Mitä mieltä olette kun saan lapsen 48-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja Viimein
  • Ensimmäinen viesti
Viimein
Olen niin onnellinen. Raskaus nyt puolivälissä ja kaikki lapsella kunnossa testien ja ultrien mukaan.(toki kaikkea ei voi selvittää)

Iloitsetko kanssani vai tyrkkäätkö?
 
vierailija
Itse en tuossa iässä enää lähtisi lapsenhankintaan, mutta sinulle toivotan vilpittömästi onnea ja jaksamista pienen lapsen kanssa! Iäkkäämmällä vanhemmalla on tiettyjä etuja ja henkistä pääomaa lapselle usein nuorempia enemmän.
 
vierailija
En lähtisi enää itse lasta tekemään tuossa iässä. Pelottaisi kaikki häiriöt lapsen kehityksessä. Lisäksi pelkäisin omaa jaksamistani.

Mutta kun olet päätöksesi tehnyt niin onnea lapsesta!
 
vierailija
Säälin sekä sinua että lastasi. Anteeksi, mutta en voi ajatuksilleni mitään. En tiedä mitään pahempaa kuin se, että tulisin nyt 46-vuotiaana raskaaksi ja joutuisin hoitamaan ensin vauvaa, sitten taaperoa, sen jälkeen pientä lasta, jonka jälkeen...Ai kamala, en halua edes ajatella tätä. Pää poksahtaa kohta.
 
vierailija
Säälin sekä sinua että lastasi. Anteeksi, mutta en voi ajatuksilleni mitään. En tiedä mitään pahempaa kuin se, että tulisin nyt 46-vuotiaana raskaaksi ja joutuisin hoitamaan ensin vauvaa, sitten taaperoa, sen jälkeen pientä lasta, jonka jälkeen...Ai kamala, en halua edes ajatella tätä. Pää poksahtaa kohta.
Minkä ikäisenä olet tehnyt omat lapsesi?
 
Säälin sekä sinua että lastasi. Anteeksi, mutta en voi ajatuksilleni mitään. En tiedä mitään pahempaa kuin se, että tulisin nyt 46-vuotiaana raskaaksi ja joutuisin hoitamaan ensin vauvaa, sitten taaperoa, sen jälkeen pientä lasta, jonka jälkeen...Ai kamala, en halua edes ajatella tätä. Pää poksahtaa kohta.
Ehkä ap:llä on nuorempi mies, joka jaksaa.
 
Ihana asia sulle! Iloitsen kyllä jos olet kunnossa ja itsekin onnellinen, miksi en iloitsisi?
Itse en haluais tulla tuossa iässä enää äidiks mutta jos vahinko kävis niin toki lapsi sais tulla.
 
viimein
Kiitos onnitteluista :)
Jaksamisessani ei ole ongelmia. Minulla on 6-vuotias lapsi mikä pitää pirteänä ja isä on minun kanssa saman ikäinen :)
Minulla on myös kolme aikuista lasta ja olen huomannut, että voimavarani on paremmat kuin nuorena äitinä, toki olin silloin lasten kanssa yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
vierailija
Oma vanhempi oli ikäloppu kun synnyin. Kasvoin koko ajan peläten milloin hän kuolee. Enkä tiennyt miten suhtautua. Kiintyä vai ei,sillä kuolema tulee nopeasti kuitenkin. Joka tapauksessa jäi tunne, että jotain on riistetty pois kun vanhemman elinikä jäi lyhyeksi. Eri asia jos vanhempi kuolee 'ennenaikaisesti'. Harmitti. Näin aikuisena itse tein lapset ajoissa ettei käy samoin.

Onnea. Koita varmistaa tukiverkko lapselle ennen kuin aikasi jättää..
 
viimein
Oletan kuitenkin, että tämä lapsi on jo ihan aikuinen ennen kun minusta aika jättää vanhuuttani. Ja jos aikaisemmin niin sillon se on sama kuin luolisi "ennenaikaisesti"

Ikinä en ole kuullut, että lapsi olisi elänyt pelossa siitä, että vanhempi kuolee. Vaikka olen keskustellut ihmisten kanssa keillä on vanhemmat vanhemmat. Ainut mikä tulee esiin on se häpeä, kun vanhemmat on vanhempa. Sekin on ohimenevää ja kuuluu tiettyyn ikään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Olen 63 kun lapseni päsee ripille en 66
Oi tuo olikin ylioppilaaksi :) Katsoin et puhuttiin ripille pääsystä. Joo sillon siis 66 ikää mittarissa. Olet oikeassa. Ehkä noin 20v vielä hautaan on tuosta aikaa jos vanhuuttaan kupsahtaa ja ei ole sairauksia.
Itse en muista katsoneeni kosaan aikoinaan luokkatovereiden vanhempia, et mikä ikäisiä he mahdollisesti olivat.
Nykyaika on kyllä julmempi ja varmasti tähän takerrutaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä