Mitä maksaa Yksityishuone TYKS

  • Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Ei tämä ole lapsen syytä. Oma vikani oli kun en käyttänyt tuplaehkäsyä tai katumuspillereitä. Mutta jos 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ei mitää kuulu. Luovuttiin toivosta ja sitten yks kerta menkkojen loputtua kortsu luiskahtaa niin ei ihan ekana tuu mieleen että tulisin raskaaksi.

Kyllä siinä ensimmäiset 2-3 kk meni vauvaa inhoten. nyt tietyllä tavalla olen tilanteeni hyväksynyt ja pakosti yritän jaksaa.
Tämä siis minun vastaus.
Eli voisi sitten uudelleen taas kysyä, että miksi lapsi tuohon tilanteeseen, jos kuitenkin olitte sitä toivoneet ja tilanne oli mikä oli?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Ei tämä ole lapsen syytä. Oma vikani oli kun en käyttänyt tuplaehkäsyä tai katumuspillereitä. Mutta jos 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ei mitää kuulu. Luovuttiin toivosta ja sitten yks kerta menkkojen loputtua kortsu luiskahtaa niin ei ihan ekana tuu mieleen että tulisin raskaaksi.

Kyllä siinä ensimmäiset 2-3 kk meni vauvaa inhoten. nyt tietyllä tavalla olen tilanteeni hyväksynyt ja pakosti yritän jaksaa.
Tämä siis minun vastaus.
Eli voisi sitten uudelleen taas kysyä, että miksi lapsi tuohon tilanteeseen, jos kuitenkin olitte sitä toivoneet ja tilanne oli mikä oli?
mie ymmärsin tuosta jotta ap:llä ei olis ollu niitä kroonisia kipuja sillon ku vielä tosissaan yrittivät sitä uutta lasta ja että siinä vaiheessa ku niitä kipuja oli niin sitten vaavi ilimotti tulostaan..?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Isi on hoitanut lapsia oman työnsä lisäksi jo n. vuoden yksin. Lapset ovat kuulleet jo viimeiset 2 vuotta hokemaa, äiti ei nyt jaksa, äiti on pipi ei äiti voi....

Mun tilanne on vaikea ja mä jään sitä itse setvimään. Sitä on aivan liian vaikea perusteellisesti selittää täällä ja vaikka kuinak selitän niin ei sitä silti kukaan ymmärrä täysin.

Sain vastaukset kysymyksiin, kiitos siitä.
Miksi ihmeessä sitten kolmas lapsi tuollaiseen tilanteeseen :eek: ?
Yhtenä hyvänä päivä harrastimme seksiä ja sattui vahinko.
aha. ja keskeytys ei sitten tullut kysymykseenkään vaikka olet ns. kehäraakki jo ennen tätä viimistä raskautta?
Tämä alkaa nyt olla jo asiattomuutta. Ei kenenkään lapsilukua tai sitä millä perusteella on tekemättä abortin tarvitse kenenkään arvostella!!!
no olet oikeassa ja pyyän anteeksi ap:ltä tuota kehäraakki-nimitystä, muien korvissa se varmasti kuullostaa pahalta mutta mie en sitä niin pahalla tarkottanu. muttei siittä tarvihe tulla sitte vinkumaan että ku ei jaksa. sen kanssa pittää sitte vaan ellää.

ja tietenkään en tiiä mimmonen tilanne on ap:llä ollu, voihan se olla että on monia syitä miksei abortti tullu kysymykseen. mutta peilaan tätä juttua nyt itteeni, jos mie oisin siinä kunnossa etten mie kykenis tekemään mittään ja kärsisin kroonisista kivuista kokoajan niin en mie kyllä raskaaksi siinä tilanteessa haluais. ja abortin tekisin jos vahinko sattuis.

mutta niinku sanoit: jokaisella omat syynsä.
"muttei siittä tarvihe tulla sitte vinkumaan että ku ei jaksa"
Valittaahan täällä ihmiset pienemmistäki asioista, kun ruoka paloi uuniin, vesilasi kaatui, anoppi ei muistanut syntymäpäivänä.... Miksi ei sitten saisi purkaa oloaan väsymyksestä, kivuistaan ja vaikeasta raskaudesta? Voisihan noihin kaikkiin kommentoida "oma vika kun teit ruokaa", "olisit juomatta vettä, jos ei lasi pysy pystyssä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noh, minulla oli tyksissä yksityishuone ja kun asiaa hoitajalta sitten kyselin, että miten jaetaan niin minulle sanottiin, että:
yksityishuoneita on 2kpl/osasto ja ne pyritään antamaan sektioäideille, jos vain vapaana.. sekä yksityisen kautta tuleville.. tietysti on tilanteita joissa huoneen saa muutoinkin..
mutta näin pyritään toimimaan tyksissä..
Miksi yksityishuone ennemmin sektioäidille kuin alakautta synnyttäneelle?
niin, sitä ihmettelen koska ei miulle vaan tuota asiaa sanottu syyksi. sanottiin syyksi vaan että sen saa jos se on vapaana.
Niin saa kuka tahansa, jos on vapaana, periaatteessa jos tietävät sinä päivänä olevista sektioäideistä, niin sellaiselle voidaan sitten antaa.. ja sektiolla synnyttäneille sen takia, että paraneminen on hitaampaa ja siksi myös oma rauha voi olla kivempi juttu. Mutta menee aina tietysti sen mukaan miten on vapaana.. Ja voihan sitä pyytää silti vaikkei sektiolla synnytäkään.. Mutta itselleni sain huoneen, kun lääkärini oli pyytänyt minulle ilmeisesti oman huoneen samalla kun oli ilmoittanut tulostani sektioon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
tuo hinta oli just se mitä halusinkin tietää, sillä meillä ei ole varaa maksaa mitään ylimääräistä, hyvä jos normaalista sairaala maksusta selvitään.
Oletko turkulainen vai naapurikunnista? Jos turkulainen, niin Turun kaupunkihan maksaa synnyttäjilleen kolme ekaa vuorokautta (mun muistaakseni se oli kolme, korjatkaa jos olen väärässä ) sairaalassa =). Tai maksoi ainakin 2003 ja 2006 kun minä synnytin.
Tyksin maksutoimiston kanssa voi myös sopia eräpäivän siirrosta, tai siitä että maksaa sairaalalaskun useammassa erässä. Tämä onnistui ainakin ystävälläni, jolla oli huono taloudellinen tilanne.
joo,tämä totta.
ainakin vielä viime vuonna.
 
vierailija
Maksaako vakuutus nuo sairaalakulut?
En tiedä, mutta kyllä on kummallista, ettei potilaalle ikinä sanota missään, ettei esimerkiksi lääkehiiltä pidä käyttää ollenkaan. Se on muuten vasta-aiheinen moniin tauteihin, mutta niin vaan karkkia saattaa tuoda vierailijatkin, jolla taas lääkitys menee pieleen siksi, että lääkehiili estää niiden vaikutuksen. On tämä jättisuuri hölmölä, kun osaa katsoa silläsilmällä:geek::ninja:
 
vierailija
45 miljardin edestä lähtee kiinalaisille glyfosaattisoijaa, jota ei kenenkään pidä syödä - eikä varsinkaan kasvattaa, sillä siinä maassa ei mikään muu kasva.
 
vierailija
"Etelä-Karjalan keskussairaalalla on valmiudet tarjota ulkomaalaisille synnytyspalvelujen lisäksi myös syöpähoitoja sekä tekonivelleikkauksia. Tavoitteena on, että laajan päivystyksen sairaalassa tehtäisiin riittävästi toimenpiteitä. Eksoten mukaan neuvottelut Hyksin Oy:n kanssa näistä palveluista ovat meneillään.

Terveysturismiin ei kuitenkaan ladata enää suuria odotuksia. Puoli vuotta Eksoten toimitusjohtajana toimineen Timo Sakselan mukaan ulkomailta eli pääsääntöisesti Venäjältä tulevat maksavat asiakkaat otetaan kyllä vastaan ja hoidetaan.

– Aiemmat odotukset eivät ehkä toteudu siinä mittakaavassa, mitä odotettiin, kertoo Saksela.

Sakselan mukaan asiakkaita ei itärajan takaa yksinkertaisesti löydy.

– En tiedä tarkemmin, miksi rajan yli ei tänne tulla. Käsittääkseni sielläkin on palveluja, jotka toimivat. Ehkä ne riittävät."
 

Yhteistyössä