Mitä perennaa puutarhassasi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:45 Jode kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:35 koivunkäpy kirjoitti:
Ja tuo rentoakankaali muuten viihtyy myös auringossa, eikä oo nii justiin kastelunkaan kans.

Ja tiesittekö että pikkusärkyneen sydämmen saa risteytymään -mikälie vuorihanhikkiseoli-kans?? mun hienot pikkusydämet kasvattaa nykysin valkeen "töpön" missä on paaaljon pienenpieniä valkeita kukkia :'(
En oo tienny. Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla. Pitäisköhän mennä kyselemään tosta Pirilästä sitä mikälievuorihanhikkia? :LOL:
Mulla ei ole vielä ajankohtaista toi myrkyllisten kasvien siirtely. Pioniakaan ei raaskis siirrellä, ennenkun näkee, onko syksyllä syntyvä poika kasvien perään.
Anopilta varastin viime kesänä pioneja, kaivoin lapiolla sen puskia ja aika onneton oli saalis. Mutta molemmat alut rehottaa jo komeesti!
Ai piti vielä lisätä varjoperennoista kevätkaihonkukka, kukkii parhaillaan ihanan sinisenä. Aurinkoisessa penkissä sen kukinta on jo loppunut.
Jotenkin veikkaan että siellä on joku geenimutaatio tapahtunut sille pikkusydämelle eikä sentään risteymä.. Ellei sitten ole tosiaan uusia siementaimia ilmaantunt jotka kukkivat oudosti. ;) Tai kasvupiste vaurioitunut.. varsinkin jos käyttää torjunta-aineita (huolimattomalla roundupin käytöllä saa vaikka mitä aikaan -totaalisen tuhon lisäksi :whistle: ) ja jotkut lannoitteetkin saa aikaan varsin mielenkiintoisia asioita.. Jode: puno pionille pajusta kasvurauhan takaava harva kehikko.. ei pikkupuutarhuri iske kynsiään siihen..
 
Salama McQueen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:25 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:46 Salama McQueen kirjoitti:
Mitkäs perennat viihtyy varjoisalla pihalla? Meidän rivarissa tuo etupiha on tooosi varjoinen, eipä juuri aurinko paista ja sinne pitäis jotain saada. :)
Kuukkeloimalla löytyi tämmöinen linkki..Siellä on listaa varjoisan paikan kasveista.
http://www.kotipiha.com//index.cfm?main_frame=http://www.kotipiha.com/users/198/529.cfm

Kiits! Mä bongaan sieltä meidän etupihalle jonkun kivan!
 
juu siis toi mun !"risteymä" alkotoissa keväänä kukkimaan, en eka kiinnittäny siihe huomioo, mut sit tajusin et juma, ei tää viime vuonna tännäkönen ollu :eek: Anoppi lähes itki ku näki pikkusydämet, ja ei, en oo käyttäny mitää muuta ku kanankakkaa kukille.. ja seki luomua :LOL:

Mä voin viel varmistaa anopilta mikä se puska oli minkä se niitten pikkusydämien väliin istutti, mut muistaakseni se oli vuorihanhikki.. NHo, siinä oli sillo muinoin valkeet kukat, nyt se kukkii kummillakukilla pinkisti.. :whistle: Kyllä mä oon vaa nii hyvä!
 
Paria väriä pioneja, useita laatuja liljoja, pisamakello, helokki, jalopähkämö, unikko, palavarakkaus, jaloangervo, suikeroalpi, tarha-alpi, mirrinminttu, isounikko, koristemansikka, neilikka, ritarinkannus,

kuunliljat, vuorenkilvet, kevätesikot, tulikellukka, punainen siankärsämö, peurankellot, joku pieni sininen melkein mustalehtinen kevätkasvi,

väriminttu, jotain valkoista isoa kelloa, lisäksi luonnon saniainen saa rehottaa parissa penkissä perennana, kun sattuu siinä kököttämään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:38 koivunkäpy kirjoitti:
juu siis toi mun !"risteymä" alkotoissa keväänä kukkimaan, en eka kiinnittäny siihe huomioo, mut sit tajusin et juma, ei tää viime vuonna tännäkönen ollu :eek: Anoppi lähes itki ku näki pikkusydämet, ja ei, en oo käyttäny mitää muuta ku kanankakkaa kukille.. ja seki luomua :LOL:

Mä voin viel varmistaa anopilta mikä se puska oli minkä se niitten pikkusydämien väliin istutti, mut muistaakseni se oli vuorihanhikki.. NHo, siinä oli sillo muinoin valkeet kukat, nyt se kukkii kummillakukilla pinkisti.. :whistle: Kyllä mä oon vaa nii hyvä!
Siitähän pitäisi saada kuva näytille kun alkaa kesällä kukkia.. :D
 

Yhteistyössä