Mitä oireita ennen synnytystä?

  • Viestiketjun aloittaja Miss Elvis harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Miss Elvis harmaana
Millaisia oireita esiintyi ennen synnytystä? Ja kuinka kauan oireista meni synnytyksen käynnistymiseen?

Eli en nyt tarkoita supistuksia tai veden menoa (niitä perinteisiä siis) vaan lähinnä muita oireita, kuten vatsan temppuilu, levottomuus, pahoinvointi... jne. Neuvolatäti sanoi viimeksi, että tällaisia oireita saattaa esiintyä ennen synnytykseen lähtöä.
Miten on, huomasitteko mitään ja kauanko meni lähtöön tai supistuksiin tai veden menoon... :D ?

Malttamattomana ja tuskastuneena :headwall:
Miss Elvis rv38 :D
 
Esikosta alkoi huono olo perjantaina. Hieman kuumettakin oli ja suoli alkoi tyhjee. eli vaessassa ramppasin koko ajan.. Tuolloin rv 35. Lauantaina kävin lääkärissä, eli kun mulla oli insuliini hoitoinen rd ja huono olo niin ottivat pissakokeen. Löytyi pissätulehdus. Suolentyhjennys jatkui edelleen. La illa kävin viel saunassa. Katottiin leffaa ja alkoi vatsa kivut, luulin harjoitus suppareiksi. Siitä sit meni n 4 tuntii ja vedet meni. Lähdettiin sairaalaan ja matkaa 50 km ja välillä piti viel suolta tyhjentää....

Toisesta limatulppa tuli aamulla. Vauva rauhoittui päivän aikana kummasti. Supisteli miten sattui, eli ei säännöllisesti, pitkin päivää. Saunana jälkeen totesin että nyt kähdetään sinne sairaalaan ainakin tarkistuttaa tilanne. Tuolloin rv 38+1. Sairaalaan päästiin olin vajaa 3 cm auki. tuon jälkeen meni vedet, suoli tyhjeni ja alle tunnin päästä oli tyttö sylissä.

Eli toisesta oli "ennakoivia" merkkejä, joita en tietenkään silloin tajunnut, toisesta ei mitään varoitusta päivää ennen.
 
Heidit83
Ei mitään ihmeempiä oireita. Heräsin vain aamuyöllä kamalaan selkäkipuun.Jokainen synnytykseni on alkanut niin. Siitä vähän ajan päästä on alkanut kovat supistukset jotka on tuntunut masun kohdalla. Ja siitä ei kauaa ole kestänyt kun vauva jo on syntynyt.
 
Miulla särki armottomasti alaselkää, ja sit alko alaselästä reisiin ja alavatsaan tulemaan sellaisia kivoja piikkejä :D
 
mä vaan
Mulla oli kamala selkäsärky vuorokauden verran ennen pojan syntymää. Muuenkin olo oli jotenkin levoton ja tuli nukuttua aikasta paljon. Onneksi niin sill äpoikaa tehtiin sti loppujen lopuski vuorokauden verran.
 
Mulla nousi n. viikko sitten lämpöä, ja käveleminen meni todella hankalaksi. Soffalta kun nousi ei tiennyt kaatuuko vai pitääkö jalat alla. Maha, alaselkä, ja lonkat särkee, turvotus on julmaa. Pakki ihan sekasin, ja välillä supistelee niin kovasti että joutuu nojailemaan ja puhaltaa. Jokohan kohta on aika lähteä? Viikot 39+
 
Viimeksi muokattu:
Limaptulppa meni rv 40+4 kello 19 kun olin koonnut uutta lastenhuoneen vaatekaappia pari tuntia (ihana Ikea!). Seuraavana aamuyona kello 03 herasin suppareihin, jotka olivat suht siedettavat kunnes yhtakkia kello 6.30 tuli sellainen megasuppari, etta oksat pois. Samalla meni lapsivedet ja koska olivat 'ruskeat' niin sairaalaan samantien. Tytto syntyi seuraavana iltana kello 19.20. Mutta joo, ei yhtaan muita oireita.
 
Heräsin aamulla tavallista aikaiemmin, en vaan saanut unta. Olo oli toosi väsynyt ja vähän kummallinen. Ihan pieniä menkkakipuja ja pahoinvointia oli havaittavissa. Päivä men pötkötellessä ja kuulostellessa vointia. Illalla sit lähettiin tositoimiin :D
 
mulla oli vaan sellanen "aavistus", että ens yönä se alkaa. Otettiin illalla vielä masukuva ja ihan ilman mitään varotusta alko kipeet supistukset yöllä klo 3. No syntymään meni vielä 18 tuntia, mutta tuosta se alkoi. Kyllähän sitä joka ilta malttamattomana odotti (viikkoja siis 40+2), että josko tänä yönä, mutta tuo oli jotenkin eri, siks otettiin "se viimeinen masukuvakin". Jotenkin aavistin kyllä senkin, että alkaa yöllä... :D Tsemppiä sulle!
 
Minulla ollut aina valvomista ja ennakko supistuksia. kaikki rasvaudet olleet yliaikaisia ja kun olen vaan kypsynyt ja päättänyt ettei tarvii sitten syntyä olleenkaan ja vauva saa mun puolesta jäädä ikuisiksi ajoiksi masuun ni jo on alkanut tapahtumaan. Tohon ei voi kyllä itseään psyykata se vaan on niin totaalinen kypsyminen olotilaan.
 
Mulla olo ollu kaikkien kolmen kanssa energinen "viimeisinä päivinä", tullu käveltyä pitkiä lenkkejä, keskimmäisen kanssa kaivoin ojaa edellisenä päivänä kun yöllä alko supistukset =) Ja pari päivää ennen h-hetkeä iskenyt hurja nälkä... Mutta supistuksilla lähteneet käyntiin kaikki synnytykset, joiden väliä ollut 8 ja 5 vuotta, niin ja yllättäen pääsen vielä kerran syksyllä kokemaan tämän ihanuuden, taas viiden vuoden tauon jälkeen!
 
no on ollu osia limatulpasta liikkeel jo kolmen viikon ajan, limaista vuotoa, oksetusta ja oksennusta... suunnaton väsymys ja tänään kovat selkäkivut aaltoina. Nyt supistuksia seurailen, vartin välein tullut tunnin verran..mut saa nähdä onko vaan härnäilyä.. voisin kyllä lähteä jo :)

viikkoja 38+5
 

Yhteistyössä