa. :)
Tää tyyppi taitaa olla taas se joka kirjoittaa milloin "höö" tai "pöö" nimisenä ja pätee täällä omalla tyhmyydellään.

Ikäviä tyyppejä.
Täällähän nyt kaikki pätee omalla tyhmyydellään, mutta minua ei kiinnostaa yhtään onko autossa isofixiä vai ei :LOL:
Tapelkaa ihmiset, tapelkaa :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 10:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 10:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:22 vieras kirjoitti:
totesin että duologic oli meille ainoa joka tuli kysymykseen. muutamia muitakin malleja tuli katseltua ja kokeiltua mutta kun niissä ei ollut mun mielestä kuvallisia säätöjä sekä ihan vauvalle sopivaa malliakaan ei löytyny joka olisi vastannut kriteereihin samalla lailla kun toi duologic. noi turvavöillä penkkiin kiinnitulevat istuimet pitäisi lailla kieltää kun parempiakin systeemejä on olemassa. ovat meinaan sen verran hempuloita liikkumaan ja asentoa et saa kyllä kohdalleen millään. jos esim auton penkki on vähänkin muotoiltu niin istuin ei sovi siihen mitenkään kuvallisesti. menkää hyvät ihmiset katsomaan niitä juttuja ja suhtautukaa myyjien puheisiin tietyllä kriittisyydellä. isofix on sentään kunnollinen SUUNNITELTU kiinnitys tapa eikä mikään "mihinköhän tän kiinni sais" viritelmä.
Entä jos autossa ei ole niitä Isofix-kiinniikkeitä ??? Useimmissa lapsiperheiden käyttämissä ei ole. Jos turvavöillä kiinnitettävät kielletään lailla, joudutaan kevyen liikenteen väyliä rakentamaan paljon lisää samoin junavuoroja pitää lisätä, kun auton käyttö loppuu.

Olipa tuo kirjoittaja välkky.
kyse on siitä että ostakaa istuin jossa on molemmat kiinnikkeet ja kun auton vaihtoaika koittaa tai kuljetatte lasta autolla jossa on isofixit niin on mahdollisuus käyttää niitä. :attn:
mielestäni on edesvastuutonta käyttää vaikka kuinka hyvää mega testivoittaja istuinta turvavöissä jos on isofixitkin käytettävissä.
isofixejä on ollut monissa vastuunsa kantavissa automerkeissä jo useamman vuoden ajan mutta jotkin merkit eivät tee turvallisuuden eteen mitään ennenkuin on lakipakko.
 
Eiköhän tuo ole raakaa liioittelua. Ei sitten ajeta koskaan ylinopeutta, eikä varsinkaan väsyneenä tai kiukkuisena.
Turvallisuutta on niin monenlaista. Tuollaiset syyttelijät ovat pahimpia maailmassa, eivätkä jhalua ymmärtää elämän realiteetteja.

Tottakai on Isofix-kiinnitteinen turvaistuin on periaatteessa turvallisempi ja suositeltava, mutta järki käteen.
 
jestas
Voi hyvä elämä, mikä tyyppi täällä oikein paasaa?? Mitenkähän on lapset kulkeneet jo vuosikymmenet aivan hyvin vyökäyttöisissä istuimissa ja nyt ne on jo edesvastuuttomia! Voin kertoo että isofixillekin tulee tulevaisuudessa vielä parempia seuraajia, joten joko pitäisi kärjistää että isofix on niihin verrattuna edesvastuuton?

Isofix on erittäin hyvä, mutta se pääasiallinen tehtävä on vähentää virheasennuksen mahdollisuutta.
 
Ippinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 18:35 jestas kirjoitti:
Isofix on erittäin hyvä, mutta se pääasiallinen tehtävä on vähentää virheasennuksen mahdollisuutta.
Ja isofix -istuin tulee auton runkoon kiinni eli on osa autoa. Vyöistuin on edelleen irrallaan auton korista.

Ja minä olen isofix -kiinnityksen puolesta puhuja, mutta vyökiinnitteiset istuimet ovat edelleen toimivia kapistuksia. =)
 
britaxin twe:ssä on muuten tosi hyvä kiinitys systeemi.auton vyö menee turvaistuimen rungon läpi eikä ole mitään ihme pikku nippeleitä.turvaistuin pysyy varmasti paikallaan.ja istuimen saa varmasti laitettua sellaiseen asentoon jossa lapsi voi nukkua ja olla valveilla mitään muuttamatta.meillä lapset olleet n. 6kk iästä alkaen istuimessa ja hyvin on mennyt.
 

Yhteistyössä