Mitä puuhailette päivisin

  • Viestiketjun aloittaja pakkastalvi
  • Ensimmäinen viesti
pakkastalvi
Tämä kysymys on lähinnä teille jotka olette kotona alle vuoden ikäisten monikkovauvojen kanssa =)

Eli, mitä puuhailette päivisin? Itselläni päivät kuluvat aikalailla samanlaisina pian 8kk ikäisten kaksosvauvojen kanssa, ruokailut, ulkoilut, pesut ja leikit täyttävät päivämme. Itse en ole vielä lähtenyt kaupungille kaksikon kanssa ilman apuvoimia ja nyt tuntuukin että jonkinlaista piristysruisketta kaivattaisiin tänne talvimaiseman keskelle!

Miten te muut jakselette? Kuinka paljon järjestätte itsellenne omaa aikaa, esim. omiin harrastuksiin? Käytättekö paljon apuvoimia vai pärjäilettekö itseksenne? Kahvitteletteko muiden äitien kanssa? Teettekö kotihommat lasten nukkuessa vai leikin lomassa(se kun ei tahdo aina onnistua)? No siinäpä niitä kysymyksiä jo olikin... ;)
 
asofb
Hei!

Mä olen kotona 9.5 kk ikäisten kaksostyttöjen ja 2.5-vuotiaan esikoistytön kanssa ja päivät kulkevat melko lailla rutiinin omaisesti.
Lähdemme aamupäivällä ulkoilemaan koiran kanssa ja tulemme klo 11 maissa kotiin syömään. Puoli 1 laitan kaksoset ulos nukkumaan ja esikoisen sisälle päiväunille. Esikoinen nukkuu parisen tuntia ja pienemmät ovat viime aikoina nukkuneet 3-5..tuntia. Mulla on nyt siis ollut ruhtinaallisesti aikaa touhuilla itsekseni kotosalla. Näitä rauhallisia hetkiä osaan arvostaa, sillä muistissa on yhä elävästi aiempi kiire lasten kanssa.
Mieheni tultua töistä me lähdemme porukalla ulos ja iltapuuron lapset syövät
puoli 7. Kaksoset menevät nukkumaan puoli 8. Esikoisen kanssa mieheni rakentelee vielä puolisen tuntia palapelejä ja mä siivoilen kotia ja laittelen seuraavan päivän ruuat valmiiksi.
Mun ja mieheni oma-aika alkaa yleensä klo 20. Tytöt nukkuvat todella hyvin yönsä ja heräävät aamuisin 7-8.
Olen huomannut, että täsmälleen samanlaiset rutiinit helpottavat arkeamme huomattavasti ja lapset pysyvät rauhallisina, kun tietävät entuudestaan päivärytmin.
Emme juuri vieraile kaveriemme kotona, sillä kavereilla on vähemmän lapsia ja näin ollen heidän on helpompi tulla meidän kotiin.
 
gilla
pojilla nyt ikää 5kk. päivät riippu paljon äitin vireystilasta :D toki ulkoilaan joka päivä, mut paljon liikutaan myös kaupungilla, käydään kahvilla kahvilassa yms. käydään ystävien luona kahvittelemassa tai mummolassa, välillä kutsutaan kavereita meille kylään. toki vietetään välillä ihan kotipäiviäkin, mutta itseni kannalta pidän tärkeänä liikkua ihmistenilmoilla ja saada päiväaikaankin aikuisseuraa =)
ainakin tähän asti kapungilla liikkuminen on sujunut moitteettomasti, toivottavasti jatkossakin ;) ;) ;)
 

Yhteistyössä