Mitä olette pakanneet kassiin kun lähdette synnyttämään

siinäpä se kysymys tuli, mitä kannattaa pakata sairaalaan mukaan kun lähden synnyttämään? Oletteko ottanut vaippoja vauvalle, vai saako sairaalasta? Ootteko ottanut vauvalle vain yhdet vaatteet mukaan mitkä laitatte kun kotiin lähdetään? Kiitos etukäteen vinkeistä ensi synnyttjälle!
 
-Vauvalle kahta kokoa vaatteita, esim 50 ja 56. Jos onkin isompi vauva.
-Vaippoja! Kannattaa tottua siihen, että vaippoja pitää olla AINA mukana! kotiinkin lähtiessä ehtii täräyttää sonnat :D Sairaalassa saa tottakai siellä ollessa vaippoja.
-Rintakumit, liivinsuojat ja imetysliivit jos on jo hommannu sellaset. Tutinkin voi halutessaan ottaa mukaan. Itse käytin tuttia vauvalle vasta kun oli imetysote varma :)
-Itelle hygienia tuotteita, hammasharja, pesuaineet yms. Siteitä.
-Mukavat vaatteet, collarit, huppari ja venyvä paita. Ehottomasti mukavat mummopöksyt!

Sitten jos tuleekin pitempi reissu, niin joku kirja tai tabletti voi olla kova sana! Ite kun oli 2vkoa...Muista herkut, karkkia, suklaata, sipsiä ja limpparia :)
 
Vauvalle yhdet kotiutumisvaatteet (vaipat saa sairaalasta), itselle myös vaatteet ja hygieniatarvikkeet (shampoo, hoitoaine, hammasharja ja - tahna, siteitä (pienempiä kuin sairaalan) jne.), kamera, kännykkä, tabletti, laturit...Mulla oli synnärillä koko ajan nälkä, niin toki purtavaa olisin voinut ottaa myös...
 
-Huulirasvaa, kasvorasva, tehokas kosteuttaja hiuksille ja vartalolle. Sairaalan ilma on todella kuivaa.
-Muut tärkeimmät hygieniajutut, pesuaineet
-Omia siteitä ei ole tarvis ottaa, sairaalassakin on nykyään pieniä isojen lisäksi
-Kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle, itselle imetysliivit pari kuppikokoa isompana kuin tavallisesti ja mulla aina villasukat mukana
-Kivaa naposteltavaa
-Laturi puhelimeen, kuulokkeet
-Kevyttä lukemista, esimerkiksi lehtiä. Niitä klassikoita ei jaksa keskittyä lukemaan :D
-Lompakko

Sairaalassa saa tarvittaessa lääkkeitä, korvatulppia yms mutta jälkimmäiset kannattaa ottaa mukaan jos on herkkäuninen.
 

Yhteistyössä