Mitä öljylisää käytät koirallesi?

  • Viestiketjun aloittaja ****
  • Ensimmäinen viesti
nanananaaana
on koirilla eläinnaturopaatin laatima ruokavalio, eikä noille syötetä mitään teollista ruokaa.Öljynä käytetään möllerin kalanmaksaöljyä jossa on vitamiinit mukana. Turkki on kuin silkkiä, vatsa toimii moitteetta ja virtaa riittää :)
 
Meillä annetaan ihan sekoiteöljyä, Borgesin, näyttäis olevan rypsiöljyn ja oliiviöljyn sekoitus, reilu luraus/ateria. Lisäksi talviaikana eläinkaupasta saatavaa naudan ihraa, pakastetuote. Sitä pari rkl joka aterialle ja turkki kiiltää ja voi hyvin. Tuo ihra on koirien mielestä suurta herkkua :)
 
Kamalan kallista.
Miksi tavan ruokaöljy ei käy?
Eikä se loppujenlopuksi ole kallista. Kyllähän tuosta yhdestä pullosta syöttää useamman viikon. Mä tosin saan sitä sisäänostohintaan, eli en maksa kalliita katteita.

Siksi ruokaöljy ei käy, kun mä haluan antaa kaiken tarvittavan yhdestä pullosta. Jos antaisin Nutrolinin sisältämät öljyt erikseen, pitäisi mula olla kalaöljyä, auringonkukkaöljyä ja pellavaöljyä erikseen.

Lisäksi se on EPA:a sisältävä omega 3 -öljy, joka edesauttaa nivelistön toipumista nivelten tulehdusreaktioista.

Kyllä rypsiöljykin on ihan ok, mutta ei se ole sama asia, kuin Nutrolin.
 
"pölyhousu"
Meillä annetaan ihan sekoiteöljyä, Borgesin, näyttäis olevan rypsiöljyn ja oliiviöljyn sekoitus, reilu luraus/ateria. Lisäksi talviaikana eläinkaupasta saatavaa naudan ihraa, pakastetuote. Sitä pari rkl joka aterialle ja turkki kiiltää ja voi hyvin. Tuo ihra on koirien mielestä suurta herkkua :)
Meillä koira saa tavallista ruokaöljyä.Talvisin mä heitän sille pihalle syötäväksi linnun talipalloja.Kerran viikkoon saa semmosen.Suurinta herkkua:D Turkki hyvässä kunnnossa.
 
[QUOTE="vieras";25120658]Miten kauan tuommonen Nutrolin 275 ml pullo sit kestää? Aika hintavaa kyllä on, mutta vaikuttas olevan kyllä laadukaskin.[/QUOTE]

Riippuu koiran koosta. Pennulle annetaan 1 ml / 3 kg. Eli mun pennullani (12 kg) se kestää 69 päivää.
 
"aapee"
Kiitos vastauksista!!

Koira rapsuttelee itseään melko paljon nykyään ja karvaa lähtee hillittömästi vaikka Furminatorilla vetelenkin ... Koiralla kummallisesti "takapäästä" lähtee enemmän karvaa kuin etupäästä?

Luin että Nutrolin auttaa myös tassuihin. Tilasin sitä nyt tuon 275ml - pullon, toivottavasti auttaa :)
 
[QUOTE="vieras";25120731]No meidän koira painaa semmoset 18 kg.[/QUOTE]

Aikuinen vai pentu?

Pennulle 6 ml / vrk, eli 275 ml pullo riittää 46 päivää.

Aikuiselle 8 ml vrk, eli 275 ml pullo riittää 35 päivää.

Mulla on litran pullo, joka kestää meillä juurikin sen 4kk, kun pullo on avaamisen jälkeen käyttökelpoinen. Ja suhteessahan se on paljon halvempi.
 
"vieras"
Aikuinen vai pentu?

Pennulle 6 ml / vrk, eli 275 ml pullo riittää 46 päivää.

Aikuiselle 8 ml vrk, eli 275 ml pullo riittää 35 päivää.

Mulla on litran pullo, joka kestää meillä juurikin sen 4kk, kun pullo on avaamisen jälkeen käyttökelpoinen. Ja suhteessahan se on paljon halvempi.
Aikuinen. Juu, kyllä sitä täytyy kokeilla. Kiitos vastauksista :)
 
ei lisiä
Meillä rasvainen energia ruoka, joten eipä ylimääräisiä rasvalisiä ole annettu. Ulkona kaluavat rustoluita ja putkiluita, niistä ja lihasta saavat hiukan rasvaa. Karvat kiiltää ja kun ovat paljon ulkona, on turkki hyvässä kunnossa :)
 
"vieras"
[QUOTE="höh";25123639]Koiralta kuuluukin lähteä karvaa. Eihän se sama turkki koko koiran ikää kestä.[/QUOTE]

No älä. Meidän koira pudottaa talviturkin alusvilloineen kahdesti vuodessa. Tällä hetkellä koira on todella ohutturkkinen, sillä on vanhemmiten menny jotenki nuo karvanvaihtoajat sekasin. Kyllä mä nyt sitä öljyä sille meinaan ostaa, olkoon vaikka vähän kalliimpaakin. Tarvitsee nyt vähän lisäapua talviturkin kasvattamiseen. Ja kun kerran polkuanturat hoituu samalla niin aina parempi. Seniori-ikäinen kun on :)

Niin ja oon siis tuo sama joka kyseli Nutrolinista :)
 
"Just"
se törkeä hinta aina takaa parasta laatua :) Nutrolin sisältää pelkkiä kasviöljyjä, joten se on koiralle paljon hankalammin hyödynnettävä, kuin esim kalaöljyt, joissa on rasvahappojen lisäksi vitamiinit. Jos käyttää nutrolinia, on vitamiinien saanti turvattava muilla keinoin.
 
"aapee"
[QUOTE="Just";25125196]se törkeä hinta aina takaa parasta laatua :) Nutrolin sisältää pelkkiä kasviöljyjä, joten se on koiralle paljon hankalammin hyödynnettävä, kuin esim kalaöljyt, joissa on rasvahappojen lisäksi vitamiinit. Jos käyttää nutrolinia, on vitamiinien saanti turvattava muilla keinoin.[/QUOTE]

Netissä on todella monia keskusteluja Nutrilonista ja hirveesti positiivista palautetta on saanut, minä aion ainakin kokeilla.

Tänään oli lähtenyt paketti tulemaan :)
 
Sen furminatorin kanssa saa olla sitten ihan kohtuullinen, myyjä tuumasi että tällä saat koiran harjattua sitten ihan kaljuksi asti, on liiankin tehokas. Joten jos sillä pelkästään harjaat, saat joka kerralla takuulla karvaa irti :)
On hyvä tuote myös karvanlähtöaikaan.
 

Yhteistyössä