Mitä maksaisitte lapsenvahdille?

Heippa! Tänään minulle soitteli (lehteen lähettämäni ilmoituksen perusteella) eräs ilmeisesti yh-äiti, joka joutuu olemaan töissä koko kesän. Hän pyysi minua "katsomaan tyttönsä perään" koko kesäksi. Tyttö on 9-vuotias, ilmeisesti ihan "normaali" lapsi. Olen 17-vuotias ja työaika olisi n. 8-16, eli 8h päivä, 5 päivää viikossa. Kyseli puhelimessa palkkatoivettani, mutten oikein osannut sanoa mitään. Tähän saakka olen vahtinut paljon pienempiä lapsia keikkaluonteisesti 5 euron tuntipalkalla. Ja lapsia on näissä perheissä ollut useita.

Äiti ei itsekään osannut ehdottaa mitään palkkaa. Mitä te olisitte valmiita maksamaan hänen sijassaan? Työ on luultavasti aika kevyttä, lapsen kanssa puuhailua ja ruuan laittoa...

Olisiko 20 euroa päivä liikaa pyydetty? Aika kalliiksihan se äidille tulisi (400e/kk). Huh. Toisaalta en ole varma olisinko valmis itse tekemään 8 tunnin päivää esim. kympin palkalla.

Huomenna tapaan perheen ja pitäisi neuvotella palkasta. Mitä te sanotte, yh-äidit varsinkin??

Kiitos jo etukäteen!
 
Hei,

Sinä voit aivan hyvin pyytää sen 5e/tunti tuostakin työstä eli 40e/päivä. Älä missään tapauksessa lähde tekemään pienellä palkalla. Jos tekisit verollista työtä, voisit pyytää puolet enemmän vielä tuostakin, ja perhe saisi mahdollisesti yksityisen hoidon tukea. Mutta jos teet pimeesti niin 5e/tunti on sopiva palkka.
 
Hmm, saat varmaan "täysihoidon työssäsi" eli syödä tytön kanssa yms. Mitkä tämä äiti teille kustantaa? ruoka ainekset yms, no luonnollisesti. Siivoamista varmasti tulee eteen kanssa, mutta muuten on varmasti aika helppoa, yhdeksän vuotias tyttö kun on kyseessä. Voisit pyytää 30? päivä palkkaa. Aika realistinen.
 

Yhteistyössä