Mitä maksaa Yksityishuone TYKS

  • Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Minusta se nyt vain on nin että synnyttäkööt sitten kotona se joka ei muutamaa päivää pysty soputumaan sairaalaolosuhteisiin. Samassa huoneessa on muitakin äitejä, jokainen erilainen ja oma persoonansa, ja hyvä niin. Jos ei muutamaa yötä toisten erilaisuutta siedä niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä missä vika. Jos joku kuorsaa niin onko omahyväisyys ja itsensä muiden yläpuolelle asettaminen muka parempia ominaisuuksia ihmisessä? Kerroppa myös, ap, mistä saa äänettömiä vauvoja?

Miksi ollaan noin hyökkääviä? Se että saattaa olla että muutama yö ei kohdalani riitä vaan roikun sairaalassa viikon. Tiedätkö mitä univaje tekee ihmiselle? Kuinka paljon nukut yössä? Tiedätkö koska viimeksi olen nukkunut yli 2 tuntia heräämättä saati sitten saanut heti unta?

Se ei ole omahyväisyyttä jos tässä vaiheessa tunnistaa ja tunnustaa että omat voimat alkavat olla jo nyt loppu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
SYNNYTYSosastolla ne "oikeat" syyt ovat varmasti osaksi niitä mitä kirjoitinkin eli jos esim. vauvalla ei kaikki hyvin, synnytys on ollut rankka esim. repeämisten vuoksi. Mutta aivan vapaasti kirjoita esitietolomakkeeseen että haluat yhden hengen huoneen :LOL:
juu, saapahan kätilöt kunnon naurut

:LOL:
 
Kaikkein helpoimmalla pääset jos soitat sinne Tyksiin vuodeosastolle ja kysyt sieltä. Perhehuoneen voi varata kun menee synnärille ja sen saa jos on vapaana. Mutta siel tarvis sen miehen sitten olla kanssa. Tyksissä on nuo yhden hengen huoneet enimmäkseen noita erityshuoneita, joten minä en pöpökammoni kans semmoseen edes kauheasti hinkuis. Vaikka oon semmoses ollutkin asiakkaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Minusta se nyt vain on nin että synnyttäkööt sitten kotona se joka ei muutamaa päivää pysty soputumaan sairaalaolosuhteisiin. Samassa huoneessa on muitakin äitejä, jokainen erilainen ja oma persoonansa, ja hyvä niin. Jos ei muutamaa yötä toisten erilaisuutta siedä niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä missä vika. Jos joku kuorsaa niin onko omahyväisyys ja itsensä muiden yläpuolelle asettaminen muka parempia ominaisuuksia ihmisessä? Kerroppa myös, ap, mistä saa äänettömiä vauvoja?

Miksi ollaan noin hyökkääviä? Se että saattaa olla että muutama yö ei kohdalani riitä vaan roikun sairaalassa viikon. Tiedätkö mitä univaje tekee ihmiselle? Kuinka paljon nukut yössä? Tiedätkö koska viimeksi olen nukkunut yli 2 tuntia heräämättä saati sitten saanut heti unta?

Se ei ole omahyväisyyttä jos tässä vaiheessa tunnistaa ja tunnustaa että omat voimat alkavat olla jo nyt loppu.
No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D



 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
SYNNYTYSosastolla ne "oikeat" syyt ovat varmasti osaksi niitä mitä kirjoitinkin eli jos esim. vauvalla ei kaikki hyvin, synnytys on ollut rankka esim. repeämisten vuoksi. Mutta aivan vapaasti kirjoita esitietolomakkeeseen että haluat yhden hengen huoneen :LOL:
juu, saapahan kätilöt kunnon naurut

:LOL:
:(
 
Itse olen Suomessa "joutunut" synnyttamaan. Ensimmainen raskaus paattyi kohtukuolemaan ja toinen raskaus meni muuten kesken . Paasin synnytyksen seka kaavinnan jalkeen omaan huoneeseen . Ei tarvinnut katsoa uusien vanhempien innostusta uudesta perheenjasenesta.

2 seuraavaa syntyivatkin sitten ulkomailla. Tuplat syntyivat sitten Espoossa. Vaikka oli maaliskuu niin tilaa oli hyvin. Sain pitaa kahden hengen huoneen itsellani. Mutta jos olisi tullut ruuhkaa niin joku olisi tullut kaveriksi. Sanoivat, etta yritattavat pitaa tyhjillaan niin saadaan tutustua piltteihin ja mieskin sai olla siella mohempaan meidan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Minusta se nyt vain on nin että synnyttäkööt sitten kotona se joka ei muutamaa päivää pysty soputumaan sairaalaolosuhteisiin. Samassa huoneessa on muitakin äitejä, jokainen erilainen ja oma persoonansa, ja hyvä niin. Jos ei muutamaa yötä toisten erilaisuutta siedä niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä missä vika. Jos joku kuorsaa niin onko omahyväisyys ja itsensä muiden yläpuolelle asettaminen muka parempia ominaisuuksia ihmisessä? Kerroppa myös, ap, mistä saa äänettömiä vauvoja?

Miksi ollaan noin hyökkääviä? Se että saattaa olla että muutama yö ei kohdalani riitä vaan roikun sairaalassa viikon. Tiedätkö mitä univaje tekee ihmiselle? Kuinka paljon nukut yössä? Tiedätkö koska viimeksi olen nukkunut yli 2 tuntia heräämättä saati sitten saanut heti unta?

Se ei ole omahyväisyyttä jos tässä vaiheessa tunnistaa ja tunnustaa että omat voimat alkavat olla jo nyt loppu.
no voi ny vittu!!!! hoida 9kk koliikkilasta joka huutaa vähän väliä niin että saat nukuttua 2 tunnin pätkissä ja tuu sitte kitiseen jostain saatanan yksityishuoneesta ja kyseleen täältä ihmisiltä että montako tuntia ne yössä nukkuu!!!

mee tammisaareen synnyttämään jos haluat saaha yksityishuoneen! ai joo... mutta siellähän laitetaanki äiti ja lapsi SAMAAN huoneeseen ja annetaan olla itekseen.

 
Odottaja
[


No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D



[/quote]

Entä krooninen kipu yhdistettynä univajeeseen?

Ilmeistit täältä on taas ihan turha yrittää asiallista kommenttia saada. Tai on tuolla muutama asiallinen ollut. Muut sitten varmaan olettekin jo minut leimannut ihan hörhöksi, vielä jos kerron lääkkeistä mitä jatkuvast popsin jotta pysyn edes jotenkunten järjissäni niin olen varmaan jo nistikin. selvä sitten.

Mä soitan TYKSiin ja kysyn sieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
SYNNYTYSosastolla ne "oikeat" syyt ovat varmasti osaksi niitä mitä kirjoitinkin eli jos esim. vauvalla ei kaikki hyvin, synnytys on ollut rankka esim. repeämisten vuoksi. Mutta aivan vapaasti kirjoita esitietolomakkeeseen että haluat yhden hengen huoneen :LOL:
juu, saapahan kätilöt kunnon naurut

:LOL:
:(
no jooo... mie tarkotin lähinnä sitä että jos kirjottaa siihen esitietolomakkeeseen jo että mie sitte aivan varmasti haluan yksityishuoneen ja erityiskohtelua jne jne. niin aivan varmasti sielä kätilöt hörähtää että justiinsa joo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
[


No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D
Entä krooninen kipu yhdistettynä univajeeseen?

Ilmeistit täältä on taas ihan turha yrittää asiallista kommenttia saada. Tai on tuolla muutama asiallinen ollut. Muut sitten varmaan olettekin jo minut leimannut ihan hörhöksi, vielä jos kerron lääkkeistä mitä jatkuvast popsin jotta pysyn edes jotenkunten järjissäni niin olen varmaan jo nistikin. selvä sitten.

Mä soitan TYKSiin ja kysyn sieltä. [/quote]

no saankos asiallisesti kysyä jotta jos sie sen yksityishuoneen saat niin se vauvahan tuleepi mukana eikös vai? jos se vauva sattuu olemaan semmonen 24h - huutaja niin mites sie sielä yksityishuoneessakaan nukut? joo, voithan sie viiä sen vaavin siihen hoitajien huoneen viereen öiksi sun muuta mutta kyllä net kärrää sen vaavin siulle hyvin herkästi jos se kitiseen alakaa ja he aattelee että sillä on näläkä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
[


No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D
Entä krooninen kipu yhdistettynä univajeeseen?

Ilmeistit täältä on taas ihan turha yrittää asiallista kommenttia saada. Tai on tuolla muutama asiallinen ollut. Muut sitten varmaan olettekin jo minut leimannut ihan hörhöksi, vielä jos kerron lääkkeistä mitä jatkuvast popsin jotta pysyn edes jotenkunten järjissäni niin olen varmaan jo nistikin. selvä sitten.

Mä soitan TYKSiin ja kysyn sieltä. [/quote]

Tarvitko puhelinnumeron? :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos menet sanomaan henkilökunnalle että vierustoverin kuorsauksen takia haluat oman huoneen niin et sitä saa jos siellä on joku jota sitä oikeasti tarvii eikä kuorsauksen takia. Itse kirjoitit että kaksi muuta äitiä kuorsasi ja vinkui ja vauvat itki. Oletin että tämän kirjoittamasi takia sen huoneen haluat.
Osittain sillä tuon takia en saanut yhtään nukuttua ja silloin olin terve. Nyt tilanne on eri, sillä koko raskaus aika on mulla erittäin vaikea kroonisten kipujen takia. Se on syy että tarvitsen oikeasti lepoa ja toisten kuorsaus ja kitinät vaikeuttavat todellakin unen saantia. Ja toisaalta todennäköisesti minäkin häiritsen muita jatkuvalla vaeltelulla ja unettomuudellani.

Niin että mietin mitkä ovat ne sitten oikeat syyt?
SYNNYTYSosastolla ne "oikeat" syyt ovat varmasti osaksi niitä mitä kirjoitinkin eli jos esim. vauvalla ei kaikki hyvin, synnytys on ollut rankka esim. repeämisten vuoksi. Mutta aivan vapaasti kirjoita esitietolomakkeeseen että haluat yhden hengen huoneen :LOL:
juu, saapahan kätilöt kunnon naurut

:LOL:
:(
no jooo... mie tarkotin lähinnä sitä että jos kirjottaa siihen esitietolomakkeeseen jo että mie sitte aivan varmasti haluan yksityishuoneen ja erityiskohtelua jne jne. niin aivan varmasti sielä kätilöt hörähtää että justiinsa joo.
No, arvaisitpa vaan mitä niissä lukee oikeesti... Eikä ne nyt erityisemmin mitään hilpeyttä herätä, ihan tavallisia pyyntöjä, myös yksityishuoneista, joita ei tilanpuutteen takia yleensä voida kuitenkaan tarjota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
no jooo... mie tarkotin lähinnä sitä että jos kirjottaa siihen esitietolomakkeeseen jo että mie sitte aivan varmasti haluan yksityishuoneen ja erityiskohtelua jne jne. niin aivan varmasti sielä kätilöt hörähtää että justiinsa joo.
No, arvaisitpa vaan mitä niissä lukee oikeesti... Eikä ne nyt erityisemmin mitään hilpeyttä herätä, ihan tavallisia pyyntöjä, myös yksityishuoneista, joita ei tilanpuutteen takia yleensä voida kuitenkaan tarjota.
[/quote]

mie aattelinki tässä lähinnä tuota ap:n hysteerisyyttä. että jos se tällä palstalla jo kohkaa (eikä oo vielä ees siinä vaiheessa raskautta että ois esitietolomakkeen täyttäny) tuosta asiasta niin mitenköhän kipakoin sanankääntein ja vaatimiselkein se oikein sen asian esittää... :whistle:
 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
[


No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D
Entä krooninen kipu yhdistettynä univajeeseen?

Ilmeistit täältä on taas ihan turha yrittää asiallista kommenttia saada. Tai on tuolla muutama asiallinen ollut. Muut sitten varmaan olettekin jo minut leimannut ihan hörhöksi, vielä jos kerron lääkkeistä mitä jatkuvast popsin jotta pysyn edes jotenkunten järjissäni niin olen varmaan jo nistikin. selvä sitten.

Mä soitan TYKSiin ja kysyn sieltä.
Tarvitko puhelinnumeron? :wave:

[/quote]

Kiitos mutta mulla on se. Ja meen sinne taas polille ens viikolla joten kysyn asiaa siellä samalla.

Tää on ihan järkkyä miten ihmiset tuomitsevat ja syyttävät vaikka asiallisesti kysyin mielestäny yksinkertaista asiaa. Tähän asti olen saanut asiallisia kommentteja aikaisempiin kysymyksiini.

Se että täällä on monilla ollut onnistuneet raskauden ja odostus ajat niin se on hienoa, mutta oikeati onko mahdotonta yrittää ymmärtää uupuneita, kipukroonikkoja? Niin no jatkuva kipu o jotain mitä ei kenellekään toivo, mutta se että edes jossain määrin ymmärrystä.
 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
no jooo... mie tarkotin lähinnä sitä että jos kirjottaa siihen esitietolomakkeeseen jo että mie sitte aivan varmasti haluan yksityishuoneen ja erityiskohtelua jne jne. niin aivan varmasti sielä kätilöt hörähtää että justiinsa joo.
No, arvaisitpa vaan mitä niissä lukee oikeesti... Eikä ne nyt erityisemmin mitään hilpeyttä herätä, ihan tavallisia pyyntöjä, myös yksityishuoneista, joita ei tilanpuutteen takia yleensä voida kuitenkaan tarjota.
mie aattelinki tässä lähinnä tuota ap:n hysteerisyyttä. että jos se tällä palstalla jo kohkaa (eikä oo vielä ees siinä vaiheessa raskautta että ois esitietolomakkeen täyttäny) tuosta asiasta niin mitenköhän kipakoin sanankääntein ja vaatimiselkein se oikein sen asian esittää... :whistle: [/quote]

Hysteerisyyttä????

Eikös normaalisti esitietolomake täytetä rv 30 aikoihin? Mulla mennyt tuo rv 24 ja täyttettynä pitää palauttaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
[


No sen jälkeen kun vauva on syntynyt et öitäsi nuku rauhassa. Tiedän hyvin mitä univaje tekee ihmiselle, itsellä kaksi lasta :D
Entä krooninen kipu yhdistettynä univajeeseen?

Ilmeistit täältä on taas ihan turha yrittää asiallista kommenttia saada. Tai on tuolla muutama asiallinen ollut. Muut sitten varmaan olettekin jo minut leimannut ihan hörhöksi, vielä jos kerron lääkkeistä mitä jatkuvast popsin jotta pysyn edes jotenkunten järjissäni niin olen varmaan jo nistikin. selvä sitten.

Mä soitan TYKSiin ja kysyn sieltä.
Tarvitko puhelinnumeron? :wave:
Kiitos mutta mulla on se. Ja meen sinne taas polille ens viikolla joten kysyn asiaa siellä samalla.

Tää on ihan järkkyä miten ihmiset tuomitsevat ja syyttävät vaikka asiallisesti kysyin mielestäny yksinkertaista asiaa. Tähän asti olen saanut asiallisia kommentteja aikaisempiin kysymyksiini.

Se että täällä on monilla ollut onnistuneet raskauden ja odostus ajat niin se on hienoa, mutta oikeati onko mahdotonta yrittää ymmärtää uupuneita, kipukroonikkoja? Niin no jatkuva kipu o jotain mitä ei kenellekään toivo, mutta se että edes jossain määrin ymmärrystä. [/quote]

Hyvä juttu b =) d toivotaan että saat oman huoneen. Ite en sit taas aikoinani nukkunut yhtään tuolla 320 os:lla, kun oli raskauspahoinvoipa vieres, mutta yksityishuoneet oli varattuja niitä enemmän tarviseville.
 
Mie
Kun toinen vauvamme syntyi aamulla me lähdettiin illalla kotiin nukkumaan, koska voititiin hyvin ja isikin kotona! Ja seuraavankin aion synnyttää poliklinisesti, mikäli vain kaikki sujuu synnytyksessä ja sen jälkeen hyvin, enpähän vie keneltäkään yksityisyyttä.... (Heh heh) Mutta tosi asia on, ettei kukaan taida sairaalassa hyvin nukkua. ;) Raskausaikahan valmentaa äitiä siihen, että vauvelin kanssa heräillään ja nukutaan huonosti... Voi tosin olla ylläri esikoistaan odottaville, mutta kyllä se siitä...
 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Kun toinen vauvamme syntyi aamulla me lähdettiin illalla kotiin nukkumaan, koska voititiin hyvin ja isikin kotona! Ja seuraavankin aion synnyttää poliklinisesti, mikäli vain kaikki sujuu synnytyksessä ja sen jälkeen hyvin, enpähän vie keneltäkään yksityisyyttä.... (Heh heh) Mutta tosi asia on, ettei kukaan taida sairaalassa hyvin nukkua. ;) Raskausaikahan valmentaa äitiä siihen, että vauvelin kanssa heräillään ja nukutaan huonosti... Voi tosin olla ylläri esikoistaan odottaville, mutta kyllä se siitä...
Minulle tuo poliklininen synnytys ei onnistu, sillä vaavi teholle joutuu aluksi. Ja odotan kolmatta!!!
 
On siellä mun mielestä niitä yksityihuoneita. Viimeksi ku olis sairaalassa niin ei nukkumisesta tullut mitään ku kaks muuta äitiä/vauvaa kitisi ja kuorsasi ja vinkui ja vikisi. Lepää siinä sitten.

Tuo on lainaus mitä kirjoitit ja syy siihen miksi halusit yksityishuoneen. Minun korviini ainakin otti tuo kirjoitus sen verran että minun mielestäni siinä ei ollut asiallisesti puhuttu muista äideistä ja kiukuteltiin myös siitä että vauvat itkevät ( :D se oli kyllä hauskasti kirjoitettu! Tosi ikäviä nuo itkevät vauvat! )
 
Minä ja kuopus saatiin yhden hengen huone lapsivuodeosastolla, Tyksissä nimenomaan. En toivonut sitä erikseen, mutta sain sen silti, ja olin tottakai tyytyväinen :saint: . Oma telkkari, oma vessa, oma rauha.

Ei sitä saa erikseen tilata, vaan henkilökunta katsoo onko huone vapaana ja päättää ihan oman näkemyksensä mukaan kenelle se annetaan. Mulle annettiin kuulemma siksi, että saan kunnolla levättyä, kotona kun odotti kaksivuotias esikoinen eikä mun mies mitään isyyslomia ole kummastakaan saanut pidettyä. Juteltiin näistä asioista siis synnytyssalissa kätilön kanssa, ja hän ilmeisesti oli kertonut yläkertaan että yhden hengen huone voisi olla tarpeen, itse en sitä edes tajunnut pyytää.

Esitietolomakkeen mukana voi toki antaa toivomuslapun sairaalalle, minäkin annoin. Toivoin tiettyä kätilöä (hän ei ollut työvuorossa tuolloin), tiettyä synnytyssalia (ei ollut vapaana), sitä ettei epparia tehtäisi (toive toteutui), ettei lapselle anneta hätäkastetta, ja mahdollisimman kivutonta ponnistusvaihetta (alapää puudutettiin paikallispuudutteella ennen ponnistamista). Tyks toteuttaa toiveita tilanteen mukaan: jos toivoo tiettyä huonetta niin sen saa, jos se on vapaana, jne. Mutta kaiken edelle menee äidin ja vauvan turvallisuus: kivunlievitystä ei saa, jos se koetaan riskinä. Eppari tehdään jos se koetaan tarpeelliseksi että vauva saataisiin nopsaan ulos, jne. Eli vaikka jotain asiaa toivoo, ei kannata kuvitella että se automaattisesti toteutuu, mutta toivoa kannattaa kuitenkin.

Yksityishuoneesta veloitettiin sama hinta per vuorokausi kuin ihan tavallisesta potilashuoneestakin :).

Ai juu, esikoisesta toivoin yhden hengen huonetta mutta se ei ollut vapaana, sekä synnytyssalia 1 tai 2 ja kakkoseen pääsinkin =).
 
Odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Minä ja kuopus saatiin yhden hengen huone lapsivuodeosastolla, Tyksissä nimenomaan. En toivonut sitä erikseen, mutta sain sen silti, ja olin tottakai tyytyväinen :saint: . Oma telkkari, oma vessa, oma rauha.

Ei sitä saa erikseen tilata, vaan henkilökunta katsoo onko huone vapaana ja päättää ihan oman näkemyksensä mukaan kenelle se annetaan. Mulle annettiin kuulemma siksi, että saan kunnolla levättyä, kotona kun odotti kaksivuotias esikoinen eikä mun mies mitään isyyslomia ole kummastakaan saanut pidettyä. Juteltiin näistä asioista siis synnytyssalissa kätilön kanssa, ja hän ilmeisesti oli kertonut yläkertaan että yhden hengen huone voisi olla tarpeen, itse en sitä edes tajunnut pyytää.

Esitietolomakkeen mukana voi toki antaa toivomuslapun sairaalalle, minäkin annoin. Toivoin tiettyä kätilöä (hän ei ollut työvuorossa tuolloin), tiettyä synnytyssalia (ei ollut vapaana), sitä ettei epparia tehtäisi (toive toteutui), ettei lapselle anneta hätäkastetta, ja mahdollisimman kivutonta ponnistusvaihetta (alapää puudutettiin paikallispuudutteella ennen ponnistamista). Tyks toteuttaa toiveita tilanteen mukaan: jos toivoo tiettyä huonetta niin sen saa, jos se on vapaana, jne. Mutta kaiken edelle menee äidin ja vauvan turvallisuus: kivunlievitystä ei saa, jos se koetaan riskinä. Eppari tehdään jos se koetaan tarpeelliseksi että vauva saataisiin nopsaan ulos, jne. Eli vaikka jotain asiaa toivoo, ei kannata kuvitella että se automaattisesti toteutuu, mutta toivoa kannattaa kuitenkin.

Yksityishuoneesta veloitettiin sama hinta per vuorokausi kuin ihan tavallisesta potilashuoneestakin :).
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Synnytystä en pelkää enkä siihen vaadi mitään. Luomuja olleet aikaisemmat. Nyt on valmiina jo kotona niin tujut lääkkeet, että tuskin kipuja ees tajuan. Elleivät sitten tilanteeni takia sektioon päädy.

tuo hinta oli just se mitä halusinkin tietää, sillä meillä ei ole varaa maksaa mitään ylimääräistä, hyvä jos normaalista sairaala maksusta selvitään.
 
vieras
Odottaja :hug:
En ymmärrä miksi pitää ruveta asiattomasti räyhäämään, kun toinen kysyy ihan asiallisen kysymyksen.
En minäkään saanut kolmen sairaalassaolopäivän aikana nukuttua kuin yhteensä yhden tunnin ja olin ihan rikki, kun joka öistä valvomista oli muutenkin jo takana yli vuosi. Ei se kuitenkaan ole minulta pois, jos ap ja muut saisivat sairaalassa levättyä, vaikka minä en saanutkaan. Päinvastoin toivoin, että ap:lle järjetyy oma huone tai vaikka sellainen ei onnistusi, saisi hän kuitenkin levättyä.
Voimia ap:lle loppuraskauteen, synnytykseen ja sitten sen tulevan vauvan kanssa puuhailuun. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
tuo hinta oli just se mitä halusinkin tietää, sillä meillä ei ole varaa maksaa mitään ylimääräistä, hyvä jos normaalista sairaala maksusta selvitään.
Oletko turkulainen vai naapurikunnista? Jos turkulainen, niin Turun kaupunkihan maksaa synnyttäjilleen kolme ekaa vuorokautta (mun muistaakseni se oli kolme, korjatkaa jos olen väärässä ) sairaalassa =). Tai maksoi ainakin 2003 ja 2006 kun minä synnytin.
Tyksin maksutoimiston kanssa voi myös sopia eräpäivän siirrosta, tai siitä että maksaa sairaalalaskun useammassa erässä. Tämä onnistui ainakin ystävälläni, jolla oli huono taloudellinen tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Kun toinen vauvamme syntyi aamulla me lähdettiin illalla kotiin nukkumaan, koska voititiin hyvin ja isikin kotona! Ja seuraavankin aion synnyttää poliklinisesti, mikäli vain kaikki sujuu synnytyksessä ja sen jälkeen hyvin, enpähän vie keneltäkään yksityisyyttä.... (Heh heh) Mutta tosi asia on, ettei kukaan taida sairaalassa hyvin nukkua. ;) Raskausaikahan valmentaa äitiä siihen, että vauvelin kanssa heräillään ja nukutaan huonosti... Voi tosin olla ylläri esikoistaan odottaville, mutta kyllä se siitä...
Minulle tuo poliklininen synnytys ei onnistu, sillä vaavi teholle joutuu aluksi. Ja odotan kolmatta!!!
no et sie sillon sitä yksityishuonetta saa jos vaavi teholle joutuu.

 

Yhteistyössä