Mitä polttariohjelmaa Kuopiossa kesällä?

Apua! Onko joku järkännyt polttareita Kuopiossa? Olen Kuopiolaisen ystäväni kaaso, mutta asun itse toisella puolella Suomea ja kaipaisin kipeästi ohjelmavinkkejä. En ole itse edes käynyt kaupungissa eli olen ihan ulalla. Puijon tiedän, mutta siihen se melkein jää. Kaupungin sivuilla oli jotain suuntaa-antavaa, mutta melko tyyriitä vaihtoehtoja. Ideoita, kokemuksia?
 
Tässä muutamia vinkkejä:

Ehdottomasti on käytävä/pyörittävä Kuopion torilla, hieno paikka erityisesti kesällä...

Lähellä Kuopion keskustaa vajaan 1km päässä on Väinölänniemi (vänäri), siellä on uimaranta ja kaunista maisemaa veden ympärillä. Siellä on suosittua pitää piknikkiä, ihan vänärin päässä on "huvimaja" jossa voi istua ja syödä. Tosi kauniit maisemat varsinkin hyvällä ilmalla. Muutenkin vänärin voi kävellä ympäri tai istahtaa ruohikolle auringon paisteeseen. Kaksissa polttareissa ollaan käyty vänärillä piknikillä.

Jos maisemia haluaa katsoa korkeampaa voi mennä sinne Puijon torniin, näkemisen arvoinen paikka, ruoka tosin kallista silellä.

Jos polttarit ajoittuu kesä-heinäkuun vaihteeseen jolloin Kuopiossa järjestetään viinijuhlat. Se on iso ja suosittu tapahtuma ja hyviä esiintyjiä. Viinijuhlat pidetään satamassa, vajaan 1km päässä keskustasta.

Satamasta lähtee myös erilaisia ja mittaisia risteilyitä Kalavedelle. Mukava kokemusta jälleen jos ilmat hyvät.... Esim Alahovin viinitila risteily, jossa viinin maistelua.

Kylpylähotelli Rauhanlahti (n.5km keskustasta) jossa voi tehdä vaikka sun mitä...

Pari kesää sitten olin polttareissa jossa käytiin koskenlaskussa Kaavilla (oisko matkaa noin 50km??). Mukava kokemus ja ei muistaakseni hirmu kalliskaan.

Tekemistä löytyy, riippuu paljon missä aikoo ajan viettää. Nettiosoitteita löytyy varmaan googlen kautta jos joku kiinnostaa. Kysy jos tulee mieleen niin koetan vastata.
 
Hei, vaikka ketju onkin vanha, laitan tähän vielä yhden idean polttareihin Kuopion seudulla: Shindo-rentoutustunnit. Shindo on monipuolinen kehotyöskentelymentelmä, johon kuuluu rentousharjoituksia, venytyksiä ja hoitoja. Se hoitaa kehoa ja mieltä. Polttari- tai työporukkaa Shindo hitsaa yhteen ja antaa rentouttavan ja iloisen yhteisen kokemuksen. Katso lisää www.facebook.com/parempipaiva. Tule mukaan venyttelemään itsesi iloiseksi tai kutsu Parempi päivä luoksesi!
 

Yhteistyössä