Mitä maksaa Yksityishuone TYKS

  • Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Odottaja
On siellä mun mielestä niitä yksityihuoneita. Viimeksi ku olis sairaalassa niin ei nukkumisesta tullut mitään ku kaks muuta äitiä/vauvaa kitisi ja kuorsasi ja vinkui ja vikisi. Lepää siinä sitten.
 
no käsittääkseni se menee niin, että perhehuone on mahdollista saada, jos niitä sattuu juuri silloin olemaan vapaalla, mutta ei sitä mitenkään etukäteen voi "varata", ei se sairaala sentään mikään hotelli ole :D ja se maksaa kahden ihmisen vuorokausimaksun, eli isä tai joku muu aikuinen voi olla siellä koko ajan äidin tukena/seurana =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Mulla oli yksityishuone tyksissä ja en kyl tilannu tai maksanu enempää.
Oliko sulla jokin erityinen syy? Oliko tosiaan yksityishuone vai vaan sattui tuuri etttei muita tullut? Mäkin haluun!
Oli ihan yksityihuone. Oma vessa, telkkari yms. Pieni ku mikä mut eipä siel tilaa tartte. Ja sain ilmeisesti siksi kun ei ollu tilaa muutalla. tai näin ainakin luulen. Koska ite en sitä pyytänyt eikä muutakaan syytä ollu.
 
Mulla myös tyksissä toisen vauvan synnytyksen yhteydessä yhden hengen huone. Ei sitä varata voi, mutta jos se sattuu vapaana olemaan niin kysy siitä. Mullekin sanottiin että joudun siitä pois jos tulee joku sellainen joka todella sitä tarvitsee. Mulla oli vauva keskolassa ensimmäiset päivät.
 
Odottaja
Mulla varmaan menee kans aluksi keskolaan, jolloin olen osastolla 320 ja seillä on ihan ok. Mutta sitten vierihoidossa toivon kyllä yksityishuonetta, jotta oikeesti sais levättyä kans.

Juu ja tiedän ettei oo mikään hotelli. Mutta eikö osittain ainakin sen sairaalassa olon tarkoitus ole levätä ja toipua synnytyksestä?
 
muumi
Mä olin myös yksityishuoneessa Tyksissä. Se pieni, missä oma vessa ja tv. Ei kai maksanut erikseen mitään. Vaikea synnytys, sen takia varmaan sinne kärräsivät, että sain olla rauhassa. En usko, että sitä voi etukäteen varata.
 
silloin kun meidän esikoinen syntyi oli oikeen vauvabuumi, ja meitä oli neljä äitiä samassa huoneessa ja sänkyjen väli varmaan 30senttiä :D kahden hengen huoneessa siis... ja jouduin oleen siellä vielä 7yötä... mutta kun ei vaihtoehtoja juuri ole, yksityissairaalassa on yksityishuoneet, julkisella puolella valitettavasti ei. automaattisesti.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Mulla varmaan menee kans aluksi keskolaan, jolloin olen osastolla 320 ja seillä on ihan ok. Mutta sitten vierihoidossa toivon kyllä yksityishuonetta, jotta oikeesti sais levättyä kans.
Juu ja tiedän ettei oo mikään hotelli. Mutta eikö osittain ainakin sen sairaalassa olon tarkoitus ole levätä ja toipua synnytyksestä?
Sen verran tiedän että tuon takia et kyllä sitä yksityishuonetta saa vaan se menee jollekin jolla juuri esim. vaikea synnytys, jotain ongelmia vauvan kanssa tms. Sun täytyy vaan odotella että Suomeenkin tulee yksityisiä sairaaloita jotka hoitavat synnytyksiä!

 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Mulla varmaan menee kans aluksi keskolaan, jolloin olen osastolla 320 ja seillä on ihan ok. Mutta sitten vierihoidossa toivon kyllä yksityishuonetta, jotta oikeesti sais levättyä kans.
Juu ja tiedän ettei oo mikään hotelli. Mutta eikö osittain ainakin sen sairaalassa olon tarkoitus ole levätä ja toipua synnytyksestä?
Sen verran tiedän että tuon takia et kyllä sitä yksityishuonetta saa vaan se menee jollekin jolla juuri esim. vaikea synnytys, jotain ongelmia vauvan kanssa tms. Sun täytyy vaan odotella että Suomeenkin tulee yksityisiä sairaaloita jotka hoitavat synnytyksiä!
Niin tota mikä lasketaan vaikeaksi synnytykseksi? Mikä raskaus on vaikea? Mistä sinä tidät miksi koen tarvitsevani LEPOA oikeasti?
 
noh, tyksissä ei ole yksityishuoneita. siellä on perhehuoneita ja yhen hengen huoneita. ihan niinku nytkis kerto. ja niihin pääsee JOS se sattuu olemaan vapaana sillä hetkellä. varata ei voi, eikä sitä rahallakaan voi ostaa.

ota korvatulupat mukkaan niin saat nukuttua. niin mieki tein. ja niistä oliki hyötyä ko toinen vierustoveri oli aikas kova kuorsaamaan :D
 
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.

 
Odottaja
No yksityis tai yhdenhengen huone, sama asia mun mielestä. Eli siis kerron toiveestani sairaalassa ja jos tuuri käy niin semmoisen saa? Tarkoitin just lähinnä sitä, että pitääko tuo toive ilmoittaa esim esitietokaavakkeessa. Ilmeisesti ei.
 
Lillan
Minusta se nyt vain on nin että synnyttäkööt sitten kotona se joka ei muutamaa päivää pysty soputumaan sairaalaolosuhteisiin. Samassa huoneessa on muitakin äitejä, jokainen erilainen ja oma persoonansa, ja hyvä niin. Jos ei muutamaa yötä toisten erilaisuutta siedä niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä missä vika. Jos joku kuorsaa niin onko omahyväisyys ja itsensä muiden yläpuolelle asettaminen muka parempia ominaisuuksia ihmisessä? Kerroppa myös, ap, mistä saa äänettömiä vauvoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
No yksityis tai yhdenhengen huone, sama asia mun mielestä. Eli siis kerron toiveestani sairaalassa ja jos tuuri käy niin semmoisen saa? Tarkoitin just lähinnä sitä, että pitääko tuo toive ilmoittaa esim esitietokaavakkeessa. Ilmeisesti ei.
no sie voit sen ilimottaa siinä vaiheessa vasta ko meet synnyttämään. ja ne antaa sen huoneen siulle JOS se on vappaana.
 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Minusta se nyt vain on nin että synnyttäkööt sitten kotona se joka ei muutamaa päivää pysty soputumaan sairaalaolosuhteisiin. Samassa huoneessa on muitakin äitejä, jokainen erilainen ja oma persoonansa, ja hyvä niin. Jos ei muutamaa yötä toisten erilaisuutta siedä niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä missä vika. Jos joku kuorsaa niin onko omahyväisyys ja itsensä muiden yläpuolelle asettaminen muka parempia ominaisuuksia ihmisessä? Kerroppa myös, ap, mistä saa äänettömiä vauvoja?
:LOL: :LOL: Sellaisen minäkin ottaisin mielelläni!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
SYNNYTYSosastolla ne "oikeat" syyt ovat varmasti osaksi niitä mitä kirjoitinkin eli jos esim. vauvalla ei kaikki hyvin, synnytys on ollut rankka esim. repeämisten vuoksi. Mutta aivan vapaasti kirjoita esitietolomakkeeseen että haluat yhden hengen huoneen :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.

Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.


Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
mie tutustuin yhteen äitiin jolla sama juttu, eikä hänkään saanut yhen hengen huonetta. vaikka oli sitä toivonu.

 

Yhteistyössä